صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

امروزه شاهد استفاده ی برخی از بانوان عزیز از مانتو های جلوباز و شلوار هایی که هر روز کوتاه تر میشوند هستیم، اما چرا با متخلفینی که این لباس و شلوارها را تولید میکنند برخوردی نمیشود؟ 

این کمپین برای جلوگیری از فعالیت تولید کنندگان مانتوهای جلوباز و شلوارهای کوتاه هست...لطفا از این کمپین حمایت کنید
https://www.farsnews.ir/my/c/28168

+ واقعا این قضیه حجاب دیگه با امر به معروف لسانی و ... درست نمیشه
خدا باعث و بانی این کمپین رو خیر بده... باید زودتر این پیگیری‌ها صورت بگیره


_ بنظر من همه باید باهم باشه، هیچ کدوم به تنهایی کفایت نمیکنه، تذکر لسانی باید باشه، توجیه و استدلال عقلی باید باشه، از بین بردن زمینه های گناه هم باید باشه و ...
حکومت هم باید کارخودشو بکنه.
تو این زمینه باید خانمهای مذهبی تو رشته های طراحی لباس وارد بشن و لباسهایی که درعین زیبایی، پوشیده هم هستند طراحی کنند.


+ در بحث طراحی مشکل نداریم.
این پیج رو ببینید. 🖼 مشکل اصلی الان قیمت پارچه است. پارچه چادر و پارچه به صورت کلی در بازار خیلی گرونه.
اتفاقا در بحث طراحی حجاب، همین گروه‌ها و افراد طراح لباس حجاب از حد فراتر رفتند. اینی که با عکس فرستادم خیلی خوبه
اما مثلا "نورا کو" یا "پری‌یاس گالری" یا پیج آناشید حسینی که شهرتش رو مدیون حجاب هست رو دیدید؟ اکثرا تنها هدفی که ندارند الان، حجابه.
البته من باهاتون در کل موافقم. همه چیز باید باشه. تذکر لسانی هم باید باشه.
اما فکر می کنم الان که ابر و مه و باد و خورشید و فلک دست به کار شدند تا خانم‌ها "نتونند" با حجاب باشند؛ باید عاملین و مسببین این اتفاق امر به معروف بشن. بازخواست بشن. محاکمه بشن.
کارهای فکری و عقلی هم کم نشده‌. خودتون اینو فرستادید. 🖼
اتفاقا اصلا مشکل این چیزا نیست.
دختران ما با یک رجوع کوچیک به فطرتشون حجاب رو انتخاب می‌کنند.
اما الان بیشتر مشکل نتوانستن داریم تا نخواستن.


_ درسته داره انجام میشه اما چندنفر تو همین گروه شرکت کردند؟؟؟ مااگرخودمون از این جهت دست پُر باشیم بهتر میتونیم تذکر بدیم و در حداقل مواردش رو اطرافیان و نزدیکان خودمون تاثیر بذاریم.
اگر همین استدلال ها تو رسانه‌ها به اندازه برای همه بود و همه اقناع میشدن دیگه آنچنان نیازی به کارهای دیگه نبود.
بنظر من تو همه موارد داره کم کاری میشه. حالا یا از طرف خود مردم یا رسانه ها یا دستگاههای ناظر.
چه درمورد تذکر لسانی.
چه درزمینه توجیه و استدلال مردم.
چه طراح های بظاهر مذهبی که باقیمتهای سرسام آورشون بیشتر آدم از خرید پشیمون میشه!
چه بی نظارتی ها...
همین پری یاس که نام بردید، من از بعضی طرح هاش خیلی خوشم اومد، اما وقتی قیمتهاشو دیدم کلا ازخرید پشیمون شدم. یعنی یجورایی میشه گفت گالریش واسه بچه پولداراست.
یه طرحش رو من خودم از پارچه کیلویی پارچه خریدم و دوختم تقریبا یک چهارم، یک پنجم قیمت گالری پری یاس شد.
وقتی طراحی با اسم دین وارد میشه و اینطور غیرمنصفانه قیمت رو بالا میگه نمیشه اسمش رو طراح مذهبی گذاشت.چون به قول شما بیشتر سود مدنظرشونه تا ترویج فرهنگ حجاب، به همین دلیل گاهی حتی انقدر روی همین لباس های اسلامیشون زلم زیمبو میزارن که بیشتر جلب نامحرم میکنه و اون پوشش رو زیر سوال میبره.
حالا اگر طراحهای خوبی هم داریم، این طراحها باید به کارهم گرفته بشن، نه اینکه درحد همین چند تا گالری جزئی باشند.
متنی که نوشتم هم درجواب پیام شما که گفتید دیگه باتذکر لسانی و... درست نمیشه بود. منظورم این بود که همه چیز باید باهم باشه تا کار درست پیش بره.


