صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

اینقدر سرِ گاز وای‌نسّا! (۲)

چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۴۳ ب.ظ

از سال‌ها قبل، یکی از ایده‌آل‌هام، این بوده که با کم‌ترین میزان تغذیه، بیشترین دریافت‌ِ انرژی و مواد مورد نیاز بدنم رو داشته باشم و همیشه اندام متناسبی داشته باشم.
فاطمه زهرا که مریض شد، برای اولین بار عصاره گوشت درست کردم. به اون عصاره رو دادیم و گوشت رو خودمون خوردیم. چون ما هم به طرز غریبی بی اشتها شده بودیم. و باید بگم تاثیرِ این دو سه لقمه از یک بشقابِ برنج با خورشت قورمه سبزی بیشتر بود. واقعا حیرت کردم. باورم نمیشد. آخه خیلی‌ها بهم توصیه کرده بودند ولی باورم نمی‌شد. بچه هم که کلا از این رو به اون رو شد. خلاصه فراتر از خیلی خوب بود.


چند تا دستور عمل ساده میذارم اینجا که اگر شما هم به خوردن علاقه‌ی زیادی ندارید، هم گشنه نمونید و هم سالم باقی بمونید :)
۱. عصاره گوشت: یک قابلمه بزرگ (ترجیحا مسی) رو پر از آب میکنیم. یک ظرف شیشه‌ای با درب فلزی برمیداریم و یک تیکه کوچک (اندازه ۲ الی ۳ انگشت متوسط) ماهیچه گوسفند (ترجیحا با استخوان) توش میذاریم. کمی نمک و مقداری هم پیاز خرد شده اضافه می‌کنیم و درب ظرف رو می‌بندیم. بعد اونو داخل قابله میذاریم و زیر گاز رو روشن میکنیم و بعد از جوش آمدن شعله رو بسیار کم میکنیم. حدود ۶ الی ۷ ساعت بعد آماده است. میتونید شب قبل از خواب بذارید که صبح آماده بشه یا ظهر بذارید برای شام. بعد از این‌که آماده شد هم؛ سریع میل کنید چون اگر بمونه، خاصیتش کم میشه‌.
۲. فالوده سیب: یک سیب رو رنده بزنید. یک قاشق سر خالی عسل و یک قاشق عرق بیدمشک بهش اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. خیلی انرژی زاست.
۳. رازِ عمر و جوانیِ ابدی: ۷ عدد زیتون رو با یک عدد انجیر بخورید. خیلی حال میده.
۴. بهترین‌های ناشتا: انگور قرمز بی دونه/ ژلهِ رویال مخلوط با عسل/ ۲۱ عدد مویز/ شیره‌های انگور و خرما و انجیر به مقدارِ مساوی مخلوط کنید و ۲ قاشق بخورید. اگر ظهر و شب هم تکرار کنید، بعد از ۳ الی ۶ ماه کم خونی رو ریشه‌کن میکنه.
۵. به جای ناهار یا شام: شیرِ محلی رو بجوشونید و داخلش، دو قاشق از سویقِ مناسبِ مزاجتون رو بریزید. عسل هم اضافه کنید، خوشمزه تر میشه. معرکه است.
۶. شیر‌ بادام:  ۷ الی ۱۴ تا بادام رو همون روز بشکنید و در یک کاسه (ترجیحا گِلی بدونِ لعاب) بذارید یه شب تا صبح بمونه. بعد دونه دونه از پوست در بیارید و دونه دونه خوب بجویید تا جذب بشه. ضمنا اگر به شیر حساسیت دارید میتونید تعداد بیشتری بادام رو به همین روش پوست بگیرید و توی غذاساز، با آب میکس کنید. عین شیر میشه. بهش میگن شیر بادام که توی هیچ ویتامینه‌فروشی‌ای هم پیدا نمیشه و ضمنا کلسیمِ شیربادام از شیر خیلی بیشتره‌. برای خوشمزه شدن به شیربادام عسل اضافه کنید.
۷. بهترین میوه‌ها: سیب و آبِ سیبِ طبیعی، انار و آبِ انارِ طبیعی، انگور، انجیر، زیتون


+ این لیست میتونه ادامه داشته باشه... اما اینا محبوب‌های صالحه هستند.
+ چای هم فقط چایِ به و چایِ سیب خاصیتِ دارویی ندارند و قابلِ مصرفِ روزانه هستند.
+ در موردِ نان اگر عمر و حالی بود یه پستِ جداگانه میذارم.
+ تمام موادِ غذایی‌ای که در این پست گذاشتم، بهترین موادِ غذاییِ توی دنیا هستند که همشون در ایران در دسترس هستند.
+ سال ۹۵ رمانِ سینوهه رو خوندم. اونجا یکی از طبیب‌های حاذقِ دربار، میگه زیاد‌خوردن و خوردنِ غذا‌های پخته، دندون‌ها رو پوسیده و دستگاه گوارش رو خراب میکنه.‌ یادتون باشه که کم‌خوری و صحیح‌خوری رازِ سلامتی هست.
مواظبِ سلامتی‌مون باشیم.

اینقدر سر گاز وای‌نسّا (۱) اینجا

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۰
صالحه

نظرات  (۵)

برای اعصاب دیوونمون چی؟ 
پاسخ:
یه ذره آب خنک :)
ممنون صالحه جون فقط یکیم باشه اینارو درست کنه خوبه D:

سینوهه واقعا عاالیه من چند بار خوندمش
پاسخ:
آره! مشکل هم همونه. مشکل اصلی همونه! 


