صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

صندلی داغ صالحه+

چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۰۶:۰۰ ب.ظ

سلام دوستان. امیدوارم حالتون خوب باشه. اینم پست صندلی داغ! به مناسبت ۱۰۰۰ روزه شدن وبلاگم. اگر دوست داشتید سوالی بپرسید که تا الان موقعیتش پیش نیومده یا براتون جالبه که دیدگاه من رو در اون مورد بدونید خوشحال میشم که این صندلی داغ رو با حضورتون گرم‌ و دلنشین کنید.

چند نکته هم عرض کنم.

+ لطفا در یک کامنت ۱۰۰ تا سوال نپرسید. ده تا سوال در هر کامنت نهایتا! و اگر باز هم سوالی بود در کامنت بعدی.

+ و اینکه لطفا سوال از جایی کپی پیست نکنید. البته اگر سوالی که جای دیگه‌ای دیدید رو دوست دارید بپرسید، هیچ ایرادی نداره. اما کپی‌پیست‌های واضح رو جواب نمیدم.

+ سوالات تکراری هم که مشخصه. نگاه کنید که تکراری نباشه لطفا.

+ و یه چیزی. احتمالا از چند روز دیگه من قسمت کامنت‌های وبلاگ رو می‌بندم تا آخر فروردین. و فقط از بخش ؟صالحه؟ در صورت ضرورت جواب خواهم داد. حالا چرا؟ چون باید برای ارشد بخونم و می‌خوام میز کارم رو خالی کنم. امیدوارم از دستم دلگیر نشید و درکم کنید چون نمی‌تونم چند تا کار رو با هم پیش ببرم. این صندلی داغ هم باشه به مثابه یک خداحافظی موقت.

کامنت‌های این پست بدون تایید نمایش داده می‌شوند و من از فردا عصر شروع می‌کنم به جواب دادن. نظرات برای این مطلب تا روز یک شنبه باز هست.

پیشاپیش ممنون از حضور ارزشمندتون.

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۰
صالحه

چالش

نظرات  (۱۰)

۲۰ آذر ۹۸ ، ۱۹:۱۷ هلن پراسپرو

سلام

یه سوال که همین الان پیش اومد برام...

انگیزتون از ارشد خوندن چیه؟,

(اصلا سوال حاشیه آمیزی نیست که بخوام این کارو نهی کنم. صرفا سواله و می خوام بدونم)

پاسخ:
سلام عزیزم
اتفاقا این سوال خیلی خوبیه. خیلی سعی کردم بدون پاسخ دادن به این سوال به ارشد خوندن فکر نکنم.
راستش هم  خیلی واضحه و هم با مشورت به این نتیجه رسیدم که اگر بخوام در آینده یه عنصر مفید در فضای علمی و فرهنگی باشم و از نظر علمی افت نکنم باید الان ارشدم رو بخونم. اگر بخوام واگذارش کنم به یکی دوسال دیگه یا بعدا، قبولی در کنکور ارشد احتمالا برام سخت تر میشه. تازه دوست دارم بازم بچه بیارم. اونوقت درس خوندن آسون تر از الان نمیشه. و خلاصه اینکه هیچ چی مثل درس خوندن تو سن جوانی نیست :)

نظرتون راجع به :

مادر شوهر

پدر شوهر 

جاری ؟

زنداداش؟

از یکی که خیلی بدتون میاد اسمشو بگید ؟

یکی که خیلی دوسش دارید ؟

پاسخ:
خخخخخ
شما عزیزم چند سالتونه که اینقدر سوالاتت plain هستند؟؟
حالا چون می‌خوام سوالی رو بی جواب نذارم جواب میدم.
پدر شوهر هیچ‌وقت مثل پدر خود آدم نیست
مادر شوهر هیچ وقت مثل مادر خود آدم نیست
جاری هیچ وقت مثل زن‌داداش نیست
زن‌داداش هیچ وقت مثل جاری نیست

