صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

تو واقعا درخشانی

سه شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۱۱ ب.ظ
"تقدیم به پسرعمویم که نیازی ندارد در کنکور رتبه دو رقمی بیاورد"
امشب خبر اومد که داداشم، آقا مهدی، مدرسه تیزهوشان قبول شده. کلی تبریک و خداقوت دلاور و قهرمان و پهلوان و ... گفتیم.
پسرعموی من هم همون مدرسه ی تیزهوشانی درس خونده که الان مهدی اونجا قبول شده. سالی که گذشت، پیش دانشگاهی (طبق نظام قدیم خودمون میگم) بود و از عید برای کنکور خونده بود. کنکور تجربی داد و ۳۷۰۰ شد.
امشب وقتی مهدی خودش پیام قبولیش رو برای پسرعمو فرستاد، جواب داد: آفرین پسر، گل کاشتی. امسال تو از این خاندان حفظ آبرو کردی.
آخه پسر... اعصاب منو به هم نریز... تو لازم نیست رتبه دو رقمی بیاری که مایه آبرو بشی. تو لازم نیست کاری کنی... تو خوبی! کاش می تونستم بهت بگم که چقدر درخشان هستی... و فقط به خاطر اینکه از اون تست های لعنتی برای اون کنکور لعنتی تر نزدی، قبول نشدی تو یک دانشگاه خوب. پس به جهنم!
کاش مجبور نبودی برای جلب رضایت عمو، پزشکی بخونی... من می دونم تو چی دوست داری. دقیقا مثل خودمی. منم دبیرستانی که بودم با القائات این و اون فکر می کردم دوست دارم پزشک بشم. بعد از چندین سال تازه دارم می فهمم که چی دوست دارم و برای چی ساخته شدم. هر چند تو صد پله از من جلوتری چون در مورد رشته ی مورد علاقه ات از من و شوهرم پرسیدی و شبهاتت رو مطرح کردی. چون خیلی با ادب تر و متشرع تری. چون لااقل مادرِ روشنفکرت، حمایتت می کنه. چون مایه افتخار خانواده ات هستی... تو واقعا درخشانی.
موافقین ۱۴ مخالفین ۱ ۹۸/۰۵/۲۲
صالحه

نظرات  (۳)

۲۲ مرداد ۹۸ ، ۱۸:۳۶ **هِلِناز **

عزیزم...

ایشالا ک موفق باشه 

اگه بین دریافتی های مشاغل مختلف چنین تفاوت های نجومی سرسام‌آوری وجود نداشت مطمئن باشید کنکور اینقدر لعنتی نمیشد 

واقعا خوبه یکی باشه که بفهمه آدم واقعا چی دوست داره و حمایتش کنه 

خیلی خوبه که آدم بره سراغ علاقه و استعدادش حتی اگه به نظر بقیه عجیب باشه و چقدر خوب که مادرش حامیه :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">