صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

تستِ هوش و درایت آقایون!

دوشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۰۷:۵۱ ب.ظ
دیشب که یه نگاهی به دنبال‌کننده‌های وبلاگم انداختم، دیدم تقریبا نسبت آقایون به خانوما ۵۰-۵۰ هست. البته از لحاظ کیفی، به گمانم خانوم‌ها بیشتر این وبلاگ رو می‌خونند.
اما الان می‌خوام یه نظر‌سنجی بذارم که آقایون باید نظر بدن.
نظرات رو هم تا وقتی همه نظر ندن، تایید نمی‌کنم که جواب همدیگه رو نبینید و از روی دست هم تقلب نکنید! انتظار هم دارم که لااقل یه جواب ساده بدید... آهای آقایون دنبال‌کننده!!! خیلی ممنون میشم همکاری کنید!
خب! دو تا سوال هست.
۱- فکر کنید با مادرتون و همسرتون سوار کشتی شدید. هوا ابری میشه و طوفان شدیدی می‌گیره و خلاصه کشتی به این سمت و اون سمت میره. یهو خانومتون از سمت راست عرشه می‌افته تو آب دریا. بلافاصله هم مادرتون از سمت چپ عرشه کشتی می‌افته تو آب.
هیچ کمکی هم نیست و اونا هم هیچ کدوم شنا بلد نیستند و شما فقط می‌تونید یکی‌شون رو نجات بدید چون برای نجات هر کدوم بپرید تو آب، به خاطر فاصله و بقیه شرایط، دیگری غرق میشه.
کدوم رو نجات می‌دید؟
۲- تصور کنید که مادرتون و همسرتون هر دو مریض شدند. شما هم آشپزی بلد هستید. تصمیم می‌گیرید براشون سوپ درست کنید. متاسفانه شغلتون هم طوری هست که فعلا بودجه‌تون بهتون اجازه‌ی همین یک کار رو می‌ده. بعد از اینکه سوپ آماده میشه، سوپ رو تو دوتا ظرفِ یک‌نفره می‌ریزید و می‌بینید که کم هم اومده!!! بعدش که می‌خواهید ظرف‌ها رو بردارید و برید خونه مادرزنتون که خانومتون اونجاست و خونه‌ی پدری‌تون که مادرتون اونجاست، یک‌هو یکی از ظرفا از دستتون می‌افته و سوپش می‌ریزه رو زمین. بعد از جمع کردنِ سوپِ مذکور از روی زمین تصمیم می‌گیرید سوپِ باقی‌مونده رو برای یکی از دو مقصدِ فوق‌الذکر ببرید. خب! حالا سوپ رو برای چه کسی می‌برید؟
آقایون مشارکت کنید! نگید این می‌خواد هوش و درایت ما رو بسنجه و اینا... اگه جواب ندید، منم کلا جواب تست رو اینجا نخواهم نوشت! باااتشکر!!!

پی‌نوشت اینه که تو سوال دوم این رو هم لحاظ کنید که هیچ کس برای مراقبت از این دو نفر الان بالای سرشون نیست. یعنی هر دوشون تنها مونده‌اند و شام ندارند! :)
موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۸/۰۸/۱۳
صالحه

نظرات  (۱۷)

من خانومم ولی می‌خوام جواب بدم.

سوال از بیخ غلطه. قرار نیست آدم تو زندگی بین مادرخودش و خانومش یکی رو انتخاب کنه. وظیفه‌ای اگر هست برای هردوعه. این سوالات فقط ذهن رو بی‌خود درگیر و اختلاف‌ بیهوده ایجاد می‌کنه.

پاسخ:
عزیزم اینی که شما نوشتی که پاسخ نبود!
مگه هر سوال سختی قراره از بیخ و بن غلط باشه؟
شوهرم هم همینو گفت ولی...
صبر کن!
ضمنا فعلا جواب هاتون رو * می‌کنم که به کسی خط دهی نشه :))

مجردها چی؟ واجد شرایط مشارکت هستن؟ :)

پاسخ:
شما خانومید یا آقا؟
جواب بدید حالا.... عیبی نداره 

سلام

 

من چون کلا تست دوست دارم جواب سوال دوم رو میدم، سوپ رو می برم خونه مادرم، بعد میرم پیش خانمم شروع می کنم قربون صدقه رفتن و همدلی کردن باهاش که اندازه یه دیگ سوپ اثر داره:))))

 

نخود توی آش هم نیستم😁 سوال اولیه خیلی سخت بود، باشه برا آقایون

 

 

 

 

 

پاسخ:
مروه جان عزیزم... فعلا صبر کن! فقط خواستم بگم بهت که زندگی برای مردا اینطوری به فنا میره.
شما از دیدِ زنانه‌ی خودت جواب دادی... صبر کن

آخه این چه سوالاییه دختر خوب؟

من استرس گرفتم جای اقایون...

