صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

۲۳ مرداد ۹۷

چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰ ق.ظ
رفتیم دکتر برای اینکه دندون عقلم رو بکشم. البته از حق نگذریم دندون بی‌عقل و شعوری بود چون زد و دندون‌هام رو بهم ریخت. قبل از این‌که بریم من همش می‌گفتم که دندون من هیچ کاری نداره و خیلی اومده بالا اما وقتی رفتیم پیش دکترِ کلینیکِ دندانپزشکی مینا، با همون نگاه اول گفت جراحی می‌خواد. پرسیدیم چند دقیقه طول می‌کشه گفت: ده دقیقه. و روی فیش مربوطه نوشتند: ۸. حالا این هشت یعنی چی؟ یعنی ۲۴۵ هزار تومان پول بی‌زبون برای ده دقیقه. شوهرم گفت که بد نیست بریم یه درمانگاه دیگه که بیمه هم قبول کنه. این شد که رفتیم درمانگاه بقیه الله (عج). یه نیم ساعتی بیشتر نشستیم و استرس و درد و ... هم بود و من نه کتاب آورده بودم و نه گوشیم شارژ داشت. خلاصه رفتم تو. دکتر گفت یه جراحی کوچیک می‌خواد. منم گفتم که خیلی درد دارم. بکشید. آمپول‌ها رو زد و من و همسر رفتیم برای فیش. و فقط ۹۰ هزار تومان شد. بعدش هم ظرفِ چند ثانیه دکتر کشیدش. بعد دکتر یه قبض دیگه داد که بریم و یه مقدار از پول‌مون رو از صندوق پس بگیریم چون دندونم کمتر کار داشته! یعنی این‌قدر این دکتر، مردِ نازنینی بود که فقط خدا می‌دونه چقدر نازنین بود! تکنیسین‌ و منشی صداش می‌زدند حاج آقا! :)
+ اینا رو گفتم که بگم یادتون باشه سیستم نظارتی در همه جای این مملکت بی‌در و پیکر باشه، نظارت روی هیچ‌جا مثل بخش بهداشت و درمان بی‌در و پیکر و صد‌البته پر‌اهمیت نیست! 
+ آها! راستی دیدید حق با من بود که دندونم هیچ‌کاری نداشت؟
بعدشم با همون پانسمان و زبان الکن، با امیرحسین و نسیم رفتیم کتاب‌فروشی که برای بچه‌ها کتاب بخریم. زهرا و فاطمه‌زهرا هم اون‌جا رو گذاشتند رو سرشون. البته من از قبل به شوهرم گفته‌بودم که بعدش منو ببر کتاب‌فروشی اما اون‌جا کتاب‌هایی که می‌خواستم رو نداشتند و من ناچار شدم –توجه کنید- ناچار شدم که شاهزاده خانم بابلِ ولتر و جمهور افلاطون و تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانیِ گوته و ایلیاد و اودیسهِ هومر رو بخرم چون دیروز همون بِـ بسم الله، استاد ش.ز در حرکتی بسیار نادر، از من پرسید که آیا کتاب می‌خونم؟ و ننگ بر من که اینقدر کلاسیک کم خوندم... (گریه)
+ عکسِ کتابام رو هم نمی‌ذارم (هنوز گریه)
موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۴
صالحه

نظرات  (۱۴)

والا ما انقدر پول‌دار نیستیم! از فیدیبو دانلود می‌کنیم اینا رو. یا تهش از کتابخونه امانت می‌گیریم :دی
پاسخ:
جدای از اینکه خوندن با نسخه‌ی کاغذی یه چیز دیگه‌ست ولی من اگر از یک کتابی خوشم بیاد باید کاغذیش رو حتما بخرم. 
مثلا جادوی نظم رو توی طاقچه که خوندم، الان هر کتابفروشی‌ای که میرم، اگر یادم باشه میپرسم ببینم دارن یا نه!
بعدش هم من از پولِ مانتو و روسری‌م میزنم. ترجیح میدم یک سال بی لباسِ نو بمونم بلکه بتونم کتاب بیشتری بخرم
والا ما هم انقدر پولدار نیستیم!
۲۴ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۳۷ آقای مُرَّدَد
سلام چه متفاوت پُستی از دیگر پست ها:D
شاهزاده خانم بابل، ایلیاد و ادیسه رو خوندم. شاید باورش برای شما سخت باشه اما ایلیاد و ادیسه رو سال 73 شروع کردم. دست روی یکی از بهترین ها گذاشتید.
 حالا بعدش به شما کمدی الهیِ دانته رو پیشنهاد میکنم که هم عصر حضرت حافظ خودمون بوده به روایتی.
سینوهه هم ارزش یک بار خوندنُ داره . 
و کتاب شاهزاده خانم بابل، امیدوارم همون کتابی رو خریده باشید که پنج داستان دیگر هم درونش داره. 
دندونتون سلامت. دندونِ عقل درواقع همون دندونِ بی عقل و شعوری ست که فرمودید. بعبارتی عقل شما هم اینک به مراتبی رسیده که دیگر قادر به تحمل بیشعور و نفهمی چون او نیست. سا بید بکنی و بندازی دور یا عقل را کم میکند و چشمهایت را میبندی و زمین و زمان را بی نصیب نمیگذاری:))