+ حالا جالبه بدونید که اکثر طراح‌ها و پرزنت کننده‌های محصولات حجابی که جلب توجه کننده نا محرم هستند، همین مذهبی ها هستند. خودشون چادری هستند اما مانتوهاشون به درد چادری‌ها نمی‌خوره. لباسهای پوشیده گالریشون به قول شما پر از زلم زیمبوئه.
متاسفانه داستان همون حرف حاج آقا پناهیانه.
اگر خوب‌ها خوب‌تر بشن... بدها خوب میشن.
وقتی مذهبی‌ها خودشون دارن با دست خودشون به فرهنگ تبرج دامن میزنند؛ از اون دختری که تو یه خانواده سنتی داره با تربیت غلط از دین زده میشه و یا از دین دور میشه چه توقعی هست.
من میگم اتفاقا فلسفه حجاب برای مذهبی‌ها باید دوباره گفته بشه... در کنارش اصول دین!
برای غیر مذهبی ها (عرفاً) باید اصول دین بگن در کنارش فلسفه حجاب!

امر به معروف هم میگم باشه... لسانی هم باشه. اما کیا رو؟ مسئولین رو یا اون خانومی که انگیزه کافی برای با حجاب شدن نداره و بازار هم پره از لباس به درد نخور و هر وقت بره بازار اولین و خوشگل‌ترینشون رو میخره.
اون زمانی که حضرت آقا در مورد امر به معروف لسانی گفتند و تلویحا همین مسائل ظاهری هم مد نظرشون بود مثل حجاب که در خیابان قابل اصلاحه... اون زمان اواخر دهه هفتاد و اوایل هشتاد بود که مانتوها گشاد بود و بلند و خانم‌هایی که اهل بدحجابی بود، تو همین وضعیت موهاشون رو بیرون میگذاشتند (یه رجوع کنید به کاراکترهای فیلم نهنگ عنبر)
اما چند سال پیش آقا در یک سفر استانی در مورد خانم‌های بدحجاب گفتند: یک عیب ظاهری‌.. که شاید منم کلی عیب باطنی داشته باشم... و در موردشون گفتند که دلشون با نظام و انقلابه.
اما همین اخیرا در دیدار دانشجویی بحث عدم اختلاط و پوشش در دانشگاه‌ها رو مطرح کردند.
به نظر میاد این نشان از اینه که اصلاحات در بحث حجاب باید بره به سمت اصلاحاتِ مدیریتی و در چهارچوب ساختارها.