بگذر از این اختلاف عروس - مادرشوهری...

پاسخ:
نگران نباش صبا جان
مردا خیلی قوی اند.
از پسِ سخت تر از این چالش‌ها هم برمیان :)
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

آقا می‌ باشم :)

 

ازین جهت گفتم متأهل بودن شرطه یا نه که احتمالا بعد اینکه پاسخ بدم شما یا دیگران بهش خدشه وارد کنید که چون شما هنوز وارد زندگی زناشویی نشدی جوابت نافذ نیست یا اعتبار نداره و ازین حرفا

 

** ** *** **** **** **** 

****** ***** 

** ** *** ***** ***** ** ** ** ** ****** **** *** ** *** *** ** *** ** ** ** **** ***** ***** ** 

پاسخ:
نه! متاهل بودن شرط نیست! الان فکر کردم دیدم واقعا شرط نیست!

پاسختون هم باعث شد من حیرت زده بشم! 

از بیخ غلط بودنش به جهت سختیِ پاسخ بهش نیست. غلط غلطه دیگه :)

تو دوران خواستگاری که من واسه جمع‌آوری سوالاتم مطالعه و مشورت می‌کردم این سوال دقیقا یکی از سوالات هوشی بود که بهترین جواب بهش همینه که سوال اشتباست.‌ چون قرار نیست بین این و اون انتخابی شکل بگیره. هردو در کنار هم. مطرح کردنش به نظرم فقط به اختلاف‌های خانوادگی تن می‌زنه. حتی شاید تو همون جلسه خواستگاری هم گفتنش خوب نباشه.

فرقی هم نمی‌کنه جواب آقایون چی باشه. اول مادرم، اول همسرم و یا هردو. هرکس ممکنه تو ذهنش به یکی از این موارد تمایل داشته باشه و تا وقتی اون تمایلِ حتی غلط خیلی فراگیر نشده طبیعی هم هست. ولی قرار نیست بی‌پرده بازگو بشه و ایجاد اختلاف کنه، حتی برای لحظه‌ای در ذهن یک خانم یا آقا.

پاسخ:
از جهاتی باهات موافقم و از جهاتی نه. اما هنوز بر اصلِ این مساله پافشاربی می‌کنم که سوال مشکلی نداره. بذار جوابت رو اینطوری بدم. تا به حال این سوالِ هوش رو شنیدی؟: برای مجلسِ ختم امیرالمومنین علی، ناهار چی دادند؟
جواب چیه؟ اینه که سوال از بیخ و بن غلطه؟ نه! جواب اینه شهادت حضرت ماه رمضون بوده! ناهاری اصلا در کار نیست.
یه مبنا در کاره که اینجا مبناش تاریخه.
پاسخ این دو سوال هم مبنای خودش رو داره. باید مبناش رو پیدا کنی!

صالحه جان.

برای پسرم خوندم. 

میگه در مورد کشتی، برای زنم تیوپ نجات می اندازم تا خودشو نجات بده و همون وقت خودم برای نجات مامانم شنا می کنم.

 

 

در مورد سوپ، اونو برای مامانم می برم و به زنم هیچی نمی گم. ولی بعدا براش جبران می کنم

پاسخ:
اینک خانوم تبریک می‌گم! پسر شما واقعا باهوشه. خیلی از جوابش خوشم اومد. حتی با دیفالت ذهنیم از جهتی جور در نمی‌اومد به دلایلی... ولی جواب خیلی مدبرانه ای بود.
الحق که پسرِ خودتون و مدیر هست!
ولی کنجکاو شدم بدونم جواب مدیر چی هست. جسارت نباشه البته!

ربطش به مثالی که زدید رو متوجه نشدم.

به نظرم این دو سوال هیچ شباهت و ربطی بهم ندارن.

.

هنوزم معتقدم سوال اشتباهیه.

پاسخ:
پس اگه حوصله کردی بعدا بیا جواب تست رو بخون. بعدش می‌تونیم دوباره تو سر و کول هم بزنیم :)

سلام

سوال اول چون خودم هم شنا بلد نیستم هیچکی رو نجات نمیدم که حداقل زنده بمونم. یه راه دیگه هم هست که خانمم رو نجات بدم که نسل بشر ادامه پیدا کنه.