پاسخ:
سلام. باورش سخت نیست. منم همسن شما بودم، این دو کتاب توی کتابخونه دبیرستان همیشه بهم چشمک میزدند ولی هیچ وقت سمتشون نرفتم.
الان هم به واسطه مطالعاتِ جدیدم درمورد غرب و یونانِ باستان می‌خوام اینا رو بخونم تا حال و هوای اون زمان رو درست درک کنم.
کمدی الهی رو هم نخوندم. ولی سینوهه رو خوندم.
شاهزاده خانم بابل هم کلا مجموعه داستان هست. هیچ وقت جداگانه منتشر نشده.
+نکته جالبی بود درمورد دندون عقل. یادم میمونه :)
اهیمت نظارت بر این بخش که کاملا مشخصه اما خب کجاست نگاه مسئول متعهد؟؟

لطفا بعد از خوندن این کتاب ها، بنویسید از کتاب و تجربه تون
پاسخ:
مسئول متعهد رو اول پیدا کنید :) اون اگر متعهد باشه خودش نگاه می‌کنه :)

چشم. حتما :)
بی درو پیکر و نظارت و خوب اومدی!!
منم دوتاشو ک یک طرف هم بود همزمان کشیدم. اصن معلوم نمیشدااااا ولی وقتی دراورد نشونم داد ریشه هاشون سیاه بودن :O 
عاشق کتابم ولی الان باز کم وقت میکنم بخونم :(
پاسخ:
ولی دکتر اصلا بهم نشون ندادش! دلم می‌خواست یادگاری نگهش دارم :/

چه بد :(
۲۴ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۴۰ چارلی ‌‌‌
میدونستین اگر همون کوچه‌ی درمانگاه رو تا آخر میومدین می‌رسیدین به خونه‌ی چارلی؟ :)) دقیقا همینقدر نزدیک بودین :))
پاسخ:
وااای! نه! نمی‌دونستم! 
ولی خودت رو تو بد مخمصه‌ای انداختی ها! میخوام اونجا بیام ارتودنسی.
از این به بعد منتظر باش هر ماه زنگِ خونتون رو بزنم و فرار کنم :)))
چرا امانت نگرفتی خوب؟ 
از اسم شاهزاده خانم بابل خوشم اومد 
وای خدا دیشب داشتم فکر می کردم کتاب چی بخونم :) اسم کتابها رو هم استادتون گفت؟ 
پاسخ:
آخه بعضی از این کتاب‌ها حجیم اند. وقتی امانت میگیری بعدش باید هی تمدید کنی که اگر نکنی جریمه  میشی. بعدم همش شد ۱۰۰ تومن

نه! استاد نگفت ولی اگر خواستی بری رمان بخری، "جان شیفته‌" رو بخر. اثر رومن رولان. یا کتاب‌های جین آستین. اونا جذاب ترند.
۲۴ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۴۶ پیـــچـ ـک
سلام
به سن دندون عقل کشیدن رسیدی کوچولو؟خخخخ

ایلیاد اودیسه رو دیر زمانی قبل خواستم بخونم برام جذابیت نداشت. شاید چون دبیرستانی بودم.خخخخ
اما کمدی الهی که توی کامنتا بهش اشاره کردن عالیهههه!
بقیه رو هم اصلا نشنیده بودم.😋
پاسخ:
سلام عزیزم.
حسودیت شد؟ خخخخ

