صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

اول دعوا با مذهبی ها

جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵ ق.ظ
ما میتونیم همه‌ی جوان های جامعه رو به دو دسته ی بچه مذهبی و بچه‌های غیر مذهبی تقسیم کنیم. اینکه گفتم غیر مذهبی واسه اینه که تقسیم بندی عقلی رو کاملا درست رعایت کرده باشم و هیچ کسی نتونه خارج از دایره تقسیمم بیرون بمونه. در واقع همیشه یه عده از افراد هستند که ادعا میکنند ما نه جزو این ها هستیم، نه جزو اون‌ها. این عده خاص احتمالا در مرز بین این دو مقسم قرار دارند و در آینده نه چندان دور، وضعیت خودشون رو تثبیت میکنند.
اصلا چی شد که اینا رو میگم؟ آخه تو یه وبلاگ دیگه طرف نوشته بود: " ....از اینکه به نظر من بچه مذهبی ها (معروف به حزب اللهی و بسیجی) معمولا چقدر منزجر کننده از عقایدشون دفاع میکنن و از اینکه چقدر به اعتقاداتشون دستی دستی ظلم میکنن حرف زدیم! "
لازم نیست کسی بگه. لابد دیگه همه می‌دونن که مذهبی ها چقدر دارن گند میزنن.راست میگه...
 بابا دِ لامصّب قبل از اینکه بسم‌الله بگی شروع میکنی به امربه‌معروف در مورد حجاب؟؟!؟؟ اولا اونی که تو داری انجام میدی نهی از منکره! اصلا تویِ مثلا مذهبی تو زندگیت چقدر معروف داری که بتونی امر به معروف کنی؟ ثانیا از سر و روت داره عقده‌ی محرومیت از آزادی های اون‌طرفی ها موج میزنه. بنده‌ی خدا برو خودت رو درست کن. برو تو آینه خودت رو نگاه کن. ببین چقدر حالت بده. من اگه اینو میگم واسه اینه که دوستت دارم. واسه اینه که عیبت رو من بگم بهتره تا یکی دیگه. واسه این که اگر اون غیرمذهبی چادری بشه عقده‌ای نمیمونه ولی تو هستی.
اگه یه ذره به درونمون نگاه کنیم بعد اینقدر بدی و زشتی و پلشتی میبینیم که باعث میشه بفهمیم ما فقط یک اپسیلون از اون غیرمذهبی جلوتریم. یک اپسیلونی که ممکنه با یه نسیم جا‌به‌جا بشه. بعد میبینی خیلی راه داریم برای رسیدن به خدا.
بسه دیگه. شروع کن. بشین کتابای که اونا میخونن رو بخون تا ببینی فازت عوض نمیشه. اگه نشد و تونستی از عقایدت پیش دلت دفاع کنی، اون‌وقت به بچه غیرمذهبی ها اخم و تخم کن.
بسه دیگه. شروع کن. بشین این سه تا کتاب رو بخون تا یه ذره از ادعاهات کم شه.
۱. رابطه عبد و مولا ۲. رهایی از تکبر پنهان ۳. چگونه یک نماز خوب بخوانیم
هر سه از علیرضا پناهیان / نشر بیان معنوی

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۸
صالحه

نظرات  (۱۳)

خودزنی نکنین.
امر و نهی فرض در دین،در عرض سایر واجبات الهیه س.ینی در طول بهش نرسیدن.مثال ساده ش اینجاس که مثلا XوYهر دو تارک نمازن و چون انجام همچین معروفی رو در خودشون نمیبینن همدیگر رو امر به اقامه ی نماز هم نمیکنن‌،در این نمونه این دو فرد در پیشگاه خداوند2واجب رو ترک کردن ینی باید ولو خودش تارک اقامه ی نماز بود،امر به نماز میکرد.
آزادی های اون طرفی هم چندان غیرقابل دسترس نیس.حالا اگر ویسکی گرنتس گرون درمیاد،عرق سگی میتونن بخورن و برای مذکر اگر نیاز به شل کردن سر کیسه س،برای مونث همین که گره ی روسری رو شل کنن فراهم خواهد شد.
