صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

پست‌های رمز‌دار

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۴۲ ب.ظ
"در شان تو نیست!"
این دلسوزانه ترین پیامی بود که تو این مدت دریافت کردم! یکی از دوستان قدیمی بهم توصیه کردند که اصلا نگم این چیزا رو.
منم خیلی موافقم. 
راستش یه مدت هم بود به این فکر می‌کردم که صحبت کردن در مورد این چیزا چقدر نشونه ضعف و زبونیِ انسانه.
امسال دی‌ماه، ۲۵ سالم تموم میشه. می‌خوام مثل دخترم برای خودم یه هدف تعیین کنم در مورد عادت بدی که دارم. 
عادت بدم هم همینه که یه سری از رفتارهای بدِ اطرافیانم رو هنوز نمی‌تونم هضم کنم. چون هنوز شان خودم رو اونقدر بالا نمی‌بینم. در حالی که شان من واقعا بالاتر از این‌ حرفاست.
باز هم خدا رو شکر که تا الان در مقابل خیلی از تحریکاتِ اطرافیانم مقاومت می‌کنم و واکنش بد نشون نمی‌دم.
از خدا باز هم می‌خوام که کمکم کنه، که رفتارهای بد اطرافیانم تاثیر منفی در سیرِ رشدم نداشته باشه.
این تهران آمدن ما، باعث شده سطح تماس ما با بعضی‌ها بیشتر بشه و به تبع اون زمینه اصطکاک هم بیشتر. امیدوار هم هستم به لطف خدا... کمکم و کمکمون می‌کنه.
امام رضا (ع) می‌فرمایند: احسن الظن بالله، فان الله یقول: انا عند ظن عبدی المومن بی. ان خیرا فخیرا و ان شرا فشرا.
به خداوند گمان خوب و نیکو داشته باش. چون خداوند خودش در حدیث قدسی می‌فرماید: من نزد گمانِ بنده‌ی مومن به خودم هستم. اگر بنده گمان خوب داشته باشد، خوبی در انتظار اوست و اگر گمان بد داشته باشد، بدی در انتظار اوست.
(ترجمه از خودم)
حالا هم به اقتضای این هدف جدیدم، سیاست رمزدار کردن پست‌ها رو ادامه میدم و مطمئنم خواننده‌هام درکم می‌کنند. به هر حال قرار نیست هر چیزی که مکتوب کردیم رو همیشه به همه نشون بدیم. من بی‌عیب و نقص نیستم که هیچ‌وقت پشیمون نشم. ضمن اینکه سیر پیشرفتم رو تماشا کنم ولی لزوما نمی‌خوام همه‌چیز رو به نمایش بگذارم. دوست دارم شما هم چیزهایی که براتون مفیده رو بخونید.
استخاره‌ هم گرفتم. خوب اومد: قالوا یا صالح ائتنا بما تعدنا ان کنت من الصادقین!
به فال نیک می‌گیرم :)
ارادتمند، صالحه
موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۰۸
صالحه

نظرات  (۶)

۰۸ مهر ۹۸ ، ۲۱:۳۳ خانم ارجمندی

سلام یعنی دیگه رمز نمیدید ؟؟؟؟

الان من از مهر شروع به خوندن کردم همش که رمز داره ....

پاسخ:
سلام خانومی
باور بفرمایید مهم ترین پست‌های من همون بدون رمز‌ها هستند. و جذاب ترین‌ها هم هستند. من اصلا پست‌های مهم رو رمز‌دار نکردم.
مطمئن باشید هیچ چیز قابل توجهی رو از دست ندادید.
مهر ماه امسال و شهریور پارسال چند تا رمز دار دارند و دیگه رمز دار ندارم تااااا اون اواخر که بازم یه چندتا هست. ولی بازم میگم: مهم نیستند. چیزی رو از دست نمی‌دید
۰۸ مهر ۹۸ ، ۲۱:۵۱ مهتاب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

عاقا! من موافق اون دوست گرامی نیستم. ما که کامل نیستیم خب. چرا باید وانمود کنیم همه چی آرومه؟

بله، یه سری حرفای خیلی خصوصی رو نباید گفت ولی این چیزایی که شما تعریف می‌کنی واقعا خیلی خصوصی نیست؛ برای هرکسی ممکنه پیش بیاد و خوندن واکنش یه آدم دیگه، اتفاقا کمک می‌‌کنه به این که هم شمای نویسنده و هم من خواننده به واکنش و درک بهتری برسیم.

پاسخ:
اِههههه:)))))
مهتاب خانوم یه واکنش نشون دادند
اهلا و سهلا!
آره. می‌دونم.... من با شما هم موافقم... ولی یه حسِ ناراحت‌کننده‌ای تهِ دلم ایجاد میشه. 
بیشتر این حس ناراحت کننده از اونجایی هست که مسبب ناراحتی‌هام، افرادی هستند که خیلی بهم نزدیک اند: خانواده خودم! و من با نوشتن در مورد اونها انگار دارم بهشون خیانت می‌کنم.
این خیانت ولو اینکه هیچ کس ازش خبر نداشته باشه و تو فجازی باشه، در شان من نیست.
برای من همه‌چیز یه پوسته داره، یه عمقی. عمقِ این درد و دل کردن‌های عمومی این ماجراست‌.
ماجرای رُب هم همین بود. ظاهر قضیه ناراحتی بابت خوردن یک ربِ بد بود ولی عمقش اون ناراحتی ها و نگرانی‌های من بابت یک بی احترامیِ ادامه‌دار بود.

نمی‌دونم ولی با اون پیام دیدم دیگه نمی‌تونم وجدانم رو سرکوب کنم

خیلی خوبه منم دارم تمرین میکنم که کمتر تحت تاثیر قرار بگیرم که اعصابم خرد بشه کمی موفق شدم 

پاسخ:
ان شاءالله ادامه بدید
۰۹ مهر ۹۸ ، ۰۰:۲۷ خانم ارجمندی

کااااش رمز نداشت ... نمیشه رمز داد .... با حالت لوسی بخونیدش ....

 

من ناراحت ...من شکست ....

پاسخ:
تورو خدا دلتون میاد من جزو صادقین نباشم (با حالت لوسی بخوانید! )
۰۹ مهر ۹۸ ، ۰۳:۲۸ مهتاب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

عاقا! من که واسه اون پست ربه هم نظر گذاشته بودم که :))

 

می‌فهمم حستو، هرچند موافق نیستم همچنان :دی

صلاح کار خویش خسروان دانند و اینا ولی :)

پاسخ:
عاقا! راست میگی!!! آررره
تازه جزء اون اولین افرادی بودی که کامنتیدی!
ببخشید حواس ندارم


ممنونم :)
۰۹ مهر ۹۸ ، ۰۸:۴۳ میرزا مهدی

سلام چقدر خوب.  همین هم اراده ای میخواد که خیلی ها ندارن... مخصوصا من. انقدر تشنه ی دیده شدنیم که  هر آنچه که نباید هم در معرض دید میگذاریم..... آفرین بر شما

پاسخ:
سلام.
یعنی اینقدر خوبه؟ امیدوارم باشم پس!

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">