و اینکه من هیچ‌وقت از فرد خاصی نه خوشم میاد نه بدم میاد. از یه سری ویژگی‌ها بدم میاد. دروغگویی، دو رویی، خیانت در امانت، خبرچینی و کینه‌ورزی و بددلی و سوءظن
صد البته چند نفر رو خیلی دوست دارم. مادرو پدرم، همسرم و برادرام و بچه‌هام. همین :)
پاسخ گرفتی؟؟؟خخخخ
۲۰ آذر ۹۸ ، ۲۰:۳۸ سمانه جوووون

رمز قفل های وبلاگت چیههه؟؟؟

پاسخ:
شما دوست عزیز که همون نهال، خانم ارجمندی و یکی دونفر دیگه هستی! شما هرگز رمز دریافت نخواهید کرد :)
۲۱ آذر ۹۸ ، ۱۱:۰۵ میرزا مهدی

سلام

چرا نمیری نماز جمعه؟

چرا با همسرت تو خونه نماز جماعت نمیخونی؟

چرا انقدر واسه ما قیافه میگیری؟:))

چرا اول‌ها من فکر میکردم لااقل 5 سال از من بزرگتری؟

چرا عکس بچه‌هاتو نمیذاری بخوریمشون؟

چرا از سوال‌های من خوشت نیومد؟

پاسخ:
سلام
من کی قیافه گرفتم؟!؟ اصلا قیافه به من میاد؟
بعدم سوالاتتون خیلی خوب بود. الان فکر می‌کنید من به اینا جواب نمیدم؟
در مورد اقتدا کردن به همسر: همسر ظهرها که سر کاره. شب‌ها هم میره مسجد. فقط صبح‌ها میمونه تقریبا که اگر زودتر از اون نخونم و اون زودتر از من نخونه بهش اقتدا می‌کنم. همین دیروز صبح بهش اقتدا کردم! 
در مورد نماز جمعه: من خیلی نماز جمعه دوست دارم‌. اصلا نوستالژی منه. نماز جمعه زیر آفتاب، زیر بارون، زیر برف، زیر درختای چنار دانشگاه تهران، تو سرازیری، تو حرم حضرت عبدالعظیم... خیلی دوست دارم. دعاهای مخصوص نماز جمعه رو دوست دارم. ولی با بچه کوچیک فعلا سختمه. همسر هم نمی‌دونم چرا خیلی پایه نیست. البته منم باهاش مطرح نکردم :( ولی سوالتون خیلی خوب بود. باید تو رفتارم تجدید نظر کنم. فکر کنم آخرین نماز‌جمعه‌ای که رفتم خیلی وقت پیش بود...
در مورد ۵ سال بزرگتر بودن و اینا: والله نمی‌دونم! اتفاقا خودم فکر نمی‌کنم بزرگونه رفتار می‌کنم. حالا شاید یکی از دلایلش این باشه که دنیای واقعی و دنیای مجازی خیلی شباهتی به هم ندارند. و شاید هم دلیلش این باشه که من خیلی تعادل رفتاری ندارم  D:
عکس بچه‌ها رو چون باید ازشون اجازه بگیرم. عکس زینب رو هم اون سری گذاشتم چون حجابش کامل بود. :)

واقعا که ....

 

سلااام

چه جذاب 

خب سوالای من اینه که:

اهداف و برنامه هات چین؟😀 توی بیست سال آینده خودتو کجا میبینی؟ 

اگر ارشد بخونی بچه ها رو موقع کلاسات کجا میذاری؟

اون خانم استاده که دوسش داری کیه؟! از یکی از کامنتهای اون پست حس کردم یه آدم مشهوره که دیگران هم میشناسنش!

