صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

چرند و پرند یک خانم جلسه‌ای

دوشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۰۸:۲۰ ق.ظ

این مطالب رو از صحبتای یک خانم جلسه‌ای که مثلا درس ولایت میده و صوت‌های پیاده‌شده‌اش در فضای مجازی موجود هست جدا کردم و در گروه دوستانِ حوزه فرستادم. ادامه مطلب رو هم بخونید و بدانید و آگاه باشید که اینا مقدمه پست بعدی هست.


چرند و پرند یک #خانم_جلسه‌_ای

قسمت اول

در جوانی بنده از حضور عزیزان افغانستانی در ایران ناراضی بودم و می گفتم هر کس به مملکت خودش برود، یکی از دختران کلاس بعد از ازدواج برای زندگی به کرج رفتند، شاکی بودم که چرا کرج رفته؟🤔 

خدا در دلم گفت که چطور افغانستانی ها باید بروند افغانستان، این عزیز هم همسرش اهل کرج هست و باید آنجا برود.🤭

وقتی متوجه اشتباه شدم و استغفار کردم، ایشان به شهرری برگشت.

***

😂😂😂


چرند و پرند یک #خانم_جلسه_ای

قسمت دوم

همسر دوستم جانباز موجی بودند و بسیار فرد متدین و با کرامت و اخلاق، یک نقطه بدی داشت که بچه ها را زیاد کتک می زد، یکبار به دوستم گفتم که همسرتان خیلی خوب هست ، همیشه هم که کتک نمی زند، همسرشان گفتند که وقتی کتک می زند خیلی بد و با شدت هست.

به او گفتم آیا تو زیاد به مادرت اهمیت نمی دهی؟! ، گفت به علت فوت پدرم مجبورم،  گفتم آیا برادر دیگری نداری؟؟ خواهر نداری؟؟ تو می خواهی تمام سختی زندگی مادرت روی دوش تو باشد و این مرد با این همه خوبی نمی تواند اعتراض کند، در نتیجه فرزندش را کتک می زند.

یک مرد کتک می زند، یک مرد ورشکست اقتصادی می شود، یک مرد معتاد می شود، یک مرد بلد نیست کجا حرفش را بزند، چون من تمام زندگیم این هست که من باید از مادرم حمایت کنم.

خدا می گوید تو از مادرت حمایت کن، وقتی برای دخترت خواستگار آمد این مرد بلد نیست چگونه سخن بگوید.

***

همه‌ش تقصیر زن است!🤣🤣🤣


چرند و پرند یک #خانم_جلسه‌_ای 

قسمت سوم

عزیزی تعریف میکردند که زمانی  که این مباحث کلاس ولایت تازه در شهرری آغاز شده بود،در عالم خواب لحظه ای صدای رسول الله صلوات الله علیه و آله را می شنوند که فرمودند تو باید به منزل بتول خانم بروی❗️😳، این عزیز در ادامه می گفت که بتول خانم همسایه مادرم بود، از خواب وقتی پریدم به قدری بدنم می لرزید که صدای رسول الله را در خواب شنیدم.

روز بعد باید تهرانپارس منزل یکی از نزدیکان می رفتم، در مسیر که بودیم ناگهان یاد خوابم افتادم و به منزل بتول خانم در نارمک رفتم، ایشان مرحوم شده بودند.

🌼حدیث داریم که وقتی تقدیرات جاری شوند، عقل انسان گرفته می شود، تقدیرات جاری می شود، بعد عقل تو برمی گردد و متوجه می شوی چه رفتاری داشتی‌.

دفعتا گویی عقل من گرفته شد ، و رو به دخترش با شوخی گفتم که بله مادر شما همین طوری بود.... ، یک نکته اشتباه و منفی را راجع به او گفتم، از آن روز نامه اعمال من زده شد😰، همان منفی که راجع به بتول خانم گفته بودم، شد قصه زندگی من.😔 

بدون اینکه متوجه باشم که نکته منفی بتول خانم در دلم، بر زبانم جاری شده، همان منفی از من ساطع می شود.

خلاصه :

به قدری شرایط بر من سخت شد، در آن ایام نزدیک عرفه بود و من در روضه مسلم ابن عقیل شرکت کرده بودم و گریه میکردم و بر غربت خود اشک میریختم، خدا یادم انداخت که به دختر بتول خانم نکته منفی مادرش را گفتی، دقت کن ببین از آنروز به بعد تو خودت آیا آنگونه نشدی؟؟ همان جریان، شده زندگیت.

