صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

گشت تعصب و فلسفه لگد خورده حجاب

جمعه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۳۰ ب.ظ

همین اول بگم که اون کلیپ کذایی رو من ندیدم و نمی بینم و نخواهم دید. اینقدر که مایه ننگه! نمی دونم با این فاجعه ای که رخ داد چقدر قلب امام زمان به درد اومد. به جز ناراحتی برای اون دختر بیچاره، اعصابم خیلی خرد میشه وقتی به این فکر می کنم که دشمن شاد شدیم... دشمن شاد شدیم و بس.

مشکل از کجا شروع شد؟ چرا یک سری خانم مذهبی عقده ای داریم که وقتی یک دختر بدحجاب می بینند که به هر دلیلی موهایش بیرون است و آرایش دارد، دلشان میخواهد گیسش را بکشند و صورتش را خنج بیندازند!؟

لازم به ذکر نیست که تعداد این زن ها خیلی زیاد نیست! بلکه قطع به یقین تعداد زنان چادری بی تفاوت خیلی خیلی زیادتر است...

زنان چادری ای که چادر برای آن ها یک عادت است. یک تابو. یک نشانه مذهبی بودن و خیلی هم علاقه ای به چادر ندارند...

گاهی فکر می کنم که نظام جمهوری اسلامی یک اشتباه راهبردی در ترویج حجاب انجام داده است: ترویج چادر به عنوان حجاب برتر.

گشت ارشاد هم تاوان کم کاری ارگان های مسئول در قضیه حجاب است. چماقی است برای دل خوشی مسئولین گناهکار. چون حداقل دهه شصتی ها _ای که الان بی حجاب یا مثلا بد حجابند، یا بی تفاوت به غیرت و حجاب_ در طول سالهای درس خواندنشان در جمهوری اسلامی حتی یک درس دوخطی در مورد حجاب و غیرت نداشته اند... و تنها چیز عجیب برای من همین غیرت امیرعلی در لاتاری بود... از کجا می آمد این غیرت؟ نا کجا آباد؟؟؟

و شما دوست عزیز مطمئن باشید که اگر هم میخواستند آن درس چند خطی در مورد حجاب را بنویسند، گند میزدند. اما من آن درس را برایتان می نویسم:

پوشش حداقلی برای زن، پوشش تمام بدن در مقابل نامحرم به غیر از گردی صورت و دو دست تا مچ است به طوری که برجستگی های بدن مشخص نشود و رنگ و طرح آن توجه مردم را به سمت خود جلب نکند.

پوشش حداکثری برای زن، در مقابل نامحرم محدودیتی ندارد برای کسی که می خواهد خدا بیشتر او را دوست داشته باشد.

عفاف یعنی گفتار و رفتار متناسب با حیا در مقابل نامحرم

حیا به میزان لازم در وجود شما موجود است. تنها لازم است آن را حفظ کنید.

پوشش + عفاف = حجاب


در مورد آن آموزش‌های چپل چلاق اینجا را نیز بخوانید :)
موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۳۱
صالحه

نظرات  (۱۹)

۳۱ فروردين ۹۷ ، ۲۰:۵۳ چارلی ‎‌‌‌
دقیقا! هیچی بدتر از  «از خودی خوردن» نیست!
یه جمله ای بود میگفت بهترین راه برای خراب کردن یه چیزی اینه که ازش بد دفاع کنی!
پاسخ:
دقیقا :(
علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب بر محور تفکر اومانیستی است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد و مسلمانان نباید نظام آموزشی خود را بر اساس این علوم قرار دهند.

تمدن بدلی bornos.blog.ir
با نتیجه گیری آخر خیلی حال کردم
پوشش+عفاف=حجاب
خیلی درسته

پاسخ:
:/ غمگینم برای دیر شدن این حرف ها
۳۱ فروردين ۹۷ ، ۲۱:۱۵ علی ابن الرضا
سلام.دقیقا حرفایی که نوشتین قبول دارم
جایی که به خاطر عقده حتی از خدا دفاع کنی تو مسیرت بارها عقیدت رو لگدمال میکنی
پاسخ:
اون موقع دیگه از حکم خدا دفاع نمیکنی... فقط از منیّت دفاع میکنی‌...
 "چرا یک سری خانم مذهبی عقده ای داریم که وقتی یک دختر بدحجاب می بینند که به هر دلیلی موهاش بیرونه و آرایش داره، دلشون میخواد گیسش رو بکشن و صورتش رو خنج بندازن!؟"

