صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

از تصور تا واقعیت

پنجشنبه, ۵ اسفند ۱۴۰۰، ۰۷:۴۱ ب.ظ

روحم بهم میگه من خیلی زود بچه‌ی بعدی رو میخوام...

جسمم مدام بهم آلارم داره میده که دیگه نمیکشم؛ من ضعیف شدم...

روانِ طفلکم میگه چقدر بحث میکنید؟ خسته شدم!


چند روز پیش یکی از دوستام اومد خونمون که ایشونم سه تا پسر داره. اولیش از اولیِ من بزرگتره ولی سومیش از لیلا یه کم کوچیکتره. سن دوستم هم چند سالی از من بیشتره.
داشتیم در مورد تسهیلات فرزند آوری و مضحک بودنشون حرف میزدیم. این که وام میخوان بدن به خانواده‌ای که سه فرزند داره، غافل از اینکه اون خانواده انقدر باید پول پوشک و شیر خشک یا اگر مادر شیر خودش رو میده، پول مکمل و تقویتی برای مادر بده که دیگه پولی نمیمونه برای بازپرداخت وام.
کاشف به عمل اومد هردویِ ما با همین مکمل‌ها زنده‌ایم😂😭
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۰۵
صالحه

نظرات  (۴)

سلام

تبریک میگم بهتون

واقعا آیا خود سازی و زندگی با لذت و هیجان و زنده، چیزی جز تن به این سختی ها دادن هم هست؟

چیزی جز تنظیم کردن خود و زندگی خود با فرمان ولی هست؟

اگر این لذت ها و هیجانها در دل این سختی ها لذته، مابقی لذتها واقعا کاریکاتوری از لذته...

پاسخ:
سلام علیکم. خیلی ممنون از محبت شما. 
بله واقعا همینطوره. من این رو در هفته‌ای که گذشت درک کردم. همه‌مون مریض شده بودیم و من و همسرم به یک چالش جدید برخوردیم. اما نهایتا رشد کردیم و حال خوب نتیجه صبرمون بود. 
وقتی خسته و کوفته میرم بالای سرِ نی‌نی کوچولو و میبینم بیدار شده و داره میخنده، به این فکر میکنم که واقعا ارزشش رو داشت این همه رنج کشیدن. (میدونم که شما هم خوب میدونید دقیقا چی میگم)
و اینکه دارم کم کم متوجه میشم که کم هستند کسانی که حاضر باشند رنج رو به فرمانِِ ولی به جان بخرند و از این جهت باید به خودمون ببالیم. الحمدلله! این سعادتی هست که نصیب خوبان میشه و باید دعا کنیم که عاقبتمون به خیر بشه. ان شاءالله
۰۸ اسفند ۰۰ ، ۰۸:۳۱ علیــ ـرضا

نمی‌خواستم دیدگاه تحمیل برانگیز بنویسم

 

پاسخ:
سلام. خیلی ممنون که نمیخواهید تحمیل کنید. ولی جعبه نظرات بازه؛ نظر بدید. من تحمیل تلقی نمیکنم.

خدا ان شاالله این رنج ها رو تبدیل به احسن کنه...

راستش اگر تبدیل به احسن نشن خیییلی شکست بزرگیه...

 

در مورد این مشوق های فرزند آوری هم یاد اون حرف های حاج مهدی رسولی افتادم که از قول رهبری میگفتن آقا وقتی این طرح جوانی جمعیت رو دیدن فرمودن کار از این حرفها دیگه گذشته... دیگه باید زنانی به میدان بیان که برای رضای خدا فرزند بیارن و بزرگشون کنن...

 

امروز به خانمم گفتم:

راستی بابت اون مشوق های دو فرزندی و سه فرزندی، که در قانون اومده بوده ، دولت نهایت هوشمندی رو بکار برده و اون مشوق ها به خانواده هایی تعلق میگیره که فرزندشون آبان یا آذر به بعد بدنیا اومدن

یعنی خدا رو شکر دامن ما به منت این دولت هم آلوده نشده...

