صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

بهانه‌گیری

سه شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۰۲ ب.ظ

سریالِ پدر بهونه دستم داد. اون قسمتی که دختره، بعد از خراب شدن مراسم خواستگاری به پسره زنگ میزنه و پسره براش قرآن میخونه....

اعصابم خرد شد. به شوهرم گفتم چرا این بازیگره تمرین نکرده که قرآن رو با صوت و لحن بخونه یا حداقل یه ذره روان‌تر بخونه... نه مثلِ اینایی که دارن از رو قرآن می‌خونن... حالا اگر این یه سریالِ آمریکایی بود، مطمئنا بازیگره قبلش کلی تمرین کرده بود و عین بلبل قرآن میخوند. (در هالیوود همه بازیگرها، کلاس ورزش و رقص و بیان و آواز میرن... یعنی همون چیزایی که بهش نیاز دارن. منبع هم کتاب داستانِ من. اطلاعاتِ بیشتر در کتابخانه صالحه)
تصنعی و تکراری بودنِ این روایت و بازیِ بدِ بازیگرهای جوان، باعث میشه به هرکی میرسم و حرفِ این سریال میاد وسط، با هم دیگه بخندیم... چون نه بیانِ اون دختره خوبه و نه عشقش باورپذیر... پسره هم که اصلا شبیه پسرهایی که واقعا غضّ‌بصر می کنند، نیست. حرکاتش بیشتر شبیه یه پسرِ سردرگمه که هنوز خودش رو نشناخته... این وسط تنها بازیِ خوبِ فیلم، همون پدره است. دیسیپلینِ خاصی داره...


+ من این سریال رو دنبال نمی کنم چون باید شبکه پویا رو ببینم. ماشا و آقا خرسه و بچه رئیس یا ماجراهای نیلز رو هم به همه ی این سریال‌ها ترجیح میدم. لااقل یه فلسفی‌ای پشتِ قصه‌هاشون هست که کشفِ اون برام لذت‌بخش باشه. تازه‌اش هم ما خودمون یه پسر تو فامیل داریم عین این پسرِ تو فیلم: متولد ۷۵ - حافظ قرآن - لیسانس علوم قرآنی - استادِ زبانِ انگلیسی - ترم ۵ حقوق. وضعِ باباش هم خوبه. ژنش هم خوبه. البته قول نمیدم به واسطه ژنش به جایی برسه! دخترِ خوب میشناسید معرفی کنید. رو دستمون مونده! :))))


+ سریال پدر بهانه‌ای شد برای پرسیدن این سوال که آیا بعد از گذشتِ چهل سال از انقلاب، یک فیلم خوب داریم که عالَم و دنیایِ آدم‌های مذهبی رو درست همون چیزی که هست و نه یک ذره کمتر یا بیشتر نشون داده باشه؟


+ با سپاسِ فراوان از همه‌ی دوستانی که برای دخترم دعا کردند. ممنون از تک تک‌تون :)
موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۹
صالحه

نظرات  (۲۲)

۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۶:۰۵ پیـــچـ ـک
ماشا و آقاخرسه خیلی باحاله!
یه عناصرم هست پسر من خیلی دوست داره.
پاسخ:
تیتراژ عناصر رو دیدی؟ من معمولا توی خونه ادای اون دختره  رو در میارم
عُن  صر  هاااااا! :)))))
۱. اصلا نمیخوام این سریال رو نگاه کنم 
۲. با بیست دو سال عمر جدا می پرسم چجوری یه لیسانس داره و ترم ۵ از دومیه؟ و استاد زبانه؟ 
پسر بیست و دو ساله رو میگی رو دستت مونده من پیشت بودم چه گِلی به سر می گرفتی :$ 
پاسخ:
1. بهتر
2. دو ساله حافظ قرآن شد. همون سال هم امتحان حفظ اوقاف رو داد هم امتحانِ ورودی ارشد علوم قرآنی که درصورت قبولی بهشون لیسانس میدم.
زبان هم که دیگه کاری نداره.... ای بابا!