چرا؟؟
به خاطر حجاب اجباری خوانوادهاشون :/ 


پاسخ:
نه. قطعا دلیلش حجاب اجباری برای افراد با حجاب نیست..‌.. شاید بی حجابی بدحجاب ها رو برای خودشون یک مزاحم میدونن...
منم دقیقا نمیدونم چرا ولی قطعا پای یک جهل بی رحمانه در میان است
نمیدونم والا
ولی همینو میدونم که اونی که با عقل و منطق چادرو انتخاب کرده و بعد عاشقش شده انقدر راحت و بی پروا و بدون فکر، کاری انجام نمیده که باعث بشه فرد بد حجاب کلا از حجاب متنفر بشه. 


پاسخ:
بین خودمون دو تا بمونه ولی من فکر میکنم این خانم ها بیشتر از اینکه بخوان بندگی شون رو به خدا ثابت کنند، از جهنم ترسیدند و چادر پوشیدند.
+ من اعتقادی به عشق به چادر ندارم
چرا اینطوری آخه 
پاسخ:
چطوری آخه؟
مگه هنوزم از این گشتا هست!؟
پاسخ:
انگاری...
تا قبل از تعرف حجاب رو خوب اومدی و موافقم 
مقداری با تعریف حجاب مساله دارم که خوب اختلاف نظره ، باید همه آدم ها رو دید 
از اولشم قرار نبود اجباری در کار باشه که بعد زدن زیرش ، باید همه آدم ها رو دید
پاسخ:
من فکر نمیکنم رعایت حجاب چیز سختی باشه. البته طبق تعریف اصلیش. نه اینکه نسخه چادر رو برای همه بپیچیم.
البته رعایت حجاب در جمهوری اسلامی یک قانونه. اتفاقا من نخواستم از نگاه حاکمیتی به این قضیه نگاه کنم. بلکه کاستی ها و قصور و تقصیر مسئولان رو در نظر گرفتم وگرنه باید مثل مهدی محمدی مینوشتم:
🔹اگر مامور پلیس با کسی خشونت بورزد، باید مجازات شود. لیکن همه جای جهان اینطور است که اگر فردی با مامور پلیس گلاویز شود، ناسزا بگوید و روی لباس خود دوربین نصب کند و فیلم بگیرد تا با انتشار آن مردم را فریب بدهد، مجازات او صدها برابر پلیس خاطی است.
🔹در ایران ما، غربگرایان محترم صبح تا شام در مدح آن سوی آب‌های مدیترانه مدیحه می‌خوانند اما به مفهوم «قانون»که می‌رسد، یکسره آنارشیست هستند. 
🔹از همه دردناک‌تر البته آن بازیگر محترمی است که جرائمش لاپوشانی شده تا آبرویش نرود، اما خود آبرویی برای قانون و جامعه‌اش قائل نیست.

از اولشم قرار نبود اجباری در کار باشه؟ اینو میتونید ثابت کنید؟
ببینید؛ قانون قانونه. در همه کشور ها اینطوره و راحتی و سختی رعایت اون به قانون گزار مربوط نیست. ضمن اینکه رعایت حجاب واقعا کار سختی نیست...
بله درسته ، قانون قانونه ! ولی قانونی ، قانونی است که افراد جامعه آن را بپذیرند؛ فرض کنید قانونی تصویب بشه که همه باید یک شنبه ها توسط پلیس کتک بخورند ، خوب قانونه دیگه ، باید اجرا بشه ، مردم هم اجرا میکنن ، کتک میخورن ولی آیا با رضایت کتک میخورند ؟ معلومه نه ، اگر کسی مقاومت کنه (حق طبیعی)، باید حذف بشه ؟ خوب معلومه که قانون قانون درستی نیست 
قوانین چرا ایجاد میشن ؟ به نظر شما !
+ تحولات انقلاب رو فارغ از جبهه گیری مطالعه کنید ، مدرک و سند زیاد هست
++ در کشور های دیگر این پلیس است که دوربین دارد تا اگر مرتکب چنین برخوردهایی شد ، مورد برخورد قرار گیرد!
منم نمیگم رعایت حجاب کار سختیه ، من نمیگم با حجاب مشکل دارم ، حرف من اینه که اجبار کار درستی نیست ، اگر اجبار خوب بود ، چرا همه را با زور دگنک مسلمان نکنیم ؟ ، هرکسی هم حاظر نشد مسلمان شود ، بکشیمش مثل داعش ! 

