صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

صالحه و رقابت‌هاش

شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۰۶:۵۴ ب.ظ

یادمه ۱۳_۱۴ سالم بود که با مامان و بابا و رضا و مهدی رفتیم حج عمره. اول هم رفتیم مدینه...
یادش به خیر. تنهایی توی مسجدالنبی نشسته بودم. یه دختری کمی جلوتر نشسته بود. هر دومون هم قرآن جلومون باز بود. من خسته شده بودم از خوندن ولی اون طوری صفحات رو تند تند ورق می‌زد که به منم انرژی می‌داد برای ادامه. برای همین سعی کردم خودم رو بهش برسونم. منم هی تند تند می‌خوندم ولی به یه جایی رسید که دیگه بریدم! جالب اینجا بود که اون دختر نه تنها خسته نشده بود، حتی سرعتش بیشتر هم شده بود. :)))

دیگه دیدم مشکوکه! رفتم ازش پرسیدم چطوری اینقدر سریع داری قرآن می‌خونی؟ حافظ قرآنی؟
باورتون نمیشه چی بهم گفت! گفت الکی دارم تورق می‌کنم!
وا رفتم یعنی!
حالا این حکایت رقابت کردن‌های منه. عاشق رقابتم ولی معمولا رقابتم پوچ و موهوم از کار درمیاد... کار که برای خدا نباشه همینه... به همین سادگی به همین خوشمزگی.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۱۹
صالحه

نظرات  (۶)

۱۹ بهمن ۹۸ ، ۱۹:۱۴ آقای مهربان

سلام 

چه پوچ و قشنگ!

جالب بود.

انگار قرآن بودا، ولی پوچ بود !

پاسخ:
سلام. خوش اومدید :)
راستش خودمم نمیتونم کارم رو تحلیل کنم :(

چند تا سوال تو اینستا پرسیدم ازت. ممنون میشم جواب بدی...

پاسخ:
بعله! تشریف بردید VIP? 
:)

سلام

رقابت یا همون مراقبه

راستش واقعیت اینه که مرز بین مراقب خود شدن و مراقب غیر خود شدن باریکه

کسی میتونه مراقب دیگران (رقابت با دیگران) اونم به شیوه الهی اش برسه که مراقبه از خود براش اصالت پیدا کرده باشه

مثلا در ماه رمضان جرم کمتر میشه , خیرات بیشتر میشه اما این امار مثبت هر چند خوبه اما حاوی پیامهایی هست و اون اینه که اکثر مردم تحت تاثیر جو غالب قرار میگیرن

این مدل تاثیر پذیری ممکنه در جامعه مهدوی هم باشه اما مختص عوامه...

مختص منتظران نیست

کاری به مفهوم اعتماد به نفس به معنای غربی اش ندارم اما به معنای اسلامی منی که دایم وارد رقابت با دیگران میشم (رقابتی که لازمه اش ندیدن خود باشه) یعنی اعتماد به نفسم در یه برهه ای لطمه خورده

و این مسیله خیلی هم فراگیره و فراوانی داره بین ماها

پاسخ:
سلام علیکم. ممنون که برام نوشتید.
موافقم... دائم نباید وارد رقابت با دیگران شد. باید استعدادها و شرایط خودمون برامون ملاک سنجش خودمون باشه. یعنی فقط با خودمون رقابت کنیم.
اما به هر شکل دنیا محلی هست که افراد بر هم سبقت می‌گیرند. گاهی توجه کردن به این مساله می‌تونه برامون تلنگر باشه.
اما این ماجرا مال سالها پیشه... واسه همین این مطلب رو نوشتم چون مدت‌ها بود در فاز رقابت ناسالم نرفته بودم.

چه جالب بود.... دید وسیع تری داشته باشیم. شاید طرف واقعا در حال انجام همون کار ما برای یه هدف مشترک بینمون نباشه!

پاسخ:
چه خوب گفتی...
برای همین الاعمال بالنیات!

منم از خوندن پستت ترک برداشتم حتی :))

بعدم که به نظرم به هر حال همچینم پوچ نبوده :) 

پاسخ:
:)
ضایع است دیگه :)) یه ساعت مشغول باشی، نه طرف داشته قرآن تلاوت می‌کرده و نه خودت از قرآن خوندنت چیزی فهمیده باشی! :)

چرا اتفاقا ازش درس گرفتی دیگه :)) همین خودش دست آورده

حتما که نباید از خود آیات مستقیما پند بگیری 

پاسخ:
الان آره!!!:))
مهم اینه که یادم نره پندم رو :))

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">