صالحه


نرگس
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

آخرین تلاش‌های ما برای شب قدر ایرانِ جان

چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۰۷:۰۱ ب.ظ

امروز یکی از دوستانم که تجربه تماس تلفنی‌ام رو قبلا براش فرستاده بودم، بهم پیام داد: چند تا شماره بهت بدم زنگ بزنی؟

گفتم بده. ۸ تا شماره بود. زنگ زدم و تماس‌ها که تموم شد و اینترنت رو وصل کردم که نتیجه رو به دوستم بگم، دیدم نوشته: این‌ها آشنا هستند. زیاد من رو قبول ندارند چون تو خط فکری همدیگه نیستیم. بعدا نتیجه رو بهم بگو.

خیلی بامزه بود...

دیدم اینم یک جورشه. اگر خودمون نمی‌تونیم با آشناهامون صحبت کنیم، شماره‌هاشونو بدیم به دوستان معتمدمون. :)

نتیجه تماس‌ها رو به صورت نظر می‌ذارم ببینید.

موافقین ۶ مخالفین ۱ ۰۳/۰۴/۱۳
نـــرگــــس

نظرات  (۵)

به امید پیروزی ✌

پاسخ:
ان شاءالله 🤲

1. جلیلی
۲. مردد__》 جلیلی
۳. قطع کرد
۴. بعدا تماس گرفته شود. 
۵. دوست نداشت صحبت کنه، رای نمیداد.
۶. رای نمیداد به هیچ وجه.
۷. پزشکیان صد در صد
۸. همچنان مردد ولی شنید حرفام رو.

مورد ۲ خیلی خوب بود. یعنی عالی بود. ۳۵ دقیقا باهاش صحبت کردم و علاوه بر اینکه نظرش تغییر کرد، ازش خواستم که این موج رو ادامه بده :)

مورد ۸ هم خیلی خسته بود ولی حرفام رو شنید و یه قدم حسش رو به مشارکت مثبت تر کردم.

امروز داشتم از کارخونه بیرون می اومدم

دیدم یه روحانی رفته توی سالن بافت و‌کارگرا دورش جمع شدن...

رفتم ببینم چه خبره...

دیدم از ستاد دکتر جلیلی اومدن برای صحبت با کارگرها

رفتم فقط نظاره گر بودم

حس کردم هم روحانی خسته هست و گویا این چندمین کارخونه بود که اومد و هم جو خیلی داشت بر علیه اش میشد و خوب نمی تونست اقناع کنه...

 

من ورود کردم

وقتی کارگری حرف میزد، اسمش رو میپرسبدم، جایگاه و بخش شغلیش رو...

بعد خودم جواب بعضی سوالها رو دادم

و در آخر دیدم اون روحانی عزیز قصد دارن جمع بندی کنن به نفع جلیلی

مانعشون شدم و گفتم:

من رای خودم رو و علت رای خودم رو گفتم دوستان

مطمئنم همه شما روز جمعه بهترین تصمیم رو میگیرید

میدونید از همه مهمتر چیه؟!!!

سرم رو بردم بالا و گفتم چراغهای سوله رو ببینید که روشنه...

مهم اینه که این هیچ وقت خاموش نشه بچه ها... 

برید سر کارتون...

بعد در گوش روحانی گفتم: حقوق اینها عقبه... اذیتشون نکن... عصبانی هستن...

اومدیم سمت بیرون کارخونه...

بهش گفتم دیروز حقوق یه بخشی از کارخونه رو دادیم، امروز رفتم براشون صحبت کردم.. خیلی هاشون هم پزشکیان بودن...

گفت تونستی رای اینها رو عوض کنی؟

گفتم: فکر میکنم چند نفری نظرشون تغییر کرد...

 

اینکه میگید گاهی باید کار رو بسپریم به کسی غیر از خودمون...خیلی درسته...

مثلا من در مورد برادرم، به کسی زنگ زدم که تو بهش زنگ بزن...

ممکنه فحش بده... ناراحت نشو... 

و اینجا تو کارخونه دیدم من میتونم موثرتر از اون روحانی باشم...

ورود کردم و عنان سخن رو‌ من بدست گرفتم

 

خدا باید برکتش رو بده...

این همدلی ها حتی در دو دوره ای که رئیسی نامزد بود بین مردم نبود...

الان خیلی از مردم دارن تقلا میکنن که جلیلی پیروز بشه...

که در نوع خودش خیلی خوبه...

 

دعا کنیم

 

پاسخ:
باید یه عالمه آدم دغدغه‌مند داشته باشیم که حاضر باشن قدم بردارن و تبیین کنند و بقیه رو با خودشون همراه کنند.
یعنی میشه؟

چقدر دیر معنی حرف‌های آقا رو فهمیدیم... لااقل من!

خدا قوت.

من تجربۀ اقناع سازی حضوری را دارم. خیلی مؤثرتره.

مخصوصاً اگر با صمیمیت و صبوری و خوش اخلاقی و به قصد مفاهمه باشه، مخاطب ما راحت‌تر می‌پذیره.

البته منطق بحث هم باید قوی باشد.

 

پاسخ:
چقدر این پیام شما درست بود ولی حیف که دقیقه نود نمی‌تونستیم با تمام ظرفیت بیاییم کف میدون. مخصوصا من با بچه‌های قد و نیم قد و همسری که صدِ توانش رو گذاشته بود برای یک کار مشخص و تعریف شده انتخاباتی که دیگه نمی‌تونستم خیلی از کمکش استفاده کنم.

ولی به نظرم از همین الان باید فکر کنیم، رویه‌مون رو تغییر بدیم که انقدر دقیقه نود نخواهیم برای گسترش ادبیات خودمون و رویای جمعی در تراز انقلاب اسلامی جون بکنیم. 

چقدر ناراحتم که دست و پام بسته است برای انجام هر کاری...

خیلی ناراحت.

پاسخ:
اون راهی که ما رو از دست و پا بسته بودم درمیاره رو کم کم باید پیدا کنیم. با توکل به خدا و مدد اهل بیت.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">