من یه طرحی رو برای یکی از دوستانم که ازم در بحث حجاب و پوشش در دانشگاه نظر خواسته بود، فرستادم.
طبق اون طرح، کافیه هم در بحث قوانین دانشگاه از طرف مدیریت دانشگاه و هم ایجاد تسهیلات برای پوشش دانشجویان بخش خصوصی وارد عمل بشن.
بخش خصوصی مانتوهای مناسب و خوش دوخت ‌و کلاسیک برای دانشجو به صورت نقد و اقساط در مکانی در دانشگاه فراهم کنه‌. دانشگاه هم اونا ملزم به رعایت یه سری استانداردهای پوشش بکنه و قوانین محکمی برای استفاده نکردن از زلم زیمبو و زینت‌آلات و ..‌. وضع کنه.
خیلی راحت همونطور که بدحجابی از دانشگاه به جامعه تسری پیدا کرد، حجاب هم میتونه از دانشگاه به جامعه تسری پیدا کنه و به نظر میاد با توجه به اینکه استانداردهای زیبایی شناسی در مد امروز مرتب داره تنزل پیدا می‌کنه، مطمئنم مردم دست از پوشیدن لباس‌های نامناسب و ناایمنِ بازاری برمیدارند. لباس‌هایی واقعا امنیت خانم‌ها رو مخدوش می‌کنند و حالِ دلشون رو بد می‌کنه.


_ دقیقا همینطوره.
چرا ما با این همه کتابها و کلاسهای اقناعی هنوز دستمون خالیه، شاید خیلیامون هنوز نتونیم ۴ تاشبهه درمورد حجاب رو خوب جواب بدیم.
اول به خودم میگم، هرچی هست ابتدائا از کم کاری خودمونه، چه کمبود اطلاعات نسبت به اسلام و فلسفه احکامش(درهرزمینه ای نه فقط حجاب)
چه انتخاب مسئولینی که دارن تو اجرای دین و اصلاح دنیامون کم کاری میکنند.
طبق روایات یکی ازدلایلی که افراد نامناسب میشن مسئول جامعه مون همینه که امر به معروف نمیشه، حالا در هر زمینه ای باشه که حجاب هم جزوشه.
یعنی در اصل قوام این حکومت اسلامی به همین امر به معروف و نهی از منکره.
خواهریکی ازبستگان نزدیک ما تو کار خیاطی وسری دوزی و... هستند.
اما طرحهارو خود مغازه دارهای هفت تیرمیدهند که چی بدوزن.با اونهاهم که صحبت کنید میگن مردم اینطور میپسندن و ما از این مدلها میاریم.
این طرحهای حجاب هم خیلی جزئی هستن واگر دقت کنید، خیلی کم تو بازار واردشدن.
بخاطر همینه که همه چیز باید باهم باشه.
باید تذکرلسانی باشه ، باید رسانه هامون القای سبک زندگی اسلامی کنند تاذائقه مردم که منحرف شده تصحیح بشه.درعین حال حکومت هم این کارهارو بکنه و طراح های خوب و متعهد رو برای لباسهای خانمها و آقایون سرکاربیارن.
منظورم این گالری های جزئی نیس منظورم اینه که ازطراحهایی باطرحهای حجاب ایرانی اسلامی در کل بازار استفاده بشه و قیمتهاشونم خوب باشه که ادم رغبت کنه طرفشون بره، والا الان محجبه بودن خیلی گرونتر درمیاد برای آدم تا کم حجاب بودن.
امسال که نمایشگاه قرآن نبود ولی سالهای پیش وقتی میرفتیم غرفه های حجابش پشیمون میشدیم از خریدشون.واقعا قیمتهاشون منصفانه نبود.
مدل چادرهاهم که الان نگاه کنید هزارتا سنگ کاری و... بهش دادن که من خانم سر یه دخترخانم میبینم واقعا جذبشون میشم و خوشم میاد،خدا به دادآقایون برسه که حس و نگاهشون با خانمها متفاوته.


+ بله. درست می فرمایید. اصلا لباس خوب تو بازار نیست. من چند تا از بستگان نزدیکم چادری نیستند و مانتویی هستند. اصلا نمی‌تونند از بازار خرید کنند. می‌دن براشون یه مانتوی ساده بدوزند و طبیعتا قیمتش هم خیلی ارزان نیست.
کلا الان حجاب داشتن سخت و گران شده.


_ درد دل زیاده ...

