صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

واکسن های متنوع

يكشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۴۷ ق.ظ
راستش پست قبلی من "یک واکسن ساده" خیلی مناقشه برانگیز شد و احساس میکنم بعضی از دوستان برداشت هایی غیر از روحِ متن کردند. منظور من زیر سوال بردن اصلِ مساله واکسن زدن نبود.
اساسا واکسن زدن چیز بسیار خوب و مفیدی هست. واکسنِ روح، تقواست و واکسن بدن هم...
در طب قدیم ضرورت واکسن انکار ناپذیر بوده و در طب جدید هم بعد از مدتی این ضرورت بر همه آشکار شد اما مشکلِ اصلی من در سوء استفاده صاحبان قدرت و ثروت و وجود انگیزه های غیر الهی و غیر انسانی در تولید واکسن های رایج هست.
در دلیل چهارم خودم در پست قبلی به مساله آزادی انتخاب اشاره کردم و اینجا می خوام اون دلیل چهارم رو باز تر کنم اما دیگه نمیخوام بحثی درمورد طب اسلامی و سنتی به معنایی که توی ذهن های شماست بکنم و دیگه هم دلم نمی خواد در این رابطه بحث و جدل کنیم.
بلکه فقط می خوام دریچه های جدیدی رو پیش روتون باز کنم اگر خدا بخواد...
من سه جلد کتاب دارم به نام روش های طب سنتی و نوین که توی این کتاب ها، انواع و اقسام روش های درمانی و پیشگیری معرفی شده. مثل:
آب درمانی یا هیدروتراپی که شامل انواع و اقسام حمام ها و کمپرس کردن ها میشه. (که اتفاقا سال گذشته در ماه رمضان یک کتابِ قدیمی در مورد حمام کردن در طبِ سنتی ایران خوندم که این نشون میده این روش ها در همه جای دنیا وجود داشته.) آب معدنی درمانی، آب خوردن درمانی، عطر درمانی، هرم درمانی، ماساژ درمانی (که یه عالمه روش داره مثل سوئدی، تای چی و سنگ داغ و ...) ویتامین درمانی، مغناطیس درمانی، یونیزه درمانی، کتاب درمانی، گیاه درمانی (که بعضی ها متاسفانه طب سنتی رو با گیاه درمانی اشتباه میگیرند و عطارها رو متخصص طب سنتی میپندارند) نور درمانی، خنده درمانی، تنفس درمانی، گوش درمانی، گل درمانی، عنصر یا مواد معدنی درمانی، آوا درمانی، پیری درمانی، سرما و گرما درمانی، چاشنی درمانی، هنر درمانی، افشرده درمانی، انرژی درمانی، جانور درمانی، زالو درمانی، ( که پارسال یک کتاب راجع بهش خوندم و بد نیست بدونید که ایران صادر کننده زالو به روسیه است چون طب قدیم در روسیه زالو درمانی بوده :)) شیاتسو، هومیوپاتی، خیال درمانی، باریج اسانس درمانی ( که یک شرکت داروسازی هم اسم خودش رو گذاشته باریج اسانس!) طب سوزنی، طب سوزنی لیزری، هیپنوتیزم، مدیتیشن، عنبیه شناسی (یه عطاری هست توی قم که این روش رو خیلی خوب بلده) حجامت درمانی (معرف حضور که هست... شایدم نیست :)) حرکت درمانی، رویال ژل درمانی (که من ارادت خاصی به این روش دارم البته بعد از حجامت :) ) رژیم درمانی، تغذیه درمانی، فیبردرمانی، خام گیاه خواری (بعضی از بهترین بازیگر های دنیا از این روش استفاده می کنند) بازتاب شناسی پا یا همون ماساژ درمانی پیشرفته (که در ایران بعضی ها بلد هستند و روش فوق العاده ای هست) دعا درمانی (شاید همون دعا های پشت در اتاق عمل بیمارستان ها هم جزوش باشه) کوانتوم درمانی، یوگا، گِل درمانی، ورزش درمانی، آیورودا و طب سنتی و البته یه عالمه روش دیگه که در کتاب بود و من ننوشتم و در نهایت داروهای شیمیایی!
اما با وجود این همه روش، ما همون اول به سراغ روش آخر میریم :(
حالا برگردیم سر اون جمله اول: اساسا واکسن زدن چیز بسیار خوب و مفیدی هست. واکسنِ روح تقواست و واکسن بدن هم در روش‌های مختلف طب در دنیا چیزهای مختلفی میتونه باشه که قطعا میتونیم از اون ها هم استفاده کنیم. پس بیایید تعصب رو کنار بذاریم و برای ساختن دنیایی بهتر تلاش کنیم!
نکته: شاید به من اشکال کنید که همه این هایی که نام بردی، روش های درمان بود، نه واکسن. جواب من اینه که واکسن رو برای چی میزنیم؟ که مقاومت بدن بالا بره! خب خیلی از این روش ها هم همین کار رو میکنند.
امیدوارم بحث هایی که بعد از این میشه بیشتر از تخریب گری، سازنده باشه ان شاءالله و الحمدلله
موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۳
صالحه

