صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

الان باید بخوابم ولی نمی‌تونم

پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۴۰۲، ۰۱:۴۸ ق.ظ

وقتی مثلا همسر آدم، پیشش نیست...

مامان آدم، نیست...

بابای آدم، نیست...

خواهر نداره، برادرش نیست...

رفیق جینگش نیست...

اهل تلفن هم نیست...

دل آدم که می‌گیره، با کی حرف بزنه؟

حوصله‌اش که از مامان سه تا بچه بودن سر میره؛ چیکار کنه؟

هوم؟


به خیالم برای حل مشکل بالا، امروز دو تا سینمایی دیدم. یکی‌شون ۱۲ مرد خشمگین بود که خیلی چسبید، اونم در شرایطی که بعضی‌ها رو می‌بینید که دم در خانه‌های همسایه‌های بیانی ما، خیلی بی‌منطق حرف می‌زنند. ولی مجموعا، دیدن دو فیلم، مخصوصا اون یکی که درام بود، مغزم رو به هم ریخته. الان بازم هیچ‌کس نیست که باهاش حرف بزنم، خالی بشم :(
شاعر میگه: انقده دوست دارم هشت‌پا شم، اما چه کنم، صُبحا باید هف پاشم! 
بی‌مزه هم خودتونید ^_^

پ.ن ساعت حدودا ۱۱ صبح: از پنج‌شنبه جمعه‌هایی ‌‌که مصطفی نیست متنفرم :(
موافقین ۶ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۰۳
صالحه

نظرات  (۹)

سلام

 

مگه میشه آدم مادر 3 تا بچه باشه و حوصله اش سر بره ؟ :) همیشه فکر میکردم اگر آدم بچه داشته باشه، حوصلش سر نمیره بخصوص تا اون زمانی که به دوران جوانی برسن.. 

 

شما بگو اگر آدم تنها باشه، خیلی اهل صحبت با خانوادش نباشه، دوستی هم زیاد نداشته باشه یا اونطور که بتونه اعتماد کنه و هر حرفی رو بزنه، پیش مشاور هم بره ترس از قضاوت و یا باقی حرف ها، با کی میتونه درد و دل کنه و بگه که این روزا چقدر فکر و خیال میکنه و چقدر با خودش حرف میزنه تا آروم بشه.. :(

پاسخ:
سلام. 
شکی نیست که اون شرایط آدمی که نوشتید هم خیلی سخته. 
ولی مادر نمی‌تونه با بچه‌اش درد دل کنه...
تا حالا فکر کردید چرا میگن دریای غم مادر؟ 

نه از بابت درد و دل نگفتم.. گفتم شاید مشغله های 3 تا بچه و.. انقدر زیادن که آدم وقت نمیکنه حوصله اش سر بره.. ولی خب قطعا هست وقتایی که شاید بقیه خوابن یا درگیر کارهای خودشون و اون موقع دیگه کسی نیست که درد و دل کنه.. 

سلطان غم رو زیاد شنیدم :( خب واقعا هم همینه چون مادر غم و غصه ی همه رو به دوش میکشه و.. حرص میخوره و.. 

آره اون آدمه هم شرایطش سخته و حتی انگار یه تلنگر کوچیک کافیه که بشینه گریه کنه.. 

خوش به حال اونایی که تو خلوت خودشون با خدا ، میتونن راحت دلشون رو آروم کنن.. 

پاسخ:
شاید سر رفتن حوصله تعبیر خوبی نباشه. بیشتر ملال آوره. کسل کننده است...
برای من خیلی اینطوریه. یه سری خانم‌ها اینطوری نیستند، بعضی‌ها هم اینطور هستند.


مثلا یه دوره قصه من و خدا (آقای عباسی ولدی) ثبت نام کردم که در مورد صحبت با خداست اما اصلا با آقای عباسی ولدی ارتباط برقرار نمی‌کنم که فایل‌ها رو گوش کنم :(
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

**** ****** ** ***** ** **

پاسخ:
فکر نمی‌کنید به عنوان یک آقا، نظری که گذاشتید اصلا مناسب نیست؟

سلام

روزای تعطیل بدون همسر خیلی بده.

اون یکی فیلم‌‌ درام ‌چی بود صالحه؟

پاسخ:
سلام صبا خانم. وای نگید... امروز سردرد شدم انقدر بهم فشار روانی میاد.
اون یکی رو براتون در پیام‌رسان نوشتم :)

همین حرفو ولی اگه آقا بزنه اشکال نداره! ایشون محرمن؟

پاسخ:
اصلا منظورتون رو متوجه نمیشم.
هم دو پهلو و کنایی بود پیامتون و هم هیچ ربطی به مطلب نداشت.
به جز این دو مساله‌ای که گفتم؛ شما از این حرف‌ها به مثلا یک خانوم حتی محرم‌تون در فامیل می‌زنید؟ اگر بله، حتما در تعاملاتتون تجدید نظر کنید. خیلی زشته.

