صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

chloe and beans و باورِ غلطِ شماره یک در فرزندآوری

دوشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۳۷ ق.ظ

راستش برای خودم هم سوال شد که من چرا کلوئی رو فالو کردم. در واقع پیج اون اولین پیجِ این سبکی‌ای بود که من فالو کردم و هنوزم آنفالو نکردم. چه چیزی برای من اینقدر جذابیت داشت که ادامه دادم؟🤔
جدایِ از جذابیت های بصری این پیج و کپشن‌هاش، همیشه یه سوالِ بی جواب داشتم:
مگه میشه یه کسی چهار سال پشت سرِ هم باردار باشه؟ اصلا با این وضعیت مگه میشه که بدنِ زن پوک نشه؟🤔🤨😐
تا اینکه همین چند وقت پیش که یک کلیپی از یک خانواده آمریکایی دیدم که مادر خانواده، هر سال یک بچه آورده و الان حدود ۲۰ ساله از ازدواجش میگذره و ۱۸ تا بچه داره... 🙄😖😥
فهمیدم میشه.🙂 بیشتر از این‌ها هم میشه‌. تو شدنش می‌شه.😏 الان اینستا به من ثابت کرده، اگر ۶ تا بچه بخوای در ۶ سال به دنیا بیاری میشه! واقعا میشه. مادرای زیادی تو دنیا این کار رو کردند، چون مشت نمونه خرواره و اون زن نمی‌میره به خدا!!!🤪
اما من...
به عنوان یک دخترِ ایرانی، همیشه از جانب مادرانِ باسابقه‌ترِ اطرافم شنیدم که با بچه آوردن، شیره‌ی جانت رو میدی.😖
دخترهایی که کمی از من بزرگتر بودند، متوهمم کردند که _چه میدونم_ چند ده درصدِ ذخایرِ بدنِ زن با هر بارداری از بین میره.😟
و یک طوری گفتند انگار که بدن هیچ وقت ترمیم نمیشه.🤕
یک طوری گفتند انگار تنها علتِ پوکیِ استخوانِ مادربزرگ‌های ما بچه آوردن بوده.😯
یک طوری خواسته یا ناخواسته از بچه آوردن ترسیدیم که حتی برای بچه اول هم کلی طول کشید تا از لحاظ روحی برای پذیرش این مسئولیت آماده شدیم.🥺

داستانِ کلوئی رو فقط از این زاویه بهش نگاه کنین لطفا.
خواهش می‌کنم هم نگید که اینا تغذیه شون خیلی بهتر از ما ایرانی‌هاست. حداقل مطمئنم اگر خیلی از ماها بیخیال مواد مضر مثل مشتقات قهوه و شکلات و چیپس و ... بشیم، اگر فقط همین یه قدم رو برداریم، از نظر عادات تغذیه ای خیلی از اونا جلوتریم.
اونا ممکنه قرص بخورند. مکمل بخورند... خب ما هم می‌تونیم بخوریم. مانعی وجود نداره!
الان اینو نگاه کنید! برنامه کرفسِ منه.

کالری ناهار و صبحانه‌ام مجموعا ۲۰۰۰ کالری که واسه امروز خیلی زیاد بود و کلا رکورد شکوندم. ولی عمدا از بخش میان‌وعده‌هام عکس گذاشتم که ببینید! روز قبلش رو هم ببینید!😊 کلا من فهمیدم یکی از دلایل اینکه چاق نیستم فقط نخواستن بوده. من هیچ وقت نخواستم. اما حالا می‌خوام. 😊
حالا اینم اسکرین شاتِ برنامه کرفسِ یکی از دوستای عزیزمه! 😖 که قصد بارداری هم در آینده نه چندان دور داره.😱 و می‌خواد وزن کم کنه. خیلی نگران‌کننده است. نه؟😐 

کلا اینا رو هم اینجا گذاشتم که خیلی چیزا گره خورده به اراده‌مون. به خواست‌مون. خدا منتظره که ما یه قدم برداریم. ازش بخواهیم. هیچی نمیشه. نترسیم.😉

نظرات  (۸)

سلام صالحه جون.من یه نمونه ای رو میشناسم که ایرانین.هر وقت داستانشونو میخونم خیلی حسه خوبی بهم دس میده :))

اینجا رو کلیک کن:)

پاسخ:
سلام زهرا جانم. بله. خب شد گفتی یادم افتاد... دستت درد نکنه :)
خانم وافی. چقدر من بی‌معرفتم.  فکر کنم هنوز بچه دار نشده بودم که ایشون رو دعوت کردیم تو جمع دوستانمون تا برامون در مورد فرزند زیاد صحبت کنند. کلی سوال کردیم... بعدا هم دوباره خودم ایشون رو چند بار دیدم. یک بارش هم وقتی بود که خدا بهم دختر اولم رو داده بود. 
همیشه هم یک جمله ای از خانم وافی توی ذهنم هست که بارها و بارها برای شوهرم میگم: بچه زیاد داشتن، ۸-۹ سالِ اولش سخته.
البته خانم وافی قربونش برم جسمش آسیب دیده ولی خودش رو داره خرج اسلام می‌کنه. و البته در بقیه جنبه های زندگی واقعا برای من خیلی الهام بخش بوده.
خدا حفظشون کنه.

عه چه جالب:)

به هر حال جسم همه اسیب میبینه

پاسخ:
حالا جوابم به دوستمون ضحی رو هم بخون. :) ممنونم عزیزم
۰۶ خرداد ۹۹ ، ۱۸:۰۱ پیـــچـ ـک

سلام

چه جالب!