نظرات  (۷)

۱۳ خرداد ۹۷ ، ۰۲:۵۰ بهرنگ قدوسی
تو هم دکتری؟🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤗🤗🤗😣😏😏😎🙂🙄😏😋😝🙃😪
پاسخ:
من فقط برای خانواده خودم دکترم :)
سلام خواهر جان،با عرض معذرت و با وجود دعوت شما،مطلب واکسن ساده ذو کامل نخوندم
اما تا همونجاش که خوندم باهاتون موافق بودم بنابراین ادامه ندادم
چقدر این درمان هایی که نام بردین جالب و کنجکاو کننده است...
گفتید کتاب روش های طب سنتی و نوین؟
کی نوشته؟
برای چه انتشاراتیه؟
البته شاید سرچ کنم بیاره
پاسخ:
سلام عزیزم. عیب نداره ولی اصل مطلب آخرش بود :)

موسسه انتشاراتی تیمور زاده

البته پیشنهاد نمی کنم این کتاب رو بخری. مطالبش اجمالی هست و برای یک نگاه کلی به روش های درمانی خوبه فقط

انتشارات سفیر اردهال کتاب های بهتری در این زمینه ها داره و تخصصی تره
مثلا یک کتاب ماساژ درمانی از این نشر دارم که عالیه :)
۱۳ خرداد ۹۷ ، ۰۴:۱۵ چارلی ‎‌‌‌
سلام :)
راستش من پست "یک واکسن ساده" رو خوندم ولی خب کامنتی نذاشتم، از ترس اینکه مبادا زیاده روی کنم و از دستم ناراحت بشین. چون با اینکه من خودم رو مذهبی میدونم ولی توی زمینه‌ های علمی، از جمله همین پزشکی به شدت سکولار فکر و عمل میکنم و دست خودم هم نیست!

خیلی خوبه که این کتاب‌ها رو دارین، ولی به عنوان یک دوست ازتون میخوام که از هرکدوم از این روش‌های درمانی که نام بردین خواستین استفاده کنید، اول از صحت علمیش مطمئن بشید. خیلی از چیزهایی که اسم بردین واقعا معتبرن و توی تست‌ها و آزمایشات مختلف پزشکی تایید شدن. ولی خیلی‌هاشون هم چیزی بجز شبه علم و چرندیات سودجویانه نیستن. از جمله انرژی درمانی، کوانتوم درمانی و... که حتی از اسمشون هم میشه تشخیصشون داد؛ اینقدر که اسمای دهن پرکن و پرطمطراق دارن!

+ ایشالا که شما و خونوادتون همیشه سلامت باشید و حتی نیازتون هم نشه که لای این کتابا رو باز کنید یا برید دکتر :)
پاسخ:
سلام چارلی خان! خوبی؟ کنکورت رو دادی؟ من دیگه برات پیام نذاشتم که فقط بچسبی به درس :)

من برای قانع کردن کسی این پست رو نذاشتم. راستش فقط نیتم این بود که اگر چیزی میدونم بگم و بعدا شرعا مسئول نباشم به خاطر سکوتم و میدونم که این رو درک میکنی

من فقط این کتاب ها رو ندارم. دیدی که... مطالب توی پرانتز اطلاعات جانبی من از این روش ها بود که البته خیلی هم بسطش ندادم. هرچند خودم هم به بعضی از این روش ها خیلی اعتمادی ندارم اما مسلم هست که خیلی هاشون هم کاربردی و خوب هستند. شاید بشه گفت به میزان تنوع بیماری ها، تنوع در درمان هم داریم...

ممنونم ولی این آرزوی قشنگ تا این جا فقط با خوندن این جور کتاب ها برام محقق شده... ممنونم :)
۱۳ خرداد ۹۷ ، ۰۴:۵۳ چارلی ‎‌‌‌
خیلی ممنونم :) کنکور که هفتم تیره، هنوز مونده تا رهایی :|

نه تنها درک میکنم، که ممنونم هستم از نگرانیتون برای بقیه :) 

کل حرفم این بود که با علم جدید بیشتر دوست باشین D: اینطور نیست که علم تماما دست سرمایه داری و اهداف قدرت طلبانه و استعماری باشه، هنوزم هستن اشخاص و سازمان‌ها و شرکتایی که در سرتاسر دنیا صرفا برای اهداف انسانی تلاش میکنن و علم رو جلو میبرن. حتی اگه نمیخواین تو زمینه درمان به پزشکی جدید اتکا کنید، میتونید حداقل برای تشخیص ازش کمک بگیرید. گاهی اوقات یه بیماری پیچیده تر از اونیه که بشه با خوندن علائمش توی کتاب تشخیصش داد.
پاسخ:
قبول هم بشی تازه اول دربند شدنه... به درس خوندن اینطوری نگاه نکن. باشه؟