تا متوجه اشتباهم شدم، همه اطرافیانم با من رفتارشان تغییر کرد.

***

واقعا رسول الله عجب آزمایشی کرد این عزیز رو به واسطه مرحومه بتول خانم!😂😂😂😂


چرند و پرند یک #خانم_جلسه‌_ای 

قسمت چهارم

خانواده های بسیاری که همسرانشان لغزش داشتند، دنبال تجدیدفراش رفتند، یا در محیط اداری با نامحرم ارتباط دوستانه برقرار کردند، (در حالی که حرام هست) خانم مقصر است، هر چند که این خانم حدود شرعی را در همه زمینه ها رعایت کرده باشد،  اما چون در سطح زندگی در وجود خود  دارای شکر نبوده، این مشکلات برایش رخ داده است.شکر خیلی مهم هست.

نبود شکر عامل تمام مشکلات است. چقدر افراد در بیمارستان هستند و ما ناشکر از اینکه کارهای منزل پایان ندارد.

***

همه‌ش تقصیر زن است😂😂😂🤣🤣🤣


چرند و پرند یک #خانم_جلسه‌_ای

قسمت پنجم

خانمی با وجود شش فرزند، همسرش تجدید فراش کرده بود، آقا در نهایت تمول، اقرار می کند که همسر دوم در نهایت شکر نسبت به این آقاست.

در حال حاضر با اینکه سنی از من گذشته ، اگر در مهمانیها نامحرمی با بنده احوالپرسی گرم داشته باشد، همسرم دلخور می شوند، و  بنده هم موظفم گرم پاسخ گو نباشم.

***

حجاب مصونیت است، نه محدودیت😂😂😂

شکر کن! شکر نعمت نعمتت افزون کند، کفر نعمت از کفت بیرون کند 😌


چرند و پرند یک #خانم_جلسه_ای 

قسمت ششم

برخی از زندگیها که دچار مشکل شده به این سبب هست که طرف مقابل فرد وفادار و متعهدی بوده، اما این خانم دچار شک و تردید فکری شده که در تلفن همراه همسرش چه خبر هست یا ارتباط این مرد با همکاران خانمش چگونه است؟؟؟ 

چرا دلت را نسبت به او آلوده می کنی؟!!!

خودت را اصلاح کن ، او دچار خطا نمی شود😡

***

همیشه زن مقصر است😌😇😃🤣


چرند و پرند یک #خانم_جلسه_ای 

قسمت هفتم (در ارتباط با قسمت دوم)

بعد از این همه سال شرکت کردن در مباحث، دختر خانمهایی که از کودکی در این کلاس بودند، الان در این نقطه گیر کردند که همسرم مادرش را بیشتر از من دوست دارد!!!!

عزیز من اگر او مادرش را قبول نداشته باشد، می تواند تو را قبول داشته باشد؟؟؟

این فرد پرورش یافته آن مادر است، توقع داری تو را بیشتر قبول داشته باشد؟؟ 

این اصطکاکی که به خودم اجازه می دهم نسبت به مادر همسرم ایجاد شود، اشتباه است. 

***

شوهرت از مامانت خوشش نیاد عیب نداره

ولی تو از مادرشوهرت خوشت نیاد عیب داره

عین عدالت😇😇😇


چرند و پرند یک #خانم_جلسه_ای 

قسمت هشتم

عزیزی می گفتند در گذشته مادرم به من خوراک و ... می داد که برای همسایگان ببرم، وقتی آن را می بردم، از منزل طرف مقابل بوی بسیار بدی خارج می شد ، من از آن بو متنفر بودم، این جریان در زمان کودکی من بود، زمانها گذشت و بزرگ شدم، زمان جنگ مادرم با همسرم طی کرده بود که من از شهرمان خارج نشوم، همسرم با شروع جنگ، من و چهار فرزندم را به شهرهای مختلف جنگی می برد، و من دور از خانواده ام دچار فشار اعصاب شدم، فرزند دخترم نیز دچار فشار اعصاب شد، بعد از ازدواج دخترم هم مشکلاتی برای او رخ داد و هر بار منزلش میرفتم ،همان بوی نامطبوعِ منزلِ همسایه را در آنجا حس می کردم.

***

گودرز به شقایق خیلی هم مربوط هست.🤨☺️


چرند و پرند یک #خانم_جلسه_ای 

قسمت نهم

صدیقه مطهره دو عالم خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمودند اگر خالصترین عباداتتان را رو به خدا بفرستید، خداوند هم بهترین مصالحش را در حق شما جاری می کند.