میدونی صالحه جان آدم وقتی دغدغه انجام یه کاری رو داره، براش همش دنبال راه حله. منم مثل توام. بین فامیلای ما من بچه بیارم. حالا البته فعلا سه تا بیشتر نیست ها ولی ان شاءالله زیاد میشه و بقیه هم میدونن. وقتی زندگیم جلو میره، با یه چالش هایی مواجه میشم و دنبال راهکار میگردم. چالش اعظم من برنامه ریزی زمانیه. مخصوصا ساعت خواب خودم و بچه ها.

در مورد تغذیه سال پیش چالش داشتم. منم برنامه های کرفس و مانکن و بشقاب و اینا رو امتحان کردم از همشون بهتر مانکن بود. ولی از من میشنوی اول برو پیش یه دکتر تغذیه با گرایش طب سنتی که بهت مقدار بده. تو باید از همه گروههای غذایی به نسبت مشخصی توی بشقاب غذاییت تو هر وعده اصلی داشته باشی. کرفس و اینا فقط کالری شمارن. اما برنامه غذایی بهت نمیدن. من تا قبل از این که برم پیش دکتر تغذیه همش حالم بد بود و ضعف داشتم اما الان از اول صبح تا دوازده شب یه نفس میدوم. بدنم قوی شده. به خاطر تغذیه اصولی بوده. 

اگر راهکار برای برنامه خواب و تنیمش داشتی پست بذار. دعات میکنم. هرچی خودم بلد بودم و هرچی هرکی گفته انجام دادم ولی خواب بچه ها میزون نمیشه. هرکدوم یه ساعت خواب دارن و منم باید فقط تو فصل مشترک بخوابم اینه که تعادل خواب من و همسرم بهم ریخته.

من به هیچ عنوان باورم نمیشه که هیچ راهکاری نباشه و فقط صبر چاره ش باشه. اون جور صبر رو انفعال میدونم.

امکان نداره قدم گذاشتن در راه نصرت خدا همش سختی باشه. سختی هم داره ولی حتما لذت هاش و اعتدالش بیشتره.

برای همینم مطمئنم زنی که بچه بیاره بدن سالمتری داره. 

چه طور که تو خودم و زنای اطرافم این قدرت بدنی و سلامت بیشتر رو میبینم.

پاسخ:
سلام پیچک جان. دکتر رفتم خواهر... خود درمانی نمی کنم در اون حد :))
آفرین که میدونی همیشه یه راه حل هست.
یه دوره شرکت کردم/// مجازی توی پیامرسان ایتا. به نام : نظم برای بندگی
این دوره ممکنه خیلی بهت کمک کنه. اگر پیامم رو دیدی و خواستی شرکت کنی یه پیام بده. شروع دوره جدید 29 تیره.

سلام

 

صالحه خانوم 

 

شما که نوشتید خانم وافی جسمشون آسیب دیده....):

 

الان چی شد؟ بچه به جسم مادر آسیب میزنه یا نه؟!

پاسخ:
سلام عزیزم. ببین ایشون برای این جهاد حاضره از خودش بزنه. با وجودِ همسرش که خیلی وقتا نیست و کار جهادی می کنه، دست تنها بچه ها رو بزرگ کنه. کاری که هر کسی نمی کنه و مثلا منی که قصد دارم چند تا بچه بیارم هم از خودم نمی زنم. ایشون پاداش جهادش رو میگیره و مزد انتخاب های قشنگش بهشته. البته الانم ایشون بچه هاش خیلی بزرگ شدند و حسابی کمک دستش هستند. ایشون همیشه به ما می گفت که 9- 8 سال اولِ فرزندآوری خیلی مشکله و بعدش آسون میشه و واقعا با تربیت صحیح همینطور میشه....
اما مواردی هم هستند که خانم 8 تا 9 تا بچه داره و اصلا به جسمش آسیب نخورده چون مراقبت داشته.

برای آوردن این تعداد فرزند، فکر کنم از ائمه الگو برداری می‌شه؟ در این صورت مگه اون تعداد فرزند رو یک زن به دنیا آورده؟

پاسخ:
بله. ظاهرا میشه الگوبرداری کرد. مثلا فاصله سنی فرزندان حضرت زهرا واقعا کم بوده. 
چرا ذهنتون قالب گرفته؟ نکنه باورتون شده هر زن فقط میتونه دوتا الی سه تا داشته باشه و دوتا کافیه؟
۲۳ تیر ۹۹ ، ۱۹:۲۱ پلڪــــ شیشـہ اے

اتفاقا چون توش هستم گفتم خیلی سخته و ترس داره.

واقعا نمیدونم اگر فرزندمون به دنیا بیاد دیگه اعصاب و جسمم بکشه که بخوام بهش فکر کنم یا نه.

پاسخ:
واااااااااااااااااااااااای
خب الحمدلله..... حتما خدا توانش رو بهت میده. به چیزای قشنگش فکر کن و شک نکن که همراه روزهای سخت، روزهای آسون و خیلی خیلی خیلی قشنگی هست که بعدا با خودت میگی من چطوری بدون این فسقل زندگی می کردم. خدایا شکرت. چقدر خوشحال شدم. نمی دونی... الحمدلله.
۲۳ تیر ۹۹ ، ۲۳:۱۴ پلڪــــ شیشـہ اے

:*  😻🤗

ممنون از ذوقت عزیزم. 

لطفا واسمون دعا کن. 

پاسخ:
آخی... آخه من خیلی ذوق می‌کنم. چشم. ان شاءالله به سلامتی به دنیا بیاد و زندگیتون رو پر از شادی و نور کنه. :*
۲۴ تیر ۹۹ ، ۰۶:۰۲ پلڪــــ شیشـہ اے

:* از محبت تونه. ممنونم از دعای خیر خوشگلت عزیزم.

پاسخ:
در پناه خدا :* :* :*

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">