صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

chloe and beans

دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶ ق.ظ

هشدار! این پست بیشتر به درد "دخترخانم‌ها و کلا خانم‌ها! چه مجرد چه متاهل" می‌خوره. لطفا آقایون محترم اگر این پست رو می‌خونند، خیلی تو نخِ قضیه نرن. سپاسِ فراوان.
این خانم عزیز رو می‌بینید؟ ایشون کلوئی هستند. ۲۷ سالشونه و همین ابتدا ازشون عذرخواهی می‌کنم که مجبور شدم به احترام دوستانم، لباسشون رو اصلاح کنم.

من چندساله کلوئی رو فالو می‌کنم. از این مدل مادرها هم توی اینستا کم نیست ولی ایشون خیلی ویژه است. به دلایلی که حالا میگم.
هر وقت هم من درمورد کلوئی با دوستام حرف می‌زنم، اونا میگن: "ما نمی‌دونیم اینا از چی ساخته شدند، فولادزره‌اند، چی‌ان که اینقدر توان دارند! ما که تو همین دوتاش هم موندیم."
دوست داشتم به بهانه کلوئی در مورد یه سری چیزا با هم گپ بزنیم. توی این پستِ اول یه ذره با کلوئی آشنا میشیم.
کلوئی خانم از وقتی ۱۴ ساله بوده با شوهرش که ۱۷ سالش بوده با هم دوست بودند و ۵ سال بعد ازدواج می‌کنند.(احتمالا اونا هم یه ابتکار‌خانم دارند که به ازدواج در سنین پایین میگه کودک همسری:)) خیلی زود هم بچه‌دار میشن و الان بچه‌ها، ۸، ۷، ۶ و ۵،۵،۵ ساله اند. یعنی آخریش یه سه قلو!😍
الان هم که دوقلو بارداره! هفته ۱۳.😐😅
کلوئی اینا ساکنِ حومهِ شهرِ پرث استرالیان. سبک خونه و زندگی‌شون مینی‌مالیستی هست و گیاهخوارن. بچه‌هاش هوم اسکول هستند و یه کسب و کار اینترنتیِ کوچولو هم دارن و تا جایی که من می‌دونم خیلی هم اهل کمک گرفتن از پدر و مادراشون نیستن چون خونه‌هاشون از هم دوره.
بارداری‌های چندقلوی کلوئی لقاح مصنوعی بوده و سه قلوهاش رو سزارین کرده، سه تای اول هم طبیعی بودند. به بچه‌هاش شیر نداده چون نمی‌تونسته. از قضا زایمان سه قلوش خیلی هم سخت بوده و بچه‌هاش رو ۲۸ هفته به دنیا آورده.😥
شوهرش هم توی خونه خیلی کمکش می‌کنه. خیلی!!! جوری که آدم با خودش میگه پس این کار و زندگی نداره! منم نمی‌دونم. شاید واقعا نداره!🙄
در واقع چیزی که اصلا در موردش صحبت نمی‌کنند و دوست ندارند صحبت کنند، منبع درآمدشونه. ولی در کل اگر اونا از یارانه و سوبسید دولت به خاطر بچه‌هاشون برخوردار باشن، بازم با وجود اینکه خونه اونجا قیمتی نداره ولی تا الان چندبار اثاث‌کشی کردند!🙄 تازه به فرض خرپول بودنِ اونا، من چیز خاصی نسبت به زندگی بقیه کسانی که مثل اونا هستند ندیدم.🤔 حتی به نظرم ساده‌تر هم زندگی می‌کنند. دیگه آخرِ آخرش دوتا کالسکه دوقلو و یه ماشین ون هست که واقعا قابل توجیه هست. 😏🤔
دیگه اینکه کلوئی بچه‌ دوست داره و در عین اینکه خونه‌ش نظم خاص خودش رو داره ولی اصلا حساس نیست. بیشتر عکس‌هاشون رو هم در بیرون منزل می‌اندازند چون طبیعتا خونه‌ با ۶ تا بچه کن فیکونه.🤪 عکس‌های پیج شوهرش طبیعی تره ولی پیج خودش رنگین‌کمانی‌ترین پیج اینستاگرامه.🌈
کلوئی یکی دوسال پیش می‌گفت ۶ تا بچه دیگه بسه و الان هم خودش گفته که لوله‌های رحمی‌ش رو بسته بوده اما حدود ۷-۸ ماه پیش یه دکتر خوب پیدا می‌کنه و عمل بازگشتی رو انجام میده. یک ماه هم دوره نقاهتش طول می‌کشه.😮 از این نظر واقعا جای تحسین داره که اینقدر سختی می‌کشه و یه جورایی هم قابل هضم نیست برای ما.🤔
همه‌ی این‌ها رو که بذارید کنار هم، همین که الان کلوئی ۸ تا بچه زیر ۸ سال داره!!!!! اونو تبدیل به یک سوپرمامان می‌کنه.💎
لابد شما هم توی ذهنتون کلی فکر در مورد کلوئی می‌کنید. یکی از مهم‌ترین اون فکرا اینه: فکر کنم دیگه بدنش داغون شده! بیچاره تا الان پوکیده با ۶ تا بچه!
یکی دیگه از اون فکرا اینه: خیلی سخته!!! چون شوهرش کمکش می‌کنه، تونسته اینطوری بچه بیاره.
راستش خیلی چیزا هست که دوست دارم با هم درموردش حرف بزنیم. منتها فقط نظر من مهم نیست. بیشتر به مشارکت شما بستگی داره. just if you like it :)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۲
صالحه

