صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

قمار برای یک حدودِ سه سالِ دیگر

پنجشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۱۲ ق.ظ

_ "مرگ! واژه ای سه حرفی که آدم رو میخکوب میکنه. اونم وقتی که داری به تولد فکر میکنی"*
اشک تو چشمام جمع شد. به قماری که یک بار تو زندگیم کردم، فکر کردم. چند بارِ دیگه باید این قمار رو تکرار کنم، خدا؟
*جمله‌ای در یکی از مستندهای شبکه افق

● با همه‌ی لذت‌ها و سختی‌ها، من خیلی قوی بودم... در ۹ هفتگی یک بار سونوگرافی رفتم... تپش قلبم زیاد شد از بس هیجان زده بودم. برای همین بی‌جنبه بودنم دیگه به سونوگرافی نرفتم. در عوض یک رژیم غذایی عالی داشتم. شاید همین ها باعث شد، حتی یک آمپول فشار هم لازم نداشته باشم.
و تا لحظه آخر دیگران معتقد بودند که بچه‌م پسره اما قلبم همیشه شک داشت. هیجانِ دیدنش، باعث شد درد و خواب و کوفتگیِ شبِ قبل رو فراموش کنم و شکوهِ قدم گذاشتنش به دنیا رو تماشا کنم.
و بخندم و حرف بزنم... و خودم برایش اذان و اقامه بگم... و حس کنم نزدیک ترین بنده‌ی خدا به خدا هستم.
آخ که چه‌ قدر اون لحظات پاک و معصوم بودم.
و حالا، مدتی هست که دلم برای اون لحظات ناب و پوشکِ سایز ۲ لک زده... برای یک بچه ناز که فقط میخوره و میخوابه و پی‌پی میکنه.
و برای داشتنش باید دوباره قمار کنم.
اینطوری یک "حدود سه سالِ دیگه" شروع میشه. یک حدودِ سه سال از عمرم که باید به پای یک بچه‌ی دیگه ریخته بشه...

● نمی‌ترسم و هیچ وقت نترسیدم... تو سه سالی که گذشت، نه دندونام خراب شد، نه هیکلم. حتی دلم میخواد برای بعدی بیمارستان هم نَرَم... درد کشیدن برام راحت بود. بدنِ بی‌رمق از یه مدتِ طولانی غذا دادن و خسته از بی‌خوابی... اینم خیلی سخت نبود.
سخت‌ترین قسمت، پا گذاشتن رو خودخواهی هامه! سخت‌ترین قسمت، له کردن بعضی از خواسته‌ها و آرزوهامه‌!
_ خدایا... اگر هر زن به ازای هر بچه‌ای که به دنیا میاره، پنج سال به عمرش اضافه میشه، تعجبی نداره! سه سالش که فقط برای اون سه سالِ اولِ زندگی بچه رفته... میمونه دو سالِ بعدی... اونم بذار به حسابِ هدیه‌ای که اگر بتونیم، باید توش به بدنِ خسته و آرزوهامون برسیم... اگر بتونیم...
_ قمار! واقعا واژه خوبیه برای بچه آوردن!
حتی نمی‌دونی قراره بعدا دستت رو بوس کنه یا ...

موافقین ۱۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۰
صالحه

نظرات  (۱۸)

تولدش مبارک باشه :)
پاسخ:
؟ کی؟
:)
حتی نمیدونی قراره بعدا دستت رو بوس کنه یا ...

چقدر هولناک بود این جمله...

ما که دستان پدر و مادرمان تاول زد از بس لبهایمان رو آن ننشست و منتظر ماندند...........................................................................................
پاسخ:
دست مادر و پدر رو بوس کردن یه چیزیه که از درون میجوشه. نشون میده اون بچه واقعا پدر و مادرش رو دوست داره و بهشون احترام میذاره.

اما گاهی وقتا از این کار یه پوسته خالی میمونه و خیلی بدم میاد وقتی میبینم اون بچه واقعا برای پدر و مادرش دلسوز نیست

اصلا بچه باید دلسوز باشه!:|
من جرئت این قمار رو ندارم:|
پاسخ:
تو میخوای سرِ چی‌ت قمار کنی؟
چی بگم 
پاسخ:
هیچ :)
مبارک باشه عزیزم : ))

پاسخ:
چی چی رو؟
 میدونستم الان باید منتظر تبریک ها باشم!