کتاب خوندن هم بد نیس ولی این روزا وقتی برای هر گفت و گویی بحثا تا انکار و اثبات خداوند دامنه دار میشن پس بهتر خواهد بود که از کتب اعتقادی شروع کرد.

پاسخ:
تقریبا همه مثل شما فکر میکنند ولی خداوند در قرآن می فرماید: افتامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم و انتم تتلون الکتاب! یعنی به مردم میگید کار خوب انجام بدن در حالی که خودتان انجام نمیدهید؟
یعنی این کار غلطه.
ضمنا فرضیه اولیه شما در مورد در عرض هم بودن اصول و فروع اساسا غلطه.
اصول دین انقدر مهمه که با سستی بعضی از اونها، تمام کارهایی که انجام میدیم بی ثمر میشن. مثل اصل ولایت ائمه هدی
اما در مورد آزادی ها بحث بحث دیگری هست. منظورم از عقده وقتی هست که طرف از ترس جهنم کار بد انجام نمیده ولی دلش با اون گناهه. اتفاقا باید به این آدم ها این روایت رو گوشزد کرد که: هل الدین الا الحب!؟
ضمن اینکه کتاب هایی که معرفی کردم واقعا فراتر از یک کتاب معمولی و اعتقادات سطحی هستند و در اونها تلاش شده تا دین داریمون رو از سطح به عمق وجودمون برسونیم

چقدر این دسته آسیب رسانن تو جامعه چون متاسفانه راه و روش کارو بلد نیستن اکثریت و فقط یه چیزی شنیدن! 
هرکسی اگر خودشو درست کنه نه فقط ظاهر!! دروتشو فکرشو نیات واقعیشو و تمام درونشو پاک کنه به تنهایی مشوق خوبی میشه خودش..

پاسخ:
آره واقعا. منم همینو میگم.
امیدوارم همه مثل من فکر کنن.
فهم و درایه ی شما از این آیه با افزودن آیات و روایات دیگه در مورد ادعای پوچ شما در کتاب امر به معروف و نهی از منکر از آیةالله العظمى نوری همدانی(حفظه الله)صفحه ی136ذکر و سپس رد شدن و اتفاقا اونجا از اربعین شیخ بهایی(صاحب این رایی که شما بر اونین!)مطلب رو نشر و رد کردن:
و التحقیق فی المقام ان اطلاقات الادلة الدالة على وجوبهما مقتضیة لعدم الاشتراط و الادلة المذکورة التی قد توهم کونها مقیدة لهذه الاطلاقات کلها مخدوشة کلما قلنا و علیه فعدم الدلیل على الاشتراط من جهة هذه الادلة ثابت لامریة فیه.
بنابراین حرف شما صحیح نیس.
یه بحث عقلی هم اینجا داریم که بنظرم افق جدیدی براتون باز خواهد کرد اون هم اینکه ایده ی شما تالی فاسد خواهد داشت.ینی طبق رای شما اگر عادلی و فاسقی در منکر واحدی،نهی نکنن،در پیشگاه خداوند عادل گنه کار و فاسق رو بری الذمة میدونین.به دیگر سخن،شما اینجا فاسق رو بهره مندتر از عادل در پیشگاه خداوند در نظر آوردین که خب،قطعا حرف صحیحی نیس.
در مورد هم عرض بودن اصول و فروع هم چیزی نگفتم.گفتم امر و نهی فرض در اسلام در عرض سایر واجبات الهیه س.ینی در عرض نماز و روزه س.نمیدونم امامت رو چطور از حرف من درآوردین.
ضمن اینکه از ترس جهنم گناه نکردن هم اتفاقا بد نیس وگرنه آیات عذاب و خوف نازل نمیشدن.
درمورد استشهادتون به روایت هم اشتباه میکنین.
کتابای پناهیان اگر مثل سخنرانیای هیات میثاق باشن چیزی بیشتر از حرفای ذوقی نیستن.