خالصترین عبادت چیست؟؟

استغفارهای ما

خطاهایم را ببینم و بدانم و بپذیرم.

امر مهم دیگر اینکه بتوانم دلم را نسبت به همه خوب نگه دارم.

***

خدا رو شکر معنی خالص‌ترین عبادت‌ها واضح شد. فقط نمی‌دونم چرا خودِ حضرت زهرا به جای این تعبیر نگفتند: استغفار!

 ساده‌تر بود که!🧐😐


چرند و پرند یک #خانم_جلسه‌_ای 

قسمت دهم

مهسا امینی ، دستاویزی بود برای اینکه نقشه های شوم دشمنان در جهت از بین بردن عفاف و حجاب علنی شود .

امام حسین علیه السلام ۱۴۰۰ سال هست در مقابل توطئه های دشمنان از ما حمایت می کنند ، اما ما نباید در خواب غفلت باشیم، قرآن کریم فرموده" لیس للانسان الا ما سعی" 

ما باید سعی و تلاش خود را داشته باشیم و همفکری کنیم و در این دوره های آموزشی عفاف و حجاب برای پاسخ دهی به شبهات شرکت کنیم، همانطور که دشمنان ما مجهزند و دوره های مختلفی را برای اغتشاش می بینند.

زمانی هست که جبهه اسلام د مقابل جبهه کفر هست، کفر یعنی بدحجابی.

عزیزانی که کم حجاب و بد حجاب دارید ، جزء لشکر ابن زیاد هستید.

***

پس چی شد؟

جبهه کفر: خانواده‌هایی که بد حجاب و کم حجاب دارند. جبهه حق: اسلام! ... ؟ (احتمالا چادری‌ها! ولی بازم اگر کم حجاب تو خانواده‌شون باشه بازم کافرند.)

دعوای امام حسین با یزید و توطئه دشمنان: حجاب! حجاب! حجاب!😊



خب... واکنش‌ها بیشتر این بود که اینا چیه! و دو تا از بچه‌هامون که این خانم جلسه‌ای رو میشناختند هم زدند توی فاز شوخی خنده.
تا اینکه یکی از دوستان نوشت:
سلام فلانی جان. فقط در مورد اونهایی که زیرش نوشتی همش تقصیر زن است. خب خنده نداره. همش تقصیر زن است. زن آنقدر بزرگه آنقدر ظرفیت داره و به حدی روح بزرگ زن به خدا وصله که می‌تونه آرامش بخش و ... باشه. همین زن اگه زمین بخوره خانوادشو زمین میزنه. فقط مهم اون شارژر زن هست. اگه شارژر زن شوهرش باشه، از اونجایی که شوهر خودش آدم ناقصیه، شارژ مشکل پیدا می‌کنه و زن و روح بزرگ و ....خاموش میشه و ناراحتی ها، توقع ها، دلخوری ها، دور شدن ها و ... شروع میشه. شارژر باید خدا باشه. که این خیلی خودسازی میخواد. اللهم ارزقنا خودم.

