صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

دخترخاله

سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸ ب.ظ

امشب بعد از شام، حدود ساعت ده و نیم رفتیم خونه خاله شوهرم که چند تا خونه اون ور تر توی کوچه مونه. دخترشون تا ساعت َ11 که اونجا بودیم برنگشته بود خونه. خاله می گفت نسل جدید دیگه از ما حرف شنوی نداره... هر چی میگیم ازدواج نمی کنه... دختر توی این دوره زمونه با پسر فرقی نداره... هردوشون کار می کنند و ...

واقعا یکی نیست بگه خاله، تو خودت انقدر خودت رو آک نگه داشتی و نمی دونی دور و برت چه خبره که اصلا ازت انتظار هم نمی ره دخترت رو متقاعد کنی... تو خودت دخترت 20 ساله ات رو طوری تربیت کردی که اینطوری مثل مردا کار می کنه، بعد توقع داری ازدواج کنه... حداقل اگر کتاب نمی خونید، اخبار ببینید که من واستون توضیح ندم دختر آبی کیه!

من اصلا نمی دونم چرا دخترای بابابزرگ شوهرم اینطوری اند! این از یکی از خاله ها! اونم از مادرشوهرم...

یه روز نمی دونم چی شده بود که ما خونه بابابزرگش بعد از ظهر موندیم و همه خوابیدند... کاری که هیچ وقت نمی کنیم... مادرشوهرم هم خوابیده بود. اما من خوابم نمی برد. تا اینکه بابابزرگ بیدار شد و چنان تشری به مادرشوهرم زد و با بی احترامی از خواب بلندش کرد که چی؟ که پاشو غذا بذار برای شب! من تنها کاری که ازم براومد این بود که خودم رو به خواب بزنم که غرورش جلوی من نشکنه... بی نوا!

بعدش همین مادرشوهر به من میگه: پدر خیلی واسه دختر خوب میشه!  و آقام آقام از سر زبونش نمی افته.

دلم براش میسوزه که از پدرش چیزی بهش نرسیده جز اینکه اجازه نداده ادامه تحصیل بده... برای اینکه خواهراش و برادرش رو بزرگ کنه. حالا مادربزرگ در قید حیاته ها!!! فکر نکنید......

من نمی دونم از این خاندان که هیچ زنی درش به حقوقش آگاه نیست، شوهر من چطور اینقدر مراعات کننده حقوق زنان شده... البته به اونا که میرسه بازم بی رحمی می کنه. اما من اجازه نمی دم حقوقم پایمال بشه.... فقط با آگاهی و سیاست تمیز! نه کثیف :))

یکی از چیزایی که دخترای این خاندان ندارند، سر و زبون و عشوه واقعی هست. چه همراه با تعقل چه بدون تعقل و با سبکسری. هر کدومش بود من اینقدر حرص نمی خوردم. نه مادربزرگ بلد بوده و نه دختراش یاد گرفتند و نه الان نوه هاشون دغدغه ای در این رابطه دارند... بد و بدتر و بدترتر...

تازه یه چیز جدیدی هم کشف کردم. تمایل به فرزند آوری در دختران هر خانواده ای تابع میزان عشق و احترام و همکاری بین زوجین هست. یعنی الان مادربزرگ شوهرم که رابطه اش با بابابزرگ شوهرم سالهاست سرد هست و فقط مراعات هم رو می کنند، از 6 تا دخترشون، دوتاشون دو تا بچه و یکی یدونه و بقیه سه تا! همین قدر کم!

خانواده پدری خودم هم همین اند. برای همین عمه هام، به جز یکی شون، خیلی بچه دوست نداشتند و سومی هاشون ناخواسته است! اما در فامیل مادری نه! همیشه بین آقاجان و مامان زهرا یه محبت عمیق بوده که هیچ وقت فقر و سختی ها نتونسته از بین ببرش. من حدس می زنم اگر شرایط و اختلاف سنی خاله هام و شوهراشون کمتر می بود، بیشتر بچه می آوردند. مادر خودم همین الان داره به آوردن بچه از پرورشگاه و آی وی اف و ... فکر می کنه!

به هر صورت بیشتر از این حال ندارم که در مورد این تز از ماست که برماست، صفحه سیاه کنم. امیدوارم خودتون منظورم رو گرفته باشید و از همین الان فرآیند گوشت قربانی شدن رو متوقف کنید. با چند قدم موثر:

1-    آگاه شدن خودتون به وسیله آگاهی دقیق از حقوقتون

2-    توانمند کردن خودتون و کسب مهارت هایی در جهت تغییر شرایط به نفع خودتون. مثل سر و زبون داشتن و سیاست های تمیز زنانه و آگاهی دقیق از مسائل زندگی زناشویی و ارتباط با فامیل و اقوام

3-    مردتان را عاشق خودتان کنید با خوبی هایتان.

