صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

اگر دخترای دهه هشتادی‌ سلیطه شدند نگو چرا!

دوشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۳۹ ب.ظ

نمیفهمم این سریال دونگ‌یی چه نکته آموزنده‌ای داشت که حالا شبکه امید داره دوباره برای نوجوانان پخشش میکنه؟ اصلا اگر من بخوام محتوای این فیلم رو خلاصه کنم میشه این:
قسمت‌های اول فیلم که دونگ‌یی، امپراطور رو نمیشناسه، با لباس مبدل اونو خارج از قصر میبینه. بعد بهش میگه: خم شو تا من داخل قصر رو ببینم. بعد امپراطور خم میشه و دونگ‌یی میره رو کول امپراطور.
دوباره همین صحنه در قسمت آخر تکرار میشه. درحالی که سال‌ها گذشته و این بار دونگ‌یی میدونه که داره این حرف رو به امپراطور میزنه...
یعنی دونگ‌یی تو کل این فیلم سوارِ امپراطوره. حتی وقتی امپراطور در مورد بی توجهی‌هاش به بانو جانگ احساس عذاب وجدان میکنه، دونگ‌یی نمی‌ذاره امپراطور حقایق رو ببینه!
کلا این فیلم شدیدا فمینیستیه و بدآموزی‌هاش بی حد و حصره. در واقع دونگ‌یی عوضی‌ترین شخصیت فیلمه. یه بی‌اصل و نسب که امپراطور رو خر میکنه تا خودش به جای امپراطور حکومت کنه.
یعنی جومونگ و یانگوم شرف دارن به این فیلم. حالا هی از این فیلم‌ها پخش کنید و بچه‌ها ببینند. بعدا نگید چرا آمار طلاق زیاد شده! چرا!؟ چرا؟


بعدا نوشت: یکی از دوستان تذکراتی دادند که لازمه توضیح بدم.
۱. کلمه سلیطه رو به معنای سلطه جو و سلطه گر به کار بردم. هرچند معانی دیگری در فرهنگ های دیگر هم داره اما اون‌ها منظور من نبوده.
۲. بی‌اصل و نسب! اصلا چرا این واژه رو به کار بردم؟ چون در مدل های حکمرانی امپراطوری و پادشاهی و سلطنت، اصل و نسب خیلی مهم بوده. ولی این که الان میبینید دیگه مهم نیست چون حتی این مدل‌ها هم مدرن شدند. کما اینکه میبینید ملکه انگلیس، یک مدل آمریکایی رو به عنوان عروس خودش میپذیره. چون از مدل حکومتیِ سنتی اونا فقط یه پوسته مونده. حالا به بعضی‌ها برمی‌خوره اگر به این عروس جدیده بگی بی اصل و نسب. از نظر سلطنتِ انگلستان عروس جدید بی اصل و نسبه وگرنه از نظر اسلام که: ان اکرمکم عند الله اتقاکم!

موافقین ۵ مخالفین ۳ ۹۷/۰۵/۰۱
صالحه

نظرات  (۱۶)

شنیده بودم دوباره داره پخش میشه، اما نمیدونستم از شبکه امید!!
جدی؟؟ وضعیت تلویزیون اسف بار شده واقعا..
پاسخ:
آره دیگه. شبکه قحطیه!
گمانم فقط به خاطر شانسش هست که میبینند :/


++ چه عجب بعد مدت ها

فکر میکردیم زود بعد امتحان زودتر میاید :)
پاسخ:
یعنی شانس بود؟

یکی دوتا مطلب گذاشتم که!!!
:)
۰۱ مرداد ۹۷ ، ۲۲:۰۰ آقای رایمون
بابا فیلم کره ای اصلن چیزه. چیزی :دی
پاسخ:
:))
سلام
بی‌ارتباط با متنتون می‌تونم یه سوال بپرسم؟
پاسخ:
سلام. فقط سخت نباشه ها!
جدا در این حد؟ 
پاسخ:
خیلی بده. خیلی!
حل شد :)
پاسخ:
خدا رو شکر. من داشتم سکته میزدم! 
بله دیدم

اما قبل امتحان فعال تر بود یا من این طور فکر میکنم :)
پاسخ:
آره... 
تو پست قبل گفتم چرا. 
حالا کم کم وراجی هام شروع میشه. صبر کن! :))
۰۱ مرداد ۹۷ ، ۲۳:۴۹ دنیای کامپیوتر ...
اصلا نگاه نکردم...
پاسخ:
چیزی رو از دست ندادید!
۰۲ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۰۲ پیـــچـ ـک
سلام
کلا دونگ یی افسانه ست. در مورد چویی سوک بین تحقیق کنید متوجه میشید چه قدر این سریال دروغ پردازی داره.
ولی توی خود سریال یه چیزی برام جالبه. بانو جانگ بد بود چون قدرت ملکه اینهیون رو گرفت. اون وقت دونگ یی که همون کار رو با بانو جانگ کرد خوب بود. دقت کنید کنید که باز امپراطور عاشق ملکه اینهیون نبود فقط ملکه ش بود ولی بانو جانگ هم عشق امپراطور بود و هم ملکه ش.

