صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

بچه‌بازیِ یک خونه قدیمی

چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۲ ق.ظ

بابام‌اینا یه ماشین ام‌وی‌ام قدیمی دارند. چند ماه پیش، آب روغن قاطی کرد و تمام جلوبندی و موتور و احشام شکمش از هم جدا شدند. من فکر می‌کردم کارش تموم شده و باید بره اوراق بشه. اما مامانم انقدر به این ماشین دلبند علاقه داره که فرستادنش پیش مکانیک و حالا چند روزه از مکانیکی برگشته و گرچه صداش گرفتگی داره، ولی خوب و روان می‌رونه. 


یه مدتی هست خیلی جدی تصمیم گرفتیم از خونه استیجاری‌مون بلند بشیم. دیروز، از صبح از خونه بیرون زدم با بچه‌ها و فرصت نکردم سوره یس و ذاریات هر روزه رو بخونم. آخر شب ساعت ۱۰ و نیم برگشتیم خونه در حالی که من هنوز سوره‌هام رو نخونده بودم. 
پیف پیف برای یه لحظه‌اش بود. چاه دستشویی بی‌دلیل گرفته بود و کل خونه بوی گند گرفته بود، طوری که به سرفه می‌افتادم و دلم به هم می‌خورد. درست شبیه یک کابوس سیاه بود. بعد از مقداری تلاش بی‌حاصل برای حل مشکل، جمع کردیم برگشتیم خونه مامان‌بابام. 
فاطمه‌زهرا می‌گفت حتما خدا می‌خواسته اینجوری بشه و خیری توی این ماجرا بوده.
من و باباش هم احسنت احسنت می‌گفتیم ولی من همه‌اش ته دلم و توک زبونم این بود: آخه به کدامین گناه؟
این آیه هم توی ذهنم پخش میشد: ام حسب الذین فی قلوبهم مرض ان لن یخرج الله اضغانهم
آخه به مامان بابام گفتم جدا جدا اربعین بریم و با ما همراه نشن. به هزار و یک دلیل که خودشون هم تایید می‌کردند. به عنوان تنها مخالف جمع، خیلی هم محکم پای حرفم وایستادم. منتها مامان بابام همش نگران من و بچه‌ها هستند و اینکه من نتونم اعصابم رو کنترل کنم و کمکی نداشته باشم چه و چه خواهد شد.
وقتی برگشتیم خونه مامان‌بابا، بابام خواب بود، مامانم هم می‌خندید. گفت استخاره گرفته که بیان با ما یا نه، صفحه ۲۹ و ۳۰ اومده. یعنی با حفظ شرایط و حدود و مراعات همدیگه، خوب هست.
گفتم: با هم بریم. من خیییییلییی به استخاره اعتقاد دارم.