خیلی خوب شد که حرفت رو صریح زدی. منم میفهمم. نه. اشتباه نکن. من علوم روز رو خیلی دوست دارم اما همون طور که اول پست قبلی توی اون متن قرمز رنگ گفتم ماجرا فقط خود علم نیست
علم فریبنده ست. نوبل دینامیت رو اختراع کرد اما نتونست اون رو از چنگال شهوت پرستانِ زر و زور نجات بده. این یعنی خیلی وقت ها تعیین سرنوشت نهایی اون علم دست دانشمند نیست... اقتصاد و سیاست روی علم سایه می ندازن... ماجرا اینه
من دانشمندا رو دوست دارم و بی نهایت براشون اهمیت قائلم

و اینم بگم که درد من اینه که با چشم خودم بیمارهایی رو دیدم که با طبِ شیمیایی درمان نشدن یا بیماری شون لاعلاج تشخیص داده میشه اما طب سنتی اسلامی اون ها رو درمان می کنه
چشم هام بهم دروغ نمی گن چارلی
۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۵۱ علیــ ـرضا
خیلی مفید بود 
ولی چرا اینقدر ریشه به ریشه توضیح دادین 
که آخرش برسیم به واکسن 
پاسخ:
ریشه به ریشه یعنی چطوری؟
۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۰۴ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ✿✿
ماشالله چقدر هم زیاد هستن

خیلی هاشو اولین بار می شنوم
پاسخ:
اوهوم... خیلی جالبن
من بعضی از این روش ها رو واقعا دوست دارم
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۱۶:۴۱ فرزانه شین
سلام دوست عزیز
مطالبی که درباره واکسن نوشته بودین برام جالب بود و هر دو رو خوندم...
من به شخصه مشکلی با طب اسلامی-ایرانی اگر توسط فرد متخصص و به عنوان طب مکمل استفاده بشه ندارم...و اتفاقا نظر خوبی هم در بعضی موارد نسبت بهش دارم...
اما به عنوان کسی که میکروبیولوژی خونده،نتونستم ساده رشد بشم و این رو ننویسم که هر چند احتمال توطئه و ....هم میتونه محتمل باشه و به هر حال چون من اطلاعات کافی دربارش ندارم ردش نمی کنم اما نمیشه هر آنچه که ارمغان طب نوین بوده رو انقدددرررر ساده رد کرد....مثلا مطلبی که درباره ضد عفونی با عنبرنسارا و عسل و زردچوبه نوشته بودین...ما میکروارگانیسم های بیماری زای بسیار متفاوتی داریم که درصد حساسیت و اصلا جنس حساسیتشون متفاوت هست...نیازهاشون به رطوبت و قند محیط و...متفاوت هست...ما دو طیف عمده ضد عفونی  کننده و آنتی بیوتیک باکتریوساید و باکتریواستاتیک داریم که هر کدوم تقسیم بندی های خاص خودشون رو دارن...چطور میشه ادعا کرد که تمام میکروارگانیسم های بیماری زا رو میشه با دود دادن عنبرنسارا از بین برد؟
یا مطلبی که در مورد افزایش ایمنی بدن در انتهای همین متن نوشتید،ما انواع مختلفی از مکانیسم های ایمنی رو در بدن داریم،و بله...درسته...تغذیه هم در قوی کردن ایمنی بدن نقش داره؟اما کدوم نوع ایمنی؟ایمنی که ما در مورد بسیاری از بیماری ها بهش احتیاج داریم،برای ایجاد شدن نیاز به آنتی بادی داره...که ساخته نمیشه..مگر اینکه بدن فرد با آنتی ژن مورد نظر برخورد داشته باشه...
بحث رو طولانی تر از این نمی کنم....اما به نظرم اومد که کلا به مبحث سلامت علاقه مند هستید و مطالعه خوبی هم در این زمینه دارید...اگر اینطوره پیشنهاد می کنم کنار کتاب های طب سنتی،کتاب های ایمنی شناسی و میکروب شناسی آکادمیک هم مطالعه کنید
پاسخ:
سلام فرزانه خانوم. ممنون که اینقدر با دقت مطلب رو خوندید و اینقدر براتون اهمیت داشت که این کامنت رو نوشتید
اتفاقا دخترخاله ای دارم همسن خودم که مثل شما میکروبیولوژی میخونه، اونم خیلی به طب سنتی و ... علاقه داره و میگه خیلی دوست داره که پیوندی بین علوم تجربی و طب سنتی ایجاد کنه ولی چیزی که هست اینه که من بنا به احتیاج، مطالعات طبی دارم. البته فعلا
ولی رشته اصلی‌ام پزشکی و چیزهای مرتبط با اون نیست. فلذا وظیفه امثال شماست که به این مسائل تخصصی ورود کنید و در آزمایشگاه صحت و سقم گزاره‌های طب سنتی رو بسنجید.
براتون آرزوی موفقیت میکنم :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">