صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

درگیری های ذهنی من

شنبه, ۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۰۱:۱۸ ق.ظ

امشب داشتم سریال یوسف پیامبر رو می‌دیدم. شبکه آی‌فیلم پخش میکنه...
همون قسمتی هست که دیگه زلیخا، با اون جاه و مقام و ثروت و زیبایی و قدرت و خوی اشرافی، بدجوری عاشق یوسف شده. همه‌اش یه دستش آینه است و با شنیدن اسم یوسف تپش قلب می‌گیره‌...
یوسف هم در اوج زیبایی جوانی. او گرچه پیامبر هست اما به اقتضای سن، در اوج نیاز تمایلات طبیعی انسانی است. در دورانی که فرشته وحی هم کمتر برش نازل میشه و خیلی هم تنهاست. دیگه مشکلاتش شبیه انسان‌های معمولی شده و حتی خیلی سخت‌تر. برای همین شدیدا سعی می‌کنه با ترک کردن مکان و کنترل نگاه و مناجات و راز و نیاز با پروردگارش، از گناه دوری کنه...
آخ آخ آخ...
انگار که آدم از خداوند متعال انتظار همچین قصه‌ای رو نداره...
اما من دوباره که دارم فیلم این قصه رو می‌بینم، به جد فکر می‌کنم از تمام فیلم‌های بَد بَدی که تا حالا دیدم، سطح منازعه و درگیری بالاتری داره :)


یه چیزایی از زندگی این روزهام:
همسر چه روزهایی سر کار میره؟ شنبه، یک شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه.
حالا اگر بخواهیم بریم بیرون یا گردش چی؟ باید مرخصی بگیره.
چه روزهایی رو مرخصی می‌گیره؟ پنج‌شنبه یا جمعه :)


اصلاحات پایان‌نامه‌ام رو کی تموم کردم؟ ۲۲ آبان. یه روز صبح که به خاطر کار مصطفی جان نتونستم برم باشگاه. از ساعت ۸ تا ۱۱ نشستم پاش و تموم شد!
شماره گذاری صفحات کی تموم شد؟ همین امروز رضا داداشم برام انجام داد.
و چه کارهایی باقی مونده؟ اصلاح فهرست و چکیده و فرستادن کار برای استاد. درست کردن صفحات پایانی که عنوان و چکیده به لاتین هست و تحویل دادن به دانشکده. همین! و نمیدونم چرا برای اینا اینقدر دست دست می‌کنم!


موسیقی اهورایی ما، این روزها:
بعد از دورانی که من و دخترا "ای ایران" محمد نوری رو گوش می‌کردیم حالا "ایرانِ من" همایون شجریان رو خانوادگی گوش میدیم.


روند فوق العاده‌ای که چهل روز اخیر طی کردم:
همراه کردن فعالیت فیزیکال با فعالیت منتال و عادت‌سازی برای اون‌ها.
حداقل سه الی شش روز تو هفته، به مدت یک ساعت الی دو ساعت برای کاری وقت می‌گذارم که سال‌ها بود دلم می‌خواست در اون زمینه موفقیت کسب کنم. و حالا دلم می‌خواد تا قبل از تمام شدن سی‌سالگی‌ام یا نهایتا سی و یک سالگی به سرانجام برسه.
و حالا فعالیت فیزیکال من با این فعالیت منتال همراه شده! هورا!!!


کتابی که این روزها می‌خونم: عادت‌های خوب عادت‌های بد، وندی وود، انتشارات ترجمان.


مقاله‌هایی که می‌خوام بنویسم:
اول که مقاله مستخرج رو باید بنویسم.
بعدش یک مقاله با موضوع واکاوی نشانه‌های ایندیویجوالیسم یا خودمحوری در خلال کتاب‌های خودیاری امروزی و سخت کردن امر فرزندپروری و مادری.


