صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

من دارم شبیه کی میشم؟

دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۰۲:۵۸ ق.ظ

یه ذره حرف سیاسی نزنیم‌.‌ خب؟


درست روز آخر ترم خرداد باشگاهم بود. بعد از کلاس به مربی گفتم: من نمیدونم چرا فلان چیز رو از بدنم انتظار دارم، بهش نمی‌رسم؟

خانم واو مربی‌مون، یه مقدار از مهم‌ترین بخش قضیه گفت. یعنی تغذیه.

و من از کم‌خوابی‌ام سر بعضی جلسات گفتم و علاقه‌ام به کلپچ. و ایشون گفت: برای سوزوندن کالری کلپچ باید یک روز کامل پیاده روی کرد و دوید! :(

و آخرش هم مربی گفت: ولی به نظرم تو خوبی و چه انتظاری داری بعد از سه تا بچه؟

حالا دو هفته از اون روز می‌گذره. تو این مدت من یه ذره از نظر خوراک بیشتر مراعات کردم و با کمال تعجب و تقریبا ناگهانی، چیزی که انتظار داشتم، خیلی به تحقق نزدیک شده.

درس اول اینکه: بله! یکی دو هفته هم اثر داره :) در ناامیدی بسی امید است.

اما درس دومی در کار نیست. من واقعا ناراحتم. نمی‌دونم چرا نمی‌تونم از فانتزی باربی شدن دست بردارم؟ چرا اینقدر اثر باربی در ذهن من قوی و عمیق بوده و هست؟ اصلا من دارم شبیه کی میشم؟ چرا فرهنگ آمریکایی دست از سرم بر نمیداره خدایا؟ یا نه؟ ربطی به اونا نداره؟ خدایا گیج گیجم. 

موافقین ۳ مخالفین ۱ ۰۳/۰۴/۱۱
صالحه

نظرات  (۴)

۱۱ تیر ۰۳ ، ۰۳:۱۹ معتاد چایخونه ی حرم

اندام خوب خواستن خواسته ی بدی نیست

باربی بودن رو نمیدونم منظور شما چیه ولی متناسب بودن و اندام جذاب و ورزشی داشتن حق هر انسانیه و خوبه که براش تلاش کنه :) 

به نظرم بدون استرس واسه ی چنین خواسته ای تلاش کنی و کمالگرایی رو کنار بذاری بهش میرسی اتفاقا :) 

صالحه؟؟؟؟؟ تو که خوبی که...

۱۱ تیر ۰۳ ، ۰۹:۰۸ بنتُ الهدی

سلام صالحه جان

شاید در کودکی عروسک هاتون باربی بودن درسته؟ آخه اون زمان خیلی مد بود و برای ما هم نمیخریدن البته ولی ما هرجا دست بقیه می دیدیم کلی حسرت شو میخوردیم :)) یادمه که خودم چقدررر اصرار میکردم مامانم برام آدامس باربی بخره از یه مغازه خاص! و خب بعدها فهمیدم که باربی چه تاثیر مخربی روی روان دختربچه ها میگذاره و الان برای دخترام نخریدم و کلا در انتخاب عروسک بسیار حساسم و سمت چشم رنگی ها نرفتم. کلا عروسک هرچی بیشتر شبیه کودک باشه از نظر ظاهری، بهتره. میگم شاید دلیلش اینه. 

و برای خودم هم اندام متناسب آرزوست که این روزا و حدود چهار ماه بعد زایمان برای یه غصه ی بزرگه و این آرزو رو از نوجوانی دارم و در مقاطع مختلف هی بهش نزدیک شدم و باز فاصله گرفتم ...

وقتی با دوهفته نتیجه گرفتید که خیلی باید شکر کنید وجدانا :)) 

مراقب باش. ما تو روان شناسی مطلبی داریم که مغز انسان تو شوک قحطی مونده. یعنی اون آدمیزاد اولی یه روز غذا داشته یه روز نداشته. اون روز که نداشته مغز مراعات می کرده کالری هدر نره و اون روز که داشته مغز جا باز می کرده زیاد بخوره کالری جمع بشه.

حالا این روزا خبری از اون قحطی نیست اما مغز اون حالته. رژیم می گیری خودت مغز فکر می کنه که قحطی رسیده 

رژیم شل می کنی مغز یهو فکر میکنه دوره فراوانی بخور که دو روز دیگه قحطی می رسه.

حال قسمت سخت ماجرا رژیم گرفتن دوباره هست. بار دوم رژیم بدن دیگه اجازه نمی ده مثل بار اول خالی بشه برا همین کاهش وزن کمتر میشه تو رژیم دوم - چون مغز میگه دوباره قحطی رسیده و بهتره کمتر بسوزونیم.

هر بار این رژیم بخواد تکرار بشه کاهش وزن سخت تر میشه.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">