دقیقا دنبال همین واکنش بودم چون دلم می‌خواست همین انگاره اصلاح بشه. اینجا بود که دیگه براشون نوشتم و اینطور شروع کردم:
درست! اما اگر حتی نقش مرد تو خانواده ۲۰ درصد هم بود (که من قبول ندارم اینقدر کم هست) و ما  اون نقش رو نادیده گرفتیم اشتباه تبیینی کردیم.
اگر ناظر به سلوک فردی میگید درسته.
ولی ناظر به سلوک خانوادگی و اجتماعی، باید دو طرف، هم زن و هم مرد عزم اصلاح و زندگی مومنانه داشته باشند.
جالبه ‌که حضرت آقا وقتی دارن در مورد خانواده صحبت می‌کنند غالبا روی صحبتشون با هر دو زن و مرد هست
بعد میگن به هر دو: نگذارید عوارض، دلخوری‌ها، ایرادگیری‌های بیخود، بگومگوهای زائد و خرج‌تراشی‌های مضر این پیوند زا متزلزل کند.
این یعنی یک ناراحتی‌های به جایی هم هست 
ممکنه یک ایرادی وجود داشته باشه و باخود باشه
ممکنه یک سری خرج‌ها لازم باشه
یک سری گفتگوها لازم باشه...
ولی از صحبت‌های این #خانم_جلسه_ای ها فقط مطیع محض بودن درمیاد.
یا همین بحث شکر که این خانم جلسه‌ای میگه، حضرت آقا میگن شکر عملی اینه که با این نعمت رفتار خوبی داشته باشیم. باز هم خطابشون مطلق هست. مثل این #خانم_جلسه‌_ای کار اون جانباز موجی محترم رو توجیه نمی‌کنند و گردن خانم نمی‌اندازند.
چه بسا برکت زندگی اونا همون خدمت زن به مادرش بوده. این #خانم_جلسه‌_ای چه میدونه؟؟؟
حتی حضرت آقا روح محیط خانواده رو زن نمی‌دونند. روح محیط خانه رو خانواده میدونند.
بیانات متاخر ایشون هست ۹۲/۲/۲۱
میگن در مورد این مساله تامل و تدبر باید کرد!!!🙂
چون بحث آرامش بخشی رو هم آقا متقابل می‌دونند. هم زن برای مرد هم مرد برای زن در خانواده بیانات ۷۴/۸/۲۲
بیانات ۷۷/۷/۲۱ هم جالبه.
آقا در وتواصوا بالحق و و تواصوا بالصبر هم این سفارش به پیروی از حق و حقیقت و صبر و استقامت رو هم متقابل می‌دونند.
گرچه تاثیر نصیحت زن روی شوهر رو برجسته می‌کنند و میگن این نصیحت از هر نصیحتی کارآمدتر است.
و میفرمایند: البته با زبان مهر و محبت روی فرزندان هم اثر میگذارد. (حالا این بخش رو مقایسه نکردیم)
اون چیزی که امام و آقا مختص زن میدونند، بحث ظریف کاری‌ها و ریزه‌کاری‌ها و رشته رشته پروردن احساسات و عواطف بشر هست.(اونم نه فقط شوهر و بچه‌ها.... کلا در ساحت اجتماعی، مثل نقش حضرت زهرا و زینب و فاطمه معصومه سلام الله علیهن اجمعین)
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۱۴
صالحه

نظرات  (۷)

۱۴ آذر ۰۱ ، ۰۹:۴۵ مهتاب ‌‌

خیلی اعصاب داری به خدا😑

پاسخ:
آره. آخه تخصصم ایجاب میکنه :)

کی هست این خانمه؟

پاسخ:
چه فرقی داره! افکارش مهم هست.
۱۴ آذر ۰۱ ، ۱۴:۴۷ متانویا ...

اعصابم نکشید کامل بخونم ولی درباره اون بنده خدا که موجی بود در واقع مقصر نه زنه نه مرد مقصر جنگه، از خیلیا شنیدم کلا موجیا یهو بهم میریزن و کنترلشون سخته و ممکنه به خودشون و بقیه صدمات جبران ناپذیری هم بزنه... 

پاسخ:
مساله این هست که در مسائل خانوادگیِ اینجوری، پیدا کردن مقصر کمکی به حل مشکل نمیکنه.
۱۴ آذر ۰۱ ، ۱۴:۵۱ فاطمه صاد

کهیر زدم :(

پاسخ:
جا داشت واقعا :))
۱۴ آذر ۰۱ ، ۱۷:۰۴ پلڪــــ شیشـہ اے

چه موضوع خوبیه. واقعا ذهن یه گروهی همچنان همین هاست. حالا خودمم احتمالا یه جاهایی اینطوری فکر میکردم.

پاسخ:
آره واقعا. چون اینا یه جریان فکری هستند و نه فقط یک نفر و یک گروه خاص
۱۴ آذر ۰۱ ، ۲۰:۴۳ بنتُ الهدی

واقعا حالم بد شد :|

خدا کنه پیروان :)) ایشون لااقل تعداد زیادی نباشن 

پاسخ:
ولی زیادند... خیلی :(
۱۴ آذر ۰۱ ، ۲۳:۰۱ سارا سماواتی منفرد

سلام

حرفای خانم که نمی دانم آدم باید گریه کنه یا بخنده اما از ادامه مطلب که از صحبت های آقا گفتید به نظر میرسه چندان هم ولایت مدار نیستند.

پاسخ:
سلام سارا خانم
اصصصصصصلا حرفای آقا رو نمی‌فهمند. حتی بنده خدا فکر می‌کنه، لفظ ولایت فقط در معنای ولایت مومنین به کار برده میشه در حالی که در مورد ولایت طاغوت هم به کار برده میشه و اساسا بار مثبت و منفی نداره. واقعا منم نمیدونم بخندم یا گریه کنم! اونم با اون همه پامنبری که داره!

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">