صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

زنان علیه زنان در ورزشگاه

چهارشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۰ ب.ظ
امروز صبح با بچه‌ها، یعنی فاطمه‌زهرا و زینب رفتم باشگاه روبروی خونه‌مون که ببینم سانس‌ها و کلاس‌هاشون چجوریه.
اطلاعیه‌ها روی تابلوی اعلانات بود. ازشون عکس گرفتم.
بعدش از خانوم‌هایی که پشت میز پذیرش نشسته بودند پرسیدم که سانس استخر چطوریه؟ چون سانس استخرشون رو نه روی تابلو زده بودند و نه توی سایت‌های پول‌تیکت و پونز و اینا چیزی دیده بودم.
یکی از اون خانم‌ها هم اومد و جوابم رو داد...
ولی برام رفتار دوگانه تمام اون خانم‌ها عجیب بود. از یک طرف ذوق می‌کردند به بچه‌ها و التماس می‌کردند که زینب رو بدم بغلشون و با تعجب ازم می‌پرسیدند که هردو بچه مال خودم هستند و ...
از طرف دیگه یک جمله می‌گفتند پشت‌بندش این مساله رو "چندباره" تذکر می‌دادند که ورود بچه به ورزشگاه ممنوعه!
بعدش هم مرتب ازم می‌پرسیدند که بچه‌ها رو می‌خوای چیکار کنی؟ کجا می‌خوای بذاریشون؟ و دوباره و چندباره تذکر!
دیگه واقعا بهم برخورد. چون مجبور نبودم بهشون توضیح بدم که با بچه‌هام چیکار می‌کنم و تازه امان هم نمی‌دادند که بخوام توضیح بدم :/ 
و از همه بدتر اینکه فاطمه‌زهرا داشت می‌شنید. واقعا این‌همه تکرار لازم نبود :/
یکی نبود بگه خب اگر با این همه دک و پزی که ورزشگاه داره، یه سایت داشتید که این اطلاعات رو توش زده بودید، من ناچار نبودم با بچه‌هام بیام بپرسم چی‌به چیه.
بعدش اجازه گرفتم و استثناءاً با بچه‌ها رفتم طبقه دو برای دیدن کلاس تیراندازی...
اونجا هم همین داستان. حتی درست و حسابی جوابم رو ندادند... هی تکرارِ ممنوع بودنِ ورود بچه و التماس برای گرفتنِ بچه!!!
واقعا این دوگانگی نیست؟؟؟ :))
نمی‌دونم رفتار این خانم‌ها رو چطور باید تحلیل کنم؟ قانون‌مند و قانون‌مدار بودند؟ دلسوز من بودند؟ کنجکاو بودند؟ حسود بودند؟ عقده‌ای بودند؟ می‌ترسیدند؟‌ چی؟ چرا؟
موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۴
صالحه

نظرات  (۱۰)

۲۴ مهر ۹۸ ، ۱۲:۲۸ **هِلِناز **

چرا ممنوع ؟؟؟؟ 

من ورزشگاهی ک میرم تازه مهدم زدن خانوما میان بچه هاشون رو میذارن تو مهدش میان ورزش ! 

مهد هم یه تیکه زمین رو از این فوم های نرم گذاشتن و اسباب بازی و لگو و خمیر و میز و دفتر و مداد رنگی کردن جلو چشم ماماناشونن موقع ورزش 

پاسخ:
این یه ورزشگاه لوکسِ مسخره است.
تصمیم دارم اگر واقعا اونجا شرایطش مناسب بود برم رئیسشون رو گیر بیارم و باهاش صحبت کنم. اگر هم بیخیال نشدند همین پیشنهاد مهد رو بدم. خیلی زشته واسه این ورزشگاه... مثلا به اسم دین و آیین چه کارهای احمقانه‌ای هم نمی‌کنند که دیگه بذارید نگم.
ولی هلناز جان در کل این رفتارها یه بی‌شعوری خاصی می‌خواد :) البته با احترام! :)
۲۴ مهر ۹۸ ، ۱۲:۵۱ پیـــچـ ـک

سلام

من میتونم بپرسم اون ورزشگاهی که خانوم هلناز تعریفشو کردن کجاست و آدرسش چیه؟

 

+ من کلا قید ورزشگاه رو زدم. چون واقعا بچه ها بهم وابسته هستن و سنشون هم هست که وابسته باشن. توی خونه ورزش میکنم. اول نیم ساعت تند قدم میزنم و بدنمو گرم میکنم. بعدش نرمش میکنم. هر قسمت از بدنم هم که لازم باشه بیشتر روش زوم میکنم. مثلا الان بچه بغل میکنم وکتفم فشار بیشتری رو باید تحمل کنه، پس نرمشایی که کتف و کول رو قوی میکنه و نرمشای گردن رو بیشتر انجام میدم. برای همین دو تا دمبل یک و نیم کیلویی هم دارم.

البته گاهی فشار کارا زیاد میشه و تق و لق میشه یا مثلا مریض میشم و چند روز نمیتونم؛ ولی سعی میکنم رها نکنم. این بهتر از اینه که به بچه ها و خودم استرس بدم که حتما مثلا برم استخر یا برم با بقیه ای که ممکنه درکم نکنن ورزش کنم. 

