صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

کادوهای من

پنجشنبه, ۲۲ دی ۱۴۰۱، ۰۸:۲۹ ب.ظ

چند روز پیش یک مانتوی خیلی خوشگل دیدم که خیلی خوشگل بود و هرچی بگم چقدر خوشگل بود، کم گفتم. از اونجایی که از اول هفته یه مقدار با همسرجان رابطه‌ام شکرآب شده و تقصیر خودش هم هست، چون ترجیح میده حتی یک ساعت از شبانه روزش رو هم در کنار ما تلف نکنه و کار کنه و کار کنه تا روز افتتاحیه تمام بشه... با وجود این‌ها انقدر اون مانتو قشنگ بود که بهش زنگ زدم و خودم رو لوس کردم و گفتم پول واریز کن می‌خوام مانتوی عیدم رو بخرم. از اون روز تا الان چهار_پنج بار گفته میریزم و آخرش بعد از سه_چهار روز زنگ زد و گفت شماره حساب بفرست. بهش میگم بعد از ده سال زندگی مشترک هنوز شماره حساب من رو نداری؟ :/

خلاصه که دستش درد نکنه بلاخره یه مقدار پول برام واریز کرد هرچند اگر دو تا شاخه گل برام از اون گل فروشی پایین دفتر کارش می خرید و 5 دقیقه رانندگی می کرد و می‌اومد بهم گل می‌داد برام شیرین‌تر بود تا این پولی که نمی‌دونم باید چیکارش کنم تا طعم گسش تبدیل به شیرینی بشه. البته قرار شد که این فقط کادوی روز مادر باشه و کادوی تولدم که هفته بعد هست یه چیز دیگه باشه. اما زرنگ خان می‌دونید چی فرمودند؟ گفتند که ثواب تمام کارهای اخیرشون رو به جای کادوی تولد تقدیمم می کنند :)))))) منم قبول کردم. اولا از اون ماگ فلاسکی که پارسال بهم هدیه داد خیلی بهتره. تنها مشکلش اینه که معلوم نیست خدا ازش قبول کرده و درصد خلوصش چقدر بوده. بنابراین تو این یه فقره مجبورم بهش اعتماد کنم. ضمنا میگن دندون اسب پیشکشی رو نمی شمرن. اتفاقا بعضی از کارهاش به شدت از نظر من ارزشمند بود. اما این کار از جهاتی برای خودش خیلی بهتر بود چون اینطوری دیگه آه من نمیگیردش. 

از خرید مانتو هم پشیمون شدم. یه جورایی دلم می خواد یه سفر برم مشهد و یه دل سبک کنم. شاید چند ماه دیگه که لیلا خانم رو از شیر گرفتم، بلیط رفت و برگشت یک روزه بگیرم و تنهایی برم و برگردم. فعلا برنامه‌ام اینه که این پلن و پول رو شبیه پرِ سیمرغ نگهش دارم تا وقتی که خیلی به مشکل برخوردم آتشش بزنم.

موافقین ۱۰ مخالفین ۲ ۰۱/۱۰/۲۲
صالحه

نظرات  (۸)

۲۲ دی ۰۱ ، ۲۱:۰۶ شاگرد خیاط

تنهایی خاستی بری مشهد منم هستم

دمت گرم

خدا هدایتشون  کنه شوهر تو و برادرای منو

منم یه کادوی ارزشمند گرفتم

دخترم کتابی که نوشته شهیدحوثی یمن بود برام خریده با صحیفه سجادیه و پول خریدشم رفته برای کمک به یمن 

بهترین هدیه

ممنونم مادر 

پاسخ:
:)))
خوبه هروقت خواستم برم مشهد اینجا اعلام کنم؟ مثل این بلاگرهای لوس؟ :)

خدا حفظش کنه دخترتون رو. همین هدیه‌های ساده و معنوی برای مامانا از هر چیزی شیرین‌تره :)
۲۲ دی ۰۱ ، ۲۱:۳۵ شاگرد خیاط