پاسخ:
نه! اشتباه نشه. من بیشتر داشتم در مورد میزان اثرگذاری امربه معروف صحبت میکردم. نه اینکه باید کرد یا نه. وقتی خودت به چیزی که میگی عامل نیستی طبیعتا نمیتونی دیگران رو آنچنان که باید و شاید و حق مطلب است بهش امر کنی. شما بحث رو دارید میبرید به سمت دیگری که اصلا به حیثیت بحث من مربوط نیست.
مساله این است: چرا حزب الله اینقدر بد اعتقادات خودش را ترویج میدهد. چرا ابتکار عمل کمی دارد؟! 
من در این مطلب یکی از علت ها را رشد نایافته بودن خود مذهبی ها عنوان کردم.
ضمنا چرا اینقدر نسبت به حاج آقا پناهیان گارد دارید؟ اصلا شما سخنرانی های چه کسی رو قبول دارید؟
این مطلب پایین رو هم از کانال حاج آقا برداشتم. بخونید:
📕زناکار بدتر است یا کسی که نماز نمی‌خواند؟

🔸از امام صادق(ع) پرسیدند: «چرا زناکار را کافر نمی‌دانید، امّا کسی که نماز را ترک کند، کافر می‌دانید؟» حضرت فرمودند: «زیرا زناکار و شبیه او، این کار را به دلیل شهوتش انجام داده که بر او غلبه کرده است، ولی تارک الصلاه نماز را ترک نکرده مگر به خاطر خوار شمردن آن؛ زیرا شما زناکاری را نمی‌یابی که سراغ این کار رفته باشد مگر اینکه به خاطر لذتی که در آن وجود داشته سراغ آن رفته است ولی کسی که نماز را ترک می کند هیچ لذتی در ترک نماز نمی‌یابد و زمانی که لذتی در کار نباشد، خوار شمردن واقع می‌شود و زمانی که خوار شمردن باشد، کفر هم هست.»  
مگر نماز نخواندن چقدر لذت دارد؟ مگر چقدر از ترک نماز کیف کرده است؟ آیا جز این است که خواسته نماز را سبک بشمارد؟ جز این است که خواسته به خدا بی‌احترامی کند؟!  البته باید توجه کنیم؛ همان‌طور که نماز نخواندن بی‌احترامی به خدا است، دیرخواندن نماز هم کمی بی‌احترامی به خدا است.
 بخشی از کتاب "چگونه یک #نماز خوب بخوانیم؟" اثر علیرضا پناهیان 
+یه مقدار هم توپخونه رو اونورتر بگیرین،حزب اللهیا خودشون به اندازه ی کافی(و شاید هم بیشتر)منتقد دارن.
پاسخ:
من اصلا منظورم حزب اللهی های واقعی نیست ها! که اگه همه مثل اونا بودن دنیا گلستان میشد ولی وقتی این دعوا رو میکنم هرکسی که قراره به فکر بیافته، میافته و این خوبه! و تازه اشکال حزب الله رو خودش واسه خودش تشریح کنه که بهتر از اینه که کسانی دیگه بگن
چرا مثلا اگر من عامل به معروفی نیستم نمیتونم چنانکه باید بهش امر کنم؟!(ینی مثلا من برای اینکه تاثیر امر به اقامه ی نماز رو بیشتر کنم،باید جلوی چشم مامور اول نماز بخونم،بعد بیام امر کنم؟!)در مورد نهی از منکر که برای رد حرفتون اصلا نیازی به بررسی خیلی زیاد نیس چون اتفاقا عاملین منکرات خیلی وقتا از عمق فاجعه ش بهتر خبر دارن مثلا ناهیان از شرب دخان و مواد مخدری که معتادن اتفاقا چون عمق قبحش رو بهتر درک میکنن چه بسا بتونن بهتر هم نهی کنن و حال و روز داغونشون تاثیر نهیشون رو هم بیشتر میکنن.
شما اول ثابت کنین که حزب اللهیا بد اعتقادات خودشون رو ترویج میدن،بعد بیایین علت یابی کنین.اصلا اینکه حزب اللهیا گرفتار عدم ابتکار عمل و این چیزان رو چطور ثابت میکنین؟!
