صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

چرخه پول و حسرت و حال بد

يكشنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۰۹:۲۶ ب.ظ

دیروز پریروز واقعا شکست عشقی خوردم. یکی از بلاگرهایی که قبلا در اینستاگرام دنبالش می‌کردم؛ در کانال ایتا اعتراف کرد: اون عکس‌های قبل و بعد آشپزخونه‌اش که هر روز دم ظهر استوری می‌کرد، زحمت‌های کمک‌کارش خانم س. بوده!
اونم چه جور کمک‌کاری! از اون مدل‌ها که از کار خونه تا درست کردن غذا و چای رو هم انجام میداده. یعنی از اون‌ مدل کمک‌کارها که از جهت تنوع و گستره خدمات، من فقط در رزیدانس سفیر مشابه‌ش رو دیدم. یعنی از اون مدل کمک‌کارها که فقط افرادی مثل اون خانم بلاگر با یک شغل خوب، با درآمدهای جانبی مختلف می‌تونه استخدام کنه...
و شاید او قبلا هم در پیجش گفته بود. اما من که ندیده بودم!
و تازه این بلاگر یکی از خداپیغمبری‌ترین پیج‌های بلاگری رو داشت و خودش نوشته که برای بلاگر بهتری بودن، باید از کیفیت مادری‌ات کمتر کنی تا پول بیشتری دربیاری و اعتراف می‌کرد یه جاهایی خودش هم اشتباه کرده...
***
من به این چرخه پول و حسرت و حال بد فکر می‌کنم.
فلان بلاگر؛ هر روز یک استوری میذاره، یک تبلیغ. میره کافه. با پولی که از درآمد استوری‌هاشه، قهوه و کیک شکلاتی سفارش میده. ازشون استوری میذاره. خیلی حال خوبی نداره. قرص‌هاش رو با همون قهوه می‌اندازه بالا. شبا مجبوره تبلیغ اون روز رو طبق برنامه استوری کنه. بعدش زنگ می‌زنه به تراپیستش. آخر هفته میره سفر. از طبیعت استوری میذاره. همه‌ی هم و غم خودش و خانواده اینه که حال این بشر خوب بشه. از سفر برمی‌گردند. دو روز بعد، روز از نو، روزی از نو. میره کافه. میره رستوران. گل می‌خره. لوازم تحریر می‌خره. دفتر برنامه‌ریزی پر می‌کنه. از همه‌شون استوری میذاره. کمک‌کار برای خونه می‌گیره، اما از این قسمت استوری نمی‌ذاره. دیگه حوصله خودش رو هم نداره، چه برسه به شوهر و بچه. دوباره وقت تراپی داره. این‌بار یه سفر می‌ره اما تنهایی. ولاگ میذاره از کافه و رستوران و چه و چه. برمی‌گرده و بعد از دو روز، روز از نو، روزی از نو.
این درحالی هست که در اکثر کارهای جدی زندگی‌اش درجا می‌زنه. هدفش فعلا پول هست چون بقاش با پول هست. هدف‌های بلند مدت قشنگی هم داره اما انگار نمی‌تونه این چرخه رو متوقف کنه.
***
زندگی مزخرفی دارن بلاگرها.
اما یکی مثل من، اون قهوه رو می‌بینه. حال هم نداره پاشه بره برای خودش درست کنه. بعد حتی اگر درست کنه، به نایسی و شیکی بلاگره نمیشه. بچه‌ها کلافه‌اش کردن. حسرت یه خلوت کوتاه بیرون از خونه رو داره. اون قرص زیرزبونی بلاگره رو نمی‌بینه. حال بد و داغون بلاگره رو نمی‌بینه. تبلیغ بلاگره رو می‌بینه و عضو اون پیج تبلیغه میشه. دغدغه‌اش میشه تهیه جی‌جی‌وی‌جی‌های به درد نخور که یهو می‌بینه بلاگره رفته سفر. دلش طبیعت می‌خواد اما شوهرش تا دیروقت سر کاره. آه می‌کشه. سر بچه‌اش داد می‌کشه. حالا بلاگره از سفر برگشته، عکس گل و مل گذاشته. دلش می‌خواد شوهرش براش یه شاخه گل بگیره. یادش نمیاد آخرین باری کی بود که... حالش بد میشه... بدخلقی می‌کنه... خونه نامرتبه... خسته‌ است از کار خونه... از آشپزی... از بچه‌داری... با خودش فکر می‌کنه خوش به حال این بلاگره، چقدر می‌تونه نفس بکشه، اونوقت من...
***
البته من از اون مدل‌ آدم‌ها نیستم بگم خوش به حال بلاگرها. ولی خب، منم نقطه‌ضعفی دارم که بلاگرها گاهی دست میذارن روش.
مهرماه، بعد از دفاع پایان‌نامه، با تلّی از کارهای تل‌انبار شده مواجه شدم که هنوز هم تمام نشدند. انگار خونه نیاز به خونه‌تکونی داره ولی مورچه‌ای می‌تونم کارهاش رو جلو ببرم چون اولویت‌هام فرق داره. می‌خوام پروژه با نسیم (احتمالا متوجه شدید که این فقط یک اسمِ رمزه) رو به یک جای خوبی برسونم. الان که ترم سوم زبان هستم، ترم چهار و پنج رو هم بگذرونم. کلاس ورزش رو هم ادامه بدم و میدونم نصف این‌کارها رو یک بلاگر نمی‌تونه پیش ببره با هم. هرگز. چون برکت از پول و عمرشون میره.
اما نقطه ضعف من، سفر و طبیعت هست. به خاطر بچه‌ها دستم یه ذره بسته‌است. ولی بازم هزاران بار خدا رو شکر. من یک زندگی کاملا نرمال دارم. هرگز تفریحات ویترینی و فراغت‌های ظاهری بلاگرها رو به زندگی شلوغ، پرکار و ساده‌ام ترجیح نمیدم.
خدا رو شکر می‌کنم که خداوند من رو از این مسیر دور نگه داشت تا نجیبانه و مومنانه زندگی کنم. تا در زمان خودش، من رو به چیزهایی که باید برسم، برسونه. الحمدلله.

