صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

مهمه من چی دوست دارم

چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۴۰۰، ۰۷:۵۷ ب.ظ

یک شنبه که کلاس نظریه‌های انقلاب و انقلاب اسلامی رو هم‌کلاسی‌هام کنسل کردند از فرصت استفاده کردم و به استادم پیام دادم که باهاشون در مورد تحقیق اختیاری درس صحبت کنم. بهم گفتند که زنگ بزن و زنگ زدنم.
خیلی حرفای مهمی بهم گفتند. گفتند تخصصی کار کن. حوزه تخصصیت رو پیدا کن و طبق اون جلو برو که خرد خرد پایان‌نامه‌ت رو جلو ببری و ...
خیلی هم بهم امیدواری دادند و گفتند چقدر ناباورانه امتحان درس قبلی‌ای که باهاشون داشتم رو بهتر از بقیه دادم. (۲۰ گرفتم)
بهم گفتند که مهمه بفهمی به چی علاقه داری و در چه زمینه‌ای بیشتر استعداد و علاقه و مهارت و ... داری.
از اون روز خیلی دارم به این فکر میکنم. کتاب میخونم و بررسی میکنم من به چی علاقه دارم؟ در چه چیزی زمینه دارم؟
به جز بحث‌های درسی، خوبه آدم خودش رو کندوکاو کنه، ببینه واقعا چی دوست داره. با چی آرامش میگیره. چی روحش رو اقناع میکنه.
فکر کنم تقریبا دارم مطمئن میشم که موسیقی و فیلم رو فقط در اوقات خیلی خاص و اندکی دوست دارم. در واقع بهتره اصلا وقتم رو براش هدر ندم. هر وقت پیش آمد، گزیده.
شعر که اصلا زمینه‌ش رو ندارم. ولی ادبیات داستانی، چرا. بیشتر دوستش دارم گرچه هیچ وقت علمی و آکادمیک بهش ورود نکردم.
از هنرِ دست، همه چیز رو دوست دارم و استعداد زیادی دارم. آشپزی، نقاشی، خیاطی، خطاطی، گلدوزی و بافتنی ولی وقتش رو ندارم برای کار تخصصی‌تر. حیف. شاید فرصتی شد برای اینکه بعدها دخترانم رو به سمتشون برای کار حرفه‌ای تر سوق بدم. راستی عکاسی هم خوبه اگر تفنن باشه.
چرا وقت ندارم؟ چون همه وقت مفیدم میره برای کتاب‌ها. برای ورز دادنِ یک ذهن ناآرام. لذت دانش از همه چیز برای من بالاتر هست و این رو مطمئنم هرلحظه به خاطرش حاضرم همه چیز زندگی رو رها کنم و پشت سر بگذارم و برم.
بعد اگر ذهن خسته شد و وقت اضافی آمد، ورزش و طبیعت. بعد هنرِ دسترنجِ خودم. بعد سرگرمی‌های ساخته و پرداخته دیگران.
در مورد زمینه‌های علمی علاقه‌م زوده بگم ولی اونم یه روز یادداشت میکنم. دیگه چی رو باید میگفتم و از قلم انداختم؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۰۴
صالحه

نظرات  (۲)

سلام

یه سوال

چطوری خانه‌داری و تربیت سه تا بچه و درس و تحقیق و.... رو میرسونید؟

پاسخ:
سلام :)
معلومه مطالب قبل رو خوندید چون بایو وبلاگ رو هنوز به روز نکردم. الان دیدم...
راستش خیلی سخت و با اینکه دست تنهام و خدا میدونه ترم قبل چه روزهای سختی رو گذروندم ولی بازم حمایت همسرم خیلی خیلی خیلی تاثیرگذاره.
و اینکه ترم قبل مجبور شدم اهم و مهم کنم. خیلی از کارهای خونه رو نمیتونستم انجام بدم چون بعد از به دنیا اومدن بچه خیلی هم ضعیف بودم.
تربیت بچه وقت گیر نیست. برای بازی باهاشون باید وقت گذاشت که من تازه چند ماهه بیشتر با بچه‌هام بازی میکنم. قبلا اصلا برای این کار وقت نمیذاشتم. ولی خیلی لذت بخشه و مثل یک استراحت عمیق میمونه. 
خیلی چیزا هست که الان تو یه کامنت نمیشه نوشت. ولی باید بنویسمشون. ممنونم که یادآوری کردید :)

سلام خانم صالحه،

خدارو شکر که هستید و سالمید، 

و خوشحالم که می نویسید.

تولد لیلا خانومتون مبارک. ان شاء الله قدمش خیر و  رحمت و برکت است🌺 و ان شاء الله همه تون زیر سایه امام زمون شاد و خرم باشید

کارشناسی ارشد رو هم تبریک میگم خدمتتون.

سعادتمند باشید.

پاسخ:
سلام علیکم. خیلی ممنون. محبت دارید.🌿

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">