صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

شکرانه ۶

يكشنبه, ۷ آبان ۱۴۰۲، ۰۸:۱۱ ب.ظ

خدایا، برای این لحظه‌های بین‌الطلوعین شکر. من رو به بی‌خواب شدنم از تنهایی ببخش...
شب‌های بمبارانِ غزه، خواهی نخواهی خواب از چشم ربوده میشه. خدایا شکرت که اوج تاریکی رو دقیقا قبل از طلوع قرار دادی. هر وقت جان به لب میاد، هر ثانیه باید منتظر فرج بود.
مثل گشایش دیروز تو.‌ وقتی از تونلِ تاریک بیرون اومدم، منظره‌ زیبا و دل‌انگیز بود. همین نشانه‌ای برای من هست که آینده خیره‌کننده و حیرت‌انگیز است.
خدایا شکرت به خاطر عبور از طوفان‌های حمله دشمن. به خاطر فرونشستن غبارهای فتنه. شکرت به خاطر دفاع جانانه جوانان میهن از کیان سرزمین در دوران جنگ تحمیلی و ناجوانمردانه و نابرابر هشت ساله‌. به خاطر گذر از فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ و ۱۴۰۱.
خدایا شکرت به خاطر صبر و بصیرت مردمِ عاشق این آب و خاکِ مقدس که لایمسه الا المطهرون. این مردمِ عاشق که در انتظار طلوع صبح هستند که الیس الصبح بقریب.
خدایا شکرت به خاطر این رایحه دل‌انگیز انقلاب اسلامی ایران که در هوای عالم خلقت پخش می‌شود. این بوی خوشِ جان‌بخش و حیات‌بخش و زندگی‌ساز.
خدایا شکرت به خاطر آرمان‌های این انقلاب که زنده‌اند و با همه انسان‌ها حرف می‌زنند. عدالت و آزادی و آزادگی. انسانیت و ایمان به خدا و نصرت و یاریِ بندگانش.
خدایا شکرت که مردم غزه ایستاده‌اند تا تجلی ایمان باشند و به صورت هر خداناباوری سیلی بزنند. خدایا شکرت که مردم غزه ایستاده‌اند تا روحیه زندگی در برابرِ مُردگی به چشم ببینیم‌.
خدایا شکرت...
خدایا شکرت به خاطر لحظه لحظه‌هایی که به من فرصت و نعمت زندگی هدیه کردی، در حالی که شایسته آن نیستم.
خدایا شکرت به خاطر نعمت کلام و زبانی که به درستی و حکمت به چرخش در میاد و می‌تونم با همسرم صحبت کنم و صحبت کنیم.
خدایا شکرت به خاطر شیرین‌کاری‌های دخترها. چشم‌های شیطون و جذاب لیلا. وقتی لباس‌های صورتی‌شون رو می‌پوشند انگار این یک رویاست. خدایا شکرت به خاطر صحنه‌ای که در ذهنم ثبت شد. وقتی سه‌تایی با لباس‌های صورتی به سمت حرم حضرت معصومه می‌دویدند.
خدایا شکرت به خاطر این زیارت نمکی و شیرین. به خاطر حضور پررنگ اولیاء خودت در عالم هستی.
خدایا شکرت که امشب ما بدون گناه گذشت.
خدایا شکرت که حتی وقتی در دلم تو رو شکر می‌کنم؛ تو می‌شنوی. و خدایا شکرت که وقتی ازت چیزی می‌خوام، با باورِ به سخاوت و مهربانیِ تو، در کمتر از ۲۴ ساعت حاجتم رو روا می‌کنی.
خدایا شکرت به خاطر خریدِ غیرمنتظره‌ای که در قم کردم. تک تک چیزهایی که خریدم عالی بود.
خدایا شکرت به خاطر اینکه اعجوبه‌ای مثل خانم شین رو جلوی چشمانِ من قرار دادی. کسی که انگلیسی و اسپانیایی و عربی به ۸ لهجه صحبت می‌کنه. خانم شین، دلداده انقلاب اسلامی... کسی که داستانش رو فقط خودش می‌تونه بنویسه... و سرگذشتش، نور و یادِ تو رو به قلب انسان می‌اندازه و من یاد می‌گیرم صبورتر باشم.

موافقین ۷ مخالفین ۱ ۰۲/۰۸/۰۷
صالحه

نظرات  (۲)

سلام صالحه خانم

چقدر فصای وبلاگتون پرانرژی شده. لذت می‌برم. وقتی میخونم  انگار این عبارات" خدایا شکرت" برو خودم دارم میگم. راستش ازتون دلگیر بودم. پیامی براتون گذاشته‌بودم(یادم نیست به چه اسمی) و اصلا تایید نشد. توهینی در کار نبود.البته  حالا اون نظرم را خودم قبول ندارم ولی از شما انتظار نداشتم که تایید نکنید. الان دیدم حیفه بهتون نگم چقدر اینجا انرژی‌بخش شده.

پاسخ:
سلام دوستِ اسم مستعاری :)
خیلی ممنونم :) 
من فقط یک کامنت رو تایید نکردم به جز یک کامنت از طرف کسی به نام عارفه.
من خیلی فکر کردم... دیدم تایید کنم و بعد مسکوت بذارم یه داستانی میشه، تایید کنم و جواب بدم، اون موضوع خیلی دامنه دار میشه و اصلا به صلاح نبود.
امیدوارم درکم کنید و از من ناراحت نباشید. 
بازم ممنونم. ان شاءالله زندگی تون پر از نور و برکت خدا باشه.

خیلی ممنونم که جواب دادید. بله درسته الان یادم افتاد که به اسم عارفه بوده. و قانع شدم از پاسختون. خیلی خوب شد که جواب دادید. چون برام سوء‌تفاهم شده بود. واقعا اسم مستعاری هستم چون اسم اصلی خودم در بین کامنتگذاران مشابه داره و اینکه خیلی خیلی کم کامنت میذارم و وبلاگ هم ندارم. اینه که هربار هر اسمی به ذهنم برسه.اما سعی میکنم همین سحر را من‌بعد نگه دارم.

پاسخ:
خیلی هم عالی :) 
خوب شد که شما هم پرسیدید. چون من عادت ندارم کامنت تائید نکنم. تازه تو بیان وبلاگ داشته باشید یا عضو باشید، بدون تایید کامنت تون ثبت میشه.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">