صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

مدلین آلبرایت چه گفت؟

چهارشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۵۲ ب.ظ
همه‌ی پدر و مادرهایی که نوزاد دارند یا بچه‌های کوچیک زیر چهار سال، ممکنه خسته بشن و حسابی قاطی کنند. حتی اگر به خاطر انگیزه‌های شخصی یا الهی، دلشون بخواد که بچه‌های زیادی بیارن، ممکنه بِبُرن و دیگه نخوان بچه دار بشن. 
بچه‌ها! دوستان! بیایید دعا کنیم که آدم‌های دور و اطراف این پدر و مادرها، بهشون زخم زبون نزنند. بهشون انگیزه بدن و کمکشون کنند و همچنان کمکشون کنند و از کمک کردن دریغ نورزند.

بیایید از خودمون شروع کنیم و هر وقت یک خانم بچه بغل رو دیدیم که نیاز به کمک داشت، درنگ نکنیم. ولو اینکه می‌خواد دمِ یک آبخوری، لیوانش رو پر از آب کنه ولی یک دستی سختش میشه. یا اینکه دوستمون تازه پدر شده، قبل از اینکه بهمون بگه نیاز مالی داره، ما پیشنهاد بدیم که بهش پول قرض بدیم... این کارها اول از همه توی زندگی خودمون برکت ایجاد می کنه و من به عینه دیدم این رو...

پ‌ن۲: این رو ضمیمه می کنم به فصل "درخواست کمک کنید" از کتاب "شرمنده نباش دختر"
موافقین ۱۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۱۶
صالحه

نظرات  (۵)

عالی بود 

با قدرت ادامه بدین

۱۶ مرداد ۹۸ ، ۲۰:۵۸ پیـــچـ ـک

سلام

چه ربطی به تیتر داشت؟ نفهمیدم!

با بند دوم خیلی موافقم گرچه وقتی یه کار خوبی انجام میدیم، مخصوصا اگر با نیت خدایی باشه هیچ انسانی هم به کمکمون نیاد خدا فرشته هاش رو برای کمک به ما میفرسته.

خدا وعده داده که هرکس در راهش جهاد کنه، یاری میکنه؛ پس حتما به این زن ها به وسیله ای کمک میرسه.

 

پاسخ:
سلام پیچک خانم
خب، اگه اون کتاب رو بخونی متوجه میشی چون مدلین آلبرایت جمله خیلی جالبی گفته
اما در تائیدت باید بگم که من یه قسمت از این مطلب رو قبل از انتشار حذف کردم که ریا نشه :) اینکه آدم هیچوقت لنگ نمی‌مونه: و من یتق الله یجعل له مخرجا، و یرزقه من حیث لایحتسب. و من یتوکل علی الله فهو حسبه. ان الله بالغ امره، قد جعل الله لکل شیء قدرا

سلام علیکم

نه تنها فرمایش شما درسته... در شرایط کنونی جامعه شیعی من به عنوان یک مرد به تمام مردها توصیه میکنم بابت هر فرزندی که همسرتون به دنیا میاره علاوه بر کمک های روحی و معنوی و مسائلی از این دست، هر چقدر توان مالی دارید در بالاترین سطح توانتون برای همسرتون هدیه های مادی هم بخرید... اگر وسع یکی برای هدیه خریدن، یه ماشین بود... حتما برای یک فرزند برای همسرش ماشین بخره... برای فرزند بعدی مثلا یه چیزی در همون حدود ها بخره...

 

با توجه به وسعش؛ هر مردی بهترین هدایای مادی رو هم بخره...

واقعا عقیده دارم به این سطح از توجه و تشکر از همسر بابت فرزند آوری... در حدی که به همسرم گفتم اگر تو دوست داشته باشی یه خانمی رو استخدام میکنیم که یه ساعاتی از روز بیاد کارهای خونه ات و کارهایی که نیاز داری رو برات انجام بده...

اما خودش قبول نکرد...

پاسخ:
و علیکم السلام
درسته ولی نیاز خانم‌ها با هم متفاوت هست. من خودم این مورد آخر رو (یعنی خدمتکار یا پرستار بچه) ترجیح میدم. چون بودن یا نبودن ماشین خیلی مهم نیست و کار آدم با آژانس هم راه میافته. تازه راحت تر هم هستیم. من دوست دارم گاهی برم بیرون از خونه. اینجاست که باید یک نفر کمکی باشه. اگر شوهر باشه که فبهاالمراد. ولی دوست ندارم زحمتم بیافته رو دوش مادر یا مادرشوهرم. به نظر من مهم‌ترین و بزرگترین کمک و قوت قلب و هدیه برای خانم‌های بچه‌دار همینه.
اما این رو هم دیدم که خداوند اصلا آدم رو لنگ نمی‌ذاره. کافیه فقط اراده انجام کارهامون رو داشته باشیم. گاهی خدا یه همسایه یا دوست خیلی خوب نصیبمون می‌کنه که بچمون بره با بچه‌هاشون بازی کنه. گاهی خدا وسیله دیگه ای جور می‌کنه.

