صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

شاء

شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۸ ق.ظ

یک کاری بود که دو ماه تمام براش برنامه ریزی کرده بودم و همه چیز برای رسیدن به اون هدف، هماهنگ شده بود.
فکر می‌کردم کار ساده‌ای هست ولی انقدر مزخرف انجام شد و انقدر همه‌ی اشتباهات و اتفاقات بد، گل‌درشت و غیر قابل تحمل بود که گریه کردم.
منی که در طول سال برای هیچ چیزی گریه نمی‌کنم مگر مجلس عزای ائمه...
ولی دو تا درس مهم یاد گرفتم که باعث شد زود اشکم رو پاک کنم و حداقل یه لبخند تلخ بزنم.
یکی اینکه اینقدر برنامه‌ریزی نکنم برای چیزهایی که خواست خدا بیشتر از خواست خودم برای تحققش دخیله و اینقدر هم توی ذهنم در مورد اهمیت خواست انسان چرند نگم.
دوم اینکه دوباره توبه کنم از اون چیزی سا‌ل‌هاست عین تار عنکبوت دور وجودم رو گرفته. چقدر آدم‌های خوب اطرافم رو بی‌خودی اذیتم کردم. اونا کسانی هستند که هرگز نمی‌تونم ازشون حلالیت بگیرم.
سوم اینکه کار مهم، هدف مهم باید مسکوت بمونه‌. کاری که من نکردم و سخت پشیمونم.
حالا نمی‌دونم چیکار کنم. احساس می‌کنم راه بازگشتم خیلی باریک و صعب‌العبوره. شایدم راه بازگشتی نباشه.
بعد از این همه روزهای خوب و قشنگ فکرشم نمی‌کردم از این سوراخ گزیده بشم اما خدا خواست. واقعا تقصیر هیچ کس نبود. یه جوری بود که انگار با صدقه دادن هم درست نشد.
چقدر قلبم شکسته خدایا... فقط زود فراموش کنم خدایا... 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۲۵
صالحه

نظرات  (۸)

عزیزمممم

کاش میشد برامون بگی چی شده...

ان شا الله که خیره و از این ناراحتیا، فقط برات یه عبرت می‌مونه و یه خاطره دور که ان شا الله پلی شده برای موفقیت‌ها و رشدهای بیشتر.

پاسخ:
برام جالبه که هنوز هم این ماجرا ادامه داره ولی من دارم می پذیرمش. من دارم قبولش می کنم. 
میدونم چی می گید... می خوام به خدا اعتماد کنم اما چه حس غریب و پر از کشمکشی هست حس اون صخره نوردی که به خدا ایمان نداشت و وقتی در دل شب از صخره ها سقوط کرد با خدا نجوا کرد که من به تو ایمان میارم اگر به من کمک کنی و خدا گفت طنابت رو ببر. او نبرید و فردا صبح پیکرش رو در حالی که چند سانتی متر با زمین فاصله داشت پیدا کردند.
من می پذیرمش و طناب رو می برم :)
۲۵ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۴۴ پلڪــــ شیشـہ اے

سلام عزیزم.

راستش نمیدونم چی بگم و از عمق ناراحتیت خبر ندارم

اما امیدوارم که هر چی هست ختم به خیر بشه و آسیبی بهت نرسه از بابتش.

ان شاءالله که به دعای امام عصر عج الله زود مرتفع میشه

:*

پاسخ:
سلام. ممنونم عزیزم. همچنان محتاج دعای خیرتم. مخصوصا تو که دعای تو که به استجابت خیلی نزدیکه.
۲۵ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۱۹ کاکتوسِ خسته

یقینا کله خیر ..

حتی در عمق تاریکی و ترس..

دعا می‌کنم شما هم خیرش رو بفهمید و این مسئله آسون بشه براتون و کل آدما اطرافتون حلالتون کنن..

پاسخ:
در عمق تاریکی و ترس... :) یقینا کله خیر

عَرَفْتُ اللهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ الْعَزَائِمِ وَ حَلِّ الْعُقُودِ وَ نَقْضِ الْهِمَم‏...


 

چقدر غصه ناک بود این قصه :(

ان شاءالله نتیجه اش خیر است. بگذارید به حساب الطاف خَفیۀ الهی.

شاید خدا میخواد تقدیر بهتری را براتون رقم بزنه...

پاسخ:
اون موقع مصطفی هم همین رو گفت. (دقت کردید آدم های مذهبی چقدر شبیه هم فکر می کنند :) )
خیلی دلم می خواد که زمان شتاب بگیره و یک آن بفهمم حکمت این اتفاقات چیه. 
می ترسم بی خود و بی جهت برای حاجتم دعا کرده باشم و حالا چوب یک اصرار نابه جا رو می خورم.
چند وقت پیش رفتیم پیش امام رضا، دوباره دعا کردم. چند وقت بعدش که احساس کردم اشتباه کردم، دوباره به همسرم که دوباره رفته بود پیش امام رضا گفتم بگو اشتباه کردم. اشتباه کردیم. 
حالا شک کردم ولی سخته.. میدونید؟ آدم گاهی وقتا نمی فهمه اینی که به دلش افتاده رو خدا به دلش انداخته یا نه، هوا و هوسه.
دعا کنید برام. حلال کنید پر حرفی کردم.

سلام 

همون حدیثی که جناب رئوف گفتن به نظرم همه‌ی حرفو میزنه!

 

حتی اگه خطایی هم بوده لطف خدا بوده که متوجهش بشین. دنبال مقصر نگردین، نقاط ضعف رو پیدا کنید و یا نکاتی که از چشمتون پنهون بوده! ان شاء الله که براتون خیر بیشتر از اونچه انتظار داشتین همراه داشته باشه....

من اینجور وقتا که دیگه هیچ کاری ازم برنمیاد فقط میگم خدایا صفر تا صدشو سپردم به خودت. یه جوری درستش کن.. زمان میبره اما بالاخره درست میشه

بعدم خودم به این رسیدم گرچه فلانجا فلان اشتباه بزرگ و مرتکب شدم و گرچه که بار اولم نبوده و حتی خیلی گرون برام تموم شده اما باعث شده حسابی ازش درس بگیرم که اگه این اتفاق نمیافتاد اینجوری نمیفهمیدمش و ممکن بود به موارد بدتری ختم بشه.. البته که این حرفا برا منی ک تو موقعیت شما نیستم راحت تره گفتنش

هرجه بدیست از جانب ماست هرچی خیره از جانب خداست و خدا هم میگه هرچقدر گناه کردی ناامید نباش برگرد از ته دل توبه کن میبخشمت حتی بدیهارو مبدل به خوبی میکنم برات :) خدایی که گناه عمد و با توبه میبخشه قطعا اشتباهات غیر عمد و نیمه عمدم میبخشه

به نکته خوبی اشاره کردی...

هدف و کار مهم باید مسکوت بمونه

ان شاء الله که خیره

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">