نکته دقیقی که بهش باور دارم:
زنِ انقلاب اسلامی، همونقدر که با ایندیویجوالیسم هیچ صنمی نداره، با مادری به سانِ مضمحل شدن در خانواده خیلی عجیب زاویه داره. زن انقلاب اسلامی با این دو وَرِ افراط و تفریط آبش توی یک جوب نمیره.

موافقین ۹ مخالفین ۳ ۰۲/۰۸/۲۷
صالحه

نظرات  (۶)

من چرا هیچ حرفی جز لایک یا نهایتا ایموجی گل پیدا نمیکنم برای شما؟ 🥲

پاسخ:
سلام میخک جان. چون قضیه همینه دیگه...
فقط موافقین نظر میدن اینجا :)
من این پست ناشناس برام بنویسید رو گذاشتم که مثلا هر کس دیسلایک داده بیاد حرفش رو بزنه... کلا دو سه نفر نظرات مخالفشون رو گفتند :|
۲۸ آبان ۰۲ ، ۰۰:۵۴ پلڪــــ شیشـہ اے

خدااااااقوت❤️

پاسخ:
ممنونم مهربون :*

سلام عزیزدل 

موفق باشی مثل همیشه پر توان 🥰

چند نکته 

۱- اگر متن پایان‌نامه درست شده، فهرست، صرفا با یک کلیک اصلاح می‌شود. فهرست توی ورد اتومات درست میشه و نیازی نیست دستی وارد بشه که نوشتین اصلاح فهرست! برام سوال شد بانو جان

۲- بفرمایید چکیده و عنوان انگلیسی، نه لاتین. استعمال لاتین برای زبان انگلیسی، غلط مصطلح است. لاتین فقط حروف الفابت نیست. برای خودش یه زبان بوده که الان زبان رسمی کشور خاصی نیست، ولی زبان رسمی امپراطوری رم بوده (البته قواعد سختی داره) تقریبا تمام زبان‌های خارجی که الفابت لاتین دارند، از این زبان مشتق شده. فرانسوی و اسپانیولی، بیشتر وفاداری رو به زبان لاتین دارند.

موفق باشی ام‌البنات

پاسخ:
سلام بانو. 
چطوریه پیام شما تایید خودکار نشد؟ از پنل خودتون وارد نشدید؟
ممنون بابت این تذکرات شما. در مورد فهرست حق با شماست اما یه سری موارد رو من از ابتدا در نوشتن رعایت نکردم (مثلا به جای استفاده از Styleها خودم به صورت دستی، عناوین رو بولد می کردم.) به همین دلیل در نهایت فهرست رو دستی درست کردم. البته فقط این مورد نبود. تغییرات محتوایی هم اعمال کرده بودم و یک عنوان اضافه کرده بودم و یه ذره ساختار محتوایی اون بخش رو تغییر دادم که خیلی خوب شد الحمدلله.
در مورد دوم هم بله. درسته. نمیدونم چه حسی داشتم که نوشتم لاتین :)
متشکرم :)

با بند اخر خیلی کیف کردم. احسنت

پاسخ:
:) ممنون
۳۰ آبان ۰۲ ، ۲۰:۴۳ سارا سماواتی منفرد

سلام

فقط می گم عالی همین ... (((-:

پاسخ:
سلام بانو. خجالت می کشم ازم تعریف میکنید. لپ هام گل انداخت :)
۳۰ آبان ۰۲ ، ۲۳:۱۴ زهرا یگانه

کاش این نوع تفکر حداقل یکم در سطح جامعه تاثیر داشت و اجرایی میشد. در حال حاضر در عمل چیزی که خانواده برای زن به ارمغان میاره دقیقا مضمحل شدن در خانواده هست. 

پاسخ:
سلام زهرا جان. آره... دیگه ما اون نسلی هستیم که باید تغییر کنیم... نسل قبلی عوض نمیشه. باور با واقعیت کنار اومد.
در مورد پیام خصوصی ات همچنان شرمنده ام. ان شاءالله می نویسم.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">