صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

انزوای مومنانه

جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۸، ۰۱:۲۳ ق.ظ

اون رستورانی که گفتم رفته بودیم، نزدیک میدان ورودی کهف الشهدا... این هفته دوباره با نسیم‌اینا رفتیم.
مدیر رستوران از شوهرم پرسیده بود: بالای اون کوه چه خبره؟ 
_ قبر شهداست.
_ جدی؟ همیشه برام سوال بود ولی هیچ وقت نرفته بودم.
_ مگر تا به حال کسی که از اونجا اومده باشه نیومده رستورانتون؟
_ نه! شما اولین خانواده هستید.

بار قبل هم یه برقِ نگاهی در چهره یکی از پیشخدمت‌ها تشخیص دادم که معلوم شد بی‌دلیل نیست.
همسرِ من و نسیم بی‌نهایت شوخ اند. باب صحبت با همین پیشخدمتی که عرض کردم، باز شده بود و پرسیده بود اهل کجا هستیم. ما هم که همه‌ی ایران رو فتح کردیم :) پرسیده بود آقای فلانی (فامیلی پدرم رو گفته بود) رو می‌شناسید؟ و وقتی شوهرم گفت دامادشونم، کار به درد و دل هم کشید :)
من و نسیم هم در منوّرالفکرانه‌ترین حالت ممکن نشسته بودیم و فقط سیگار رویِ لب من و نسیم کم بود و داشتیم زیر آسمون با پس‌زمینه صدایِ یواشِ یه خانم که خارجکی می‌خوند، بچه‌هامون رو تماشا می‌کردیم که داشتند نقاشی می‌کشیدند و گپ می‌زدیم و حال و هول ... و  واقعا جاتون خالی بود که در بحث‌های من و نسیم به عنوان دوتا طلبه رادیکال شرکت کنید و اینا!
+ ضمنا تعارف کردند که صدای بلندگو رو قطع کنند ولی ما خودمون قبول نکردیم. یه ذره میکروب گاهی برای بدن لازمه :))
موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۶
صالحه

نظرات  (۴)

سلام ...شما پولدارید حتما که رستورانای بالای شهر تهران رو کشف میکنید ؟؟؟؟ جالبه هر چی شنیده بودیم از ساده زیستی طلاب بود .... حالا ... تفریح بد نیستا ولی چرا مثل مرفح های بی درد .... شایدم زود قضاوت میکنم ، حتما رفتید اونجا و زیر آسمون خدا داشتید به وضع داغون مملکت و البته ریش ملت میخندید...

پاسخ:
سلام. ما بار اول که رفتیم اونجا خودمون دوتایی بودیم و داشتیم از گشنگی می‌مردیم :)))
بعدش هم خواستیم بریم به شوهرم گفتم اگر قیمت فاکتورمون بخواد بیشتر از ۱۰۰ -۱۵۰ تومن بشه برمیگردیم تو ماشین!
ولی رفتیم و دیدیم که پیتزاهاش ۳۳ تومنه.  البته غذای ۱۲۰ تومن هم داشت ولی قیمتاش شبیه بقیه فست فودا بود.
یعنی کلا رستوران و فست‌فود هم طلبه‌ها نمی‌تونند برن؟
بعدش هم من یه ذره با شوخی نوشتم. 

در کل به قیافه ما نمی‌خوره مرفه بی‌درد باشیم :)

ولی خداییش شما که دستتون به بالا وصله یاد پایینی های خودتونم بکنید بد نیست .... 

پاسخ:
وصل به کدوم بالا؟ :))
ما پایین شهر میشینیم. با اتوبان چمران و نواب و امام علی از خط فقر رد میشیم میریم ولنجک و درکه :)

من نمیدونم یه رستوران ساده رفتن اسمش میشه مرفه بی درد بودن؟!!!

نوش جونتون

خیلییی خوبه آدم برای تفریح خانوادش وقت بذاره و گاهی هم به این منظور پول سیو کنه.

یه موقع آدم غذا درست میکنه میره پارک میخوره گاهی هم میره رستوران سینما شهربازی و...

با مدیریت هزینه ها یه خانواده ی متوسط میتونه هر چند وقت یه بار همچین تفریحاتی رو هم تجربه کنه.

یه چیز دیگه میخواستم بگم کامنتها رو که خوندم یه چیز دیگه گفتم

پاسخ:
منم خیلی موافقم. باید مدیریت کنیم و البته من خودم دوست دارم بیشتر تفریحاتمون رو با کیفیت کنیم. یعنی مثلا یه روز برای صبحانه بریم کوه یا ناهار بریم تو طبیعت...
ولی خب اصل حرفم چیز دیگه ای هست! عجیب نیست که این رستوران سالهاست رنگ مذهبی جماعت رو به خودش ندیده؟
۲۷ مهر ۹۸ ، ۰۸:۵۱ میرزا مهدی

سلام کاری به اصل قضیه ندارم ولی چون کامنتی از دوستی داشتی درمورد نوع رستوران بذار بگم.

یه بار ما هم دلمون خواست بریم رستوران گرون قیمتِ شهرمون... از اون رستورانهایی که قشـــــــــــــــنگ باید بخش اعظمی از حقوق ماهیانه رو بدی خرج یه وعده ی شکم. من بودم و همسر و باجناق و همسرش و دوتا دختر 20 و 24 ساله ش. دوتا پیتزا سفارش دادیم از اون گرونا.برای شش نفر. یه قارچ سوخاری برای شش نفر و یه نوشابه با شش لیوان. صندوقداره به جای ما خجالت کشید. اگه در توانش بود یه لطفی میکرد و به حساب خودش لیست خرید ما رو دو برابر میکرد. خلاصه سیر نشده زدیم بیرون. از بدِ روزگار خیلی ها ما رو دیده بودن اونجا. از ضامنِ وامی که گرفته بودمو دو سه قسط عقب بود. از برادر عزیزم که بهش بده کارم و همش ناله میزنم ندارم بهت پس بدم و دو سه نفر دیگه....

 

همین فعلا. :)

پاسخ:
:) اِند بدشانسی! نه؟

اتفاقا ولنجک رستوران گرون زیاد داره ولی ما سمت اونا نرفتیم. این رستوران هم نیست. پیتزا و گریل و پاستا داره فقط. یه نیمچه فست‌فوده.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">