صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

به پایان آمد...

جمعه, ۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۰۶ ق.ظ
به پایان آمد دفترِ خنداننده شو ولی خندوانه همچنان باقیست. 
حالا می‌خوام دو تا چیز بگم: یکی خوب یکی بد! اول کدوم رو بگم؟ اول بد؟ باشه.
خندوانه هرچقدر جلو رفت باحال‌تر شد ولی غول‌تر شد. این سریِ اخیر رو که اصلا دوست نداشتم ببینم. در یک مدتِ کوتاه سلیقه‌ام به‌شدت تغییر کرده بود و به نظرم خندوانه حرفِ جدیدی نداشت ولی خودِ خندانند‌ه‌ها همون چیزِ جدید بودند. آره اون خوب همینه... خنداننده‌شو یه آینه بود که می‌شد توش جامعه رو دید. با همین جوون‌هایی که هم‌سن و سالِ من‌اند و هیچ‌کس _حتی رامبد جوان_ هم نمی‌تونست پیش‌بینی کنه که چه اتفاقاتی قراره توی خندوانه‌اش بیافته. با همین رای و نظراتِ مردم توی فضای مجازی... خیلی چیزها رو می‌شد فهمید.
محمد‌جواد رضایی نماینده‌ی محرومیتِ کشور با دور شدن از مرکزیتِ تهران بود و حمایتِ مردم ازش نشون‌دهنده آغوش بازِ ملت برای رشدِ این بخش از کشور.
محمد‌متین نصیری نماینده نوجوان‌هایی بود که از خیلی سال قبل چشم و گوششون به شدت باز شده.
آیتِ بی‌غم چهره‌ی خسته‌ی اون بخشِ منزویِ جامعه بود که نیاز داشت خودش رو پیدا کنه.
امیرحسین قیاسی روایتی از اون چاله چوله‌های وضعیتِ فعلیِ جامعه بود. یک روایتِ ساده و صمیمی بدونِ اون سیاه‌نمایی‌های مرسوم در قابِ سینما و تلویزیون.
وحید رحیمیان نماینده‌ی جوان‌هایی بود که گم‌شده‌اند... مثلِ همون مسخِ کافکایی. به کمک و حمایت نیاز دارند تا خودشون رو پیدا کنند و نباید با توکِ‌پا بندازیمشون تو زباله‌دانِ بهزیستیِ کشور... مردم هم با اینکه نفهمیدند احساسِ واقعیشون چیه ولی از عمقِ جان این نیازِ به حمایت رو حس کردند و به وحید رای دادند. شاید استندآپِ آیت خیلی حرفه‌ای بود ولی inception و حس و حالش، هیچ سنخیتی با حالِ فعلیِ جامعه نداره... برعکسِ مسخِ کافکا... (من خودم سرِ استندآپِ آیت از خنده داشتم غش میکردم. رای مردم منو شوکه کرد. در نتیجه به این نتیجه بالا رسیدم)
شرکتِ دخترخانم‌ها توی استندآپ و موضوعاتی که مطرح ‌‌می‌کردند و رفتارهاشون و روابطشون‌ نشون میده چقدر ارزش‌ها دگرگون شده. حالا خوب یا بدش بماند.
و علی صبوری... خیلی حرف‌ داشت برای من. شوخی‌های صبوری از یک طرف به از هم پاشیدگیِ بنیانِ خانواده و پریشانیِ فرزندان اشاره داشت و از طرفِ دیگه، به نگاهِ سخیفی که پسرانِ جوان به جنسِ مونث پیدا کرده‌اند. و اساسا چی می‌شه که استندآپ‌های صبوری اینقدر برای ما ملموسه؟ جز این‌که علی صبوری نماینده‌ی قسمت اعظمی از قشرِ جوانِ این مملکته؟ (البته من پشتِ همه‌ی شیطونی‌های صبوری، معصومیت می‌بینم و یک‌ عالمه خستگی از همه‌چیز.)
آره... من پشتِ چهره‌های همه‌ی این بچه‌ها معصومیت دیدم و اگر این معصومیت‌ها از دست میره، باید اولیاء و متولیانی پاسخگو باشند که قرار بود این بچه‌ها رو زیر بال و پرِ خودشون بگیرند. اونم نه در بسترِ محدودِ خنداننده‌شو! بلکه قرار بود بسترِ فرهنگی و سیاسی و اقتصادی کشور رو برای رشد همه‌شون مهیا کنند... کاری که نکردند....
+ از امشب که خنداننده‌شو تموم میشه، من از شرّ حجمِ عظیمی از دوگانگیِ احساساتم _که در رفت و آمد میان صفحاتِ اینستا و قابِ جادویی، شکل می‌گیره،_ راحت می‌شم چون دیگه هیچ‌ عاملی من رو وادار به دیدنِ این برنامه نمی‌کنه. هییییع.
+ در موردِ ابوطالب حسینی ننوشتم. اطلاعاتش داره لود میشه :) #بچه_شابدوالعظیم
موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۲
صالحه

