صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

صخره‌های دریای جنوب

جمعه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۱۶ ب.ظ

ما ۵ قفسه کتابخانه تو خونه‌مون داریم. بیشتر از یک ردیف کامل، کتاب‌های زبان انگلیسی و عربی و فرانسه است. آموزشی و داستانی و ....
مدتی بود تصمیم گرفته بودم پروژه زبان دکتری رو کلید بزنم. چند کتاب رو بررسی کردم. دست آخر انتخابم ۱۱۰۰ لغت شد.
دیروز، روز چهارم از هفته اول رو تموم کردم. شب‌ها قبل از خواب، مرور می‌کنم، حتی در ذهن. کار رو شوخی نگرفتم اما خیلی جدی نیستم.
هیچ‌وقت طرفدار حفظیات نبودم. اما الان می‌بینم به خاطر سپردن، نشاط می‌ده. به‌خاطر آوردن، ‌چالاکیه.
کار تکراری هر روزه رو خیلی دوست دارم. کار هر روزه، رسوب ‌می‌کنه. اندازه یک برگ کاغذ یا حتی کمتر. به چشم نمیاد. اگر یک روز پشت گوش بندازی، باد میاد. لایه نازک قبلی رو می‌بره. باید هر روز‌ کار کنی. پشت سر هم کار کنی تا لایه‌ها روی هم بیان.
اینجوری بعد از مدتی یک چیز محکم ساخته میشه. زیبا و پرنقش و نگار. مثل صخره‌های دریای جنوب.

موافقین ۱۱ مخالفین ۴ ۰۲/۰۵/۲۰
صالحه

نظرات  (۴)

۲۱ مرداد ۰۲ ، ۰۷:۵۵ حامد خواجه

✧  قلِیلٌ یَدُومُ خَیْرٌ مِنْ کَثِیرٍ مُنْقَطِع

 

سختی کار همین استمرار و تداوم است.

پاسخ:
بله واقعا همینطوره.

موفق باشی عزیزم.

موندم چرا دو نفر دیسلایک کردن! یعنی مخالف زبان یاد گرفتنتن؟ 😂

پاسخ:
ممنونم نیوشا جان.
چه میدونم. جدیدا بعضی‌ها فقط دوست دارن دیسلایک بزنند :))
۲۳ مرداد ۰۲ ، ۲۱:۵۹ شاگرد خیاط

خیلی بدیع و زیبا و قشنگ بود

پاسخ:
بانو دارم ضمنی تمرین جمله کوتاه می‌کنم. یعنی مقبول افتاد؟
۲۸ مرداد ۰۲ ، ۱۰:۱۶ سارا سماواتی منفرد

چه تعبیر جالبی از مداومت و تکرار که کلید آموزش یک زبان جدید هست بکار بردین و امان از فرصت ها که از دست میره

پاسخ:
خدا کمک کنه و خودمون هم همت کنیم از عمرمون درست استفاده کنیم.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">