پاسخ:
شما توی پست من حمایتی از حجاب اجباری دیدید؟ من اصلا حانی حجاب اجباری نیستم. اساسا معتقدم که همونطور که نماز اجباری نیست، حجاب هم اجباری نیست. حتی از برخورد مامورین گشت هم بدم میاد. اما ماجرا در مورد حجاب کمی پیچیده تر از این حرف هاست. من فکر میکنم گشت ارشاد کارکرد خودش رو نداره. باید زن های هرزه و بی بند و بار در حجاب در جامعه رو خطاب قرار بدن ولی متاسفانه دارن قاطبه زنانی که پوشش عرفی ای که در دانشگاه و فروشگاه و ... ترویج میشه رو میپوشند، خطاب قرار میده.
+ این جمله قانونی بودن قانون رو در صورت پذیرش افراد جامعه همیشه درست نیست.
+ یه ذره بی ربطه ولی باید بگم که مطمئن باشید که این مسائل هیچ وقت به بروز یک انقلاب جدید منجر نمیشه. فقط مایه بی آبرویی نظام و تحریک مقطعی احساسات مردم میشه
مشکل بزرگ اینه که اغلب ما آدما 90 یا شایدم 100% عقایدمون بر اساس تعصبات کوریه که بالاجبار تو شرایطش قرار گرفتیم و پذیرفتیم. خیلی از ادما وقتی کاری رو هودشون نمیتونن انجام بدن در مقابل دیگرانی که مرتکبش هستن قد الم میکنن و عده ایم که تعدادشونم زیاده حقیقت ناب و نمیدونن!! من معتقدم اگر خیلی از ماها خیلی کارایی که در نظرمون خطا هست و دیگران انجام میدن انجام نمیدیم فقط و فقط دلیلش اینه که تو اون موقعیت قرار نگرفتیم. ازادی کامل برای انتخاب یا عدمش نداشتیم و شاید همیشه از چیزی ترسیدیم و یک اهرم فشار داشتیم. و این همون شرک خفیه که همه ما به نوعی گرفتارشیم چون خدارو نمیبینیم اما از فکر و حرف بنده هاش راجع به خودمون میترسیم!
و ب نظر منم بدترین کار همین بود که چادر شد یک سمبل گاها افراطی از خانوم خوب بودن!! ما و مسئولین عزیز این حوزه هیچ کاری برای ترویج حجاب نکردیم. فقط مامورا همه جا پخش شون و باسم امر به معروف روزبروز بیشتر از قبل گند زدن به پوشش و حجاب... این رشته سر دراز دارد.. اگر هر کسی لااقل خودش اون تعصب کور و کنار بذاره و با خودش کنار بیاد که چرا کاری رو انجام میده درصد زیادی ازین مشکلات حل میشه
پاسخ:
سلام سپیده خانوم... خبری ازتون نیست ها!
بله... این رشته سر دراز دارد...
سلام از ماست
کم سعادتیه دیگه گاهی گرفتاری زیاد میشه فرصت نمیشه خدمت برسیم D:
پاسخ:
اختیار دارید خانوووم... 
سلام علیکم
میخوام در مورد این بخش از فرمایش شما نکته ای بگم:

 چرا یک سری خانم مذهبی عقده ای داریم که وقتی یک دختر بدحجاب می بینند که به هر دلیلی موهایش بیرون است و آرایش دارد، دلشان میخواهد گیسش را بکشند و صورتش را خنج بیندازند!؟

لازم به ذکر نیست که تعداد این زن ها خیلی زیاد نیست! بلکه قطع به یقین تعداد زنان چادری بی تفاوت خیلی خیلی زیادتر است...

 با شما موافقم که هر دوی این حالتها در خطا هستن...

اما من در بین این دو طیف دلم بیشتر برای دسته اولی که شما ازش اعلام انزجار کردید میسوزه...

چون دسته دوم شاید چادری هم باشن اما به نظرم اصلا وارد وادی خودسازی نشدن برای همین انرژی منفی ای که بی حجابها توی اجتماع ساطع میکنن رو اصلا درک نمی کنن

بی تفاوتی شون به خاطر عدم درکشون هست نه به خاطر سعه صدرشون

لذا معتقدم اینها اصلا در وادی خودسازی وارد نشدن... اصلا لطیف نشدن که این انرژی های واضح منفی رو درک کنن...


