صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

چه خبر؟ چیکار می‌کنید؟

چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸ ب.ظ

این روزایی که کمتر نوشتم، یه سری اتفاقات پشت پشت پشت سرهم افتاد. چند تا کار خیلی مهم انجام شد و کلا خرداد و تیرداد و مرداد خوبی داشتیم. الحمدلله. زندگی تند و تند تغییر کرد و من فرصت نکردم در موردشون بنویسم. یکی از اون اتفاقات یک کلاس در بستر فضای مجازی نرم افزار "ایتا" بود به نام نظم برای بندگی. ترتیب و چگونگی کلاس کمی پیچیده است و توضیحاتش زیاده. اگر دوست داشتید به آدرس کانال مراجعه کنید. البته عضویت در اون گروه مختص خانم‌هاست اما عضویت در کانال برای آقایون هم مانعی نداره @vanazm
بعد از اینکه تو این کلاس شرکت کردم، یک عاااالمه از کارهای عقب مونده ام رو انجام دادم. یک سری کار خیاطی بود، یک سری کار خرید و تعمیرات و چیزای به ظاهر کوچیک مثل دادن قابله مسی‌ها برای سفید کردن و گرفتنشون و تمیزکاری‌ها و ...
توی این مدت چند بار رفتم پیش یکی از اساتیدم که مشاوره میدن و کلی مشورت در خصوص آینده‌ی خودم از نظر تحصیلی و از نظر نقش‌های خودم مثل مادری و دختری و ... گرفتم که خیلی خوب بود. هر روز که میگذره بیشتر اثرش رو می‌بینم.
یک عالمه اتفاق خوب دیگه هم افتاد مثل اینکه برای خوندن نماز قضاهام برنامه‌ریزی کردم و برنامه حفظ قرآنم رو منسجم‌تر کردم. لیست موادغذایی توی فریزر رو نوشتم و یک دفتر برای نوشتن غذاهای جدید و قدیمی اختصاص دادم که از این به بعد خیلی ذهنم درگیر چی بپزم چی بپزم نشه‌. یک پروژه عالی هم توی ذهنم آغاز شده که اونم در دست اقدام قرار میگیره ان شاءالله. و و و ساعت خواب و بیداری‌مون فی‌الجمله مرتب‌تر از قبل شده و عجیب... عجیب اینکه چقدر همسر همراه و همدله در این تغییرات. گاهی وقتا آدم می‌خواد یه تغییرات مثبتی توی خونه و زندگی ایجاد کنه اما شوهرش همراهش نیست اما تقریبا بدون اینکه من تلاشی بکنم، مصطفی خودش دوست داره همراهی کنه.
مدرک دوره تربیت مدرسمون رو هم می‌خوان بدن‌. یه کاری که انجام میدم اینه که فعلا کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن رو دوره می‌کنم...
اما نمی‌دونم چه سرّی هست یکی دو روزه یه طور خاصی حوصله‌ام سر میره. انگار که زندگی یک هیجان ویژه‌ای رو کم داره. آخه انقدر همه‌چیز آروم شده که....
دیشب رفتیم حرم حضرت عبدالعظیم. چقدر آرامش داشت تو شب میلاد امام هادی. یه سری حرفای خصوصی هم من و همسر با اون سه بزرگوار زدیم و من بیشتر با امامزاده حمزه‌...
من خودم میدونم چی‌ می‌خوام. چند روز دیگه عید غدیره و این وسط آزمون کارشناسی ارشد رو هم گذاشتن عدل همون روزا‌. همسر میگه به خاطر کرونا نمی‌خواد بری. دوست داشتم برم ولی دیدم راست میگه. من که اگر قبول بشم هم نمی‌رم‌. من خودم میدونم الان چی‌ می‌خوام. برنامه ریختیم برای عید غدیر. ببینیم می‌تونیم یه مقدار غذا درست کنیم و پخش کنیم. یه فکر بکر دیگه هم به ذهنم رسیده و اون اینه که اون روز بریم سوپرمارکت‌های محل، یه مقدار از بدهی‌های دفتری بعضی از هم‌محله‌ای‌ها رو تسویه کنیم. یه فکر دیگه هم به ذهنم اومده، می‌خوام خطبه غدیر رو حفظ کنم. ببینیم ان‌شاءالله تا سال آینده حفظش می‌کنم. یه چیزی هم همین الان به ذهنم اومد‌. کلی بادکنک بگیریم و به عشق امیرالمومنین علی، توی خونه رو پر کنیم از بادکنک رنگی. کاغذ رنگی و ... بچسبونیم به در و دیوار و ... شاید بتونیم توی کوچه شیرینی هم پخش کنیم. خدا کنه اون روز هوا خوب باشه. مثل عید قربان و روز عرفه که بارون اومد... ولو ان اهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض ولکن کذبوا فاخذناهم بما کانوا یکسبون...
شما چه برنامه‌هایی برای عید غدیر دارید؟


