صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

رجب المرجب

دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۲۴ ب.ظ

به یمن قدوم این ماه پربرکت می‌خوام همه‌ی احساس‌های کسالت و بی‌حالی و رخوت و اعصاب خردیم و احساسات منفیم نسبت به تمام مسئولیت‌های حال و آینده‌م رو دور بریزیم و خودم رو بابت گذشته ببخشم. امیدوارم به فضل و کرم خدا و درهای رحمتش که بازتر شده و می‌دونم میشه خیلی کارها رو تو این سه ماه ممکن کرد. 

یک مطلب از حاج آقا قاسمیان اینجا میذارم براتون که خیلی قشنگه:

ماه مبارک رجب ماهی است که به صورت خاص گفته‌اند خیلی ویژه است و هیچ ماهی این چنین نیست. در حدیث قدسی آمده که «در ماه رجب اگر کسی من را اطاعت کند، من اطاعتش می‌کنم!» یعنی من می‌آیم پاکارش می‌ایستم و خلاصه خدا به اطاعت انسان می‌آید! هرچقدر از ویژگی این ماه بگوییم کم است و مقدمه است برای ماه شعبان و ماه رمضان و دریافت عظمت‌های شب‌های قدر.

از ابتدای ماه رجب تا شب قدر، دو چله باقی مانده است و ماه رجب ماهی است که «یا من ارجوه لکل خیر» است، یعنی هر خیری را در آن می توان امید داشت. مطرح است که شب قدر و «لیلة القدر خیر من ألف شهر» نه برای کسی است که به غفلت می گذراند تا برسد به لیلة القدر، بلکه برای کسی است که از اول رجب شروع می کند و از اول رجب به دو چله نشینی می گذراند.

چله نشینی هم این نیست که در خانه بنشیند! این که حرف لغو نزند، چیز بیخود نخورد، صحنه های بیخود نگاه نکند و این هاست؛ چه رسد به اینکه اعمال حرام انجام ندهد..

ادامه مطلب هم توصیه‌های آیت الله قاضی برای این سه ماه مبارک!

التماس دعا دارم خیلی کلیشه است ولی التماس دعا :)

برخی از دستورات سلوکی آیت الله قاضی(ره) برای ماه های رجب، شعبان و رمضان

۱. بر شما باد به اینکه نمازهای فریض خود را با نوافل آن که مجموعاً پنجاه و یک رکعت است، در بهترین_اوقاتشان انجام دهید؛ و اگر نتوانستید چهل و چهار رکعت(بدینصورت که چهار رکعت از عصر و دو رکعت از مغرب و «وُتَیره» که مجموعاً هفت رکعت می باشد حذف شود.این توضیح از مرحوم علاّمه طهرانی روحی فداه است.)آنرا بجا بیاورید.
چنانچه باز هم شواغل دنیا شما را بازداشت، حتماً نافلۀ ظهر را که به او «صلوه أوّابین» می گویند، انجام بدهید.و نماز ظهر را هم در وقت فضیلت انجام دهید که در قرآن بدان تأکید شده و مراد از صلات وُسطی همان نماز ظهر است.
۲. و امّا در مورد نافله شب بخصوص باید بدانید که: انجام دادن آن در نظر مؤمنین و سالکان حضرت معبود از واجبات است و هیچ چاره ای جز اتیان آن نیست! و تعجّب است از کسانی که قصد رسیدن به مرتبه ای از مراتب کمال را داشته ولی به قیام شب و انجام نوافل آن بی توجّه هستند!.
و ما هیچگاه ندیده و نشنیده ایم که احدی به یک مرحله و مرتبه ای از کمال راه یافته باشد مگر بواسطۀ برپاداری نماز شب!
۳.‌در شبها قرائت قرآن با صوت حزین کنید، چرا که قرائت قرآن شراب مؤمنین است.
۴. بعد از نماز‌های واجب تسبیح حضرت صدیقه طاهره(س) را ترک نکنید! زیرا که آن ذکر کبیره شمرده شده و لااقل بعد از هر نماز یک‌بار بگویید.
۵. از لوازم مهم، دعا برای فرج حضرت حجت بقیه الله الأعظم است در قنوت نماز وتر، و از آن گذشته در هر روز، و در جمیع دعاها برای حضرت دعا کنید.
۶. زیارت جامعه کبیره را روز‌های جمعه به‌جای آورید.
۷. قرآن که می‌خوانید، در این سه ماه از یک جزء کمتر نباشد، در هر روز یک جزء.
۸. زیارت قبور کنید نه هر روز بلکه کم‌کم و گاه‌گاهی، (هفته‌ای یک مرتبه خوب است) و در روز زیارت کنید نه در شب.
علامه طهرانی(ره) در توضیحاتی تکمیلی آورده‌اند که: این دستوراتی است که مرحوم قاضی به شاگردان خود داده است و رفقا این دستورات را در این سه ماه انجام می‌دهند. البته این اعمال را در حد امکان انجام دهید... به حسب ملاحظه مزاج و قوه و حال و استعداد.