نظرات  (۱۰)

خوب الان این چه عنوانیه؟ آدم فک می‌کنه دارید جمع می‌کنید می‌رید:)
پاسخ:
خخخخخ.... به این میگن اصلِ غافلگیری
صد دفعه این جمله دیشب تکرار شد تو خندوانه! منم خطِ اول توضیح دادم دیگه!

ولی بین خودمون بمونه، از دستِ اینایی هم که تا میگی الا الله بار و بندیلشون رو جمع می‌کنند هم لجم گرفته!
چه نگاه جالبی داشتید 
منم خندوانه رو فقط به خاطر خنداننده ها می دیدم و بیشتر به خاطر اجرا های ابوطالب :)
پاسخ:
انتقادی؟ پیشنهادی؟

فقط حیف که اجرای آخرش خیلی خوب نشد!
حالا به نظرت کی می‌بره؟
تا حالا خندوانه رو کامل ندیدم حتی اجرای کمدین ها رو همه‌شون رو ندیدم تنها کسی که همه اجراهایش رو کامل دیدم ابوطالب بود . آره این آخری یکم افت داشت نسبت به قبلی هاش ولی بازم بهش رای دادم:)  صبوری هم قشنگ بازی کردو نسبت به ابوطالب پر انرژی تر . در کل این دو نفر سبکشون تقریبا شبیه هم بود 
پاسخ:
آره. موضوعاتشون خیلی نزدیک به هم بود. زندان و زن و زندگی و بابا ! :)
غیر از چند مورد که زیاده روی داشتن(و اتفاقا شوخیاشون بیرون زد و کسی نخندید) من از این خوشم اومد که اینا تونستن(قیاسی و ابوطالب و صبوری) خیلی ظریف و نرم با وجود خط قرمزهای معمول اخلاقی جامعه/صداوسیما؛ کارشون رو پیش ببرن و ما رو واقعا بخندونن. اساسا استنداپ کمدی رایج، پر از شوخی‌هاییه که مناسب سن های پایین نیست،هرجایی هم برگزار بشه باید ضوابط محدودیت سنی رعایت بشه. ولی تلویزیون ما همچین قاعده هایی نداره و خانواده هام عموما براشون جدی نیست؛ هر برنامه ای رو هرکسی هر ساعتی ممکنه ببینه. با این حال، از این لحاظ میشه به خلاقیت و هوش و استعداد این سه چهار نفر آخر، بالاترین نمره رو داد.
پاسخ:
دقیقا. منم خیلی به این هوشمندی‌شون فکر کردم. استانداردهای جهانی رو جابه‌جا کردند اصن.