رو دستمون مونده دیگه! عذب...
واقعا هربار که یکی ازین فیلمارو میبینم میگم ازین مزخرف ترم میشه؟؟؟؟ بعد از مدتی با فیلم بعدی به جوابم میرسم. بله میشه!!!!!!
چرت محضه این فیلم منم نمیبینم الا ی وقتایی سر سفره و زورکی
و همیشه ام یه دختر اینجوری ک میاد تو یه خانواده مذهبی بدترین بلاها سرش میاد!!!!! بچه مذهبیا هم همیشه در سادگی و حماقت درجه یکن!!

پاسخ:
پس جوابت به سوال آخرم اینه که فیلم ها روز به روز بدتر هم میشن ! آره؟
۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۶:۳۶ پیـــچـ ـک
من از آهنگ پاندای کونگ فو کار خوشم میاد...
ما افسانه پاندای کونگ فو کاااارییییممم..
مخصوصا اونجاییش که دیش دن دون دون میکنه..خخخخخ
خیلی باحاله. یه بار آقای همسر وسط آهنگش زد جای دیگه دعوامون شد!خخخخخخ بعد خواست برگردونه هول کرده بود کانالو گم کرد!خخخخخخ
پاسخ:
تازه من یه مدت این ترانه ی زبان اصلیش رو حفظ بودم.
he lives  and he trains and he fights with the furious five
اصلا لعنتی خیلی هیجان داره. ولی خیلی بد آموزی داره
سینمایی سه ش هم افتضاحه. نذار بچه ات ببینه.
۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۶:۴۵ پیـــچـ ـک
چرا؟ چشه؟ دوبله شده شو نشون میده.
پاسخ:
منظورم صحنه نیست که!
مثل فیلم سینمایی face off هست. اگر بچه ات این فیلم رو ببینه جای خیر و شر توی ذهنش کم کم عوض میشه. در واقع تلفیقی از  تمدن کنفسیوسیِ شرقی با تمدن غربه.... خیلی فیلم خطرناکیه
ا
۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۶:۵۴ پیـــچـ ـک
تغییر چهره نیکلاس کیج منظورته؟ اون که فیلم بچه ها نیست!! 
پاسخ:
منظور من از لحاظ سبک فیلم نامه است...
توی تغییر چهره، یه جان تراولتا است یه نیکلاس کیج. (از اینجا به بعد برای اختصار فقط اسم کوچیکشون رو میگم)
کدوم پلیس هست؟ جان. آدم خوبه کیه؟ جان. قربانی کیه؟ جان
اما تو کل فیلم، به خاطر عوض شدن چهره ها، ما همش باید نیکلاس رو به عنوان آدم خوبه بپذیریم در حالی که شرور هست و جالب اینجاست که صحنه های شرارتش خیلی کم هست توی فیلم
در واقع این فیلم دو تا صحنه ی تاثیر گذار داره، یکی اولش یکی آخرش که هر دو هم صحنه آهسته میشن و توی ذهن می مونن. 
این فیلم باعث میشه که ما توی ذهنمون برای خیر و شر، قالب های دیگه ای تعیین کنیم. ذهن ما عادت داره که همیشه آدم ها رو با قیافه شون بشناسیم و حالا این فیلم میاد چهارچوب های ذهنمون رو خراب میکنه و میگه نباید مثل قبل فکر کنی. ولی چون ما توان جنگیدن با این چهارچوب پیش ساخته رو نداریم، ناخودآگاه جای خیر و شر رو عوض می کنیم. یعنی صحنه ی آخر که جان تراولتا بر میگرده خونش، احساس این رو داریم که آدم بده ی فیلم، چقدر خوبه.... دوستش دارم.... خیلی دوست داشتنی هست....


ضمن اینکه face off یه فیلم ضد مسیحه. یه سکانس کلیسا داره که یه مقدارش رو تو نسخه های پخش شده تو صدا و سیما سانسور میکنن
۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۶:۵۵ پیـــچـ ـک
دقیقتر در مورد پاندای کونگ فو کار بگو.
لطفا
پاسخ:
یکی از دوستان یه لینک گذاشته از سایت دکتر حسن عباسی
http://strategiccinema.ir/index.php/root/311-animation/strategic-animations/paper/408-2015-11-08-10-31-04
ولی خلاصه مطلب اینه که تو پاندای سه، یه پاندای تیز و بز ولی بدجنس داریم و یه پاندای مهربون ولی خنگ و دست و پا چلفتی
اون نمادِ دایره سیاه و سفید رو دیدی؟
غربی ها، تمدنِ به بن بست رسیده ی خودشون که نمادش همون تیز و بزِ بدجنس هست رو در رویارویی و یه جور تعامل با تمدنِ شرقی و اصالت های اون قرار میدن و پیروز میدان یه ابر تمدنِ خاص هست ولی بازم غربی... 