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۸:۵۹
صالحه

استغفار می‌کنم اگر توی این‌ وبلاگ دارم در مورد بچه صحبت می‌کنم، و دلِ کسی لرزیده و دلیلِ ناراحتیش حرفام بوده. چون هنوز ازدواج نکرده و یا هنوز بچه‌دار نشده.😔

دغدغه‌ی این روزهای من همین موضوع شده پس ببخشید اگر مایه آزار شما شده. کاری هم از دستم برنمیاد. گاهی انسان ناتوانیش رو این‌جور جاها حس می‌کنه. 😔


دلم می‌خواد با خودم صادق باشم مثل آینه...

وبلاگ رو هم برای همین نوشتم.

بعدا فکر کردم که چه خوبه که آدم اینجا می‌تونه با دیگران تعامل داشته باشه.

الان فهمیدم که آدم اینجا فقط می‌تونه با خودش صادق باشه.

چون هر چقدر پست‌های اینستاگرام، غالبا غیرصادقانه است، ولی کامنت‌هاش خیلی صادقانه است...

اینجا همه با هم مهربونند ظاهرا! 

یعنی هیچ کس از دست من ناراحت نیست؟

اگر خواستید هم ناشناس بگید. اولین مطلبی که جواب کامنت هاش رو بدم همینه.

۱۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۹ ، ۱۵:۳۷
صالحه

بچه‌ها رو ما به دنیا نمی‌آریم. خدا بچه‌ها رو به ما میده‌.‌ این دروغ نیست که بگیم خدا به ما بچه رو داد. دروغ اینه که بگیم ما کاره‌ای بودیم توی به دنیا اومدنش. 


اولین بار توی عمرم که به یک بچه حسِ مثبت پیدا کردم، شبی بود که من و همسر می‌خواستیم بریم دیدنِ بچه‌ی تازه به دنیا اومده‌ی یکی از دوستانمون. رفتیم خیابون صفائیه قم و من یک سرهمیِ زرافه‌ای برای محمد‌مهدی انتخاب کردم.
وقتی داشتیم حساب می‌کردیم، به مصطفی گفتم: به دنیا اومدنِ یه بچه، عجب معجزه‌ی بزرگیه، مگه نه؟


امشب تولد زینبِ ملوس بود! از دیروز به این فکر می‌کردم که چقدر شگفت انگیزه که یک سااااله که زینب در کنارِ ماست. و این فقط لطف خداست. این مهربونیِ خداست.


کلّما دخل علیها زکریا المحراب وجد عندها رزقا.

قال یا مریم انی لک هذا؟
قالت هو من عند الله! ان الله یرزق من یشاء بغیر حساب.
هنالک دعا زکریا ربه... قال ربِّ هب لی من لدنک ذریه طیبه. انک سمیع الدعاء.
خودمونیش میشه: هر بار که حضرت زکریا به عبادتگاه حضرت مریم میومد، میدید که رزق و غذای خاصی برای او رسیده.
یه بار بلاخره سوال کرد: ای مریم! دخترم! اینها رو از کجا میاری؟ از کجا میاد اینا؟
مریم گفت: این‌ها از طرفِ خداست!😍 خدا به هر کس که بخواد بدونِ حساب روزی میده!😌
(توجه کنید که "من یشاء" میتونه به این معنا باشه که "هر کس که خدا بخواد" و می‌تونه به این معنا هم باشه: "هرکس که از خداوند بخواد")
اینجا بود که حضرت زکریا یک تلنگر حسابی خورد 😭 (این "هنالک" انگار اوجِ داستانه!!! آدم یادِ لحظه‌ی ایمان آوردنِ ساحرانِ فرعون و عصای موسی می افته) و خدای خودش رو صدا زد! و گفت: پروردگارا به من هم از نزدِ خودت، فرزند پاکیزه‌ای عطا کن. تو که می‌شنوی صدامو، دعام رو... 😭

