صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

برای به وقت شام بیست دقیقه ای!

يكشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۰۲ ق.ظ

این حرفم رو به حساب هرچی میذارید بذارید ولی به عنوان کسی که تعدادی اطرافیانش در زمان جنگ سوریه در اون‌جا یا مستشار فرهنگی بودند یا فرمانده بودند یا سرباز و خودش هم دوبار به اون‌جا سفر کرده، هیچ چیز غیرطبیعی و غیرواقعی در این فیلم ندیدم! (این صحه گذاشتن بر صحبت حاج قاسم سلیمانی بود که گفتند شخصیت‌ها و اتفاقات خیلی خوب پرداخت شده بودند "البته در حد بضاعت خودم")
شاید بعضی از صحنه‌های جلوه‌های ویژه به دل نشینه یا بحث های پدر و پسری تا قبل از شروع شدن اتفاقات اصلی، اضافی باشه اما واقعا پرداخت شخصیت‌ها خیلی درست و واقعی بود. خیلی به حقیقت نزدیک بود. حتی تفاوت بین معارضین و داعش و حتی خود داعشی‌ها خیلی روشن تبیین شده بود. منش ایرانی‌ها، منش سوری‌ها، منش روس‌ها رو میشد فهمید و روش صحه گذاشت.
دلم میخواست به صحنه‌هایی که تو اونا این منش‌ها رو میشد دید اشاره کنم اما پشیمون شدم. چون حظ و بهره‌ی هر کسی از این فیلم به اندازه مطالعه و کنکاش قبلی خودش هست! به اندازه ظرفیت و فهم خودش هست! به اندازه‌ی صادق بودن خودش با خودش هست! و اون مورد اول، یعنی اطلاعات قبلی ما از سوریه و جنگ در اون بیشتر از همه می‌تونه به ما کمک کنه. مثلا من خودم در صحنه‌ سربریدن یاد شهید حججی نیافتادم ولی شوهرم چرا!
خب حالا سوال پیش میاد پس دیدن فیلم چه فایده‌ای داره؟ اینجاست که باید برید سینما و برای شخصیت‌ها و فداکاری‌ها و شجاعت‌هاشون کف و جیغ و هورا بکشید و گاهی هم نفستون حبس بشه و کلی حال کنید.
یه نکته مهم: شاید خیلی‌ها فکر کنند که بهترین زمان اکران رو به "به‌وقت شام" و "لاتاری" دادند اما واقعا اینطور نیست چون مردم توی عید دوست دارن فیلم کمدی ببینن نه ملودرام و تراژدی! تازه با اون همه نقد بد که درمورد به‌وقت شام و لاتاری شده، چطور میشه انتظار فروش موفق هم ازشون داشت!
نکته بعدی: ما واقعا تا بحال تو ایران همچین فیلم اکشنی نداشتیم. یعنی منی که از اکشن چندان خوشم نمیاد ولی دیوونه‌ی فیلم شدم.
یه چیز جالب: مانتویی که موقع دیدن فیلم پوشیده بودم، سوغات سوریه بود و شبیه مانتوی زن شیخ سعدی! صدالبته مانتوی من صد برابر قشنگ تر بود!
و جالب تر اینکه فاطمه‌زهرا با دو سال سن، فیلم رو دنبال کرد تا دیگه یه ربع آخر خوابش برد! و جالب تر اینکه وقتی فیلم تموم شد اصلا حس نکردیم یک ساعت و پنجاه دقیقه روی صندلی بودیم!

نکته آخر: اگر تا بحال پینت بال بازی نکردید، در مورد فیلم جنگی نظر ندید! ممنونم

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۲
صالحه

نظرات  (۶)

باشه بابا مانتوی شما خوب تر
شما سوریه رفته
جنگ دیده
اصلا شما مربی پینت بال :)

من که بازی نکردم پس منصرف میشم از دیدن فیلم
پاسخ:
:))))))))))
ما اینیم دیگه
:)))))))))
"من بچه جنگم"
خخخخ
تو فکر بودم برا فردا بلیطشو رزرو کنم ببینم ولی یکم دو دل شدم چون اعصابم بشدت تحت تاثیر صحنه های ناجور(اگه داشته باشه) قرار میگیره  . ولی خب با این توضیحات حتما میرم میبینم
دختر خوبی داری که با این سن گذاشته بری سینما ؛) خدا حفظش کنه
پاسخ:
خیلی هیجان داره. ما شاید دوباره هم بریم!
البته صحنه‌ی ناجور داره! ولی تاثیر روانی بد نداره! :))) خلاصه من ضمانتی نمی‌کنم :))))
من که دیشب شب تا صبح خواب داعش رو دیدم
:))) 
پاسخ:
راستی بعدا که دقت کردم دیدم توضیحات درست و حسابی در مورد کار جهادی مون یه مقدارش تو قسمت ۴ به بعد هست ولی بازم لازمه بنویسم که چند تا تیم بودیم و چه میکردیم. ان شاءالله سر فرصت مینویسم
آره من همچنان میخونم تا به اون قسمت برسم. به امید اکن روز :))
پاسخ:
:))))))))
۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۳۴ چارلی ‎‌‌‌
O_o
یکم خشونت فیلم برای یه دختر 2 ساله زیاد نبود آیا؟ ینی اون سکانسی رو هم که اسرا رو واسه سر بریدن به خط کردن رو هم دید؟ :/
پاسخ:
ایشون بیشتر به حاشیه های سالن توجه داشت، مثل تماشاچی ها و پفیلا و ... و تمایل داشت با بقیه مردم آشنا بشه تا با کاراکتر های فیلم:))
اصلا نمیدونم چی دید :)))))
یه ربع آخر هم خوابید.
بچه داری هم عالمی داره واقعا... 
۲۰ فروردين ۹۷ ، ۲۱:۰۸ چارلی ‎‌‌‌
خدا حفظش کنه براتون :)
پاسخ:
ممنونم 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">