رشد نایافتگی حزب اللهیا رو چطوری متوجه میشین؟!ینی همینطوری به صورت حزب اللهیا نیگا میکنین و متوجه عقده،حقارت و عدم رشد ناشی از عقده و حقارت میشین؟!
اینکه یه تقسیم بندی مذهبی ویا غیرمذهبی بکنین که ادعاهای صرف بعدیتون رو علمی نخواهد کرد!
اگر میبینین امر و نهی جوابگو نیس الزاما مشکل از اینور نیس(البته من وجود مشکل تو حزب اللهیا رو نفی نمیکنم ولی همینطوری هم بهشون رشد یافته نبودن،عقده ای و اینا رو نمیبندم.)اون که معصوم(ع)بود،کار با مردم رو بی نقص انجام میداد سرش رو بریدن تو تشت طلا بردن باهاش جشن گرفتن،حزب اللهیای ما که نهایتا عادلن.
+کارنکردن امر و نهی فرض در جامعه ی ما دلیلش این چیزا نیس.بنظرم شدت عمل رو از دست حزب اللهیا گرفتن.
گاردی هم نسبت به کسی ندارم منتها حرفای ایشون رو زیاد پای منبرشون بودم،شنیدم و به نظرم کلا ذوقی و ایناس.ترامپ گفته بود امثال مریل استریپ تو هالیوود اُور ریتدن،آقای پناهیان هم اینجا اینطورن.
من هم دارم اشکال شما رو میگم که کلا روی مسائل بی اساس با حزب اللهیا به قول خودتون دعوا میکنین‌.
این مطلب شما رو اگر آقای پناهیان تو سخنرانی میگفتن چون معمولا یه طرفه س و کسایی امکان خدشه ندارن میشد رد شد و گذشت منتها بلاگ اینگونه که بگیم،صلوات بگیریم و بریم نیس.
باری،موفق باشین!
پاسخ:
اینکه قبل از اینکه بخوای به کسی امر به نماز کنی، جلوش نماز بخونی، خودش امر به معروفه، دیگه لازم نیست بگی که!
حتما این حدیث رو شنیدید که: کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم
واقعا لازم نیست خیلی وقت ها چیزی بگیم، عمل خوب ما معمولا جذاب تر از حرفای خوب ماست.
بعد هم شدت عمل رو از حزب اللهی ها گرفتن یعنی چی؟ یعنی اون گشت ارشاد نحس؟
بعد هم ببخشید که صریح میگم ولی نگفتید حرفای کی رو قبول دارید؟ 
بعد هم اگر حزب اللهی ها رشد یافته بودن که امام زمان ظهور میکرد. روایت داریم یه کسی اصرار اصرار کرد به امام صادق که آقا چرا قیام نمیکنی؟ تو هزاران مرید و یاور داری! بعد امام بردش کمی خارج از شهر و یه چوپان و گله ای رو نشون داد و گفت اگر یاورانم اندازه این گوسفندان بودند جایز نبود بنشینم. راوی میگه شمردم و دیدم تعداد گوسفندان از ۱۷ تا تجاوز نمیکنه! جالب اینجاست که در مضمون روایت میتونید کاملا واضح این رو ببینید که همون راوی هم چقدر رشد نایافته بوده.
حالا هم ما مشکلمون همونه. 
خب پس بنظرم کلا امر و نهی فرض در اسلام رو نمشناسین.ینی چی که جلوش نماز بخونیم امر به نماز کردیم؟!احتمالا از همون حرفای ذوقی بود.یه بررسی ای در مراتب و شرایط بکنین.
اون روایت هم بیشتر از امر و نهی فرض به ماجرای دعوت به خیر میاد.فرمودن"...امة یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر..."
گشت ارشاد یکیش بود.نحس هم نبود بسیار چیز مبارکی هم بود.منظورم دقیقا ایجاد ساز و کاری بود که بند میم وصیتنامه ی حضرت امام(ره)رو بتونیم اجرا کنیم.ینی بتونیم از مسوولین ارشد تا مردم کوچه و بازار رو راسا تنبیه کنیم.کاری که مثلا سید(ره)با کمک فداییان اسلام میکردن.
