صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

عیدمبارکی و تشکر :)

چهارشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۱۵ ب.ظ

عیدتون مبارک دوستان. ایام ولادت سرور و سالارمونه.
"السلام علیک یا اباعبدالله الحسین."
خیلی ممنون از همه‌ی کسانی که بهم تذکر دادند فخرفروشی نکنم. شاید شما درست بگید و اسم اینجور مطلب نوشتنِ من فخرفروشی باشه اما باور کنید نیت من این نبود. وبلاگم رو یک کل می‌بینم که یه روز از شرایطی نوشتم که حتی امید نداشتم پول برای بعضی از چیزا جور بشه و یه روز دیگه از این می‌نویسم که امسال چیزایی که لازم داشتم رو خریدم و به خودم یادآوری می‌کنم که صالحه! اینقدر ناله نکن. یادت باشه اگه شرایط سخت شد، روزهایی هم بوده که بهت خوش گذشته.
اصلا طی سال‌هایی که مشغول درس خوندن بودم، بازار نمی‌رفتم. ندرتا پیش میومد چیزی بخرم. هم مشکل مالی بود و هم دغدغه‌م چیز دیگری بود. اما امسال حسابی بین من و درس و نمره فاصله افتاد. فراغتی که من رو به دامی انداخت که تقریبا بیشتر خانم‌های خانه‌دار بهش مبتلا میشن‌. اینم تجربه بود...
خواستم تجربه‌ی خوب امسال رو مکتوب کنم چون شاید ما آدم‌ها عادت کردیم که مدام می‌خریم و جمع می‌کنیم ولی به چشممون نمیاد... اما دوست نداشتید. عیبی نداره. پیش میاد.
تظاهر نکردم، تفاخر هم نکردم.
مثل روزهای سختی که کم نداشتم و نوشتم و خیلی‌هاش رو هم ننوشتم. اصلا حال نداشتم بنویسم اینقدر حالم بد بود.
مثل همین مطلب رمزدار نخواندنی‌ها که ترجیح دادم کسی نخونه که حالش بد بشه.
مثل ۲۱ مرداد ۹۸ که پیشونی دخترم شکاف برداشت و کلی خون اومد و هنوز هم جاش مونده و من حتی یک کلمه هم در موردش تا الان ننوشتم.
و اینکه همین امشب بچه‌م دوباره پیشانیش شکاف برداشت و من دوباره غصه خوردم.
و اینکه همین ماه پیش چقدر داغون شدم وقتی فهمیدم به دخترام خیلی خوب رسیدگی نکردم و باعث شده قدشون خیلی کوتاه بمونه و وقتی برن مدرسه بین دخترای قد کوتاه خواهند بود. با اینکه خودم خیلی قد بلندم :| و باورم نمیشد...
یا اینکه امسال شوهرم تو کار اقتصادی‌ای که راه انداخت شکست خورد و چند ده میلیون ضرر کرد و همش رو از جیب داد.
یا اینکه همین پارسال بود که لنگ صد هزار تومن بودم که چند قلم چیز واجب بخرم و کلی صبر کردم...
یا اینکه امسال شوهرم اینقدر درگیر کاراش بود که به عینه حس می‌کردم وقتی میاد خونه هم ذهنش طرف کارشه و تو همون چند ساعت چندین بار گوشیش زنگ می‌زد و صحبت دونفرمون رو قطع می‌کرد و حتی گاهی آخرشب هم برمی‌گشت محل کارش.
اینستاگرام فعال ندارم که فخر نفروشم هرچند همه میدونن که زندگی من قابل فخرفروشی نیست. مستاجریم و البته من اصلا مشکلی با مستاجر بودن حتی تا آخر عمر هم ندارم، ولی خیلی‌ها با این وضعیتِ من کنار نمیان. یا بعضی‌ها میان خونه ما می‌بینن چه خوشگله! کلا من یه کاناپه دارم که امسال از بس کثیف شده بود رویه‌ش رو عوض کردم و یه دست میز ناهارخوری چوبی معمولی. دکور خونه‌مون ۵ قفسه کتابخونه‌‌ی ساده‌ست که کتابای درسی و غیردرسی من و شوهرمه. برای راحتیم مامان بابام کمد خریدند برای جهیزیه‌م اما حتی تخت و تلویزیون هم نخریدم تا یکی دوسال بعد که پدر شوهرم به زور برامون تلویزیون خرید. همین.
خلاصه اینکه مقایسه نکنید هیچ وقت. برای آرامش جسم و جانتون.
همه ما میدونیم که توی این دنیا پولدارتر از ما وجود داره و دست بالای دست بسیار است. وقتی خونه‌های ویلایی‌شون و ماشین‌های گرون‌قیمت و شاسی‌بلندشون رو می‌بینید چه احساسی دارید؟
توی این دنیا هرچقدر که اوضاع یکی از نظر مادی بهتر باشه، توی اون دنیا دستش در مقیاس آخرت خالی‌تره. اغنیا بار فقرا رو به دوش می‌کشند توی این دنیا.
من سعی کردم به این مطلب ایمان بیارم و خیلی آرامش پیدا کردم و البته خیلی سعی کردم راه‌های افزایش رزق رو توی این وبلاگ برای شما هم بنویسم هرچند دلم می‌خواد بعد از یک‌سال گشایش رزقی که داشتیم، برگردم به فلسفه‌ی قناعت. خیلی دلچسب‌تره.
وقتی درخت می‌بینم، به درختا و اون کسی که اونا رو کاشته حسودی می‌کنم. آرزومه یه روز تو یه هوای سالم زندگی کنم و درخت بکارم و سبزی کاری کنم و شغلی داشته باشم که با دورکاری بتونم پیش ببرمش.
ایام به کامتون.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۲۷
صالحه