نظرات  (۳)

۰۵ اسفند ۹۸ ، ۲۳:۴۱ بانوی ایرانی

تشکر

ماءجور باشید

 

التماس دعا

پاسخ:
قابلی نداشت🌹

سلام

چقدر مفید بود. الهی شکر. دست شمام درد نکنه که واسطه شدین.

حاجی قاسمیانو شمام میری نکنه؟ البته من فک کنم یک سالی میشه که نرفتم. از محرم که اومد مسجد دانشگاه همسر و یه شب رفتم ، دیگه کلا نرفتم.

پینگ پنگ بازی میکرد با شوهر من حاج آقا [خنده]

ولی انگار جلسات تفسیرشون شروع شده دوباره. نمیدونم... باید کم کم برگردم به شبکه های اجتماعیم ببینم دنیا چه خبره... خیلی از دنیا بی خبر موندم...

پاسخ:
سلام شیدا خانم.
 خوبید؟ میدونم نیستید چون اوضاع خوب نیست ولی اینم بدونید که حال منم خوب نیست.
توی زندگیم به ندرت برای چیزی غیر از عزای ائمه گریه کردم. ندرت که میگم یعنی تو طول سال گاهی یک بار یا دوبار هم پیش نمیاد. اما این بار گریه کردم به خاطر خداحافظی شما. هنوزم بغض می‌کنم...
وبلاگ شما برای من خاطره‌ی ده سال پیش رو زنده می‌کنه. خاطره خوندن وبلاگ اسکالپل تو اوج نوجوانیِ پر هیاهو و اضطراب. اون وبلاگ برای من یه حاشیه امن و یک ساحل آرامش بود که یه حزب اللهیِ قوی و محکم که قلمش مثل اسکالپل تیز و برّنده بود، توش از امام خمینی و امام خامنه‌ای و فتنه‌های دشمن و سیدشهیدان اهل قلم می‌نوشت. کامنت های هر پستِ اون وبلاگ گاهی چند صدتا میشد... اون وبلاگ بود که برای اولین بار توی زندگیم جرقه‌های خط حزب‌الله و شهادت و آرمان‌‌های انقلاب رو توی وجودم زد‌. واقعا اثر عمیق اون وبلاگ هیچ وقت از روح و روانم پاک نمیشه.
اما من اون زمان هربار که خواستم برای اسکالپل (یا همون آقای احمدرضا بیضایی) کامنت بذارم، نشد. نمی‌دونستم چی بنویسم. یکی دوبار هم نوشتم ولی ارسال نشد. تا اینکه وبلاگ با بی‌اخلاقی یک فردی تمام مطالبش پاک شد و آقای بیضایی دیگه اونجا ننوشت. یک سایت باز کرد ولی دیگه مثل قبل بازدید نداشت و بعد از شهادت برادرش، بعد از مدتی کلا ننوشت.
اما حالا اونقدر خوش شانس بودم که به خاطر کامنتی که قبلا برام گذاشتید، بهتون بگم: من حلالتون نمی‌کنم.
اگر خدا بهم اجازه بده، سر پل صراط یکی جلوی آقای بیضایی رو می‌گیرم، یکی هم جلوی شما رو. گرچه اگر من این اجازه رو نداشته باشم، خدا خودش مواخذه می‌کنه شما رو.
به این خاطر که جبهه و صفوف مومنین رو رها کردید. در ولایت بین مومنین در جبهه‌ی بیان، با رفتنتون خلل وارد کردید. اینجا ما به خوندن وبلاگ شما دلخوش بودیم. انگیزه می‌گرفتیم. به خاطر شما بود من انگیزه دوباره شروع کردن تثبیت محفوظات قرآنم رو پیدا کردم. دل گرم بودم که چند وقت دیگه با هم پویش خوندن جلد ۲۱ صحیفه امام رو راه بیندازیم. به خاطر خوندن مطلب شما من لیستی رای ندادم ولی بیشتر خوشحالم که یک درس خیلی بزرگ‌تر ازتون گرفتم و اون این بود که در هر لحظه گوشم به دهان رهبرم باشه.