اما اون دسته اول که از دیدن اینها غضبناک میشن دارن در وادی دینداری مسیر رو اشتباه میرن... نتیجه این میشه که با این مسیر اشتباه هم دنیاشون رو در عذابن هم اونورشون معلوم نیست به چه حال باشن...


من دلم برای این قشر بیشتر میسوزه...

چون خودم وقتی میبینم وادی خود سازی چقدر سخته و به اندکی اعوجاج ممکنه بد بشی... طوری که اون بی خیالها نسبت به خودسازی اونقد بد نمیشن... یه جورایی دلم براشون میسوزه...

و اگر بتونم کمکی بکنم و بنا باشه مخیر باشم بین این دو طیف ، به طیفی کمک میکنم که در مسیر خودسازی از روی جهل (نه از روی خبث درون) دارن مسیر رو اشتباه میرن 

یعنی همون دسته ای که شما حس انزجار پیدا میکنید ازشون


در مورد نظرتون در مورد مسئولین هم کاملا موافقم

پاسخ:
من باهاتون کاملا موافقم....
اگر متنِ پست نارسایی داره به خاطر کوتاهی ش هست
ولی واقعا من هم مثل شما فکر میکنم. ضربه ای که دسته دوم میزنن کمتر از ضربه دسته دوم نیست... ولی کلا فکر میکنم در راستای ترویج حجاب، ما غلط عمل کردیم
۰۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۱۴ نیوشا یعقوبی
من کلیپ رو دیدم هر دو مقصر بودن
ولییی گشت بیشتر چون به هر حال لازمه امر به معروف اخلاق داشتنه
کلیپ های دیگه ای هم هست که دخترای بی حجاب به پلیس فحش میدن و اون سکوت میکنه
اینجا پلیس اخلاق نشون داده در صورتی که پلیسه میتونه دستبند بزنه و ببره یا نه پلاک ماشین یاد داشت بشه و شکایت قانونی کلیپشم که سند کار اوناست و طبق قانون فحاشی هم جرم محسوب میشه و میشه شکایت کرد ولی اون شخص گذشت
بعد گشت ارشاد که باید نماد امر به معروف کردن درست باشه اینجوری کنه در برابر چهارتا فحش واقعا بی شخصیتی مامور گشت رو میرسونه
پاسخ:
راست میگی ها! منم الکی طرف اون دختره رو گرفتم...
چقدرم همه چیزو با هم قاطی کردم... زنان با حجاب، زنان بد حجاب، گشت ارشاد، مسئولین و ....
۰۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۵۷ نیوشا یعقوبی
احساس کردم جوابت تیکه داشت :)) 
پاسخ:
نه بابا... تو مچم رو گرفتی :)
۰۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۴۱ نیوشا یعقوبی
من غلط بکنم ننه
آدم باید دست بقیه رو بگیره نه مچ شونو
پاسخ:
:)))))
معلومه حالت خوب شده. الهی شکر
شما اگر راست میگیو تونستی این حرفها رو هویت واقعی بگی یعنی انقلاب 57 به ثمر رسید!
پاسخ:
این حرف های من هویت داره... فعلیت نداره. یعنی اتفاق افتادن و ظهور اندیشه‌ی الهی یک مسیر طولانی داره که شروع قدم برداشتن در اون مسیر با همین حرف هاست...
باید اعتراف کنم با دیدن کامنت شما قند تو دلم آب شد، چون احساس کردم که روح حرفم رو گرفتید...
انقلاب با ظهور حضرت حجت به ثمر مینشینه و خودتون هم میدونید که این انقلاب یک طفل نو پاست... حالا حالا ها هم کار داریم :) 
پس ما را دعا کنید بعد طلاق تلخ...ارامش با همسری خوب نصیبمون بشه
پاسخ:
چشم ... :)
سلام
چقدر تعریف هاتون خوب بود(خطوط آخر متن)
واقعا بعضی چیزها انقدر تلخه اصلا نمیتونم بهش فکر کنم

ببخشید دوباره یادآوری شد اون کلیپ،با نظرم...

مطلب بلوط خانم هم در این زمینه جالب بود...
پاسخ:
سلام.
نه... خواهش میکنم... اینا چیزایی هست که باید درموردش بحث بشه. با سکوت چیزی حل نمیشه
فکر کنم مطلب ایشون رو خوندم :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">