خبری نیست که!
آره ، واقعا قماره. ..
من که میترسم ولی انگار توی ترسش هم شیرینی وجود داره ..
پاسخ:
بچه اول ترس نداره.
دومی یه ذره ترس داره.
سومی بیشتر ترس داره...
چهارمی بیشتر تر...
پنجمی از ترس دیوونه میشی
ششمی دیوونه شدی
و.
..
بچه اول که خیییلیییی ترس داره :(
پاسخ:
اگه فقط یه بچه بخوای آره!
۲۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۵۰ وحید عبدی پور
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

اگه زن داشتم حتما این پستو نشونش می دادم
پاسخ:
سلام علیکم و رحمت الله و برکاته
الان این یعنی خوب بود:)
۲۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۰۶ وحید عبدی پور
اره دیگه 
پاسخ:
:) 
۲۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۲۱ چارلی ‎‌‌‌
قمار چرا؟ مگه جهت دهی به آینده بچه دست والدینش نیست؟ منظورم اینه که مثل تاس نیست که بندازینش هوا و بعد دیگه دست شما نباشه که 2 بیاد یا 6 !؟

پ.ن: منم شک داشتم که تبریک بگم یا نه D: واسه همین گذاشتم اول بقیه کامنت بدن  :)))
پاسخ:
درسته... قبول دارم تربیت بچه قمار نیست. اما همه‌ی شکل گیری شاکله یک بچه نهایتا تا ۲۱ سالگیه که البته زمانِ کمی برای تربیت نیست. بلکه کافی هم هست. اما بعد از اون بیشتر بستگی داره به اینکه والدین چقدر کارشون رو خوب و درست انجام دادن. پس از یه جایی به بعد دیگه خیلی به مادر و پدر ربط مستقیم نداره. اینطور فکر نمی کنی؟
گاهی هم بچه ها از اول انگار ناخلف ان. سرتق و بی پروا... و به هیچ صراطی مستقیم نمیشن! میشه که اینطوری بشه... میشه که یه بچه، حتی پدر و مادرش رو هم بدبخت کنه . نمیشه؟

+ همیشه مستند دیدن کار دست من میده! :)
الهی که زودی بیاد تو دامنت :)
پاسخ:
گریه‌م رو در نیار آسوکاااا!!!!
زوده... من هنوز نیاز به تنفس دارم!:))
۲۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۵۲ چارلی ‎‌‌‌
بله درست می‌گید :)
راستشو بخواید یه جورایی میخواستم نظر شما رو بدونم D: یادمه یه بار خودم تو جواب یکی از کامنتای وبلاگم نوشته بودم که یه بخشی از شخصیت بچه مطلقا به شانس وابستست! اینکه کی کجا باشه و چه صحنه ای رو ببینه :))
پاسخ:
من به شانس اعتقاد ندارم. کلا از وقتی خودم رو شناختم، تو زندگیم خبری از شانس خوب یا بد نبود. فقط لطفِ خدا بود که چیزای خوب نصیبم بشه یا مثلا بعضی چیزای بد برای امتحانم بود یا رشد کردنم... من دنیام رو اینطوری فهمیدم!
قضا و قدر واژه بهتریه. ولی همین قضا و قدر با دعای پدر و مادر تغییر میکنه. با کارِ خوب تغییر میکنه. با دعا تغییر میکنه...

+حالا نظرم رو میفهمی خوبه یا بد؟ :)
۲۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۱:۰۳ چارلی ‎‌‌‌
شانسی که من گفتم البته منظورم خوب یا بد نبود. شانس میتونه هیچ کدومش نباشه. مثلا جنسیت بچه شانسیه کاملا. منظورم از شانس، یه وجود ماوراءالطبیعه ای نیست که پشت اتفاقاست. منظورم احتمال هست. احتمال ریاضی. منظورم اون مفهوم خرافی شانس نیست که اغلب بخت و اقبال تعبیرش میکنن و برای بیشتر شدنش مهره مار میخرن یا نعل اسب جمع میکنن :))

پ.ن: این کلا از اون موضوعاتیه که یهو «چارلی دوم» درونم فعال میشه D: 

+ بسیور هم خوبه :) 
پاسخ:
مشخصه که این چارلیِ دومِ درون کمی هم جولیک‌طوره!
با این حساب همسر آینده من 50 سال اضافه میشه به عمرش چون حداقل 10 بچه باید داشته باشیم :)
پاسخ:
یا خداااا!
یعنی هر ده تاش هم اجباریه؟
جز شرایط ضمن عقد هست این مورد و قابل مذاکره هم نیست:))
پاسخ:
طیب الله انفاسکم... شرط سختی هم هست... امیدوارم بقیه چیزها رو راحت بگیرید :)
من حتی از خوابِ همچین قماری هم می ترسم.
یکی از بزرگترین کابوس هام، باردار شدنه و از دیدن شکم زنای حامله یه حس بدی بهم دست میده.
جرات اینکه یه موجود زنده به این دنیا اضافه کنم رو ندارم.
پاسخ:
اصلا یه جورایی آدم چندشش میشه... :)))))


ولی اگه باردار شی دیگه اینطوری فکر نمی کنی :)

خوش اومدی نلی جان
ولی قمار دلچسبیه
اصلا نمیدونم چه حکمتیه بچه‌ات سرتقم باشه از بودنش لذت میبری :))
من خیلیییی اذیت کردم ولی بابام میگه با همه اذیت کردنات بودنت نعمته تو نبودی من تا حالا دق کرده بودم
پاسخ:
آره واقعا... زندگی بدونِ بچه خیلی خالی و سوت و کوره...
من و شوهرم گاهی فکر می کنیم اگر آمادگیش رو داشتیم، زودتر میاوردیم خیلی بهتر بود.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">