صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

فلسفه‌ی ثبتِ ریتمِ روزانه

يكشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳ ق.ظ

نمی‌دونم چند نفر از شما با دیدنِ برگه برنامه‌ریزیِ دوهفته‌ی آخر اسفندِ من به فکرِ برنامه‌ریزی افتادید. نمی‌دونم چند نفر از شما کتاب اثرمرکب دارن هاردی رو خوندید. اصلا نمی‌دونم چند نفر از شما اهدافِ ماهانه و سالانه و بلندمدتِ خودشون رو مکتوب کردند.
راستش هیچ چیزی من رو به برنامه‌ریزی منسجم ترغیب نکرد الّا بررسیِ سیبل‌های کلاس تیراندازی در سه ماه آذر و دی و بهمن.
عجیبه که این اتفاق برای من با خوندنِ کتاب اثر مرکب که از فروردین ۹۸ خریدم و خوندم نیافتاد. با گوش دادن به فایل‌های نظمِ خانم پ نیافتاد... اونا مقدمه‌چینی کردند ولی اون اتفاق و تلنگر و تحول رو سیبل‌ها رقم زدند. الان هم می‌دونم این اتفاق هم برای شما تا زمانش نرسه نمی‌افته ولی طالبش باشید. چون شاید بعدا مثل الانِ من حسرت بخورید که چرا زودتر شروع نکردم.
داستان اینه که من سیبل‌ها رو بعد از تموم شدن هر جلسه دور نمی‌انداختم. میآوردم خانه و به ترتیب تاریخ و شماره میزدم. یعنی مثلا این سیبل شماره یکِ ۹۸/۱۰/۵ و این سیبل شماره دو ۹۸/۱۰/۵ و الخ و اونا رو جمع می‌کردم. وقتی دوستان و فامیل می‌آمدند خونه ما بهشون نشون می‌دادم و هر بار خودم از دیدنِ تغییراتِ ریزی که منجر به ایجاد یک تغییر شگفت انگیز میشد متحیر می‌شدم. هر بار از خودم می‌پرسیدم راز این پیشرفت چیه؟
جوابش رو وقتی می‌گرفتم که مثلا یک جلسه غیبت می‌کردم. افت مشخص بود... رویِ سیبل.
بعدا متوجه تغییراتِ ریز دیگری که منجر به یک نتیجه محسوس دیگر میشد شدم: سحرخیزی.
اگر روزی که کلاس داشتم نماز صبحم رو حداقل نیم ساعت مانده به طلوع آفتاب می‌خواندم و مقداری از بین الطلوعین رو درک می‌کردم، ظرفیت تنفسی خوبی داشتم و حین تیراندازی نفس کم نمی‌آوردم و الّا چرا! مخصوصا اگر نمازم قضا میشد که خوشبختانه به یمنِ مساله مبارکِ شیردهی به کودک، این اتفاق ندرتا رخ میده برای من. ولی یک بار که به خاطرِ گرمای زیاد بخاری هوشیاریم کم بود، این اتفاق افتاد و واقعا روز بدی رو در باشگاه تجربه کردم.
شاید یه ذره دیگه در مورد این مساله نوشتم... 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۰
صالحه

نظرات  (۳)

من همیشه دلم میخواست سحرخیز باشم ولی برنامه ریزیم مرتب نبود بعلاوه کار زیاد و استراحت کم و نتیجتا بیماری ازون موقعیت دورم کرد

تا چند ماه پیش که تو اینستا یه دستورالعمل از استیو جابز دیدم برای برنامه ریزی صبح و زود بیدار شدن که خیلی منو برانگیخت

بعد ازون کتاب صبح جادویی رو خریدم به توصیه محمد افلاکی و برنامم محکمتر شد و نظم بیشتری گرفت

سه ماه پیش هم کتاب اثر مرکب و با توصیه همون اقای افلاکی گرفتم و هدف گذاری واقعی رو باهاش یاد گرفتم ک همون مکتوب کردن و پیدا کردنشه 

خیلی خوبه

کتاب اثر مرکب در زمینه هدف گذاری خیلی موثرتره ب نظرم و برای تشویق به سحر خیزی صبح جادویی کامل و عالیه

پیشنهاد میدم بخونیش ☺

پاسخ:
اثر مرکب رو که چندین بار خوندم. واقعا عالیه.
ممنون بابت این همه معرفی کتاب و حرفای خوب... ممنونم عزیزم
البته اخیرا خودم توی یک دوره نظم شرکت کردم که اونم خیلی تاثیرداشته/
ان شاءالله روز به روز هم بهتر بشیم

اون فیلمی که تو اینستا دیدم رژیم ذهنی برایان تریسی بود 👌

پاسخ:
ممنونم سپیده جان
یادداشت کردم ببینم.

سحرخیزی برکت عجیبی داره.

پاسخ:
خیلی
خیلی
خیلی 
خیلی
...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">