ولی همه اینا به کنار. من دوست دارم شبیه خانم شما باشم‌. یعنی بتونم شبیهشون باشم. خونه بهترین جا برای رشد خانم‌هاست.

به نظر من خانمی که هم فرزند آوری میکنه و هم دغدغه علمی و فرهنگی داره داشتن یک خدمتکار ولو به صورت پاره وقت ، براش لازمه... منتها باید جوانب رو هم سنجید...

به فرمایش آقا که یه زمانی میفرمودن که خانمها باید بابت کارهایی که در خانه انجام میدن از همسرشون حقوقی دریافت کنن منتها باید فرهنگش جا بیفته تا اون مودت از بین نره...

 

اتفاقا دیشب هم دوباره با همسرم بحث خدمتکار رو کردم... و بهشون گفتم که نباید فرزند آوری موجب بشه تو خودت و علایق خودت رو کنار بذاری... اگر کار من سبک نشد و نتونستم هفته ای دو سه روز خونه بمونم که تو بری به کلاس هایی که دوست داری برسی میتونیم خدمتکاری بیاریم خونه تا تو خودت رو بابت فرزند آوری فراموش نکنی... ان شا الله به مرور قبول میکنن...

 

در مورد خط آخر فرمایشتون که فرمودید دوست دارید شبیه خانم من باشید باید عرض کنم که نظر لطف شماست اما جدای از اینکه مهمترین رسالت زن حفظ و تامین سکینت و تربیت خانواده و خانه اش هست اما در مورد در خانه ماندن و فعالیت و دغدغه اجتماعی داشتن باید به مزاج و طبع هر زن به صورت جداگانه هم توجه کرد...

اوایل ازدواجمون همسرم بعضی از فعالیت های اجتماعی رو خیلی دوست داشتن اما من میدونستم به طبع و مزاجش سازگار نیست و از اونجایی که زود ندای درونشون رو میشنون حتی بستر رو فراهم میکردم که برن در حوزه اون فعالیت، اما بعد از چند هفته میگفتن دوست ندارم اون فعالیت رو...

زمان برد تا فعالیتهای مطابق طبع و مزاجشون رو پیدا کنن... اما حالا افتاد در بند فرزند و فرزند آوری که از ضروریات جامعه شیعی هست مخصوصا در این عصر.... اینجا وظیفه منه تا کمکش کنم...

خلاصه اینکه شاید همسر من هم دوست داشته باشه شبیه شما بشه اما اونچه مهمه اینه که هر کسی به واقع بیابه برای چی اومده و خدا چه رسالتی رو به دوشش گذاشته... اون رسالت هم با شرایط اون شخص وفق میده هم با استعدادهاش و هم با طبع و مزاجش...

 

پاسخ:
اون دو سه خط اول نظرتون واقعا خیلی امیدوار کننده بود.
من به عنوان یک زن، گاهی احساس گناه می‌کنم که نمی‌تونم بیشتر برای بچه‌ام وقت بذارم و باهاش بازی کنم. چرا؟ چون کارهای زیادی روی زمین مونده و با اینکه سنی ندارم اما دیگه نمی‌تونم پا به پای بچه‌ام بچگی کنم. گاهی وقتا اون رو هم قاطی کارهای خانه می‌کنم. مثلا به جای بازی، باهاش حیاط رو تمیز می‌کنم (البته بد نیست) ولی جای بازی رو نمیگیره. اون نیاز داره خیالپردازی کنه. خلاقیتش رو شکوفا کنه.
شوهر من هم خیلی دوست داره برای من خدمتکار بگیره ولی فعلا اون گشایش ایجاد نشده که توانش رو پیدا کنیم. درسته مشکل مالی هست ولی به نظرم گرفتگی از جانب خودم هست. باید برکت ایجاد کنم تا کارهام رو خدا راست و ریس کنه.
در راستای همین ایجاد کردن برکت... به نظرم زن‌ها باید فعالیت اجتماعی داشته باشند. به قول شما، هرکس یه جوری...
و الان دارم میبینم چقدر این دو مساله (فعالیت اجتماعی و رسالت زن / داشتن خدمتکار و کمک حال) با هم رابطه و پیوند دارند.

چه جالب!!!

صبح در مورد قوه خیال و بازی کردن بچه ها مطلبی نوشتم که فردا منتشر میشه...

ان شا الله خدا به زندگی تون برکت بده... و داده ان شا الله بیشتر بشه...

پاسخ:
به زندگی شما هم. ان شاءالله

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">