پیچیده است. خیلی شرح و بسط داره.
دقبقا
من اصلا نگاه نمیکنم تلویزیون مگه برنامه های خیلی خاص یا فیلمای طنز خاص که اونم گاهی سالی یه باره!
پاسخ:
منم طنز رو دوست دارم ولی کم میبینم. من بیشتر مستند میبینم اگر بچه بذاره. واقعا مستندسازامون زحمت میکشن
خداروشکر که جوجه ات خوبه :) 
پاسخ:
الحمدلله... :)
۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۷:۰۵ آقای مُرَّدَد
سلام. کتاب پیرمرد صد ساله ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد را خوندید؟
فکر کنم خوندید. با ترجمه ی خانم فرزانه طاهری. از نظرِ بنده ضعیف ترین ترجمه ی یک کتاب همین ترجمه ست. ولی تا انتها خوندم چون محتوا منو همراه خودش کشوند. به نظرم همین سریال پدر که بازیگرانش تصورات مخاطبو از یک داستان به فنا دادن، ممکنه ارزش دیدن داشته باشه به خاطرِ محتوای احتمالیش. ببینید هرچند خود من هم اگر میدونستم تو همون ساعت ماجراهای نیلزُ در شبکه پویا نشون میده هرگز پدر رو نمیدیدم.

پاسخ:
سلام
نه! ... گیرم نیفتاده که هاپولیش کنم :)


ماجرای نیلز واقعا جالبه. من دو سه قسمتش رو دیدم... خیلی عبرت آموزه. البته چون پدر رو کلا نمیبینم نمیدونم اون ساعت تو شبکه پویا چی میده
۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۷:۱۶ پیـــچـ ـک
تو تغییر چهره آدم گرگیجه میگیره راست میگی. نمیشه هم برای کسی تعریف کرد.
پاسخ:
آره... اصلا تمدن غرب همین کار رو میکنه. گیجت میکنه تا نفهمی چی به چیه
۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۴۵ وحید عبدی پور
سلام علیکم و رحمت الله و برکاته

من الحمدلله که اصلا تلویزیون نمی بینم.


فیلم هم هرگز نمی تونه خوب باشه...هرگز..هرگز فرمت الحادی ،سرگرمی، محتوای دینی تحویل نمی ده...هرگز.


تبلیغ فامیلتون رو می کنید برای  ازدواج کردنش؟؟
خوش به حالش.



الحمد الله اگه خدا بخواد ماهم سه ماه کمتر ازدواج می کنیم


ان شاءالله رب العالمین

فیلم خوب .هم هرگز تولید نمیشه
پاسخ:
سلام علیکم و رحمت الله و برکاته

پس اون نیمه گمشده تون رو بلاخره پیدا کردید؟
مبارکه ان شاءالله :)
۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۱۸ وحید عبدی پور
آره
 نیمه گمشده را پیدا کردم


اعتراف می کنم سواد دینیش از من بالاتره

همین برگ برندش بود نسبت به من

پاسخ:
وااای... یعنی اون کی بوده که هم سوادِ دینیش از آقای عبدی پور بیشتر بوده و هم دلِ ایشون رو برده؟

در هر صورت مبارکه... خیلی خوشحال شدم. زیر سایه امام زمان باشید
۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۲۵ بانو ایرانی
نه! نداریم. چون فیلم سازان، اصلا زندگی ما ها رو تجربه نکردن. جای ما نبودن. حس ما رو درک نکردن که بخوان منتقلش کنن.
اون بازیگری که چادر میگیره، اونی که میاد نقش مذهبی بازی می کنه، هیچ وقت نیومدن حس ماها رو درک کنن1 بازیهاشون غیر واقعی و رفتارشون تصنعی می شه!
این نظر منه البته. بنظرم دلیل اینکه نمی تونن نقشهای مذهبی رو خوب درارن، اینه
پاسخ:
خیلی نقش مذهبی ها رو بد بازی میکنند ولی جالبه که نقش آدم های بدبخت یا بی اعتقاد یا معمولی رو خوب در میارن...