حرف مراجع رو قبول دارم.توی تاریخ غالب حرفای تائب،توی کلام غالب حرفای نصیری و میلانی،توی منابر غالب حرفای رفیعی رو قبول دارم.برادر بزرگتر آقای احسان ارجمند رو قبول دارم.کافی(ره)خوب بود.زیادن.
درکتون از ماجرای شرایط ظهور هم صحیح نیس.313نفر رو نهایتا شرط لازم ظهور میدونیم.درواقع شرط کافی ظهور ولی عصر(عج)نیس.


پاسخ:
الان یعنی اگر گشت ارشاد بود میتونست مسئولین ارشد خاطی رو تنبیه کنه؟
این حرفای نسنجیده و سطحی، آخر سر به تعریف نظامی مثل دموکراسی می‌انجامه که دور باطل حکومت مردم بر مردمه و آخرش هم از دین چیزی نمی‌مونه. این نوع برداشت از امر به معروف و نهی از منکر، مخصوصا با عجله‌ای که شما در اجرای آخرین مرتبه اون رو دارید، (یعنی در سطح حکومتی) نشون میده اتفاقا به فلسفه مارکس علاقه هایی دارید که کار نواب صفوی رو در دوران طاغوت، میخوای با همون فرم بیاری در فضای جمهوری اسلامی اجرا کنی ! من برای شما نگرانم.
حتما کتابای شهید مطهری رو بخون. خیلی کمکت میکنه.
ضمنا مگه ما میتونیم ادعا کنیم که معروف الان در جامعه شناخته شده است؟ آیت الله حائری می فرمودند ما باید اول معروف رو در جامعه بشناسانیم بعد امر به معروف کنیم! 
خیلی ها از روی ناآگاهی و ... در جامعه گناه میکنند، نه از روی عناد و الحاد ولی گشت ارشاد همه رو با یه چوب میزد و حال آدم ها رو از دین به هم میزد.
اگر من مذهبی رو هم اونجوری بگیرن بدم میاد! 
نکته ای هم که هی تکرار میکنید و میگید فلان برداشت ها از روایات و قرِآن ذوقی هست! در پاسخ باید بگم که اگر اینطوره کل تفسیر المیزان ذوقی هست در حالی که علامه، قرآن رو با قرآن تفسیر کرد. بسیاری از برداشت های حاج آقا پناهیان، با تامل در المیزان حاصل شده. حاج آقا لااقل یک دور کامل صحیفه نور حضرت امام رو خونده، من و شما چی؟ خوندیم؟ حالا شما به راحتی اینا رو ذوقی می‌نامید؟ اتفاقا این که شما الان برای ظهور شرط لازم و کافی تعریف کردید، این رو بگید با استناد به چی میگید؟
بنظرم یه دوره کتب عقاید بخونین.
پاسخ:
واقعا فکر میکنید نخوندم؟ ما یه دوره کلام اسلامی هم پاس کردیم با اجازتون. ولی به نظر من واقعا این ۳ تا کتاب برای اونی که کلام و عقاید و فلسفه هم میخونه، مفیده
من نگفتم با گشت ارشاد میتونیم مسوولین ارشد حکومت رو تنبیه کنیم بلکه گفتم باید ساز و کارایی رو پیدا کنیم که تنبیه رو از سطح مردم تا سطح مسوولین ارشد میسر کنن.در مورد گشت ارشاد صرفا عرض کردم گشت ارشاد چیز مبارکی بود و دلیلش هم این بود که دست کم به میزان نسبتا خوبی همچین ساز و کاری برای تبیه مردم رو به دست داد.کتابای شهید مطهری(ره)رو هم غالبا خوندم‌ و کلا هم چپ نیستم،راست بازاری سنتیم.هرکسی رو همینطوری به یه چیزی نسبت ندین.دموکراسی و این چیزام به بحث من مربوط نیس.