و از این دولت هم جز تمسخر یه عده سرزنش کننده و ... چیزی به ما نرسیده...

الحمدلله که اینطور شده...

 

خدا ان شاالله سختی هاتون رو تبدیل به احسن کنه و به زندگی شما و همسرتون برکت بده

پاسخ:
ان شاءالله. من مطمئنم رنجی که انسان با حال خوب متحمل میشه، بی پاداش نمی‌مونه. ان شاءالله که حال‌مون توی این مسیر خوب بمونه‌.

واقعا توقع دیگری از دولت داشتم. از این قوانین ماشین و زمین و خونه نمی‌خواهیم. ارزونیِ خودشون. 
چرا اینقدر اذیت میکنند؟ الان چرا یک میلیون تومن به ازای هر یک روز واکسینه نشدن صاحبین خودرو گذاشتن؟ مردم مگه چقدر در سال حقوق میگیرن که هر روز یک میلیون جریمه بشن. من به خاطر بارداری و شیردهی واکسن نزدم به تشخیص خودم! میدونستم برام خوب نیست. الانم هنوز کامل خوب نشدم از مریضی قبلی. این انصافه؟
تصورم این بود دولت رئیسی میتونه ضرورت‌ها رو تشخیص بده اما نمیتونه انگار.
حتی این قانون جوانی جمعیتشون به درد نمیخوره. من بچه‌م شهریور به دنیا اومده؛ دانشگاه تهران به من مرخصی نداد!!!!! ساده ترین قوانین در این مملکت اجرا نمیشن. مطمئنم ماشین و خونه‌شون هم کشک و دوغه.
تصور نکنید دارم از دولت بد میگم و انتقاد میکنم یعنی حالم بده، نههههه. من دیگه گلیمم رو از این موج به در بردم. باید بقیهههه رو دریابند.
برای یک ویزیت ساده تو بیمارستان و یک سونوگرافی دو سه ساعت معطلی کشیدم. پولش به کنار، بچه‌ی طفلکم که من پیشش نبودم چقدر اذیت شد. شوهرم چقدر اذیت شد. چقدر خودم تحت فشار قرار گرفتم. مردم به خاطر این خاطره سازی‌ها بچه نمیارن. وقتی خانم باردار گرسنه و تشنه چند ساعت در مطب منتظر بمونه، چه توقعی هست که بعدش بازم بخواد بچه بیاره؟ 
وقتی هزینه‌های شیر خشک و تقویتی‌ها و مکمل‌ها و پوووووشک و مواد غذایی اینقدر گرونه، چطور مردم میخوان بچه بیارن؟
مگه میتونند چهار تا حزب اللهی جورِ یه مملکت ۸۰ میلیونی رو بکشند؟

از همون چیزی که نگرانی داشتیم به سرمون اومده...

رئیسی تشکیلات نداشت... آدم های خودش رو نداشت...

و داره توی زمین اصولگراها بازی میکنه...

 

حالا میفهمم چرا اصولگراها به رئیسی بیش از جلیلی تمایل داشتن...

چون بیشتر بهش امید داشتن...

 

رئیسی فکر ها و نیت های بزرگی داره اما به اندازه فکرهاش توانمند نیست...

این برداشت فعلی منه...


ما روزی که برای فرزند سوم اقدام کردیم نه خبری از طرح جوانی جمعیت بود و نه اوضاع اقتصادی کشور اوضاع مناسبی بود...

دانسته وارد این کارزار شدیم... بعد از این هم اگر خدا توفیق بده گامهای دیگه ای برمیداریم...

همین الان هم با تمام مشکلات اقتصادی و آوارگی ای که داریم...

آدمی نیستیم که فقط برای خودمون جمع کنیم... بخش قابل توجه درآمدمون رو داریم در مسیر کمک به کسانی که آسیب دیدن هزینه میکنیم...


یکی دیگه باید هوای ما رو داشته باشه...

فقط امیدوارم رئیسی جوری مشی نکنه که بچه های پاک انقلاب ازش دلشکسته بشن...

ان شا الله...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">