صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

حس و حالی که عاشقشم

شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۵۷ ب.ظ
عکاسی از فضاهای سنتی برای من بیشتر از اینکه تفریح باشه، یه رسالته.
برای اینکه بتونم عقلانیت درون سنت رو به نمایش بذارم و حس و حالی که سال‌هاست انگلیسی‌های مزدور و خائنان داخلی از یاد ما برده اند رو دوباره احیا کنم.
میدونم که تنهایی از پسش بر‌نمیام اما این وبلاگ رو از اول به همین نیت ایجاد کردم.

این عکس رو خودم گرفتم. اون نون هایی که زرد رنگ‌تر اند، نون گندم تنوری خانگی اند.
اون نون‌های تیره تر، جو تنوری اند.
عسل و انار و شیره‌ی مخلوط خرما و توت و انگور هم که هست.
اون نوشیدنی‌ها هم یکی‌ش دمنوش بادرنجبویه است و دیگری شیر‌بادامه. بادام میکس شده با آب.
یعنی من این صبحانه رو خوردم دیگه ناهار سیر و پر بودم. تازه یه ذره نون خوردم. آخه این نون های سبوس دار بدجوری قوت دارند!
مثل اون نمد زیر سفره قلم‌کاری که وقتی برای اولین بار، پاهام رو روش گذاشتم، یه گرمای خاصی تا قوزک پام اومد بالا، یه جوری که درد پاهام که از سردی بود، کم کم از بین رفت.
این عکس برای من پر از حسه...
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۱۹
صالحه

نظرات  (۲)

این فضا کجاش سنتیه؟ :)) انگلیسیهای مزدور شیر و عسل و نون نمیخورن؟ :)
پاسخ:
چه ربطی داره؟ اولا من دارم با صبحانه های الان مقایسه میکنم که فقط چای و نون و پنیره. یا نون و نوتلا. و نوشیدنی هم شیر و در موارد لاکچری تر آب پرتقال!!! ثانیا همه جای دنیا صبحانه تقریبا همین جور چیزا رو میخورن با این تفاوت که اونا اون چیزی رو بیشتر میخورن که بومی منطقه شونه. مثلا اروپایی ها خیلی روی لبنیات مانور میدن چون گاو و شیر زیاد دارن یا مثلا در بعضی از کشورهای عربی میبینیم که آویشن و روغن زیتون رو با نون هاشون مثل املت میخورن.
ما تو ایران انگور و بادام و توت و عسل های مختلف و خرما و گندم و جوی مرغوب داریم و همینا رو به شکل صبحانه در میآوردیم. در ضمن سر این سفره‌ی صبحانه‌ی من لبنیات نیست که! شیر بادام یعنی بادام میکس شده با آب. یا چایی نیست!( که ره آورد انگلیسی ها از هند است ) به جاش دمنوش بادرنجبویه است که گیاه بومی ایرانه.
بعدش مگه همین اجنبی ها نیومدند گفتند سبوس برنج و جو و گندمتون رو جدا کنید و بعدش هم کلی مواد مجهول و آشغال قاطی آردامون کردن؟
مگه نشنیدین که بیماری دیابت یکی از اصلی ترین دلایل بروزش آرد بدون سبوسه؟
من حرفم اینه: قدر داشته هامونو بدونیم.
و بازگشت به سنت، بی پایه و اساس نیست.
سنتی بودن فضا هم... خب اگه نیست برو تو آمریکا، مخلفات این سفره رو از سوپری بگیر بیار... لابد میشه دیگه!😎
گفته‌ ام بارها و می‌گویم
بی وجودش حیات مکروه است

همه‌ی عمرتکیه‌ گاهم بود
پدرم نام کوچکش کوه است...

| امید صباغ نو |
:)
پاسخ:
ولادت حضرت امیرالمومنین و روز مرد بر شماهم مبارک!

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">