نه مثل اون بلاگرهای غیر لوس

بیا تو خصوصیم بگو

ممنون

پاسخ:
چشم :)
۲۲ دی ۰۱ ، ۲۱:۵۶ شاگرد خیاط

بی بلا

بری الاهی کربلا

پاسخ:
:)
۲۳ دی ۰۱ ، ۰۰:۰۳ فاطمه سادات

سلام صالحه جان 

عیدت مبارک،🌹❤️

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ:
ممنونم سادات خانم
میلاد حضرت مادر بر شما هم مبارک‌ :)
کاش آدرس هم بگذارید.
۲۳ دی ۰۱ ، ۰۶:۴۶ این جانب

با کمال احترام یه نکته رو خواستم عرض کنم ناظر بر عرایض بنده در یادداشت قبلی شماست

 

با فرض اینکه من عینک بد بینی به چشم دارم، تمام تحلیل هام غلطه و هر چی که شما فرمودین، فقط متن این یادداشت تون رو خواهش میکنم یک بار دیگه فارغ ازینکه خودتون نوشتین و به عنوان مخاطب بیرونی بخونین، آیا جز توقع، توقع، توقع و انتظار چیزی میبینین؟؟؟

 

رابطه شکرآبی که تقصیر خودشونه، یعنی شما هیچ تقصیری نداشتین!

 

کادویی که خودتون خواستین پولش رو داده باز بهتون نچسبیده، خدا میدونه پول زیادی بودی و آیا واقعا مانتو نیازتون بوده یا خیر و چند تا مانتو دارین

 

تازه پول و داده ناراحتین چرا شماره حسابتون و حفظ نیست، غافل ازینکه چرا همسرتون باید شماره حساب شما رو حفظ باشه

 

پول و گرفتین تازه با ناراحتی میگین طعم گسی داره و اگه گل میخرید بهتر بود، شخصا که معتقدم چند صدهزارتومن پول به گل دادن یعنی حروم کردن پول ولی فارغ ازین نظر شخصی میبینین هررررر کاری شوهر کرده باز انتظار و توقع یه کار دیگه دارید

 

اجر و ثواب کارشون یعنی بالاترین چیز در عالم رو به شما هدیه دادن باز گفتین نمیدونم اجری داشته یانه .... انتظار و توقع و ناشکری و ناسپاسی های این چنینی که مرد رو به این باور میرسونه دستش رو برای زنش با بیخ کتف هم تو عسل کنه باز اون زن مدعیه که راضی نیست و نیازش تامین نشده و یه ایرادی ازش در میاره

 

کلی پول دادن، تعبیر شما یه مقداری پوله

کادوی روز زن این بود، توقع کادوی تولد و ... همش انتظار و توقعه و وظیفه دونستن تامین این توقعات

ماگ پارسالیه خوب نبود! راضی کننده نبود..

اجر کارهاش رو تقدیم کرده میگین از کجا معلوم خدا قبول کرده باشه و تازه مجبورید بهش اعتماد کنین... مجبورید؟؟!

تازه آه تون هم ممکن بود بگیرتش.... این الفاظ شاید ظاهرش شوخی باشه ولی باطنش اصلا شوخی نیست و همش انتظار و توقعه ها

 لذا خواهش میکنم اجازه بدین ازتون نپذیریم که توقع شمای نوعی یه توقع واقعا ساده است و اگه تامین بشه دیگه توقعی نخواهید داشت.

 

محتوای این متن شما رو اغلب خانم ها با مصادیق کاملا مشابهی در مورد آقایون دارن.