خیلی کتاب جالبی هست. من بچه بودم دست دخترخاله ام دیدم. اجازه نداد بخونم. میگفت مثبت ۱۸ است. ولی بلاخره بزرگ شدم خوندم :))
۱۰ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۱۴ آقای مُرَّدَد
سلام. سوال. این دستورات غذایی برای یک باره؟ یا نه مدام باید تکرار بشه؟ مثلا شیرِ محلی و زیتون و انجیر و اون ژله ی رویال که از خاویار هم گرون‌تره و گوشت.
باید برنامه ی غذایی بشن یا برای یک بار بسه؟ :|
پاسخ:
سلام. 
حالا این بین فقط ژله رویال گرونه. ولی اگر ۱۰۰ هزارتومن ژله بخرید با یه مقدار عسل قاطی کنید، خوردن یه قاشق چایخوریش واسه ناشتا، تا دوماه جواب میده

و بله! باید تکرار کنید. مخصوصا انجیر و زیتون. خیلی برای اعتدال مزاج خوبه. برای همین هم برای جوانی خوبه.

کلا خیلی خوبه اگر تکرار کنیم. مثلا شیرمحلی خوردن با سویق، از پنیر لبنه دو برابر پروتئین دو برابر کلسیم رامک خیلی کامل تره! :))
من ی کم با مواد حیوانی مشکل دارم راستش... 
بیشتر از هفته ای دو نهایت سه بار از مواد حیوانی مثل گوشت و مرغ و لبنیات و تخم مرغ استفاده نمیکنم، باقیش گیاهیه ... 
تجربه بهم ثابت کرده تغدیه طبیعی و گیاهی خیلی تاثیرات توپی داره...
شیر بادام که خوراکمه چون لبنیات خیلی کم میخورم ...
 تازه بعد از مخلوط شدنش ، از صافی ردش میکنم ، اون خرده تفاله های بادوم رو نگه میدارم با خرما و هویج رنده شده ، مخلوط میکنم ورز میدم ، جای شیرینی جات استفاده میکنم طی چند روز😍 
انگور ناشتا هم که بی نظیره...
کلا صبح ها بعد از بیدار شدن به نظرم بهترین تغذیه ، یک لیوان آب ولرم با یک لیموترش هست ، بعد از اون ترجیحا از آبِ میوه های تازه ، یا مخلوطشون به صورت اسموتی و یا استفاده از میوه های مدر هستش... 
خیلی مواد توپی معرفی کردی تقریبا از همه اش استفاده میکنم و جزو روتین هامن 😍 ...
پاسخ:
من آب و یه لیمو ترش و یه قاشق عسل رو هم میتونستم به عنوان صبحانه ناشتا بنویسم ولی خیلی چیز عجیبیه. اگر خوردنش رو پنج دقیقه طول بدی، تا ظهر گشنه ات نمیشه. و به خاطر اینکه شک دارم بی ضرر باشه ننوشتمش!

+اون شکلاتت خیلی باحاله! میدوست

+شما که استادید در تغذیه!
این آب و لیمو ترش به درد کسایی که دیر پا میشن خب قطعا نمیخوره 
(بی عسل باشه ترجیحا، عسل یه قاشقش غذا حساب میشه از نظر من :)) ) (حتی میشه آب ولرم خالی استفاده کرد)
چون نیم ساعت تا چهل دقیقه بعدش باید صبحانه میل کنن 
خودم یک سالی میشه استفاده میکنم تقریبا هرروز
من راجع بهش خوندم ، خاصیت دتوکس داره ، بالانس ph ایجاد میکنه ، برای حرکات روده و کلا گوارش بسیار خوبه ، منبع غنی از ویتامین c و حتی کلسیم و فسفر و پتاسیمه ، شما رو هیدره (نمیدونم فارسیش چی میگن ، پر آب ؟ ) میکنه ، بسیار برای کبد خوبه و کمک به سم زدایی میکنه ، سیستم ایمنی رو تقویت میکنه ، سوخت و ساز رو بالا میبره و برای تپل ها خوبه و ....
تنها نکته منفی میتونه برای دندونها باشه به خاطر حالت اسیدی ای که داره!
که دندونپزشک من توصیه کرد کلا بعد از خوردن مواد ترش و اسیدی با یه کم نمک یا آب نمک ،دندون هام رو تمیز کنم تا خاصیت اسیدی رو خنثی کنه ...
از طرفی خب قطعا این توصیه های عمومی تغذیه فقط برای افراد سالم هست ...
برای خیلی ها میتونه مفید نباشه و افرادی که بیماری یا مشکل خاص دارن بهتره قبل از هر نوع تغییر تغذیه یا مصرف ماده ی خاصی با پزشکشون مشورت کنن :) 
ممکنه یکی مشکل معده داشتع باشه این خوب نباشه براش 
یا مثلا یکی دیابت شدید داشته باشه مصرف مداوم شیره و عسل و ... مناسبش نباشع ... 
یا یکی نقرس داشته باشه مصرف گوشته مناسبش نباشه و ...
کلا فقط ب افراد بدون مشکلات خاص میشه توصیه کرد عمومی به نظرم... ❤ 
اون شیرینی با تفاله بادومه رو درست کن عاشقش میشی 
برا جوجه هام خوبه جای شکلات و شکر و ... شیرینی طبیعی میخورن :)) 
پاسخ:
خیلی جالب بود. واقعا استفاده کردم
و این نکات جالب رو شک نکن به خاطر میسپرم چون حافظه دراز مدتم برای مسائل سلامتی، عجیب و غریب قویه :)
برای همین خیلی ممنون
و بازم خیلی ممنون بابت اون شیرینی باحال. خیلی خوشم اومد چون میتونم مزه ش رو تصور کنم. خیلی خیلی خوشمزه است.‌.. ممنون عزیزم :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">