و احتمالا می‌دونید که بی‌غم و قیاسی و ابوطالب حسینی هر دو تیزهوشان درس‌ خونده‌اند! (کسانی که هیچ تجربه‌ای نداشتند ولی درخشیدند )
سلام ، حالا شما به کی رای میدادید ؟ :) 
پاسخ:
من دوبار بیشتر رای ندادم در کل.
یه ذره حسش نبود :)
داور ها هم خیلی خوب بودند آدم صمیمت در بینشان لمس می کرد و مشخص بود بچه ها هم با آنها راحت هستند
بعد برخی از قسمت ها که خنده دار نبود خود داور ها کمک می کردند تا هیجان داستان نیفته
پاسخ:
داور نبودند. بیشتر مربی بودند!
و طبق فرمایشات شما: مجلس‌گرم‌کن :)
بی غم یکم مشکلات داره ولی منزوی نیست
با اینکه تحصیلاتشم مرتبط نیست ولی از دبیرستان کار حرفه ای تئاتر میکرده و زمان دانشجویی هم ادامه داد
استندآپهای پزشکی هم توی تهران و شیراز میکرد
اگه صفحه اینستاگرامش رو هم دیده باشین کلیپ های طنز شوخی با دندونپزشکی که خودش میسازه میذاره
تقریبا کسایی که اومدن بالا یه تجربیات مرتبط و حرفه ای داشتن
مثل پارسال که برنده خودش قبل از خندوانه معروف بود و استندآپ حرفه ای انجام میداد

پاسخ:
راستش من اصلا در مقام قضاوتِ کسی نیستم و نباید هم باشم.
ولی فکر میکنم کسی که در فضای مجازی آدم پرشور و نشاطی هست لزوما در عالم واقع هم اینطور نیست.
🤔
منم در مورد کسی قضاوت نکردم!
فقط یادآوری کردم که بالا اومده ها حرفه این و در مورد اینکه توی زندگی شخصیشون پرشور و نشاطن نظری ندادم‎(:‎
آیت رو از نزدیک میشناختم و در موردش میشه گفت در واقعیت هم همینطوره
پاسخ:
منزوی که گفتم نه به اون معنای اصلیِ کلمه.
شاید یه حالتِ روحی منظورم بود که در نتیجه‌ی این همه‌ وارونگی ارزش‌ها ایجاد شده و فرد حالا دیگه احساسِ خوبی نسبت به خودش نداره. همون چیزی که بی‌غم توی استندآپ هاش درمورد لاغری و کوتاهی و ... اینا می‌گفت و اون احساسِ عجیب و ناخوشی که مردم درونِ آدم ایجاد می‌کنند.
شاید هم اشتباه کرده باشم ولی بیشتر روی صحبت های خودش بعد از حذف شدنش این حرف رو زدم.
بعد من یه عادتی دارم که بعضی‌ها بیشتر کامنت میذارن و براشون کامنت میذارم میدونن که گاهی نکته‌ای رو از اخلاق و حالت‌های روحیِ افراد کشف می‌کنم که خودشون هم خبر ندارند...
این بار هم امیدوارم اشتباه نکرده باشم
سلام. 
تا آخر متن،کنجکاوانه دنبال این بودم که راجع به ابوطالب چی می نویسید ...نمیدونم چرا دوست داشتم نظر بیست میلیون نفر رو راجع بهش بشنوم. خنداننده شوی امسال رو اصلا تخصصی دنبال نکردم ... بیشتر از خندیدن، متوجه بی پرده حرف زدن و گاهی حرف زدن از عمق جان یک سری جوان از قاب تلویزیون برام جذاب بود...گریه های وحید، سخنرانی آخر آیت و  و .. 
تشکر میکنم به خاطر این پست.  
پاسخ:
سلام.
نظرِ بیست میلیون نفر؟ مگه من دارم نظرِ بیست میلیون نفر رو منعکس میکنم؟
من اصلا ادعا ندارم که هرچی نوشتم درست بوده! 
منم خیلی جدی نبودم ولی جذابه دیگه... واقعا یه عده آدم بودند که فارغ از استندآپ‌هاشون نقش بازی نمی‌کردند... خودشون بودند.
ولی خوشحالم که خوشتون اومده :)
سلام.واااااااااااا شما چرا گارد تهاجمی میگیرید؟ 
 نگفتم که شما بیست میلیون نفرید...گفتم دوست داشتم نظر تک تک بیست میلیون نفری که روبیکایی بودند رو بدونم راجع بهش...
ادعا هم نکردم که هرچی گفتید درسته . گفتم از این پستتون خوشم اومده .

الان هم میخوام بگم که با قوانین وبلاگتون شدیدا موافقم و لایک. ولی لطفا برداشت نکنید که من گفتم شما قانونگذار خوبی هستید!  

 
پاسخ:
سلام. نه. من فقط خواستم سوء تفاهم نشه.

:)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">