پاسخ:
اوهوم... منم دوست دارم بدونم کجاست :| کاش این پیام رو ببینه و بگه بهمون :)

اتفاقا منم تو خونه ورزش می‌کنم . اپلیکیشن lose belly fat رو نصب کن. خیلی خوبه. ورزشاش خیلی موثره. ولی من عاشقِ تیراندازی و شنام. بعد خودِ شوهرم تشویقم کرد که برم. تازه ممکنه مامانم باهام همراهی کنه. ترجیح دادم برم بپرسم لااقل بدونم شرایط چجوریه. شاید چند وقت دیگه از این خونه بریم. این ورزشگاه خیلی نزدیکه. با بچه‌ها پیاده ۵ الی ۱۰ دقیقه است.
۲۴ مهر ۹۸ ، ۱۲:۵۱ حمدان مقدم

سلام.مطلب شما عالی است. حس مادرانه و علاقه شما ستودنی است.احسنت

پاسخ:
متشکرم و سپاس از همراهی شما
۲۴ مهر ۹۸ ، ۱۳:۰۰ **هِلِناز **

کلا باید مادرها تشویق بشن بیان بیرون از خونه ها بیان شنا بیان ورزش بیان کلاس زبان بیان کلاس نقاشی بیان کلاس خیاطی بیان بیرون به روح و جسم خودشون برسن ! 

بی دغدغه اینکه حالا بچه رو چه کنم 

نه اینجوری !

واقعا بیشعوریه ! 

پاسخ:
ممنونم از تاییدت عزیزم :) :*
۲۴ مهر ۹۸ ، ۱۳:۰۲ **هِلِناز **

@پیچک 

تو شهر دانشجوییمه عزیزم :) 

تهران و شهرهای بزرگ نیست 

من یه شهرستان کوچیکم :) 

پاسخ:
منم قم بودم اوضاع بهتر بود... این تهرانِ کوفتی اینطوریه :/
۲۴ مهر ۹۸ ، ۱۳:۲۸ پیـــچـ ـک

تهران کوفتی!

لایک!

پاسخ:
:)
۲۴ مهر ۹۸ ، ۱۳:۲۹ پیـــچـ ـک

اگه اپ ایرانی داری ممنون میشم معرفی کنی.

 

پاسخ:
من اپ "پیلاتس" رو نصب کردم و حتی نسخه کاملش رو خریدم ولی راضی نبودم چون عکساش واضح نبود و تعداد تمریناش کم.
ولی این اپ خارجی ای که بهت گفتم تمام تمرینات رو با نقاشی‌های متحرک واضح نشون میده. خیلی هم تمرینات ماهانه‌اش کارشناسی شده است‌. اگر باهاش پیش بری خیلی عالیه!
حالا باید حتما ایرانی باشه؟
اطلب العلم و الریاضه ولو بالصین !!! :))

واکنششون به بچه ها قطعا برمیگرده به روح زنانگی خودشون که تو اکثر ماها هست ولی ادامش دیگه همون قانون و مقررات مسخره و محدود کننده ایه که متاسفانه به اسم اسلام و دین فقط دست و پاگیر شدن

من بارها گفتم وقتی دوچرخه سواری خانمهارو ممنوع میکنید تو خیابون براشون تو تمام نقاط شهر پیستهای مخصوص دوچرخه بذارین!

وقتی ناراحتین که با فلان وضع میان تو پارکا ورزش کنن براشون مکانهای مجهز و بزرگ و راحت فراهم کنین!

وقتی شعار مادر بودن رزشمنده سر میدین شرایط تفریح و ورزش و تحصیل و..‌ مادر و کنار بچه هاش فراهم کنین!

اما راحت ترین راه ممانعته که تو مملکت ما فقط همین استفاده میشه!

پاسخ:
اصلا قوانین کشور ما متناسب با شرایط زنان باردار یا مادران نیست
خیلی جای کار داریم... خیلی...
کم کاری مسئولان و خیانت زنانی که مسئولیت‌های جدی در دولت دارند ولی دغدغه‌های کاذب دارند و سیاسی‌کاری میکنند هم هست.

یکی باید بهشون بگه که بفهمن چقدر بیشعورن!!!

ولی خیلییی خوبه که حواست به ورزش کردنت هم هست و پیگیرشی. من یه دختر دو ساله دارم و بشدت خودمو ول کردم و باید ان شاالله بچسبم به ورزش و تقویت خودم که بتونم بعدیا رو هم بیارم ان شاالله😀

پاسخ:
همه چی میشه...
به شرط خواستن خودمون :)
ان‌شاءالله... البته با بچه زیر ۱۸ ماه این کارا سخته. من خیلی پر رو ام:))
۲۵ مهر ۹۸ ، ۰۷:۲۰ دختـرِ بی بی

باشگاهی که من میرم همه بچه هاشونو میارن

ینی باید همش مواظب بود یه بچه نیاد اون وسط له شه:))

پاسخ:
:))
یه مهد کوچیک خیلی خوبه...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">