نظرات  (۹)

ان شاءالله اگه خدا بخواد و امروز و فردا لب تاپم دستم برسه، هم همه‌ی کامنت‌ها رو جواب میدم و هم بیشتر با هم صحبت میکنیم.

ممنونم که تحمل میکنید :/

ازونجا که من هیچ علاقه ای به بچه داری ندارم و یه مرحله قبلشم علاقه ای به ازدواج ندارم :))) خیلی اظهار نظری هم در این مورد ندارم :))

جز اینکه اول از همه فکر میکنم تربیت بچه ها خیلی مهمتر از تعدادشونه. مادر و پدری اگر بقدر کافی تفاهم دارن و حوصله سر و کله زدن با بچه هم دارن و بچه ام دوس دارن و هر دو با همکاری واقعی!! هم قراره بزرگشون کنن خب چراکه نه! ادم هر کاریو هرچیزیو دوست داشته باشه میتونه براش تلاش کنه

و یه موردیم یادم اومد یه نفر مدتی پیش برام تعریف کرد. یه خانومی ک اونم بچه زیاد دوست داره و تو روستاهم زندگی میکنه و ۷ یا ۸ تا بچه هم داره.‌. میگفت غذای بچه هارو میذاره لب پنجره آشپزخونه و هرکی میاد بشقابشو برمیداره میره دیگه نمیدونه کی خورده و کی نخورده :)) نکته منفیش این بود که دائم مشغول بشور و بصاب و جمع و جور کردن بود (از نظر من منفیه البته) 

در نهایت من فکر میکنم زنی و در واقع مادری موفقه و کار شاق کرده که علاوه بر دنیا اوردن بچه ها تربیت درستی اعمال کنه و ضمنا از خودش هم در جهت رشد شخصیتی و سلامتی و اجتماعی غافل نشه! الگوی اولیه همه بچه ها ماماناشونن و خواهی نخواهی شخصیت مادر روی شخصیت بچه بشدت موثره

بچه ای که مادرشو در تمام عمر فقط مشعول شست و شو و اشپزی و تمیزکاری و همیشه خسته و داغون ببینه ذهنیت سالم و خوبی از زن بودن و مادر بودن نخواهد داشت 

هنوز نظری نداشتم چقد حرف زدم :)))

پاسخ:
سی دی تربیت فرزند استاد حورایی (که همشهری شما هم هست از قضا) رو داشتیم گوش میدادیم. جالب بود که در همون فایل اول همه ی اینا رو میگن.
اونی که نمی تونه تربیت کنه، نصفیش هم زیاده، اونی که می تونه تربیت کنه هزارتا بیاره هم کمه.
و اینکه حداقل های سطح رفاه و مادیات در یک سطح نسبی قطعا باید فراهم باشه. مهمه....
آفرین که اینقدر حرف داری :)

سلام

به نظرم علاوه بر توان خیلی بالای خودش و سعه صدر بالاش

شوهرش نقش خیلی کلیدی داره

شوهری که انقد پایه و تکیه گاه و کمک باشه خیلی مهمه :))

 

پاسخ:
سلام. برای اونها فقط بحث شوهر نیست. دولت و سوبسید هاش هم هست/. ضمنا بحث درآمد های پیج شون در اینستا هم هست.. ما اینا رو نداریم.
در نتیجه شاید مدل بحث رو تغییر دادم. ببخشید به بزرگواری خودتون.

سلام.