نظرات  (۴)

سلام

عید شما هم مبارک :)

پیشاپیش سال خوبی هم داشته باشید :)

پاسخ:
سلام تسنیم خانم. عید شما هم مبارک :) خیلی ممنونم. ان شاءالله سالتون پر از اتفاقات خوب باشه. در پناه خدا باشید :)

صالحه عزیزم

 

اگر دست من بود این پستت و حذف میکردم!

سختی های ما، مال خودمونه. قرار نیست برای اینکه حسود و بخیل ها یا طرفداران آه و ناله یک وقت احساس خلا نکنن ما بیایم از سختی هایی براشون بگیم که خدای ما خودش حواسش بهش هست و نامردیه وقتی خدای به این دلسوزی داریم سفره ی دردهامون و جلوی خلق بخیلش وا کنیم...

پست قبلی تو پر از امید بود، هر دو روی سکه زندگی رو داشت، انّ مع العسر یسرا داشت، هرکی نفهمیده مشکل از گیرایی خودشه! دلیلی نداره برای چیزی که میدونی درسته توضیح بدی!

همیشه در برابر این حرف ها از خودت بپرس اگر مذهبی نبودم هم اینا رو بهم خورده میگرفتن؟؟؟

نه! معلومه که نه! بیا برو ببین چه لایکی میکنن تو اینستاگرام! ولی به ما مذهبی ها که می رسه دوس دارن ما رو در فقر و فلاکت ببینن! اگر نبینن قطعا از جیب بابای اینا خوردیم!!!

من از روزهای خوشت کیف کردم، از اینکه حال دلت خوشه کیف کردم، هرکی نکرده از سقف کوتاه دلش بوده و طویل بودن حسادتش.

تا وقتی از تلاش های دینی ات برای زندگی زناشویی می نوشتی کسی خودش و با تو مقایسه نمیکرد(!) حالا که از دو روز خوشت نوشتی همه مقایسه کردن و دلشون سوخته! عجب! 