 تازه عنایت بفرمایید  شما حوزه رفته و درس خوندشونی و مدعی فضای دینی هستین این طور نگاه و دارید، اونایی که تو فضای غیر دینی هستن هم همینطورن خیلی تفاوتی درش نیست، شما اسمش رو میذارید حقوق مشروع در فضای دینی اونها اسمش رو یه چیز دیگه میذارن یه عده هم اصلا اسمی نمی‌ذارن 

 

پاسخ:
باشه :) بهش فکر میکنم ولی اسم اینا حقوق مزایا نیستا!!! مسائل اخلاقی هست :)

البته ماگ پارسال داستان داره. من برای همسر یه پست اینستا فرستادم و زیرش کامنت گذاشتم مشکی‌ش قشنگه. اما همسر حتی اون پست رو باز نکرد و به برادرم گفت که به جای خودش، هر رنگی که از دیجی‌کالا پسندید انتخاب کنه. میدونید، من میگم اینکه آدم‌ها چقدر پول خرج کنند، به جیب‌شون بستگی داره. اما اینکه چقدر انرژی و وقت برای یک کادو صرف کنند، فقط به عشق‌شون برمیگرده :)

در باب هدیه این پستم رو بخونید: https://meplus.blog.ir/post/%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF-%D9%85%D8%B5%D8%B7%D9%81%DB%8C
۲۳ دی ۰۱ ، ۲۰:۱۷ بنتُ الهدی

به عنوان یک زن کاملا میتونم حس و حالی که تجربه کردید رو درک کنم :)) این پیچیدگی هایی که فکرکنم فقط خانوما توی ذهنشون دارن :)) 

من همیشه دوست داشتم همسرم این مناسبت ها رو خیلی عاشقانه بهم تبریک بگه.. روز تولدم یا هر چیز دیگه ای. بهش هم گفتم ها.. ولی هی اهمیت نمیده :)) گفتن تولدت مبارک یا روزت مبارک اینقدر سخته واقعا؟ :/ دوست دارم بشنومش جدای از بحث هدیه که بجز تولدم، در بقیه مناسبتها پیچونده میشه..

پاسخ:
آره... آخه به اینا میگن مسائل زنانه و حتی از نظر بعضی آقایون اینا توقعات بی‌جاست و باعث سرد شدن زندگی میشه ولی من فکر می‌کنم برعکس هست و اسمش اهمیت دادن به شریک زندگی‌ت هست. اینکه ما خانوم‌ها نیاز داریم به این‌ها و مردها هم حتی اگر ندونند اما به این محبت‌ها و توجه‌ها نیاز دارند. باید به این چیزا اهمیت داد...
۲۳ دی ۰۱ ، ۲۰:۵۲ متانویا ...

من چون متاهل نیستم نظری ندارم که کار همسرت تاییده یا رده :)) ولی خب چیزی که از مردهای اطرافم دیدم حتی عاشق‌تریناشون خیلیاشون همینطورین و دلیل بر بی‌توجهیشون نیست، به هر حال دنیای زنا و مردها فرقای زیادی داره که گاهی حتی یکی عین من که بشدت پسرونه بزرگ شده درکش نمیکنه و پوکر میشه... :))

ولی کمی تا قسمتی نیمه ابری متمایل به آفتابی و صد البته با لحن ملایمتری با اینجانب موافقم 

پاسخ:
نیوشاجان نه رفتارهای همسر من، نه رفتارهای من صفر و صدی درست و غلط نیست. مساله اینه که نباید قانع باشیم و بگیم همینه که هست. چه خانوما چه آقایون... باید تلاش کنیم بهترش کنیم.
جناب این جانب، با بی‌رحمی و بی‌انصافی نظر دادند و ترجیح دادم ادامه ندم. امیدوارم حداقل ما خانوم‌ها خودمون با خودمون مهربون‌تر باشیم.
۲۴ دی ۰۱ ، ۰۸:۴۲ میرزا مهدی

سلام دکتر! D:

منم یه بار خواستم تنهایی برم جمکران، یه وانت  آدم همراهم اومدن. هنوز هم اسمش اینه که مهدی تنهایی رفته جمکران/. قابل توجه بعضی ها :))

پاسخ:
سلام میرزا. انصافا وقتی بهم میگید دکتر، حس میکنم دارید سر به سرم میذارید. نگید... :)
منِ بیچاره که بعیده بتونم دو قدم تا شاه‌عبدالعظیم تنها برم، مشهد پیش‌کش :))

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">