صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

اربعین با بچه

سه شنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۰۶:۳۹ ب.ظ

خیلی دارم تقلا می‌کنم که از زیر بار اربعین با بچه‌ها در برم.

مامان و بابام گفتند بچه‌ها رو ما نگه میداریم و شما برید.

اما شوهرم دوست نداره و به دلش نیست که بدون بچه‌ها بریم.

و فاطمه‌زهرا هم خیلی اشتیاق داره به رفتن.

اربعین رفتن با بچه‌ها فوق العاده سخته. چیزی هست که نمی‌دونم طاقت دارم یا نه.

اما اگر فقط یه چیز باشه که وقتی به اربعین با بچه فکر می‌کنم، حس شور و اشتیاق درونم زنده کنه، اینه که...

.

.

.

اونجا همه به همدیگه کمک می‌کنند :)

.

و این صحنه‌ها رو دیگه هیچ‌جا مثل اربعین نمی‌تونم تماشا کنم :)

موافقین ۹ مخالفین ۱ ۰۳/۰۵/۱۶
صالحه

نظرات  (۲)

یه خانومی بود با دوتا بچه 

گفتم میبریدشون اربعین؟ 

با خنده گفت ۶ ماهه بودن هم برده بودمشون. تازه اون موقع بچه بغل تو موکب خادم بودم کلی هم کار کردم. 

واقعا توان میخواد 

خدا اجرتون بده....

 

پاسخ:
استاد قرآنم با سه تا بچه داره میره اربعین. واقعا نمی فهمم شون [زار زار]

ان‌شاءالله می‌تونید و خدا ازتون قبول کنه.

جسارتاً بعنوان تجربۀ چندین ساله اجازه بدید چند نکته را عرض کنم خدمتتون.  رعایت کردنش  خالی از لطف نیست.

  1. زمان بیشتری را برای رفت و برگشت پیش بینی کنید جوری که مجبور نباشید عجولانه مسیر رو طی کنید. 
  2. بین راه نجف تا کربلا و حتی در شهر نجف و کربلا حتی المقدور در منازل عراقی ها استراحت کنید. یعنی تا می‌تونید در موکب‌های جاده‌ای و بین راه نخوابید. این برای رفع خستگی و بیمار نشدن بچه ها خیلی خیلی مهمه.
  3. سعی کنید مسیر پیاده روی رو شب‌ها طی کنید و روز را به دلیل گرمای زیاد، استراحت کنید.
  4. مایعات گرم (چای و دمنوش) را بر آب سرد یا شربت‌ سرد ترجیح بدید. آب هم اگر لازم شد  سعی کنید نیمه خنک و تدریجی و با فاصله بنوشید...
  5. خرما، نان معمولی، ماست پاستوریزه، آش یا سوپ داغ و برنج خوش طبخ، مطمئن ترین خوراکی ها هستند...
  6. اگر لازم شد بخشی از راه را سواره برید، به هیچ عنوان از ماشین های رایگان روباز مثل وانت، کامیون و تریلی استفاده نکنید. ون، اتوبوس و سواری فراوان است برای سواره رفتن از این ها استفاده کنید.

و دیگر هیچ.

پاسخ:
آقای مرات ممنون از توصیه هاتون. واقعا عالی می نویسید.
نکته یک رو که اصلا نمی تونیم رعایت کنیم. بدجوری تو مخمصه زمان هستیم. 
نکته دوم هم دوست دارم رعایت کنم ولی میترسم اونجا هم داستان های خودش باشه. مثلا وقتی میرید منزل، خیلی وقتا دوست دارن بشینید باهاشون حرف بزنید و ... من واقعا وقتی به مکان ثابت میرسم فقط می خوام استراحت کنم ولی خیلی وقت ها منزل هم داستان های خودش رو داره. مثلا یه بار رفتیم یه منزل خوبی. همه چیز خوب بود اما چند تا خانم ایرانی میانسال سانتی مانتال هم اتاقی ما بودند که مشغول تعویض لباس و شستشوی از فرق سر تا نوک پاشون بودند و مدام حرف می زدند و تازه کلا فرودگاه نجف پیاده شده بودند و از اونجا پیاده اومده بودند توی مشایه و منی که باردار بودم با یک بچه کوچیک و خسسسسسته، واقعا یادم میاد تنها کاری که کردم این بود که نجابت به خرج دادم ولی الان که فکر می کنم میگم چرا تحمل کردی و چطور؟
نکته سوم هم خیلی عالیه ولی واقعا نصف میشه آدم با شب بیداری :(
به نکته چهارم شربت رو هم اضافه کنید. اینو از مادر باتجربه در امر اربعین شنیدم. 
ولی ته تهش، نکات مرد عمل می خواد که من خودم رو آدمش نمی بینم.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">