منم دیر دیر زمانی می‌خواستم بخونمشون ولی برام جذابیت نداشت خخخخ
منم یه دکتر دندونپزشک دارم 
هم کارش عالیه و هم دندون گرد نیست 😍
از زمان جوونی مامان و بابام دکترشون بوده... 
به هیچ کسی جز اون اعتماد ندارم 😍  
من جفت عقلهای بالام رو ۵ سال پیش کشیدم ، یکیش راحت درومد در عرض چند ثانیه ، ولی اون یکی دقیقا یک ساعت زیر دست دکتر بودم ... نمیخواست به جراحی بکشه و داشت تمام تلاشش رو میکرد که بی جراحی و درد سر بکشتش ...
بیچاره مچش درد گرفته بود ...
مامانمم صحنه رو دیده بود حالش بد شده بود که چرا دندونم در نمیاد 😂 بیرون منشی داشت بهش آب قند میداد 😂 
دیگه لحظات اخر یه دست کشید به سرم گفت ، یه کم دیگه سعی میکنم ، اگر نشد دندونت رو مجبورم بشکونم...
که خداروشکر درومد بالاخره :)) 
عین پدر ها میمونه 
دلم تنگ شد براااش 😍 
پاسخ:
منم دلم تنگ شد براش 😂
ایلیاد و ادیسه رو خوندم 
ولی سختمه خوندن این کتاب ها 
برام جذاب نیستن 
پاسخ:
آره خب. منم به خاطر مطالعاتم در مورد غربِ باستان تصمیم گرفتم بخونمشون. 
در واقع ایلیاد و ادیسه مثل کتابِ مقدس بودند برای مردم یونان سده ۶ و ۷ قبل از میلاد
جمهور رو هم برای همین خریدم :) البته جمهورِ افلاطون داستان نیست.
اون داستان‌های گوته رو هم برای فهم سبک ادبی رمانتیسم :)
مگه شاهزاده خانم بابل چیه؟ در مورد چیه؟ 
پاسخ:
من که هنوز نخوندم ولی خیلی رمانتیک نیست. داستان یک شاهزاده است که میره که معشوقش رو پیدا کنه.
حدس میزنم مثل "کاندید" اثر همین ولتره. اونم خیلی رمانتیک نیست ولی کاندید همش دنبال معشوقه شه.
هی وای من یاد جراحی چهارتا دندون عقلم افتادم تا بن استخوانم درد گرفت😭
پاسخ:
سلام سرک جون. خوبی؟ الان حالت خوبه؟ برنگشتی؟ :)
۲۴ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۰۸ وحید عبدی پور
سلام علیکم و رحمت الله و برکاته.
وای اسم دندان و دندان درد و دندان پزشک که می یاد، اعصابم خورد میشه.

خداوندا طب مدرن را نابود، طب شیعی را برقرار بفرما.
کتاب دقائق العلاج اثر شیخ کرمانی در طب شیعی بی نظیر است.


بعدشم اعتراض شدید می کنم، شدید به هرکس که کتاب هایی از این قبیل که شما فرمودید می خرند.اودیسه و هومر چیه بابا...

حیف وقت شریف واقعا.


پاسخ:
سلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

ولی دندان پزشکی بیشتر یک اعمال یداوی محسوب میشه. اگر رساله دلاکیه رو خونده باشید، متوجه میشید که قدیم ها دلاک ها دندان می کشیدند. الان پزشک دندانپزشک. البته در یک جاهایی هم تفاوت هایی با طب سنتی داره ولی بلاخره دندان عقل کشیدن، زاییده طب مدرن نیست.

راحت بگید به من اعتراض دارید دیگه.
اگر کامنت ها رو میخوندید اونحا گفته ام که برای شناخت غرب مدرن باید اول دوره غرب باستان و یونانِ قدیم رو شناخت. ایلیاد و اودیسه هم در حکم کتاب مقدس مردم اون دوران بوده. 
برای شناخت مردم و روحیات و زمانه و ... جمهور افلاطون رو باید خوند.
به هر حال دستِ خالی و با بیسوادی نمیشه به جنگ دنیای مدرن رفت.
وقتِ شریف شما رو نمی دونم ولی وقتِ شریف من با این مطالعات مشکلی نداره.
در مملکت پزشک سالار ما که این حرفها فایده نداره
اما دغدغه تان ارزشمند است
متشکرم
پاسخ:
ولی من در این پست هایی که عنوانشون تاریخ روزهاست، من طرح دغدغه نمی کنم. صرفا خاطره میگم.
خواهش می کنم. :)
سلام صالحه جون الحمدلله خوبم
چرا برگشتم😊
پاسخ:
خوشحال شدم.
خوش اومدی :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">