موافقین ۱۱ مخالفین ۲ ۰۲/۰۸/۱۴
صالحه

نظرات  (۵)

سلام

چندین بار از باب وظیفه ی شوهر، به همسرم گفتم پرستاری چیزی بیاریم که تو هم به دغدغه هات برسی، چون واقعا یه وقتایی میگفت کاش منم مثل خانم فلانی میتونستم بچه هام رو بسپرم جایی که خاطر جمع باشم...

و حتی از اشناها پرستاری مطمئن پیدا کردم...

در نهایت گفتن نه...

دلشون رضا نداد...

یعنی بین دغدغه هاشون و سپردن بچه ها که در موضع انتخاب قرار میگرفتن، نمی تونستن به دغدغه هاشون اولویت بدن، به قیمت سپردن بچه ها به دیگری...

و الان خدا رو شکر وقت هایی هم که من نیستم میرن بیرون پیگیر کارهاشون و پسر بزرگم مراقب اون دوتاست...

 

اولویت و اهمیت کاری که میخواید انجام بدید رو باید خیلی بصیرانه بهش توجه کنید

چون بناست کار شما رو خدا پیش ببره و نتیجه ملک مطلق خداست... اگر اولویت با دغدغه شما بود، مجدانه پیگیر کمک کار باشید و خدا اگر براتون جور کنه که عالیه اگر هم جور نشه بی نیازتون میکنه از پرستار یا خدمت کار...

 

اگر هم بصیرتتون به این تشخیص رسید که اولویت نداره... متوقفش کنید...

واقعا این قضیه باید برامون محسوس و ملموس بشه که خدا قراره از بین ماها گلچین کنن، با سواد و کم سواد و بی سواد هم براشون ملاک نیست

موقعیت اجتماعی براشون ملاک نیست...

هر کسی رو متناسب خودشون امتحان میکنن تا ببینن کدوم ما دلبری بیشتری میکنیم...

خدا دنبال عشقبازیه...

 

هر چه در این راه نشانت دهند

گر نستانی به از آنت دهند

پاسخ:
خدا رو شکر که شما همیشه این دغدغه رو داشتید که در عمل شرایط رو برای همسرتون تسهیل کنید.
من که فکر می کنم امتحان خداوند اینه که یه چیزایی برای من تسهیل نشه :) همین که خودتون میفرمایید... هر کسی رو متناسب با خودش امتحان می کنند.
مثلا ما هیچ وقت نبود که هم بودجه داشته باشیم برای این کار و هم نیاز داشته باشیم... که به فرض هم که نیاز شدید داشتیم به کمکی، یعنی من نیاز داشتم به کمکی، ولی هیچ وقت آدم مناسبی پیدا نکردم.