شاید اگر میخواستند به دنیای حقیقی ما نزدیک بشن دیگه نمی تونستند بازیگری کنند. نه؟
۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۲۷ پیـــچـ ـک
پاندا نیست. یه گاومیشه که شمشیر داره با نور سبز. 
گاومیشه هم وقتی نگاش کنی مثل سیاه پوستای رپر میمونه. آخرش پاندا با نیروی کی که نمادش اژدهاست(اژدها بیشترین نیروی کی،یا نیروی درونی رو توی اساطیر چین داره) اون گاومیشه رو میخوره. بعد دوباره از دنیای ارواح به دنیای زنده ها رجعت میکنه. ولی نفهمیدم چه طور با شکل تمدن غربی. 
پاسخ:
باورت میشه من هنوز پاندا سه رو کامل ندیدم. حالا با اون لینک قبلی، نقدِ پاندای دو رو بخون. اصلِ قصه همونه، فقط شاخ و برگش زیاده. برای همین ما رو گیج میکنه.
در مورد بحث تمدن غرب، بذار فعلا بحث نکنیم.... مفصل میشه. میخوام بعدا درموردش بنویسم
۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۴۷ پیـــچـ ـک
حتما بنویس. من میخونم.
راستش این چیزایی که میبینم و میگم تحلیل خودمه. اطلاعات کافی ندارم. وقتی یکی یه چیزی میگه یا منویسه برام جذابه بدونم.
پاسخ:
اگه خدا بخواد مینویسم
فعلا که اینقدر مطلب دارم که در صفِ پست شدن هستند
اگر بخوام به زمانِ حال برسم باید روزی دو سه تا پست داشته باشم
نمیشه دیگه!
۱۰ مرداد ۹۷ ، ۰۸:۲۳ بانو ایرانی
موافقم. اگر به دنیای ما نزدیک می شدن شاید دیگه روند زندگیشون طوری تغییر می کرد که نمی تونستن همونطوری ادامه بدن.

پاسخ:
شاید...
کلاً فیلمش رو ندیدم، کم پیش میاد فیلمی بسازن که مخاطب پسند باشه.
پاسخ:
مثل پایتخت!
البته همونم من دیشب خواب دیدم که سری جدیدش اومده ولی خیلی مسخره شده!
عجب :)
پاسخ:
:)
نکته بسیار جالب این سریال اینه که نویسنده ش همون نویسنده سریال تنهایی لیلاست!
یعنی همون داستان قبلی شو برداشته، یه ذره اسما و محیط هارو عوض کرده! و بسیااااااار گندتر و مزخرف ترش کرده! داده یه کارگردان ضعیف ترتر هم بسازتش با بازیگرای ضعیف ترترتر!
پولم میگیرن واسه این گندکاریاشون! پول بیت المالو!

یعنی سیر پیشرفت داره بیداد میکنه توی صداوسیما! تهوع آورن!
کاش سریال مذهبی نسازن اصلا! سنگین ترن!
پاسخ:
راست میگی ها! نویسنده ش همونه...

چقدر باهات موافقم!

یعنی اعصابم داغون میشه به وضعیت صدا و سیما فکر میکنم...
۱۱ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۰۹ بانو ایرانی
اصلا موافق نیستم که فیلم خوب تولید نمی شه چون فرمتش الحادیه!
اگر ما بلد نیستیم بومیش کنیم، معنیش این نیست که نمی شه.

پاسخ:
نه. من نگفتم فیلم خوب نداریم. 
فیلمِ خوب در مورد مذهبی ها و طوری که اونا رو همون طور که هستند نشون بده نداریم!
بعد هم بحث اصلا سرِ به تسخیر در آوردن سینما و تلویزیون و رسانه نیست!
۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۲۴ بانو ایرانی
من در مورد اون آقای بالایی گفتم. نظر ایشون این بود که کلا چون فیلم ساخته شده توسط غربه، نمی تونه چیز خوبی ازش متولد بشه
پاسخ:
منم با شما موافقم 

اما من با اون آقا بحث نمیکنم.
متاسفانه دچار یک نوع افراط و تفریط اند :(

و تغییری هم ایجاد نمیشه:|

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">