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۹ ، ۰۱:۵۳
صالحه

باز هم از آقایون محترمی که خواننده این وبلاگ هستند عذرخواهی می‌کنم و خواهشمندم نه تنها توی نخ مطالب این پست نروند، بلکه حتی نخوانند. از قضا تعداد شما آقایان محترم کم نیست اما چاره چیه. زنان زیادی نیازمند دسترسی به این اطلاعات هستند که اگر پست رو رمز‌دار کنم، رهگذرانی رو که ممکن هست گذرشون به اینجا بیافته، از خوندنشون محروم می‌کنم. پیشاپیش عذرخواهم.
توی پست قبلی در مورد این گفتم که با مراقبت غذایی می‌تونیم سطح موادی بدن‌مون بهش احتیاج داره رو مرتب تامین کنیم. درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها رو مرتب و به صورت روزانه دریافت کنیم. مواد ناسالم رو از رژیم غذایی‌مون حذف کنیم.
و یک جمله هم گفتم که خیلی بازش نکردم: انگار تنها علتِ پوکیِ استخوانِ مادربزرگ‌های ما بچه آوردن بوده!!!
حالا بد نیست که در این پست، به بررسی شرایط زندگی و تغذیه و سلامت و میزان آگاهی‌های زنانِ نسل‌های قبل بپردازیم. بدین منظور ما باید به حافظه‌ی تاریخی‌مون رجوع کنیم.
زمانی که زنان باردار و دختران مجرد از شدت فقر آهن عادت به خاک خوردن داشتند. ویار خاک داشتند! چیزی که الان برای ما غیرممکن و خنده داره.
اون زمان خبری از چیپس و پفک و شکلات نبود ولی در عین حال، خوردن تنقلات مفید مثل آجیل یا مصرف میوه به صورت روزانه، جز برای خانواده‌های سطح بالا مقدور نبود. مردم از میوه و محصولِ زمین و باغ‌شون می‌خوردند و بقیه ایام سال قناعت می‌کردند. هر بار که یک گوسفند می‌کشتند، تا مدتی گوشت داشتند ولی اینطور نبود که فریزری داشته باشند پر از گوشت مرغ و ماهی و بوقلمون و بلدرچین و گوشت گوسفندی و ...
همه‌ی این موارد شد نکته اول.
نکته دوم اینه که اصلا آیا می‌دونستید که یکی از مسائلی که بدن رو بسیار فرسوده می‌کنه و بسیاری از اندام‌های بدن رو تضعیف می‌کنه، زیاده روی در امر مراوده جنسی هست؟ ضعف مغز، قلب، کبد، قوا، اعصاب، بینایی، معده، کلیه، مثانه و تپش قلب و درد کمر و باسن و ... و حالا اگر شخصی ضعف مزاج و قوای بدن رو از قبل با خودش به همراه داشته باشه، به راحتی این مساله در سنین میانسالی و پیری براش درد و مشکل ایجاد می‌کنه.

حالا شما تصور کنید خانمی بارداره یا شیرده هست یا هردو!!! و ۱- مجبوره تمکین کنه و این درحالی هست که بدنش کشش هفته‌ای یک بار رو هم نداره ۲- مراقبت‌های تغذیه‌ای نداره و حتی خودش هم به فکر خودش نیست چه برسه به بقیه ۳- مثل زنانِ قدیمی هزاران کار سخت و سنگین می کنه که فقط یکیش کهنه شستن بوده، اگر وظیفه‌ی دوشیدن گاوها بر عهده‌ش نبوده و ... ۴- شوهرِ ناسازگار و جاهل و متعصب و سنتی‌ای داره که ذره‌ای درکش نمی‌کنه و ...
معلومه که می‌پوکه!
آیا ماها درگیر تنها یکی از موارد بالا هستیم؟؟؟
جواب نه هست. واقعا نهههههههه!!!