نظرتون چیه بعد سالها اینستا رو فقط به خاطر کلویی خانم نصب کنم ؟!

 

عالیه...کاش بفهمیم بدنش چطور داغون نشده؟ ما الان بخوایم باردار شیم باید چند ماه قبلش به خودمون برسیم و بعد دوران بارداری و ویار و بعدش زایمان و اوووووه...

 

از زندگی کلویی بگین؟ چطور تونسته؟؟

پاسخ:
سلام عزیزم.. موافق نیستم :))
من که اینستا رو پاک کردم از ماه مبارک تا الان.

۲۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۸:۳۲ وصله ی چادرِ مادر

سلام....

من خیلی علاقمندم به این جور مباحث یه خانم فنلاندی هم اگر اشتباه نکنم هست ک ۱۰ تا بچه داره

 

دلم میخواد بدونم ته این پستها چی میشه

و اینکه فعلا نکته ی خاصی برا مشارکت بیشتر از این ندارم :)

پاسخ:
سلام. فعلا که این پست ها تهِ خودش رو پیدا نکرد متاسفانه. شاید دوباره از نو شروع کردم.

من هنوز اندر خم کوچه ی اول موندم...

مردهای ایرانی مزخرف اصلا میشه باهاشون ازدواج کرد ؟ :)))

27 سال سن دارم و هنوز مردی که ایده آل ذهنی من باشه رو نتونستم پیدا کنم که به خاطرش حاضر شم تن به ازدواج بدم ، چه برسه بجه دار شدن...

نکته ی بعدی

حمایت

امکانات

دو مقوله ی مهمی که این بانوی استرالیایی و همسرشون دارا هستن :)

قربون شکلت برم

الان برو سوپر مارکت

یه شیر و ماست بخر برای استفاده ی 4 روز خودت یک نفر ببین چند تومن میشه ؟

منی که اوضاع مالی خوبی دارم دیگه به کنترل خرید افتادم و بیخیال شدن خریدن خیلی چیزهای حتی لازم !

دیگه حساب کنم تو این مملکت زیبای گل و بلبل اقا، بخوام 7 تا هم بچه بیارم...

واقعا هزینه و امکانات مهمه

پاسخ:
با جمله اولت خیلی موافقم. خانِ اول رو هنوز رد نکردی... 
اونو که رد کردی بیا برای درد و دل :)))))
اما در مورد مسائل اقتصادی. نمی دونم والله. ما که بچه آوردیم اوضاعمون بهتر هم شد. شما رو نمی دونم :)))

سلام

نمیشه نظر درستی داد. باید اول بچهاش تحلیل بشن. سطح عزت نفسشون و احساس امنیتشون، سبک تربیتی مادر، سطح تغذیه شون و ...

ولی در کل این حد از اراده مادر خیلی عالیه.

پاسخ:
سلام. کاملا باهات موافقم.

بچه ها مارو زنده نگه میدارن:)

فقط باید بلد باشیمشون

 

سوپر مادر/پدر  بودن ب اینه ک چقدر بلدیم رشد کنیم و رشد رو یاد بچه ها بدیم:)

 

پاسخ:
دقیقا... روایت داریم: من کان له صبیّ فلیتصابّ له
هرکی بچه داره باید باهاش بچگونه رفتار کنه و هرچی که لازم هست رو تو همون قالب بچگی بهش یاد بده... 

صالحه خانوم

من شیفته پیج کلویی شدم!وای انقد ذوق کردم تا حدی که حاضر شدم براش دعا کنم!تازه پیج شوهرشم بازدید کزدم اونم بامزه بود..از شیطنت هاشون گذاشته بود....

کلویی....

 

خیلی بچه هاش بامزه ان!

خدای من...

 

میگم پیج اینستا نصب کنم!

 

یه سوال دارم

 

به نظر شما فارغ از مسائل اقتصادی....این نظر ایرانی 27 ساله اگه 8 تا بچه داشته باشه در جامعه ما میتونه زندگی کنه؟؟؟ بنظرم خیلی مسخره و تحقیر میشه و همین میتونه یه عامل بزرگ باشه و هست...

 

 

بازم از کلویی بگین...

پاسخ:
راستش  دیگه نمی خوام از اونا بگم. شاید یه پستی نوشتم و توضیح دادم اما...
جواب سوالت عزیزم: یه انسان مومن به قدر ایمانش حالش خوبه. امید داره، نشاط داره و تلاش می کنه و هرکس هرچی می خواد بگه هم براش مهم نیست. اون فقط براش رضایت خداوندش مهمه و همین کافیه.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">