معروفی از حجاب و منکری از بد/بی حجابی گمون نکنم تو کشور شناخته شده تر پیدا کنین ولی همین تلقی و نظرات رمانتیک شماها از امر و نهی فرض در اسلام،گشت ارشاد برای حجاب و مقابل با بد/بی حجاب رو نحس میدونن.شخص شمای مذهبی هم ملاک درستی و غلطی نیستین.بسیار دیدیم که افراد مذهبی جلوی خیلی از مسائل شرعی ایستادن.خیلی از مردان مذهبی مثلا جهاد یا خمس براشون سخت میاد.در مورد زنان مذهبی برای مثال مخالفت با چندهمسری مساله ی امروز و دیروز نیس ولی ما مردایی که جلوی جهاد و خمس مقاومت میکنن یا زنایی که با چندهمسری شوهرانشون مخالفن رو ملاک کار و قانون که قرار نمیدیم.خلاصه شما مرکز عالم نیستین.
دلیل حرفم در خصوص روایتی که آوردین رو عرض کردم.در مورد آقای پناهیان هم حالا به اینکه المیزان از نظر اعتبار و ارز کجای تفاسیر شیعه س کاری ندارم.به اینکه با المیزان صرفا میتونیم حزب اللهی بشیم یا خیر هم کاری ندارم ولی قطعا عرض میکنم که حرفای ایشون دست کم اونچیزی که من تو میثاق شنیدم،بسیار ذوقین.
با استناد به عقل میگم چون قطعا تا حالا بیش از313نفر مرد مومن که قابلیتش رو داشته باشن اومدن و مردن.اگر به عقیده ی شما ظهور ولی عصر(عج)لنگ اینا بود که خب اونا رجعت میکردن و ولی عصر(عج)ظهور میفرمودن.اگر از این بحثا بگذریم شما روایات رو(ولو یه نیگا بهشون بندازین.)بخونین متوجه میشین که درمورد لنگِ313رجل بودن ظهورولی عصر(عج)حرفتون صحیح نیس:
http://thaqalain.ir/?p=55016
http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa38293
و...اینا با یه جست و جوی ساده از تو اینترنت دراومد.شخصا ولی به همین مقدارش هم شک دارم.ینی همونطور که گفتم"نهایتا"ماجرای وجود313مرد،شرط لازم خواهد بود(همین شرط لازم بودنش رو هم محل خدشه میبینم.).
+به نظرم پس قبل از دعوا با حزب اللهیا حتما یه دوره ی دیگه هم کتب عقاید رو بخونین.

پاسخ:
یعنی الان قوه قضاییه اصلا ساز و کار تنبیهی و تادیبی و محاکمه این کشور نیست دیگه!
حالا جالبه. شما به من میگی برو عقائد بخون، و من هم گفتم که خوندم. تکرار این حرف شما برای من به منزله توهینه. مشخصه که ساده ترین حرفم رو هم قبول نمی کنید پس بهتره که بحث رو همین جا تموم کنیم.
شما یه ذره سیره ائمه رو بخونید، یه مقدار در نوع سبک زندگی امام خمینی و امام خامنه ای تتبع کنید متوجه خیلی چیزا میشید.
اگر هم علاقه ای به این مطالعه ها ندارید و صرفا حرف آقایونی که نام بردید و اونم نصفه و نیمه قبول میکنید، بهتره یک دوره کتاب مکاسب محرمه شرح فارسی بخرید و بخونید که برای کارتون تو بازار واجبه و اگر هم کسی اومد تو مغازه تون که حجاب رو رعایت نمیکرد، محکم بزنید تو گوشش
۱۹ اسفند ۹۶ ، ۱۳:۰۶ هولدن کالفیلد
به این بزرگوارها بگید امر به معروف مخصوص دبن مبین اسلام هست نه هر کسی که رندوم توی خیابون دیدی و فرض کردی مسلمونه! خیلی از کسایی که شما به‌خیال خودت با این ادبیات سخیف، تکبر، تبختر و بددلی امر به معروف!!! کردی اصلا خودشونو مسلمون نمیدونن و اگر شما به هر "من مسلمون نیستم" ارتداد نمیچسبوندی اون وقت تازه میفهمیدی کی رو باید امر به معروف کنی!
شما جناب ایمان مصداق بارز حرفی هستی که من میزنم!
پاسخ:
ممنونم! بلاخره یکی ندای هل من ناصر من رو شنید :|
بی سوادی که شاخ و دم نداره جناب کالفیلد
میگی کتاب بخون جوری بلدم بلدم میکنن...

۱۹ اسفند ۹۶ ، ۱۳:۵۵ هولدن کالفیلد
اون قسمت شدت عمل رو هم الان دیدم!
اینجا مملکت اسلامی هست و براساس شرع قانون داره، یعنی حاکم شرع داره! وقتی ما مجری شرع داریم دیگه بسیجی و حزب اللهی و مذهبی بیجا کرده جز امر کلامی و نهی کلامی در محترمانه ترین شکل ممکن بخواد عملی داشته باشه، چه برسه شدت عمل! من آخرین شدت عملی هایی که یادمه طالبان و داعش بودن، داعشم شیعه سنی نداره! به اسم اسلام داعش پرورش دادیم!
خدایا بیا این پیامبرهایی که مثل تقسیم سلولی مبعوث کردی رو جمع کن ببر وجدانا! یه چیزایی میگن به پیامبر بگی سکته میکنه!!!
پاسخ:
داعشی که مسلمون نیست. مثل اینه که به ابوسفیان بگی مسلمون! 
حالا یه ذره واضح تر بگید منظورتون از پیامبرای سرطانی کیان؟
حرفای شما به مساله ی من ربطی ندارن ولی حالا میگم که ق ق ساز و کار خوبی نیس.اگر بود انقدر مورد رد همه نبود.میگم حزب اللهیا باید قدرت و بسط ید داشته باشن.ینی مثلا اگر ق ق فاسد بود ما باید دقیقا ساز و کاری به دست بیاریم که راسا مسوولینش رو تنبیه کنیم.
فرمودین پیشتر خوندین،عرض شد که 2باره بخونین چون شما وجود313رجل رو شرط کافی و تمام دونستین و نظراتتون رو کلا صحیح ندیدم گمون کنم اگر 2باره بخونین بد نیس.خوندنتون رو قبول دارم ولی به نظرم باید باز هم بخونین!از من ناراحت نشین!
امر بمعروفتون رو هم خدا قبول کناد و روی چشم حتما سیره ی علما رو باز هم میخونم.مکاسب هم باز میخونم.مغازه هم ندارم بلکه اونچه گفتم معنیش این بود که دقیقا مخالف هرنوع چپ گرایی از مدل سیاسی-اقتصادی تا مذهبی-مسلکی و این چیزام.زن جماعت رو هم نمیزنم چون زدن زن رو ننگ میدونم،فرمود:وإن کان الرجل لیتناول المرأة فی الجاهلیة بالفهر أو الهراوة فیعیر بها وعقبه من بعده!
اما در مورد نظرات عجیب این بزرگوار هم چند نکته ای رو عرض میکنم که به نظرم اونا رو نوعی از انواع امر و نهی هم شاید قلمداد کنیم.
نخست اینکه من ادعای بلد بودن لااقل به اندازه ی شما جماعت ندارم و نمیدونم بی سوادی من رو از کجا درآوردین(البته شما رو میبخشم ولی اینکه شما رو از لائمین بنویسن خوب نیس،حالا بگذریم چون پیش من توهین شما چندان مهم نیس!)!
دوم اینکه امر و نهی فرض در اسلام زیرشاخه ی جهاد و دفاع در فقه ن و اصولا برخلاف توهم این بزرگوار مخصوص مامور مسلم نیس(ینی اینکه اونایی که مورد امر و نهی فرض در اسلام واقع میشن لازم نیس حتما مسلمون باشن!)!حتی در کتب فقهای سلف مثل شیخ طبرسی(رض)در مورد شرط احتمال تاثیر و وجود ضرر در امر و نهی فرض در اسلام از صلح حدیبیة مثال زدن و ما میدونیم که طرف صلح اونجا اصلا مسلمون نبودن(همون کتاب أیةالله العظمى نوری همدانی(حفظه الله)درمورد این چیزام مطالبی پیدا میکنین!).
از نظر افتا هم یه جست و جوی ساده ی دیگه نظر فقه شیعی در رد توهم این بزرگوار رو روشن خواهد کرد:
السؤال: هل یجب الأمر بالمعروف والنهی عن المنکر إذا کان المأمور لیس موالیاً لأهل البیت (ع) ، أو کان من الکتابیین الذین یحتمل التأثیر فیهم مع الأمن من الضرر؟
الجواب: نعم یجبان مع توفر بقیة شروط وجوبهما ، ومنها أن لا یکون الفاعل معذوراً فی ارتکاب المنکر أو ترک المعروف ، ومن غیر المعذور الجاهل المقصر فیرشد الى الحکم أولاً ، ثم یؤمر أو ینهى إن أراد مخالفته.
هذا ولو کان المنکر مما أحرز أن الشارع لا یرضى بوقوعه مطلقاً ، کالإفساد فی الأرض وقتل النفس المحترمة ونحو ذلک ، فلا بدَّ من الردع عنه ، ولو کان الفاعل جاهلاً قاصراً.
سوال و جواب از سایت آیةالله العظمى سیستانی(حفظه الله)بود!
سوم اینکه اگر کسایی اظهار ارتداد کنن اتفاقا تکلیفشون کاملا مشخص خواه  بود.اگر مرد مسلمون زاد مرتد شد،میکشن و اگر زن مسلمان زاد مرتد شد،حبسش میکنن،بهش سخت میگیرن،در وقتای نماز کتک میزنن تا در حبس یا اون رو به اسلام برگردونن یا اگر برنگشت همونجا به درک واصلش کنن.
چهارم اینکه ورود حزب اللهیا در بند میم وصیت نامه ی امام(ره)لااقل در حوزه هایی(بنابر تفسیر برخی و در همه ی حوزه ها بنابر نظر برخی)مورد تاکید قرار گرفت و ما-با وجود به دنیا اومدن پس از رحلت امام(ره)-که مورد خطاب امام(ره)هستیم میدونیم که نظر امام(ره)در اینجا اتفاقا سابقه ی20-25ساله هم و اینا هم دارن(دهه ی40میفرمودن جوونا برن دوماد آقای طباطبایی(ره)رو خلع لباس کنن!).اینکه کیا بی جا میکنن ویا کیا بی جا حرف میزنن(نظر میدن!)هم خب،به نظرم بیشتر از امثال من به همین بزرگوار میاد.
پنجم اینکه هر شدت عملی رو نباید به مخالفین نسبت داد.رسول الله(ص)فرمودن امیر(ع)اخیشن یا خشن فی الله بودن.
ششم اینکه اگر بخوایم کسی رو به داعشی صفتی متصف کنیم،همین بزرگوار بیشتر با این صفت جور در میان چه اونکه داعش و داعشی دقیقا مثل این بزرگوار گرفتار بدعت(فقه غیر اهل البیت(ع))و خودرایی هستن.
هفتم اینکه به این بزرگوار بگین اگر چیزی از ادب ندارن،اخذ کنن و اگر دارن گاهی به کار بگیرن!
امیدوارم این نظر رو سانسور نکنین!
+باز هم بگم که لطفا از من ناراحت نشین!
http://shiabooks.net/library.php?id=6301
کتاب رو بخونین.
پاسخ:
کتاب امر به معروف حاج آقا نوری... چشم
ولی یک نکته: ببینید برای اتفاق افتادن چیزی باید هم شرط لازم و هم شرط کافی تحقق پیدا کنه. مثل علت ناقصه و تامه میمونه. حتی اگر یه ذره از اون شرایط تحقق پیدا نکنه، معلول موجود نمیشه. پس برید و دوباره پیامم رو بخونید.
و با اجازتون پیام طولانیتون رو چند روز دیگه تائید میکنم تا این بحث تموم شه.
نظر دیگه ی من رو منتشر نمیکنین؟   :)
پاسخ:
تو اون یکی پاسخ گفتم که یکی دو روز دیگه ولی حالا تایید کردم دیگه. آخه حوصله جواب و جدل رو ندارم دیگه

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">