من هم منتظرم یه ذره دخترام بزرگتر بشن. و دیگه دارم صبوری می کنم چون یک چیزهایی خیلی داره خوب پیش میره فعلا. دیگه نمی خوام به هم بزنمش. این هم قطعا از همون چیزهایی هست که خداوند برام در نظر گرفته. پس برای همه چیزش خدا رو شکر می کنم :)
۲۱ آبان ۰۲ ، ۱۵:۳۶ عطاملک | قرارگاه سایبری

سلام

اینجاست که میگن ظاهر زندگی دیگران رو با باطن زندگی خودت مقایسه نکن

که البته شما تو این زمینه موفق بودید

ویترین شبکه اجتماعی است که میتونید بلاگری کنید چیزی بین وبلاگ و شبکه اجتماعی

با سپاس

پاسخ:
سلام علیکم.
بلاگری؟ نه ممنون :)
سپاس از شما
۲۱ آبان ۰۲ ، ۱۵:۵۸ عطاملک | قرارگاه سایبری

البته در تکمیل نظرم 

کانال خانم فاطمه صادقی در ایتا میتونه بسیار کمک کننده باشه

پاسخ:
من اصلا مخالفم با سبک کاری این افراد :/

چه جالب.

به فکر فرو رفتم، تا حالا این جنبه از خودم رو ندیده بودم،اونم این که هیچ وقت زندگی ، گشتن و.... دیگران توجهم رو جلب نکرد.یعنی تا حالا بلاگری نتونست منو جذب کنه که بگم خوش به حالش تو این موقعیت.

 

 

پاسخ:
چقدر خوب. خدا رو شکر.
پس بگرد ببین چه چیزای دیگه ای توجهت رو جلب کرده و بررسی شون کن. به خودشناسی قطعا کمک میکنه.
۲۷ آبان ۰۲ ، ۱۵:۱۵ عطاملک | قرارگاه سایبری

سلام

منظورم از بلاگری وبلاگنویسی در فضای جدید بود نه به معنای بلاگری نسل جوان

چرا با سبک خانم صادقی مخالف هستید؟

پاسخ:
سلام علیکم
راستش من الان شک کردم شما کدوم خانم صادقی رو میفرمایید.
دو تا فاطمه صادقی در اینستاگرام هست. یکی شون که ده فرزند داره و دیگری که دوره توسعه فردی داره و ....
من با بانو صادقیِ مادر ده فرزند مخالفتی ندارم. خیلی هم عالیه. ان شاءالله که موفق باشند. فقط یه ذره کمتر تبلیغات در کانالشون کار کنند بهتره...
اما با اون خانم فاطمه صادقی خیلی مخالفم به خاطر اینکه دکان باز کردند و محتواهایی که خیلی جاها به صورت رایگان وجود داره، با ترس فروشی، با حال بد فروشی به مخاطب میدن. حالا قصدشون هم خیره ها!!! ولی اینکه مدام می نویسند اگه این پکیج بانوی مقتدر (نمیدونم چی چی دقیقا) رو نگیری و گوش ندی و .. هیچ وقت به موفقیت نمیرسی! از این حرفاشون خیلی خیلی بدم میاد.
بعد مثلا مینویسه این پکیج و دوره من، عصاره 250 کتاب و کلی دوره است وو ... که اگر بخوای خودت بری دنبالش باید میلیاردها تومن خرج کنی :| (از اینجا تاااا  اون سرِ دنیا ایموجی :| )
خیلی زشت و بد تبلیغ دوره هاشون رو می کنند. 
مثلا می نویسن این دوره برای نجات زندگی شماست ! :|
بعد یک سری چرت و پرت دیگه رو می نویسن.. مثلا: ما به خاطر اسلام، به خاطر امام زمان... حجت تمام شد و هر کس خواست در مسیر درست قرار بگیره، قطعا در دوره من ثبت نام می کنه! :|
به خدا مغزم سوت می کشه. الان مثلا من در این دوره شرکت نکردم چی شدم؟
تازه کلی محتوای عالی و رایگان در همین ایتا وجود داره.... 
من که مطمئنم اونی که به فکر پیشرفت خودش نیست، دوره میلیونی هم بخره، گوش نمیده...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">