حالا هم محض رضای خدا! اگر هم نمی‌نویسید لااقل مثل یک خواهر بزرگ‌تر کنارمون باشید. من که خیلی نیاز دارم به امثال شما. چیکار کنم که هرچی حزب‌اللهی به پستم می‌خوره حرف نمی‌زنند. هرچی حزب‌اللهی به پستم می‌خوره ژست بچه‌های بالا رو می‌گیرن. هرچند من خودمم به یک معنا جزو بچه‌های بالا هستم و خیلی حرف نمی‌زنم ولی دارم تلاشم رو می‌کنم که این رفتارهام رو عوض کنم. خیلی از حزب اللهی‌ها هم کلی با خط امام و آقا فاصله دارند و فقط تصور می‌کنند که دارن راه و درست می‌رن. یه شما هستید و یه آقای ن..ا که حرف می‌زنید و فقط و فقط یه شما هستید که هم‌جنس من هستید و چقققدر نزدیک به آرمان‌های من.... من شما رو نمی‌بخشم اگر بذارید و برید.
شما که همه‌ی راه های ارتباطی رو بستید اما باور کنید دلم می‌خواست می‌تونستم کمکتون کنم. شما تا قبل از این پست خداحافظی ننوشتید که چقدر حالتون بده و منم برام عجیب بود. آخه دو قلو خیلی سخته و منی که دوبار به لطف خدا تجربه زایمان داشتم می‌دونم که بار اول چقدر سخت تره. بار اول چقدر آدم ضعیف و بی‌حال میشه. تا الان خوشحال بودم که حالتون اینقدر خوبه که پرانگیزه و انرژی می‌نویسید اما اگر اینطوری برید، نه من و نه هیچ کدوم از اهالی بیان نمی‌تونیم فراموش کنیم که چطور با سه تا کامنتِ چرت و پرتِ یک آدمی، گذاشتید و رفتید. من مدت‌هاست که با اون آقا هیچ حرفی ندارم. واقعا روز به روز دارند من رو ناامیدتر می‌کنند.
 به طور کلی شخصیت شما، منش شما، قلمِ شما و روح لطیف و بلندتون برای همه غبطه برانگیز و برای عده‌ای هم حسادت برانگیزه. چرا کامنتِ افرادِ جاهل و نامهربان رو به کامنت‌هایِ بیشترِ افرادی که دوستتون دارند، نمی‌بخشید؟ چرا نمی‌بخشید؟ فاصفح عنهم و قل سلام، فسوف یعلمون... شیدا بانو ان هولا قوم لایومنون، فاصفح عنهم.
بمونید. نرید. امروز داشتم به این فکر می‌کردم که احتمالا ظهور آقا از اون چیزی که فکر می‌کنیم بهمون نزدیک‌تره. شیدا خانم، فرج نزدیکه‌، نزدیک فرج پا پس نکشید. نزدیک فرج پا پس نکشید. نزدیک فرج پا پس نکشید.
خواهش می‌کنم قوی باشید.
خواهش می‌کنم برای کم‌خونی و ضعف‌تون این دوتا دارو رو هم سفارش بدید. یکی پودر "السلطان" و یکی "شربت فردوس" برای کم‌خونی‌تون. یا به جای این دومی هر روز کلی مویز بخورید. مراقب خودتون باشید خواهشا. این کانال و شماره ادمین برای سفارش دادن هست‌. دکتر داود منیری داروسازی هستند که داروسازی رو آکادمیک خوندند و طب سنتی هم خوندند. ایشون خودشون ۸ تا بچه دارند و من خودمم از این دومحصولشون استفاده کردم. شربت فردوسشون واقعا نجات دهنده است با عنایت خدا. گرچه خودتون طبیب هستید ولی معمولا طبیب‌ها نمی‌تونند خودشون رو طبابت کنند.
@dr_1market
09332447213
https://ble.im/dr_product
و دوستتون دارم. با تمام وجود براتون دعا می‌کنم شیدا خانم. خدا حفظتون کنه.

وای

از اول رجب تا الان ، این انرژی ده ترین و قشنگ ترین پستی بود که خوندم.

انگیزه گرفتم برای کار کردن.برای دعا کردن.

ممنونم

پاسخ:
الحمدلله.
ان شاءالله حال خوبتون مستمر و پیوسته باشه بانو :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">