صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

هشتگ اعدام نکنید هشتگ کار خودشونه

سه شنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۰۱:۳۰ ب.ظ

امروز مطلب رو که خوندم و حیفم اومد باهاتون به اشتراک نذارم. واقعا شوکه کننده بود:

✍️ مهدی پناهی، روزنامه نگار

قاتل دوجوان مشهدی اعدام شد اما قاتل اصلی کسانی هستند که با پمپاژ دروغ از آدمهای عادی و غیرسیاسی قاتل میسازند

مجیدرضا رهنورد قاتل دوجوان مشهدی در اعتراضات!(!) اخیر صبح امروز در ملاعام اعدام شد اما دادگاهش عجیب و درس‌آموز برای همه است، جایی که شما با یک قاتل روبه‌رو نیستید بلکه یک فرد توبه کننده می‌بینید که می‌گوید خون شهدا هدایتم کرد، زودتر اعدامم کنید تا در آن دنیا بارم سبکتر شود.

مجیدرضا رهنورد در دادگاه دغدغه این را داشت که برای حفظ حرمت شهدا درگیری‌های لفظی را در حضور خانواده‌هایشان نگوید یا اگر مادر تنهایش برای طلب بخشش آمد، گناه فرزند را به پای او ننویسند.

به خانواده دوجوان مشهدی التماس می‌کند که حلالش کنند تا بار گناهش در قیامت سبک‌تر شود.

مجیدرضا رهنورد که قبلا مطالبی در مخالفت با نماز و قرآن در اینستاگرام گذاشته بود در دادگاه می‌گوید من حرف زدن بلد نیستم، در زندان نماز و قرآن میخونم و به اهل بیت توسل کردم.

نمیدانم الان چگونه می‌توانم حرف بزنم. عجب حکایتی است این ماجرا. کاش دادگاهش روایت می‌شد ...

قاتل جوانان مشهدی اعدام شد تا خدایش در قیامت بیامرزدش اما قاتل اصلی کسانی است که با پمپاژ دروغ در رسانه، فضای مجازی و افکار عمومی(نقل قول مجیدرضا رهنورد درباره اثرپذیری از فجازی) از آدمهای عادی و غیرسیاسی قاتل میسازد و خون آدمها را برای اهداف پلید سیاسی‌ روی زمین میریزند.


بعد خودم رفتم تو اینترنت بازم سرچ کردم و فیلم‌ها و اخبار مرتبط رو هم دیدم. 

حتما اینجا رو هم ببینید. دروغ و فضاسازی رسانه‌ای زیاده اما ماه همیشه پشت ابر نمی‌مونه. هر کس توی ایران هست کم‌کم واقعیت‌ها بیدارش می‌کنه اما اونی که اونور آب نشسته و جوان مردم رو به اغتشاش و آشوب و خونریزی تحریک می‌کنه؛ در خواب و خیالِ براندازی باقی می‌مونه.

دیروز از خیابان ۱۶ آذر سوار یک تاکسی شدم. پیرمرد از اونا بود که در زمان سربازیش در دوران شاه به تنب بزرگ و ‌‌‌‌کوچک اعزام شده بود. میگفت در این روزهای ناآرامی یک جوان رو که ترسیده بود ظاهرا و میگفت من رو کمی جلوتر پیدا کن، سوار می‌کنه اما پشت چراغ قرمز از غفلت پیرمرد که داشته با راننده تاکسی دیگری صحبت می‌کرده، استفاده می‌کنه و دخل پیرمرد و گوشی موبایلش رو می‌زنه و فرار می‌کنه.

پیرمرد که به نیروهای سپاه و بسیج و نیروی انتظامی می‌گفت گاردی، به این جوان‌های به ظاهر انقلابی انتقاد  داشت و می‌گفت: زمان انقلاب کی اینطور بود؟ کی اینطور بود که مردم به مردم رحم نکنند. کی اینطور بود که اموال عمومی رو مردم تخریب کنند؟ خمینی مثل یک مرد ایستاده بود برای رهبری مردم. نه مثل الان که یه عده اونور آب راحت نشسته باشن و جوان‌ها رو تحریک کنن و به کشتن بدن و بگه شما برید جلو... 

