صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

شکرانه ۸

پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۰۱:۵۲ ق.ظ

این روزها یه کلیپ‌هایی منتشر میشه از قرآن خوندن بچه‌های فلسطینی در غزه. یا مثلا استنادهایی که بچه‌های خیلی کوچیک به آیه‌های قرآن دارن تو صحبت‌هاشون.
انگار مادرهای فلسطینی دارن بهم درس تربیت فرزند میدن.
یه تمنایی در دلم شکل گرفت که بیشتر برای دخترام قرآن بخونم. مخصوصا موقع خواب.
ولی دخترا و مخصوصا لیلا، عادت داشت به شنیدن آهنگ لالایی قدیمی گنجشک لالا. اگه براش نمی‌ذاشتم بی‌تابی می‌کرد.
تا امروز که تب کرد و همش بی‌حال بود.
شب موقع خواب، تا لیلا رو روی پام گذاشتم؛ شارژ باتری گوشی تموم شد. خاموش شد.
بدون معطلی شروع کردم به خوندن سوره واقعه.
لیلا چشماش رو بست. خیلی سریع خوابید.‌ زینب همینطور.
فاطمه‌زهرا خوابش نمی‌برد چون بعد از مدرسه خیلی خوابیده بود. صورتش رو برگردونده بود سمت من. با دقت بهم نگاه می‌کرد.
من سوره واقعه رو با لحن مخصوص به خودم می‌خوندم. با ترتیل زنانه‌ی مخصوص به خودم.
"مامان چقدر قشنگ می‌خونی." بغض قاطیِ صوت قرآنم شد.
این سبک مادری چقدر ایده‌آله خدایا. چقدر ناب و محشره‌. چقدر دور و دست‌نایافتنی هست انگار. خدایا شکرت که شده برای حتی یک شب، من رو حاجت روای این ایده‌آل دست‌نایافتنی کردی.
این شب‌ها در سکوت اتاق، در تنهایی عمیقِ خودم، به وضعیت پیچیده این روزها فکر می‌کنم...
و به آینده‌ای که تصویرش کم کم داره توی ذهنم شکل می‌گیره. اینکه من کجام، همسرم کجاست، بچه‌هام کجان، دنیا کجاست...
احساس می‌کنم، سختی‌های این روزها، به شکلی باورنکردنی دارن به آینده طرح و نقش و رنگ می‌پاشن.
خدایا شکرت.

موافقین ۱۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۸/۱۱
صالحه

نظرات  (۳)

شکرانه هات واقعا حس خوبی رو بهم منتقل میکنه..این که نیاز نیست خودمو و روزگارم کن فیکن بشه تا بتونم خوشحال و شاکر باشم..همین قدم هاست که تغییر رو شکل میده
مادری کردن سخته ، خیلی هم سخته ولی وقتی به تو نگاه میکنم واقعا ارزو میکنم که مادرای سرزمینم و خودم مثل تو تلاش کنیم تا الگوی خوبی برای عزیزانمون باشیم هر چند خودت باور نداشته باشی ب خودت

پاسخ:
نمیدونم معلومه یا نه... اما با سن و سال بچه های من که همه شون کوچولو هستند، واقعا شرایطم سخته.
و جالبه که مثلا من با دوستانم که سه تا بچه دارن صحبت می کنم، تایید می کنند که مثلا بین دو بچه و سه بچه از نظر سختی، خیلی تفاوت زیاده... یعنی دو تا بچه واقعا خیلی برای من راحت بود که تصمیم گرفتم سومی رو بیارم اما ناگهان دیدم خیلی عجیب غریب سخت شد.
برای همین دلم می خواد تو این شرایط فعلی شاکر باشم، هرچند خیلی سخت بهم بگذره و شکر کردن شبیه شنا کردن در خلاف جریان آب باشه.
و میدونم که هنوز مونده که این شکر به درون قلبم منتقل بشه.
مخصوصا در یک موقعیت هایی که مثلا کلاس آنلاین دارم و کسی نیست از بچه ها مراقبت کنه و تمرکزم به هم می خوره و ... واقعا عصبی میشم.
ولی بازم تصمیم گرفتم این چیزا رو ننویسم درحالی که این چیزها هم هست و همه چیز گل و بلبل نیست. 
ولی باز هم الحمدلله. همین شرایط فعلی من رو هم خیلی ها ندارن و قطعا باید قدرش رو بدونم. برای همین شکرانه می نویسم :)
۱۳ آبان ۰۲ ، ۰۰:۳۹ پلڪــــ شیشـہ اے

سلام عزیزم.

خیلی خیلی خداقوت صالحه جان

از دیدن شکرانه ها و خوندن شون عمیقا برای خانواده دوست داشتنی تون خوشحال شدم. الحمدلله برای تغییر گشتالتت :)) 

وای خدا میدونه چه قدر ذوق کردم واستون که ماشین خریدین. با بچه واقعا بدون وسیله سخته. مخصوصا برای شما که مسئولیت زیادی با خودته.

در پناه خدای مهربون باشی عزیزم

گل دخترهات و از طرف من ببوس

خیلی محتاج دعای خیرت هستم.

پاسخ:
سلام زهرا جان.
خیلی ممنونم عزیزم.
گشتالتم به حالت منوال (دستی) تغییر کرده بود. برم روی اتو پایلوت دوباره به حالت سابق برمیگردم :))))
ولی به این حال و هوا احتیاج داشتم. شاید دوباره اونطوری نوشتم.
ممنونم مهربونِ خوش قلب.
ان شاءالله خودت و خانواده ات سالم باشید و در پناه امام زمان

۲۷ آبان ۰۲ ، ۱۸:۵۸ پلڪــــ شیشـہ اے

به به. چی بهتر از تغییر آگاهانه. ارزشمندیش هزار برابر شد. دمت گرم رفیق

ان شاالله که خدا بهترین حال و احوال و به خودت و عزیزانت بده.

ممنووووون ممنووون. ان شاالله از دعای خیرت عزیزم

پاسخ:
قربونت برم :)
ان شاءالله یه روز ببینمت روی ماهت رو ببوسم.
در پناه خداوند و اهل بیت باشی زهرا جان.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">