 

سوال دوم: دو راه داره، یا سوپ رو نصف می کنم دوباره، یا سوپ رو می برم برا همسرم و میرم خونه مادرم اینها با امکانات اونجا براش یه چیزی درست میکنم.

 

این پاسخ یه آقایی بود:)

پاسخ:
سلام :)
انصافا اینم از جواب‌های خیلی قشنگ بود و قشنگتر این بود که مشخص بود دلی هست ...
مخصوصا جواب سوال دوم رو پسندیدم!

می‌دونید اگه شباهتی هم باشه به کدوم سواله؟

به همونکه از بچه‌ها می‌پرسن مامانتو بیشتر دوست داری یا باباتو!

پاسخ:
اصلِ حرفت هم از اول همین بود دیگه! نه؟ :)
اتفاقا اینجا سوال در موردِ تکلیف و وظیفه‌ی مرد در قبال خانواده شه و نه اینکه چی دوست داره و چی دوست نداره. اگه به خاطر عشقش به مامانش و چون از دست زنش دلخوره، مامانش رو نجات بده، اشتباهه. اگر هم به خاطر عشقش به زنش و ..، زنش رو نجات بده، بازهم غلطه.
شوهر منم همین فکر رو کرد که جواب سوال رو نداد و همین جوابِ دعوای عروس و مادرشوهر بده و اله و بله... رو داد. 
پس سوال از علاقه و دوست داشتن نیست. سوال از تکلیف و وظیفه است. اگر غیر از این بود تستِ درایت نبود.

سلام

1- فقط آلکس

2-فقط آلکس

3- فقط آلکس

..و دیگر هیچ!!

پاسخ:
بعله! :|

سلام
۱۶ آبان ۹۸ ، ۰۱:۰۱ خانم ارجمندی

پس جواب تست و نمیذارید 

۱۶ آبان ۹۸ ، ۰۷:۲۸ آقای گوارا

این بیشتر شبیه سوال شب اول قبر بود تا تست هوش ! [لبخند]

 

1- همسرم . شاید چون هنوز جوونه و آرزو داره . و چون بهش نیاز دارم . بچه هام بی مادر می شن ! و چون حفاظت ازش به من سپرده شده .

2- مادرم . شاید چون ضعیف تر هستن و به اون سوپ بیشتر احتیاج دارن .

پاسخ:
متشکرم که توی تست شرکت کردید.
خیلی وقت بود کامنت نذاشته بودید! 

شوهرم میگه در مورد سوال اول، احتمالا اول زنم رو نجات می دادم. چون مادرروندتا بچه ی کوچک هست. و بعد برای مادرم یه فکری می کردم.

 

اما در مورد سوال دوم میگه کلا سوال غلطه و شرایط ها هم درست گفته نشده و من نمی تونم زودتر بگم سوپ رو برای کدوم شون می برم مگر اینکه واقعا توی شرایطش قرار بگیرم.

 

و لی من اگه جای شوهرم بودم، می گفتم سوپ رو برای زنم می بردم و به خواهرم زنگ می زدم که برای مامان سوپ بپزه و همین الان هم براش ببره

 

ولی خب،به عقلش نرسید .منم بهش نگفتم😀

پاسخ:
در مورد سوپ.... لایک دارید :)

از این نظر تا حدودی باهاتون موافقم :)

با سلام بنظر بنده اصولا این سوالات جز چرت بودن چیز دیگه ای نیست ... ... یعنی چی اقایون باید یا این یا اون و انتخاب کنن .... هر دو در مقام خودشون به جاش مهم میشن ... واقعا از ته دل میخوام که هیچوقت مرد ها مجبور به انتخاب یکی از افراد مهم زندگیشون نشن ... در ضمن مطالب وبلاگتون هم خوندم و حس میکنم چقدر بیکار هستید ( ببخشیدا البته ) .. یکم از خاله زنک بازی بیایید بیرون اطراف هم یه نگاه بندازید بد نیس ... گذری وبلاگتون رو خوندم و چقدر پشیمونم که وقتمو تلف کردم ....سر نماز برای دل همسرتون دعا کردم خداوند صبر بده همین ...

پاسخ:
سلام
ممنونم که برای صبر همسرم سر نماز دعا می‌کنید. متشکرم.

لطفا جواب تست رو بذارید.گ

مردم از فضولی

پاسخ:
حالا بخونید ببینید واقعا جوابِ قانع کننده ای هست یا نه!

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">