در مورد خانم وافی که در پست قبل در کامنت‌ها مطرح شد: دوستانِ عزیزم! ببینید! ما طبیبِ شخصیِ ایشون نیستیم و نبودیم که بدونیم ایشون چه بیماری‌ای دارند، آیا قبلا بیمار بودند یا زمینه داشتند یا نه. ما توی زندگی ایشون نیستیم ‌که بدونیم چی می‌خورند و چطور از خودشون مراقبت می‌کنند. فقط اینو بگم که ذره‌ای از سختی‌هایی که ایشون میکشند رو ما خبر نداریم. از زمانی که توی خونه‌های کوچیک مستاجر بودند تا الان که الحمدلله یک صاحبخانه خوب و مومن دارند، نمی‌دونیم چه رنجی کشیدند. از زمان‌هایی شوهرشون برای تبلیغ شهرستان بودند و ایشون در سرما و گرما و با سختی بچه‌هاشون رو دکتر بردند. از زمان‌هایی که نزدیک زایمان‌شون بوده و بازهم چون شوهرشون تبلیغ و جهادی رفته بودند، ایشون خودشون مجبور بودند برن بیمارستان و بچه به بغل برگردند.
من گفتم ایشون دارند خودشون رو خرج می‌کنند و جهاد می‌کنند چون خودشون با رضایت شوهرشون در این جایگاه ها همراهی می‌کنند و بدون غر زدن سختی‌های زندگی‌شون رو به دوش می‌کشند و راضی هستند به رضای خدا.
این‌که من در این پست از یک خانمِ نمونه‌ی خارجی نوشتم برای اینه که زن‌های ما در ایران، حتی اگر ده تا کلفت و نوکر داشته باشند، بازهم بچه‌دار نمی‌شوند و کسانی که تعداد زیادی فرزند می‌آورند هم انگیزه‌های والا و الهی اون‌ها رو مجذوب کرده...
ادامه داره...

۱۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۹ ، ۱۹:۴۰
صالحه

"سفرنامه‌ی سفرِ عید فطر امسال به بروجرد و پلدختر، با رعایت فاصله‌ گذاری :)"

یک هفته مسافرتِ من کنارِ دلبرم تمام شد. به همراه دخترا... گرچه این سفر رو همیشه با خانواده خودم یا قبلا به همراه همسرم رفته بودم اما این‌بار لذت بخش‌تر بود...
صبح روز عید فطر آرام آرام وسایلمون رو جمع کردیم، با دقت تمام. ناهار میدان بهمن رفتیم و سنگینِ سنگین افتادیم تو جاده. جای همگی خالی. حرف زدیم، چیز میز خوردیم، حرف زدیم، من قرآن خوندم، اون موسیقی سنتی گذاشت :) حرف زدیم و کم کم رسیدیم.
دم مغرب رسیدیم بروجرد. پیش آقاجان و مامان‌زهرا که پر از آرامش‌اند. دستای چروکیده و زحمت‌کششون. صورت ماه و مهربونشون. فرش‌های قرمزِ پر انرژی‌شون. سفره همیشه پهن و پر برکتشون. با دست پخت مامان‌زهرا، دلمه و آبگوشت و قیمه خوردن، با سالادِ شیرازی، در بهارِ معتدل بروجرد که بهار شیراز هم جلوش حرفی برای گفتن نداره. "گرچه سپاهان بهشت روی زمین است/ لیک نیارزد به یک بهار بروجرد" 

مهمونی‌ها با خاله‌ها، دخترخاله‌ها، زن دایی و دایی و انس و الفتی کمیاب. اون‌جا اصلم رو پیدا می‌کنم، اون‌جا توی حیاط زیر درخت خرمالو و درختای مو و بوته‌ی یاس نفس می‌کشم.