عزیزم تو پاسخگوی سطح پایین نگاه و برداشت های آدم های کوتاه فکر نیستی. عمیقا خوشحالم پست پرامید و زیبای قبلیت و برگردوندی :)

 

الهی همیشه رزق و روزی مادی و معنوی زندگی و عزیزانت پربار و پربرکت باشه عزیز من *-*

پاسخ:
سلام فرزانه جان. اول جواب دوتا کامنت قبلیت رو همین‌جا بدم. نمیدونم شمایی که بیانی نیستید هم پنل دارید یا نه. برای همین، برای راحتی همینجا می‌نویسم.
اول اینکه خیلی ممنونم از ته قلبم که اینقدر بهم روحیه میدی‌. دعا کن روند ثبت‌نامم به مشکل برنخوره و سریع کارم پیش بره. فعلا منتظر یه گواهی اتمام تحصیلم :| که باید مجازی برام ارسال بشه. واقعا با نگاهی که بیانیه گام دوم بهم داد وارد این قضیه شدم. با صحبت‌های کسانی مثل خانم دکتر علاسوند که الگوی سوم زنِ تراز انقلاب رو اینقدر زیبا و صحیح تبیین کردند که هیچ بهونه‌ای برام نمونه که خودم رو چندوجهی بار نیارم. تک بعدی رشد نکنم.... مستند کسانی مثل بی‌بی فاطمه حقیرالسادات رو که آدم میبینه، به قدرت یه زن پی میبره. واقعا فقط به این رسیدم که نباید ناامید شد و باید پیش رفت، حتی اگر شده خیلی آرام و مورچه‌ای. اگر هم مثل الان شرایطی پیش اومده که نمیدونم خوبه یا بده یا عالی، به فال نیک بگیرم و برم جلو... میگن از تو حرکت از خدا برکت.
در مورد نی‌نی ۳ هم دعا کنید سالم و صالح به دنیا بیاد و همونطوری بمونه :))) نزنیم خرابش کنیم:))) ایشونم بخشی از جهاد ما بودند و هستند (و همینطور بعدی‌ها) شاید جهاد ازدواج و فرزندآوری واقعا سختی‌شون کمتر از بقیه جهادها مثل جهاد اقتصادی و علمی نباشه. من شخصا بعد از خوندن وبلاگت خیلی دیدم نسبت به ماجرای مشکلات دخترا برای ازدواج عوض شد. نمی‌دونم از کجا یاد گرفتی و تونستی اینطوری به قضایا نگاه کنی. خیلی برات خوشحالم. خیلی چشم انداز روشنی داری... ولی باورم نمیشه جاده ادامه نداشته باشه. حتما باید یه راهی باشه. من مطمئنم شماها راهش رو پیدا می‌کنید. شماها بیشتر از این حرفا خلاقید و پشتتون به خدا گرمه. خودش حواسش بهتون هست. دعا می‌کنم هرچی خیر و صلاحتونه پیش بیاد، گرچه از کرم و لطف خدا دور نیست که دعاهامون رو بی‌برو برگرد مستجاب کنه، اونم تو همین دنیا. همیشه به این باور داشتم... مخصوصا در مورد چیزهای اولویت دار. خدا حفظت کنه خواهر.

در مورد این دوتا پست آخر... میدونی از اولش هم دلم می‌خواست حالا که دارم علنی می‌نویسم، حالا که دارم در معرض دید عموم میذارم زندگیم رو، به مخاطبینم یک بینش بدم‌. نمی‌خواستم مثل اینستاگرام فقط زندگیم رو به نمایش بذارم. بعضی‌ها بلدند اونجا چیکار کنند، دمشون گرم. من برای اونجا ساخته نشدم. وقتی با همچین واکنش هایی روبرو میشم با خودم میگم این با اون هدفم جور در نمیاد. بذار بهشون توضیح بدم... ولی دلسرد کننده است که حرفای خوب روی بعضی‌ها اثر نمیذاره. انگار مدام دنبال یه آتو هستند که بگیرند و وبلاگ نویسی رو کوفت آدم کنند. من همون اولش نوشتم "امسال"؛ بعد یه جوری جلوه میدن انگار من با حقوق یه ماه شوهرم این کارا رو کردم....
خواستم توضیح بدم چطور شد ماشینمون رو عوض کردیم و دوباره طلا خریدم ولی بعدش حس کردم انگار راست میگی... چرا باید بگم وقتی اونا نمی‌خوان باور کنند. من از این آدم‌های بدبین دور و اطرافم دارم. هیچ چیزی نمی‌تونه بهشون باور و انگیزه بده متاسفانه.
علاوه بر همه‌ی اینا واقعا کی گفته که قراره تا آخر عمرمون با شهریه طلبگی سر کنیم؟ اتفاقا برعکس... چرا کارآفرین نشیم؟ چرا تولید نکنیم؟ چرا پولدار نشیم اینقدری که بتونیم به آدم‌های دیگه کمک کنیم؟ به گسترش اسلام کمک کنیم؟ بدون دغدغه بچه بیاریم و انسان تربیت کنیم؟
نمیدونم آدم‌های دیگه چطور فکر می‌کنند و اگه پولدار بشن، میلیاردی پول داشته باشن میخوان چیکار کنند ولی من و شوهرم و نسیم دوستم و شوهرش که رفیق قدیمی و صمیمی شوهرمه، نگاهمون به پول اینه. از روزای سخت تا روزهای گشایش... واقعا وقتی میبینم مال دنیا تو چشم شوهرم حقیره لذت میبرم. به نظرم مهم نیست چقدر پول و مال و دارایی آدم داشته باشه. مهم اینه که دلش گنده باشه. فقط برای خودش نخواد. اگه یه روزی اومد که دیگری ازش طلب کرد، دست و دلش نلرزه. حالا من که به اندازه شوهرم خوب نیستم تو این چیزا. از ایشون بخیل‌ترم و برام کمال محسوب میشه :))) 