پ.ن: برای مردم لبنان دعا کنیم که این بحران رو زودِ زود پشت سر بذارند و امید که ما مردم ایران هم از هر کمکی که از دستمون برمیاد دریغ نکنیم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۱۵
صالحه

نظرات  (۵)

سلام

چه خوبه که انقده نظم دارین تو زندگیتون... بزرگترین عیب زندگی من اینه به هیچ برنامه و نظمی تن نمیدم!

لذت بردم از برنامه‌هاتون، ان شاء الله که به بهترین شکل اجرا بشند.

 

کاش نزدیک بودین با هم‌کتاب طرح کلی رو می‌خوندیم، مدتیه می‌خوام بخونم همتم نمیشه، چند صفحه اش رو‌خوندم فقط!

 

پاسخ:
سلام بانو. ممنون از انرژی مثبتتون. امیدوارم خودتون هم یه روز به واسطه نظم در همه ی ابعاد زندگیتون پر از انرژی و نشاط بشین. 
طرح کلی .... الان خیلی گروه ها تو فضای مجازی هست که می تونید با بچه های اونا کتاب رو بخونید و ... چون اگر من نزدیک تون بودم هم احتمالا به خاطر بچه هام از این فیض محروم می موندم. ولی نیت کنید. روزی 5 صفحه فقط. یهو میبینید تموم شد :)

سلام

منم به تازگی سپردم که کتاب طرح کلی را برام بگیرن و خیلی هیجان دارم که به دستم برسه و بخونمش.

ما دیروز یه جشن خیلی کوچولو با حضور ۷ تا دخترکوچولو از بچه‌های هیات مجتمعمون و یه مربی داشتیم تو خونمون، به شادباش غدیر.

بچه‌ها خودشون ریسه درست کردن شکل چراغ رنگی برای تزیین خونه. مسابقه کتابخونی غدیر شرکت کردیم. ان شا الله بساط کیک و شیرینی و غذای خوب این چند روز هم برقراره. همچنین هدیه خوب برای بچه‌ها. اطعام رو هم الان از شما ایده گرفتم. خداکنه موفق بشیم؛ احتمالا مهمان داریم اون روز ولی با برنامه ریزی میشه اطعام رو هم انجام داد.

پاسخ:
سلام صبا جان. نازی.... چه جشن قشنگی باید شده باشه. شما که بچه زیاد دارید نونتون تو روغنه :) چون همیشه یه عالمه بچه دور و برتون هست و کلی اتفاقات جذاب. امشب برای دخترم داستان غدیر رو تعریف کردم، وقتی بهش گفتم امام ما کیه؛ و جواب داد: علی... نمیدونستم چطور خدا رو شکر کنم. خدا حفظتون کنه و بچه هاتون رو. عیدتونم مبارک.
۱۶ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۲۳ پرستوی عاشق

سلام

منم تو کلاس نظم برای بندگی هستم :)

ان شاءالله موفق باشید

ایده هاتون همشون خوب بود

پاسخ:
سلام دوستم :)
سلامت باشید. من دوره هفتم بودم. الان تو گروه تکرارم. امیدوارم شما هم از گروه حسابی استفاده کنید.
۱۸ مرداد ۹۹ ، ۰۶:۲۰ پرستوی عاشق

منم تو دوره تکرارررررمممم 😍😍😍😍 الهی همیشه موفق باشید. ممنونم از دعای خیرتون

دعا کنید برامون. عیدتونم مبارک 💙💚💐

پاسخ:
عزززییییزززم. :)))) پس فردا که پست بذارم می‌بینی ؛) . ان شاءالله که خودت هم بیشترین استفاده‌ها رو ببری از دوره. من مدت‌ها بود که می‌خواستم زندگیم رو با نظم متحول کنم. قدم‌هایی رو هم برداشته بودم اما این طرح دیگه تیر آخر بود. الحمدلله.
عید شما هم مبارک. بهترین های امروز نصیبتون.
۲۵ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۴۶ پلڪــــ شیشـہ اے

چه قدر حس سرزندگی به آدم وقتی میبینم یه نفر برای علاقه و اهدافش تلاش میکنه و برنامه می ریزه. 

ان شاءالله که عاقبت بخیر باشید عزیزم.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">