صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

۲۱ بهمن ۹۷

سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۴۷ ب.ظ
نماز نوعا برای ما ذکر نیست.
ذکر یعنی یک دوپینگ حسابی.
خاصیت ذکر آن است که زودتر از آنکه به ذهن بیاید به دل نشسته است.
نمی‌خواهد بخواند تا یادش بیاید.
بلکه چون می‌آید می‌خواند.

این چند جمله امروز صبح فکرم رو مشغول کرد. فکر کردم دنیای یک مومن واقعی یا دنیای حضرات معصومین چقدر برای ما گنگ و غیر قابل فهم هست.
حالا از اونجایی که یکی دو ماهی هست بیشتر با تعقل محض درگیرم، احساس می‌کنم نیاز به یک امر فوق عقلی پیدا کردم. چیزی شبیه شهود. شبیه علم حضوری. شبیه یک ذکر واقعی...

+ حجاب‌ها زیاده و آدم اینجور چیزا رو سریع فراموش می‌کنه.
موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۲۳
صالحه

نظرات  (۱)

۲۳ بهمن ۹۷ ، ۱۵:۵۰ پیـــچـ ـک
سلام
خوبی؟
چه خبر از نینی؟
تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها واقعا اون ذکر شهودیه. شب قبل از خواب بگو.
البتهمن باید از تو بپرسم. تو خودت وصل سر چشمه ای.
پاسخ:
سلام عزیزم
خسته‌ام ولی خوبم. اونم هیچی... مشغول زندگی خودشه :))

منظورم دقیقا یه چیز خاص نبود. ولی چقدر خوبه که آدم یه چیزایی رو برای خودش نگه‌داره. من چند سال قبل از خواب یه سری ذکر می‌گفتم. ولی متاسفانه بعد از مدت طولانی‌ای قطع کردم. خیلی بده... باید اینا رو حفظ کرد

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">