 

دیگه فعلا هیچی

راستی دوست دارم! از نوشته هات حس میکنم یه دختر خیلی دوستداشتی هستی💜

پاسخ:
اهدافم اهداف مقدسی‌اند! در چهارچوب کلمات نمی‌گنجند! :)
و دقیقا به علت همین تقدس و اینکه انوار الهیه باید بتابند تا من بهشون برسم و درصد اخلاص و جد و جهد و جهادم خیلی روش اثرگذاره اصصلا نمی‌تونم پیش بینی کنم که ۲۰ سال دیگه کجا خواهم بود!
واسه‌ی زمان دانشگاه هم که ۲ روز بیشتر نیست تو هفته. یه کاریش میکنم. اگر خدا راضی باشه خودش آپشن مقتضی رو هم برام در نظر میگیره :)
اون خانم هم مشهور نیست! ولی واضحه که وقتی اسمش رو ننوشتم برای این بود که احتمال دادم راضی نباشه که اسمش رو اینجا بنویسم. ایشون حساسیت‌های خاص خودشون رو دارند. و ضمنا مطمئنم که حتی اگر اسمشون رو  هم بگم شما نمیشناسید. چون اون اطلاعاتی که در موردشون دادم کافی بود که کسی که میشناسشون متوجه بشه درمورد کی حرف می‌زنم.

و اینکه ممنونم از این حس مثبت کامنتتون. کاش شما هم وبلاگ داشتید تا هم این ارتباط یک طرفه نمی‌موند و هم بیشتر با شما آشنا میشدم :)

لطفا سوال بالا رو خصوصی کنید. یادم رفت..... 

پاسخ:
عزیزم شما پیش‌فرضتون اشتباهه. من از بچه‌دار شدن خوشم نمیاد! من کی گفتم خوشم میاد؟؟؟؟؟
بعدش من کی طوری نشون دادم انگار هیچ سختی‌ای نداره؟ اینهمه نوشتم که از کلاس پنج شنبه‌ها که برگشتم به خاطر حمل وسایل خودم و زینب و خودِ زینب کت و کولم درد گرفته!!! اصلا از کجای مطالب من چنین برداشتی کردید؟

بعد حالا چرا میگید فرزند آوری چیزی در مایه‌های جهاده؟ کدوم در مایه‌های جهاد؟ خب خودِ جهاده! وگرنه ثواب خاصی نداره‌. آدم برای دل خودش بچه بیاره که ثواب نداره! 
فکر کنم جواب سوالتون رو گرفتید. اگر نه دقت کنید که سوالتون رو واضح نمی‌پرسید و یه عالمه پیش‌فرض توی ذهنتون هست که دارید با وجود اونا با مطالب روبه رو میشید. وفقکم الله

مگه دختر سن تکلیف زسیده داری که میگی حجابش کامل بود عکسش را گذاشتم? :/ 

پاسخ:
خخخخ
شوخی بود! نگرفتی؟

راستش من جواب سوالم رو نگرفتم. اصراری هم ندارم که جواب بگیرم، چون زیاد مهم نیست برام....

چون بالاتر گفتید که باز هم میخواید بچه دار بشید پرسیدم.

و اتفاقاً خوبه که خوشتون بیاد.

 

 

پاسخ:
اینکه آدم کاری رو دوست داشته باشه با اینکه رسالت و تعهد ایمانیش ببینه فرق داره.

کل وبلاگو دو سه ساعته خوندم😂

و خب خیلی سوال بود

اول اینکه چ پادکست ها (سخنرانی، دوره و ..) دیدید برای تربیت فرزند؟

پاسخ:
عزیز دل اون پست رو رها کن. وقتش تموم شده ولی فقط همین سوال رو جواب میدم.
نیمه دیگر ما استاد عباسی ولدی 
و جسته گریخته کلیپ های حاج آقا پناهیان قابل دسترسی در سایت بیان معنوی
کانال تربیت فرزند نوردیده که در بله و ایتا قابل سرچ هست
و چیزای دیگه :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی