صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

پویا و راهِ درازش

شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۴ ق.ظ

ده سال پیش، در ایران چیزی به نام شبکه کودک نبود... اما شبکه الجزیره قطر، یک شبکه برای کودکان داشت که مونسِ بعدازظهرهای خسته‌ی من و برادرم بود.
مخصوصا من... تنهایی هام رو می‌کَند و می‌برد.
چون واقعا چیزی فراتر از یک شبکه کارتون و فیلم بود. روزانه حدودا دو ساعت کارتون برای خردسالان و یکی دو ساعت برای کودک و نوجوان کارتون پخش می کرد و مابقی زمان شبکه، برنامه های تولیدی بود... که سال ها بعد چند تقلید ابتر از بعضی از اون برنامه‌ها توی شبکه های ملی دیدم...
برنامه سازی در شبکه الجزیره للاطفال بیشتر جنبه آموزشی داشت تا سرگرمیِ صرف.
و حس میکنم هرچقدر هم که برنامه‌های اون شبکه رو براتون توضیح بدم، تقلایی بی‌فایده کردم چون در ایران ما تصوری از برنامه‌سازیِ جذاب نداریم و حتی برنامه‌ای مثل فاز هم جذابیت بصری کافی رو نداشت... ریتم مناسب رو نداشت و مخاطب رو با خودش نمی‌کشید.
ما توی ایران، اصلا برنامه‌ی گفتگومحور با مخاطبِ نوجوان و حضور کارشناس درمورد مشکلات نوجوانان نداشتیم و نداریم. مثل "نظره علی..."
ما یک مسابقه مهارت- دانایی ‌محورِ خوب هم نداریم. مثل "الدّرب"
یا حتی مستند برنامه‌های علمیِ مناسب نوجوان‌ها رو هم دوبله نمی‌کنیم.
برنامه‌های آموزشی در مورد ورزش‌ها، هنر‌ها، فناوری و آی‌تی و ... نداریم.
برنامه‌ی نمایشی با قصه جذاب و بازیگرانِ توانمند نداریم.
بارِ بی‌محتوایی می‌افته روی دوشِ عروسک‌ها که تازه تهِ تهِ هنرِ ما، کلاه قرمزی بوده که بیشتر به درد بزرگترها میخوره تا بچه ها... یک برنامه‌ی شلوغِ درهم برهم...
حتی کارتون‌های شبکه پویا مالِ سه نسلِ پیشه... عهدِ بوق...
و الان که برنامه‌ی ویژه‌ی سحرهای ماه رمضانِ شبکه پویا رو می‌بینم، دلم برای دخترم میسوزه که هیچ‌وقت طعمِ برنامه های مفید و جذاب رو نمی‌چشه... و اگر از تغییر ناامید نباشم ولی با بودجه فعلی صدا و سیما، حالا حالاها اتفاقی نخواهد افتاد مگر اینکه معجزه شود...

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۲
صالحه

نظرات  (۱۰)

۱۲ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۲۸ اقای متحیر
یعنی اونوقت شما از همون بچگی عربی بلد بودید؟
چه با کلاس!
پاسخ:
نه... بچه زیر 12 سال که نیازی به یادگیری زبان نداره
البته من هرچی دارم از مادرمه
از بچه گی فرستادمون مهد قرآن
۱۲ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۰۳ علیــ ـرضا
چکارهای برای ما کرده اند ! 
پاسخ:
من که دهه هفتادی ام. نمی تونم بگم نسل سوخته ام ولی بازم چیز زیادی انجام ندادن :|
سلام :)
نه تنها رسانه بلکه همه داریم تو تربیت نسل آینده کم کاری میکنیم ...
کارهایی داره انجام میشه ولی کافی نیست .
خدا حفظ کنه دخترتون رو ان شاءالله
پاسخ:
سلام. بله. صحیح می فرمایید
ممنونم :)
۱۲ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۲۹ وحید عبدی پور
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

بودجه؟؟؟
صدا سیما با و بی بودجه همینه
پاسخ:
سلام علیکم و رحمت الله و برکاته
نه خیر. شبکه پرس بودجه ش 7 برابر شبکه خبره و میبینیم که اینطور نیست 
شایدم نگاه شما تغییر کرده
مثلا اون موقعی که ما سوباسا نگاه میکردیم خیلی خیلی جذاب تر بود انگار .
پاسخ:
من که فقط کلی حرص می خوردم
اصلا نمی فهمیدیم بازی فوتبال اینا چند دقیقه است انقدر که صحنه آهسته نشون می دادن :|

:))
۱۲ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۰۷ وحید عبدی پور
پرس تیوی الان خیلی حرفه ایه؟؟؟
پاسخ:
خوبه... شما مگه میبینید؟
۱۳ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۲۵ وحید عبدی پور
مدتی برای تمرین زبان می دیدم

با شبکه خبر فرقی نداره
پاسخ:
همه میدونن پرس تی وی حرفه ای تره. به نظرم گفتن نداره
۱۳ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۲۰ وحید عبدی پور
همه می دونن؟؟؟

ببخشید بنده در بهترین دانشگاه علوم انسانی ایران
در بهترین دانشکده ارتباطات ایران
رسانه خواندم

پس نظر منو تخصصی تر از خودتون بدونید
پاسخ:
دانشگاه علامه؟
خب پس چرا کنار اسمتون می نویسید یک اهل حدیث؟
بعدم من حرفه ای بودن این شبکه رو از نظر صاحب نظران رسانه گفتم! نظر شخصیم نبود :)
سلام علیکم
چه طرح دغدغه ی مقدسی بود این مطلب...

اما ناامید نیستم... من خیلی امیدوارم... 
خدا میدونه وقتی میبینم چه گنج هایی داریم که میتونیم برای نوجوانان خودمون ارائه کنیم اما این گنج های در محبسه جهل مسئولین و اهل فن در حوزه کودک و نوجوان به زاویه رانده شده که حتی دوست ندارم اون 5 ، 6 ساعت خواب رو هم داشته باشم...
دوست دارم تمام توانم رو بسیج کنم تا گامی در این جهت بردارم
پاسخ:
سلام علیکم
وبلاگتون رو که خوندم متوجه شدم که دستی بر آتش دارید
ان شاءالله که آینده روشن است ... منم امیدوارم ولی برای بچه خودم امیدی ندارم :)
ان شاءالله که خدا کمکتون کنه و در حرکت هاتون برکت و رحمت خودش رو نازل کنه

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">