فردا بعد از ناهار رفتیم پلدختر. 
۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۹ ، ۱۶:۲۳
صالحه

راستش برای خودم هم سوال شد که من چرا کلوئی رو فالو کردم. در واقع پیج اون اولین پیجِ این سبکی‌ای بود که من فالو کردم و هنوزم آنفالو نکردم. چه چیزی برای من اینقدر جذابیت داشت که ادامه دادم؟🤔
جدایِ از جذابیت های بصری این پیج و کپشن‌هاش، همیشه یه سوالِ بی جواب داشتم:
مگه میشه یه کسی چهار سال پشت سرِ هم باردار باشه؟ اصلا با این وضعیت مگه میشه که بدنِ زن پوک نشه؟🤔🤨😐
تا اینکه همین چند وقت پیش که یک کلیپی از یک خانواده آمریکایی دیدم که مادر خانواده، هر سال یک بچه آورده و الان حدود ۲۰ ساله از ازدواجش میگذره و ۱۸ تا بچه داره... 🙄😖😥
فهمیدم میشه.🙂 بیشتر از این‌ها هم میشه‌. تو شدنش می‌شه.😏 الان اینستا به من ثابت کرده، اگر ۶ تا بچه بخوای در ۶ سال به دنیا بیاری میشه! واقعا میشه. مادرای زیادی تو دنیا این کار رو کردند، چون مشت نمونه خرواره و اون زن نمی‌میره به خدا!!!🤪
اما من...
به عنوان یک دخترِ ایرانی، همیشه از جانب مادرانِ باسابقه‌ترِ اطرافم شنیدم که با بچه آوردن، شیره‌ی جانت رو میدی.😖
دخترهایی که کمی از من بزرگتر بودند، متوهمم کردند که _چه میدونم_ چند ده درصدِ ذخایرِ بدنِ زن با هر بارداری از بین میره.😟
و یک طوری گفتند انگار که بدن هیچ وقت ترمیم نمیشه.🤕
یک طوری گفتند انگار تنها علتِ پوکیِ استخوانِ مادربزرگ‌های ما بچه آوردن بوده.😯
یک طوری خواسته یا ناخواسته از بچه آوردن ترسیدیم که حتی برای بچه اول هم کلی طول کشید تا از لحاظ روحی برای پذیرش این مسئولیت آماده شدیم.🥺

داستانِ کلوئی رو فقط از این زاویه بهش نگاه کنین لطفا.
خواهش می‌کنم هم نگید که اینا تغذیه شون خیلی بهتر از ما ایرانی‌هاست. حداقل مطمئنم اگر خیلی از ماها بیخیال مواد مضر مثل مشتقات قهوه و شکلات و چیپس و ... بشیم، اگر فقط همین یه قدم رو برداریم، از نظر عادات تغذیه ای خیلی از اونا جلوتریم.
اونا ممکنه قرص بخورند. مکمل بخورند... خب ما هم می‌تونیم بخوریم. مانعی وجود نداره!
الان اینو نگاه کنید! برنامه کرفسِ منه.

کالری ناهار و صبحانه‌ام مجموعا ۲۰۰۰ کالری که واسه امروز خیلی زیاد بود و کلا رکورد شکوندم. ولی عمدا از بخش میان‌وعده‌هام عکس گذاشتم که ببینید! روز قبلش رو هم ببینید!😊 کلا من فهمیدم یکی از دلایل اینکه چاق نیستم فقط نخواستن بوده. من هیچ وقت نخواستم. اما حالا می‌خوام. 😊
حالا اینم اسکرین شاتِ برنامه کرفسِ یکی از دوستای عزیزمه! 😖 که قصد بارداری هم در آینده نه چندان دور داره.😱 و می‌خواد وزن کم کنه. خیلی نگران‌کننده است. نه؟😐 

کلا اینا رو هم اینجا گذاشتم که خیلی چیزا گره خورده به اراده‌مون. به خواست‌مون. خدا منتظره که ما یه قدم برداریم. ازش بخواهیم. هیچی نمیشه. نترسیم.😉

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۹ ، ۰۷:۳۷
صالحه

در کشور سبزه و گل عیدتون مبارک!

خوشه چین
حجم: 9.8 مگابایت

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۹ ، ۱۸:۱۲
صالحه