ولی ای کاش ای کاش....
عمیقا باور دارم  اگه نگاه آدم‌های این سرزمین به مساله ثروت عوض میشد ما توی انتخابات اینقدر مشکل نداشتیم که آدمی بیاد سر کار که به مردم وعده سایز سفره‌شون رو بده... 
خیلی از این ماجرا ضربه خوردیم... 

خدا کمک کنه چون دردی هست که درمونش سخته. درد گرسنگی با حرف و موعظه دوا نمیشه. 
بازم ممنونم ازت فرزانه‌ی عزیزم که برام نوشتی و انگیزه دادی و روشنم کردی‌. سعی می‌کنم روحیه‌م رو حفظ کنم. این پست رو هم دیگه پاک نمی‌کنم. چون به آقا امام حسین سلام دادم. بی ادبیه. وگرنه حق با تو بود. خدا حفظت کنه :*
۲۸ اسفند ۹۹ ، ۱۱:۳۸ حمدان مقدم

سلام.اعیاد شعبانیه مبارک

سلام عزیزم :)

 

منم میخوام روی بیانیه آقا برای بار چندم عمیق شم. هم به درد کارم در مورد انتخابات میخوره و هم برنامه برای قرن جدیدم میخوام استخراج کنم.

در مورد بحث اقتصادی هزااااااااار مرحبا بهت، حرف دلم و زدی، جانا سخن از زبان ما می گویی :)

بچه شیعه باید باید باااااااید تولید ثروت بلد باشه، بچه شیعه بااااااید از زندگی کردن لذت ببره، اون مذهبی های نق و ناله ای که جز نماز و روزه تو زندگی شون امید و انگیزه ای ندارن و سر و ته همه چیز و با قسمت و تقدیر هم میارن به نظر من کلا دین و مذهبشون با اسلام و شیعه فرق داره :) 

بعد از انتخابات دوست دارم کارآفرینی راه بندازم. هیچی تو ذهنم ازش نیست ولی قطعا به شرط حیات ان شالله آستین و بالا میزنم.

صالحه دقت کن در پست های تربیتی شخصی یا خانوادگیت؛ از جمله پست مطالعاتی که هفته نامه میخوندی تو اون سن، کسی خودش و با تو مقایسه نکرد دلش بسوزه(!) اما تا دو قلم خرید یک ساله ت و نوشتی دلشون کباب شد(!)

خوشبینانه ش پایین بودن سطح نگاه به زندگیه و بدبینانه ش حسد و کینه و عداوت.

لذا عزیزم تو ادامه بده، پیغمبر خدا که وصل به وحی بود از پس این بهانه جویان برنیومد، ما که دیگه جای خود داریم :)

 

 

صالحه وقت تحویل سال برام دعا کن لطفا: عاقبت بخیری و شهادت حین انجام وظیفه...

 

عیدت مبارک. الهی که صحیح و سالم نی نی سومتم دنیا بیاد و بری برای بعدی *_* وای دورت بگردم :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">