4-    کسب آگاهی در مورد چگونگی فرزند آوری. از قبل بارداری تا بعد از بارداری و به دنیا آمدن و 7 سال اول و دوم و سوم و...

5-    اقدام به فرزندآوری و تربیت پسرهای gallant و دختران آگاه و بسیار خودساخته اما نه با رفتارهای مردانه!

6-    دنیا را اینگونه تغییر دهید. کانون خانواده را با غذاهای گرم و خوشمزه تان حفظ کنید اما ظرف شستن را به بچه ها واگذار کنید.

 

موافقین ۵ مخالفین ۱ ۹۸/۰۷/۰۲
صالحه

نظرات  (۴)

۰۳ مهر ۹۸ ، ۱۰:۰۳ پیـــچـ ـک

سلام

وسط همه این حرفا مامانت ایول داره.

😀

خیلی خوشم اومد. خیلی کارش درسته!

۰۶ مهر ۹۸ ، ۲۳:۵۹ اعظم سادات

دل نوشته هات عالیه حس مسکنم خودمو و زندگیمو داری مینویسی 

من وبلاگ ندارم ایمیل هم ندارم میتونم توی ایتا یا سروش رمز ها رو بهم بدید 

پاسخ:
خوشحالم :)
حتما! آی‌دی ایتا بفرست لطفا

سلام

خیلی منطقیه

واقعا رابطه والدینه که بخش عمده ای از تربیت بچه هاست

دلم سوخت برای خانواده شوهرت...

من هم همچین آسیب های عمقی رو توی اطرافم دیدم دقیق شدم و سعی کردم خودم رو بسازم که درصد این آسیب ها رو برای خودم و نسل بعدم کمتر کنم...

پاسخ:
سلام 
منطقی و واقعی :)

سلام

ولی من با این حرفتون موافق نیستم که می گید "تمایل به فرزند آوری در دختران هر خانواده ای تابع میزان عشق و احترام و همکاری بین زوجین هست."

خانواده مادری من، چهار تا دخترن و یه دونه پسر. از این دخترها که یکی شون مادر منه، دو تاشون دو تا بچه دارن و یکی شون چهار تا(که آخری رو تا اونجایی که می دونم خودش نمی خواست) داره. یکی شون هم با وجود اینکه شیش هفت ساله ازدواج کرده، هیچ بچه ای نداره و فعلا هم قصد و علاقه ای براش نداره.

درصورتی که پدربزرگ و مادربزرگ من آدمایی فوق العاده همراه و بامحبت هستن، جوری که هنوز هم این محبت رو به وضوح بینشون می بینم. و پدربزرگم هم جانباز جنگ تحمیلی هستن.

حتی خود من، با اینکه پدر و مادرم آدمای فوق العاده خوب و همراهی هستن، ذره ای تمایل برای بچه دار شدن تو خودم نمی بینم، حتی یه دونه بچه. حالا شاید شما بگید که من الان هنوز بچه م و غیره، اما کم نیستن آدمایی با همین شرایط دور و برم، تو سنین مختلف. از متولدین دهه پنجاه بگیر، تا هشتاد. برای اینه که به نظرم این حرفتون درست نیست و مثال نقض زیاد داره.

پاسخ:
سلام خانومی
بله... ولی اگر دقت کنید من توی متنم به خاله‌های خودم هم اشاره کردم که اگر شرایطشون بهتر بود... بیشتر بچه می‌آوردند.
تمایل به فرزندآوری یه چیز قلبی و درونی هست که بیشتر اوقات موانع بیرونی اون رو سرکوب می‌کنند. مثلا سیاست‌های کشور مبنی بر کاهش جمعیت. مثلا نگرش اطرافیانی که فکر می‌کنند فرزند کمتر نشونه باکلاسی هست. مثلا وضع نامناسب مالی یا درگیری های آدم‌ها با مشکلات خانوادگی و ....
اینا تمایلات درونی انسان رو تحت تاثیر قرار میدن.
و تازه، همراهی و همکاری در حیطه نگه‌داری از فرزندان... اونهم در همون بازه زمانی سه سال اولِ به دنیا اومدنِ کودک + دوران بارداری خانم‌ها، یه ذهنیت قوی توی ذهن خانوم ایجاد می‌کنه که اگر اون ذهنیت منفی باشه و خانوم روی خودش کار نکنه، قطعا تمایلش به فرزندآوری خیلی خیلی پایین میاد.
ولی بازهم تمایلِ درونیِ انسان چیزی متفاوت با نتیجه ای هست که به دست میاره. اکثر ما آدم‌ها تمایلات داریم،  متفاوت با آنچه که در واقعیت داریم.
ولی ممنون که دقت کردی. نکته دقیقی بود

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">