ولی مگه معمای دیشب برام حل میشه. اصلا نمی‌تونستیم دلیلی برای گرفتگی چاه پیدا کنیم. تازگی‌ها دستشویی رو بنایی کرده بودیم و همه لوله‌ها نو بود! 
امروز صبح به شوهرم میگم این خونه‌مون فهمیده دل‌مون رو زده، داره ناراحتی میکنه.
میگه: آره داره ناز می‌کنه.
من: :/
بیشتر شبیه عصبانیت هست.‌ هر چقدر ام‌وی‌ام بابا‌اینا با عشق سرپا شد، خونه ما هم فهمیده ما دوستش نداریم، داره این کارها رو می‌کنه...
اما سوال اینجاست که چرا دیروز؟ خب یه روز دیگه رو به این منظور انتخاب می‌کرد!
پاسخ رو وقتی فهمیدم که ایتا رو باز کردم...
پیام مذکور رو در ادامه مطلب می‌ذارم :)
🌟خواندن روزانه سوره یاسین و آثار آن بر زندگی🌟
🔅مهندس امید دین پرست محقق قرآن وعلوم غریبه می گوید
اینجانب عشق وافری به 🌟سوره مبارکه یاسین🌟 دارم و خوب می دانم که این سوره چه گشایشاتی که ایجاد نمی‌کند.
چه موکلین قدرتمندی دارد تا هر نوع آسیبی را به خیر تبدیل کنند.
شما بدون آن که بدانید این موکلین چگونه بر کلیه سیستم زندگی شما /همسرتان/فرزندانتان/ اموالتان/ چشم زخم‌ها/ سحرها و بلایا را چگونه چک می‌کنند اما صد افسوس که انسان پشت پرده را نمی بیند و خبر از کمک های الهی و آسمانی این سوره بزرگ ندارد.
خواهش می کنم این سوره را سرلوحه هر روز زندگیتان جای دهید.
آنگاه وقتی یک روز آنرا فراموش می کنید متوجه می شوید که چقدر آن روزتان بی فایده/کم رونق و پر از عصبانیت و پر خاشگری بوده و چه انرژی های مفیدی را از دست داده اید.
پس از آن دیگر دیوانه وار عاشق این سوره می شوید مثل چیزی که به آن نیاز دارید تا آرامتان بکند.
لذا سعی کنید با موکلینش انس بگیرید و در تنگناهای زندگی ببینید که چگونه به یاریتان می آیند و اصلا مگر کسی دیگر می تواند به شما صدمه بزند.
بلکه بی اختیار عشق شما به دل همه ی مخلوقات می افتد و ناگهان همه مطیع اوامر شما می شوند و قدرتی در کلام و نوشتار شما پدید می آید که نگو و نپرس البته نمی خواهم از باب امتحان کردن این موارد این سوره را بخوانید زیرا نیرو های آن بسیار هوشمندند بلکه از سر صدق با نیتی پاک و به جهت قرب الهی.
شیوه خواندن سوره یس:
دوست عزیزم قبل از خواندن سوره ۱۴ صلوات و بعد از خواندن هم ۱۴ صلوات بفرست.
در ابتدا ۵ روز این سوره را بخوان و هر روز آن را به روح پاک یکی از پنج تن هدیه کنید. {حضرت محمد(ص)-حضرت علی (ع)-حضرت فاطمه(س)-امام حسن(ع)-امام حسین(ع)}
و روز ششم نیت کن که تا آخر عمر هر روز صبح بعد از نماز این سوره را بخوانی و تقدیم به روح پاک حضرت زهرا (س) کنی { بل از خواندن سوره ۱۴ صلوات و بعد از خواندن هم ۱۴ صلوات فراموش نشه.} تا هم خیر دنیا ببری و هم خیر آخرت زیرا قرآن کتابی است که متعلق به هر دو جهان است.
یادت باشه آیت الله کشمیری فرمودند: قلب سوره یس آیه ۵۸ {سلام قولا من رب رحیم} است پس هر وقت به این آیه رسیدی بسیار دعا کن و خواسته هایت را از خدا بخواه.
یادت باشه برای همه دعا کنی.
آیت الله وحید خراسانی  فرمودند:هر کسی این مطلب به او رسید پخش کند.همچنین ایشان تاکید کردند که مبادا روزی بگذرد و شما این سوره را نخوانید.
پس بیایید همه با هم سوره یس را هر روز بخوانیم و به دیگران هم خبر بدهیم تا این سخنان به گوش تمام مردم عزیز برسد .التماس دعا دارم و دعاگوتون هستم.. درضمن ارسال کردن آن به دیگران صدقه جاریه از طرف همه ماباشه.

بله. من دیروز یه خط قرآن هم در خونه نخونده بودم. به نظرم خونه دیگه خجالت رو کنار گذاشت و زهرش رو ریخت :) تا ساعت دو و نیم شب، شوهرم درگیر بود و سه میلیون و اندی پول ناقابل در چاه توالت ریخته شد.
به همین زیبایی!
موافقین ۲ مخالفین ۱ ۰۳/۰۵/۲۴
صالحه

نظرات  (۱)

ممنون که گفتی

منم سعی میکنم از این به بعد بخونم.

قبل ترها زیاد میخوندم خیلی وقته نخوندم

در مورد سوره الرحمن اطلاعاتی نداری؟ من اون سوره رو هم خیلی دوست دارم

پاسخ:
خواهش می‌کنم.
هر سوره‌ای رو که دوست داری؛ در اینترنت اینجوری سرچ کن، خواصش میاد: سوره الرحمن خواص القرآن.
:)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">