یه جور تطهیر و پاک کردن دونگ یی و عملکردش.
یعنی اگه دونگ یی باشیم عیب نداره عشق کسی رو بدزدیم!
خیلی چرت و پرته!


پاسخ:
سلام
آفرین پیچک! دقیقا درست گفتی.
یه اتفاقی که توی فیلم کره‌ای ها میافته اینه که صحنه ها خیلی شبیه هم هست و فقط دیالوگ ها و احساساتِ غلیظ بازیگرهاست که فیلم و داستان رو پیش میبره. به خاطر همین مخاطب گیج میشه. نمیفهمه که دونگی هم بدتر از بانو جانگ نباشه، بهتر هم نیست!
برای همین ناراحتم که این سریال رو برای نوجوان ها گذاشتن. سریال خوش رنگ و لعابی هم هست. من خودم موسیقی.ش رو خیلی دوست داشتم!
۰۲ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۱۶ آقای مُرَّدَد
سلام نگاهیست متفاوت... خوشمان آمد....
پاسخ:
سلام آقای مردد
الحمدلله بهتر شدید؟
۰۲ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۴۹ مجهول الحال :)
ندیدم الحمدالله فیلمشو :)
دهه هشتادی هم نیستم در شرف هشتاد بودم  :| :)))
پاسخ:
:)
۰۲ مرداد ۹۷ ، ۱۶:۵۵ پیـــچـ ـک
خب سحر رسانه همینه دیگه...
پاسخ:
آره... آینه جادو! :)
سلام
اون زمانی که وب داشتم یه نقدی بر اون پست واکسنتون نوشتم :)) 
ولی خب اسم و آدرس ندادم و جنبه آموزشی داشت که خدای نکرده یهو از وبم که بازدیدش خیلی بالا بود هجوم نیارن اینجا...
اینو همینجوری گفتم...
یادم نمیاد آخرین باری که تلویزیون روشن کردم کی بود ؟؟ :)) 
چه ماهواره اش 
چه تلویزیون ایران 
افتضاحن :/ همه برنامه هاشون... 
فقط برنامه آشپزی Gemfood رو باهاش حال میکنم :دی 
۲۴ ساعته فقط و فقط آموزش آشپزی... 
تو این سریالاییم ک گفتین فقط یانگوم رو دیدم و دوستش داشتم تو نوجوونیم ...
اونم به خاطر آشپز بودن و پزشک بودنش :دی
و حالا خودم شدم یه پزشک آشپز :دی 
خلاصه که فیلم و سریال ها زیاد تاثیر میذاره رو ادمها
حتی ما بزرگ ها 
قبول دارم :) 
پاسخ:
سلام دلژین
من که توبه کردم از نوشتن پست‌های جنجالی... خدا رو شکر که لینکم نکردی! یه دختری که خیلی هم بازدید نداشت، منو لینک کرد. یعنی بیچاره شدم!

منم یک سالی هست که به خاطر خرخونی کردنم و بچه‌داری کمتر تلویزیون میبینم. الانم که تو تعطیلاتم هم همون رویه است
بعضی از برنامه های خاص مثل جهان‌آرا و مستند.های خوب رو میبینم!

و من هم چون میدونم که چقدر این فیلم‌های به ظاهر ساده اثرگذارن اینو نوشتم. مخصوصا روی نوجوان ها. بزرگترها و کودکان کمتر از این گروه سنی تاثیر میپذیرند.

:)
زودی وبلاگ بساز دوباره... جات خالیه!
ایشالا بعد آزمون پره انترنیم اگر حالی بود :) 

پاسخ:
ان شاءالله.
وبلاگ نداشتن هم توفیق اجباری‌ای هست برای بیشتر درس خوندن :)
با این موج فیلم های کره ای که کلا مخالفم


چه تیتری زدید!
شرم مان شد 
پاسخ:
سلام.

چرا؟ من که توضیح دادم پایین متن!
بله توضیح دادی

ولی کلا از واج آرایی و کلمه اش خوشم نمیاد :)
پاسخ:
خب دونگی واقعا نماد یک زنِ (چیره بر شوی) هست. ممکنه خودش خوبی‌هایی هم داشته باشه ولی داره قدرت شوهرش رو از بین میبره‌ و این خصوصیت واقعا آفت داره اگر درون دختران ایجاد بشه
حاج آقا پناهیان میگه ولایت پذیری فرزندان از طریق ولایت پدر رو پذیرفتن از جانب مادر در درون فرزندان ایجاد میشه. یه کم سخت گفتم ولی یعنی اگر مادر ولایت همسر رو نپذیره اون فرزندان راحت اهل پذیرش ولایت امام و ولی نمیشن.
مساله خیلی مهمی هست.
منم واژه سلیطه (یعنی زن چیره بر شوهر) رو انتخاب کردم که اوج انزجار و اشمئزاز خودم رو از این مدل زنان برسونم.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">