همه چیز خیلی واضح داره میشه...

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۲۲
صالحه

نظرات  (۱)

۲۱ آذر ۰۱ ، ۱۸:۱۹ جولیک ‌‌‌‌‌

یک بار توضیح داده‌م و هزاربار توضیح خواهم داد: فرق بین تویی که تو خونه‌ت نشستی و منی که تو خونه‌م نشسته‌م، دسترسی آزاد من به تمام اطلاعات دنیای بیرونه. اگر حقانیتت فقط به کسی اثبات می‌شه که چشم و گوشش رو گرفته‌ای که مبادا روایتی جز آن‌چه تو در اختیارش قرار می‌دی به دستش برسه، اون چیزی که به گمان خودت داری اثبات می‌کنی حقانیتت نیست، ترست از افشای حقیقته.

دارم این رو به کسی می‌گم که می‌گه برو فلان مناظره رو نگاه کن چون قراره حرف من توش اثبات بشه، قبل از این‌که حتی مناظره پخش شده باشه و طرفین حرفاشون رو به هم زده باشن.

پاسخ:
کدوم دسترسی آزاد به اطلاعات؟ chris wray رئیس  اف بی آی رو برو ببین چقدر اظهار نگرانی کرده در مورد اپلیکیشن چینی تیک تاک و شیوع استفاده‌ش بین کاربرای آمریکایی و استفاده از دیتاهای اونا توسط اپلیکیشن کذایی؟ ترویج ارزش‌های فرهنگ خودشون و زیر سوال بردن ارزش های آمریکایی و ... 
اونوقت اینستاگرام همین کار رو برای ایرانی‌ها نمی‌کرد،؟؟؟ کدوم دسترسی آزاد؟
نسل پنجم جنگ، همین جنگ اطلاعات و امنیت شبکه‌ها و .. ایناست. 
اما فرق اصلی ما این نیست. فرق اصلی ما اینه که من دو روز تو هفته میرم مرکز شهر وسط درگیری‌ها برای درس و دانشگاهم و اگه ناامنی بشه، اولین کسانی که مورد هجمه قرار می‌گیرند ما چادری‌ها هستیم چون عقیده‌مون روی چادرمون نوشته شده و هم‌عقیده‌های تو برعکس ادعاشون هیچ احترامی به آزادی بیان نمی‌ذارن و تو همین دانشگاه تهران دیدم دانشجوهایی که حجابشون شبیه معترضین بوده اما چون با معترضان همراهی نکردند، فحش بوده که به سرتا پاشون گرفتن. پس در نهایت همین معترضین به مخالفین خودشون هیچ رحمی نمی‌کنند. 
هرچی ازشون می‌پرسی مانیفستتون چیه؟ فقط مرگ بر دیکتاتور می‌گن. کاش می‌اومدی و یه ذره براشون کلاس درس می‌ذاشتی. هم فاصله کم میشد هم موثرتر بود.

ضمنا مگه خودت برای من دلیل از محسن برهانی نیاوردی؟ من چون قبلا مناظره‌های جلیل محبی رو دیده بودم، میدونستم حتما خوب مناظره میکنه ولی این که الان از نظر تو جلیل محبی تو مناظره حرف من رو اثبات کرده، این نظر توئه!
اما چرا گفتم مناظره ببین؟ چون دعوا بر سر مساله فقهی و حقوقی تخصصی هست و از حیطه بحث‌های ما در اینجا خارج هست و تازه به درس و تحصیلات من بیشتر مربوط هست. بنابراین از اولش می‌دونستم چه برداشتی از قانون درسته یا غلط. 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">