امروز داداشم داشت می‌گفت که جایی که کار می‌کنه، یه خانمی کارهای مالی رو انجام میده که یه پسر دو ساله داره. 

میگفت خونه‌شون هم خیلی فاصله داره. گاهی برای رفت و آمد، اسنپ می‌گیره و بلاخره خرج خورد و خوراک توی اداره رو هم در نظر بگیرید‌...

 

میگفت یه بار تو آسانسور دیدمش، پرسیدم خانم فلانی بچه‌تون رو چیکار می‌کنید وقتی میایید سر کار؟ گفت پرستار داشتم. از ۶ صبح تا ۷ شب‌... 

پرسیدم چقدر میدید به پرستار؟ گفت ۷ تومن. البته پرستارم دیگه اعتراض کرده بود ولی الان دیگه اوضاعمون خوب شده، اهورا رو میذاریم مهد کودک.

!!!

بعد داداشم می‌گفت من حساب که می‌کنم با پایه حقوقی که داره و خلاصه هزینه رفت و آمدش و خورد و خوراک و ... عملا هیچی براش نمی‌مونه.

گفت من ازش پرسیدم خانم فلانی براتون می‌صرفه اصلا؟

گفت من اصلا نمی‌تونم تو خونه بمونم!

 

من به داداشم گفتم این قراره چی تربیت کنه؟؟؟ واویلا!

 

وقتی من از سر رفتن حوصله حرف می‌زنم، از یه همچین چیزایی حرف می‌زنم. از اینکه دلت می‌خواد، نه یک مدت طولانی، نه روزها یا ساعت‌های متمادی، بلکه فقط و فقط چند ساعت در هفته در سکوت و خلوت باشی. اما نمیشه :)

اوهوم.. 

متوجه شدم.. 

 

خب بعضی ها یه کار/تفریح یا چیزی که مورد علاقشونه انتخاب میکنن برای همچین حالتی.. یعنی یه جورایی یه مشغله ای برای خودشون درست میکنن (مشغله ای که بهش علاقه دارن)، اونوقت وقتایی که حوصلشون سر میره.. میرن سراغ اون کار.. اینطوری کمتر ذهنشون درگیر میشه.. یعنی ذهنشون کمتر وقت خالی پیدا میکنه.. 

 

در مورد این خانم هم که نوشتین.. فکر کنم خیلی از خانم هایی که فاصله بین تحصیل و ازدواج، کار میکردن، در ادامه ازدواجشون هم مشغول به کار میشن اگر شرایطش خوب باشه.. اینطوری هم یه درامدی دارن.. هم وقتشون پر میشه و درگیر کار و.. میشن.. البته این آسیب های خودشم داره مثل همون موردی که اشاره کردین.. 

پاسخ:
نه برادر من...
قضیه یه چیز دیگه است خدایی.
این یه احساس، مخلوطی از احساس‌های بی‌کسی و پژمردگی بود...
راه حلش که این نیست.
راه حلش انس با آدم‌هاست. نه انجام دادن کار مورد علاقه. 
این کار مورد علاقه رو که من هر روز انجام میدم.

سلام

توی زمانهایی که همسر نیستن و حوصله تون سر میره، میتونید باب اذیت کردن و سرکار گذاشتن و شوخی با همسر رو باز کنید...

در نوع خودش جذابیت هایی هم داره...

فقط مراقب باشید نترسونیدش وقتی دوره... گناه داره...

 

:)

پاسخ:
سلام علیکم. ممنون. واقعا پیشنهاد خوبی بود :) 

ولی اگه بتونم!!! چون من ذهنم فقط سمت شوخی ترسناک میره :| 
و همونطور که خودتون گفتید، نه تنها گناه داره بلکه چون مصطفی از ۲۴ ساعت قبل از رفتن، دلهره می‌گیره داره میره سفر و ما رو تنها می‌ذاره. اگر یک اپسیلون بترسه، واقعا نمی‌دونم چه بلایی سرش میاد یا حتی سر خودش میاره :))

طفلکی...

منم وقتی دورم اگر خانمم ازین شوخیا بکنه واقعا بهم میریزم...

نکنید،،، البته نمیتونید ازین شوخیا بکنید...

ولی کلا اذیت کردن میتونه گزینه خوبی باشه، دوستی رو هم بیشتر میکنه:))

پاسخ:
آخه واقعا اذیت کردن هم گناه داره. 
دیشب بلاخره ساعت ۱۱ شب رسید خونه. داشت تعریف می‌کرد اونجایی که رفتن (آمل) انقدر سرد بوده، شب از شدت سرما بیدار شده، نیم ساعت لرزیده فقط :( و اینکه فقط دیروز، ۱۲ سااااعت رانندگی کرده :( 
شما معلومه یا خودتون یا خانومتون در این زمینه مهارت کافی دارید. باید کلاس آموزشی و مهارت افزایی‌ بذارید :))

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">