صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

یک بار دیگر، ۲۹ اردیبهشت

شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۰۹ ب.ظ

چند روز پیش متوجه شدم، کسی که instagram برام با خوندن پیج اون معنی پیدا میکرد، منو از لیست blockش در آورده. در واقع من همیشه تهِ قلبم برای اون احترامِ زیادی قائل بودم و هستم و با این کارش احترامم بیشتر هم شد. شاید چون bio من در اینستاگرام خیلی تند و تیز تر از متنی باشه که تو این weblog گذاشتم. دعوایی هم که منو سرش block کرد، سرِ انتخاباتِ 96 بود. اون موقع روی روحانی پافشاری می کرد. من نمی تونستم تحمل کنم چون اون آقا برام الهام بخش بود. کلا هرکسی که برام الهام بخش باشه نمی تونم نسبت بهش بی تفاوت باشم. برای همین هم کامنت گذاشتم و با این که معمولا جواب comment ها رو نمی ده اما جواب من رو داد و بحث کم کم بالا گرفت. به اونجایی رسید که دیگه جوابی نداشت و block! اما حالا بعد از یک سال و بعد از ماجرای شکست برجام برای حسن hashtag استعفا گذاشته! و برای روز نکبت و اسرائیل و حزب الله متن های حزب اللهی‌طور می نویسه! من امّا دیگه likeش هم نمی کنم. فقط از خوندن پست هاش لذت می برم. چون حدس میزنم سال 1400 باز هم با هم دعوامون بشه :|

+ انتخابات ریاست جمهوری پارسال، 29 اردیبهشت برگزار شد.

پریشان‌گویی‌های بعد: اگر اینستاگرام فی.لتر شه، بازیگرا و ورزشکارها و آدم های مشهور (celebrities) کجا می تونند اینقدر like و followers جمع کنند؟ نشریاتِ‌ زرد؟ چرا دمِ انتخابات، همه یه جورِ دیگه اند؟ پارسال همین موقع بود‌ها!

در ادامه مطلب می‌تونید یکی از مطالبی که اینستاگرامر مذکور اون رو در صفحه خودش منتشر کرده (و راوی کسِ دیگریست) بخونید که خیلی هم جالبه و جا داره کلی درموردش حرف بزنیم :)

بیژن فرهودی میگه:

گوگوش روز یکشنبه در هالیوود بول در مقابل ١٧ هزار نفر برنامه اجرا کرد در حالی که مخالفان جمهوری اسلامی در مقابل ساختمان فدرال در وستوود به سختی هزار نفر برای تظاهرات جمع میکنند.
در ادامه هم جمله خوبی گفته به نظرم که تحلیل منصفانه و تقریبا جامعی از اپوزیسیون جمهوری اسلامی داره.
میگوید: "ما بیشتر بزمی‌ هستیم تا رزمی"
این تحلیل یکی از با سابقه‌های جبهه مخالف جمهوری اسلامی بود.
رفقای بزمی باعث می شوند در هر تحلیلی و در بدبینانه ترین نگاه هم که نظام و مخالفینش را در دو کفه ترازو بگذاریم، باز سمت نظام بچربد.
بزمی‌ها ژست نقد اقتصادی هم چند سالی هست که دارند ولی علاوه بر اینکه درصد بالایی از قشر مرفه و مصرف کننده جامعه خودشان هستند، خوب هم که موشکافی کنید  به همان حرف می‌رسید که اگر و بر فرض محال روزی جمهوری‌اسلامی دو مورد خاص را کوتاه بیاید، طیف وسیعی از مخالفین سرسختش را در این دعوا، بی‌طرف خواهد کرد.
وجود اینها یک موهبت برای نظام شده و اجازه نقد موثر به نظام را می‌گیرد. چون هر اعتراضی با جیغ و هورای ایشان ادغام شده و به فراموشی می رود.
"اپوزیسون نظام تنها اثری که دارد نابود کردن صدای منتقدین دلسوز و از بین بردن قدرت تشخیص منتقد از مخالف است."
غالب صدای علیه نظام جای رفتن به سمت نقدِ بهم ریختگی کشاورزی یا صنعت یا بخش گمرک ،
رفته به سمت و سوی بحث های چیپ و هدایت شده.
در واقع منفعتی که تابحال نظام از مخالفینش برده، هرگز خودِ مخالفین نبرده اند.
بحث هایی که از مراکز دلسوزی هدایت نمی شوند
پس دلسوزانه نیست و بیشتر جنبه شلوغ کاری و شوآف دارد. 
و اکثرا هم از منبعی کلید میخورد که اسمش برازنده‌ ترین تحلیل را برایش انجام داده؛
"صدای آمریکا"
و به درستی که این صدا هرگز صدای مردم ایران نخواهد بود!
موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۷/۰۲/۲۹
صالحه

نظرات  (۶)

سلام
برای من سواله که چرا تحت تاثیر یه آدم ظاهربین هستی؟ آیا این آدم برای انتخابش ادله قابل قبولی ارائه میکرد اما در عمل دچار اشتباه محاسباتی شده بود یا نه کاملا غیر منطقی بود و دلایلش سطحی؟!
البته از بلاک کردنش به یه چیزایی ممکنه برسیم.
پاسخ:
سلام. من تحت تاثیرش نبودم. الهام گرفتن از کسی با تحت تاثیرش قرار گرفتن فرق داره. و گرنه منم باید به روحانی رای میدادم
اتفاقا اونجایی که منو بلاک کرد، زمانی بود که دیگه جوابی نداشت!
به نظرم اون آقا صلاحیت اظهار نظر را در مورد اینکه چه کسی خوب است برای رئیس جمهور شدن و چه کسی بد، نداشت. چون اصلا رشته و تخصصش چیز دیگه ای بود و من هم فی الجمله نظرات تخصصی ش رو قبول دارم. نه چیزهای دیگه! :)
منم سال انتخابات خیلی اذیت شدم از شدت سطحی نگری و پوچ انگاری مردم 
ولی به نظرم این متنی که نوشته خیلی هم نقد غیرمنصفانه‌ای نیست...
پاسخ:
این متنی که در ادامه اومده نقد اپوزیسیون خارج نشینه. درست هم هست.
برای همین گذاشتمش تو وبلاگ :)
سلام. معمولا سیّاسان مکّارند...
پاسخ:
سلام
ولی من فکر می کنم بیشتر چرب زبان و اغواگر اند!
چقدر جلف & کول بود این پست!
پاسخ:
یعنی  چی؟ 
کجاش جلف بود؟
اصلا هم پست قشنگی نیست!
ببخشید فک کنم این کامنت اشتباه اومده برا شما
پاسخ:
لطفا بیشتر دقت کنید :|
من هیچوقت رو کسی تعصب نداشتم
تو این وضعیت خراب
هر کس بیاد بالا
دیگه مهم نیست
پاسخ:
من تعصب نداشتم روی کسی...
ولی فکر کنم کارد اونقدر به استخون همه رسیده بود و الان هم بیشتر رسیده که دوست داشتیم و داریم که یه آدم بهتر میومد روی کار!

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">