صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

همه‌ی پرسش‌ها، دعواها و جنگ‌ها...

دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۵:۵۰ ب.ظ
گاهی فکر می‌کردم چرا پذیرش مذهب این‌قدر سخت شده. چرا حرف‌های مذهبی‌ها، بلابلابلا... بی‌معنی و بدون مبنا به نظر میاد. گاهی دلم می‌خواست بفهمم چطور میشه همه گره‌های ذهنیِ انسان‌ها، با داشتن چند تا مبنای صحیح، خود به خود باز بشن.
استادِ درسِ بدائه الحکمهِ ما، گفتند اگر بخوان کلِ دین رو توی یک مقاله ۲۰-۳۰ صفحه‌ای خلاصه کرد میشه این مقاله.
این خیلی جالبه... فکرش رو بکنید! کلِ دین!!!
این ترم علاوه بر بدائه الحکمه (که اگر درست درس داده بشه و درس گرفته بشه، توحیدِ ناب هست) درسِ انسان‌شناسی هم دارم. اوائل فکر می‌کردم درسِ چندان مهمی نیست. ولی خیلی طول نکشید که نظرم عوض شد... تازه دارم می‌فهمم تمام دعواهای فلاسفه غرب و شرق از کجا شروع می‌شه: انسان
و بعد در یک پازلِ سه تکه‌ای، دوباره همه‌چیز برمی‌گرده به خدا و انسان و جهانِ آفرینش. یعنی: توحید!
انگار همه‌ی دعوا‌ها سرِ همین سه تاست که فهمِ درست داشتن از همه‌ی این‌ها به داشتنِ یک توحیدِ ناب، بستگی داره.
موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۱
صالحه

نظرات  (۹)

من معمولا موقع خوندن مطالب این شکلی مشکلی ندارم. معمولا راحت می‌خونم و می‌رم جلو. ولی این مقاله رو یادمه وقتی داشتم یکی دو سال پیش می‌خوندم، نمی‌فهمیدم. هی باید مکث می‌کردم، برمی‌گشتم عقب و...
آخرم به زور خلاصه‌نویسی تمومش کردم. ولی الان که گفتی، مشتاق شدم دوباره برم سراغش:)
پاسخ:
یک متنِ خیلی عمیقی هست. نیاز به بحث و بسط دادن داره.
خودم دوست داشتم در مورد بعضی از بندهاش یه توضیحات کوچیکی بدم. گفتم بذار اول در مورد اصلِ قضیه هم یه پست بذارم. نظرت چیه؟ :)
سلام علیکم
نمیدونید حضرت آقا این مقاله رو در چه سالی نوشتن؟
مال چند سال پیشه؟
پاسخ:
سلام علیکم
اونطور که نوشتند قبل از انقلاب. سال ۵۶
۲۱ آبان ۹۷ ، ۲۰:۲۹ پیـــچـ ـک
خوش به حالت!
پاسخ:
چرا؟ چون کلاس میرم؟
پست های اینجوری میذاری یه خبر بده خب :|
پاسخ:
خب خبر! الان چیزی می‌خوای بگی بفرما :|
هنوز نخوندم اون مقاله رو
پاسخ:
اصلا می‌خوای بخونی؟؟؟
آره پرینتش گرفتم
احتمالا نگاهم انتقادی باشه بهش

آمادگیشو داشته باشید :)
پاسخ:
خخخخخ
حالا شما عجالتا اونو خوب بخون.از انتقادات صمیمانه استقبال میشود :)
۲۲ آبان ۹۷ ، ۱۹:۱۴ آقای مُرَّدَد
شد :))
پاسخ:
:))
۲۴ آبان ۹۷ ، ۱۳:۵۲ ستوده‌ی خشنود
باید جستجو کرد...
و دنبال حقیقت بود...
باید پرسید...
مطالعه کرد...
تا به حقیقت رسید...

شعر نو گفتم؛ حضرت علی یه حدیث داره خطاب به اطرافیانشون میفرمایند که:
قبل از رسیدن زمان مرگم از من سوال بپرسید.
که نادان ها استفاده نکرده بودند...
پاسخ:
ممنونم. استفاده کردم :)
خوندم مطلب رو.

پاسخ:
آفرین

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">