صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

لایحه سه فوریتی

چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۳۳ ب.ظ

یکی از اون نظرات وحشتناک من در عرصه مدیریت کشور و ملت  که طی یه لایحه سه فوریتی به مجلس ابلاغ شد اینه که الان دارید میخونید:

بسم الله الرحمن الرحیم 
روزهای میلاد و شهادت ائمه نباید تعطیل باشه. به جز دو روز: اول عاشورا، دوم روز میلاد پیامبر. اونم چون یک اتفاق بسیار عظیم الشان در عالم رخ داده و اینکه پیامبر، برای ما یعنی اسلام... اونم اسلام ناب محمدی.
اگر قرار باشه هر ولادت و هر شهادتی، تعطیلی رسمی باشه، روز ولادت و شهادت خلفا رو هم باید تعطیل کنیم... کریسمس هم باید تعطیل کنیم... نمیشه که!
باباجون! مملکت جمهوری اسلامیه! نه جمهوری شیعی!!! بگیرید چی میگم!
مدرسه ها هم بعد از روز سوم فروردین باز میشن و روز گند زدن به طبیعت هم نداریم! والسلام
امضاء: پرزیدت صالحه
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۲
صالحه

نظرات  (۲۴)

جمهوری شیعی هم باشه این همه تعطیلی توجیه نداره :)
پاسخ:
سرِک! من چرا این کامنتت رو اینقدر دیر جواب میدم؟ 
چرا؟ :/
ما امروز تعطیل نبودیم و کلاس داشتیم 
فکر کنم قانون پرزیدنت صالحه برا ما اجرا شده😂😂😂:))
پاسخ:
البته متاسفانه مجلس بهش رای نداد :))))
۱۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۰:۰۰ وحید عبدی پور
بله بله چی شد....نفهمیدم.....


جمهوری شیعی اسلامی است مملکت....
جمهوری اسلامی سنی نداریم ما...

پاسخ:
نفهمیدم!!! انگار این جمله امام خمینی رو نشنیدید:
جمهوری اسلامی! نه یک کلمه بیشتر، نه یک کلمه کمتر

نکنه امام خمینی رو قبول ندارید جناب عبدی پور؟
خیلی هم عالی 
پاسخ:
از عالی یه چیزی اونور تر...
تبدیل میشدیم به اروپا اگر به حرف پرزیدنت صالحه گوش میدادند! :(
:))
پاسخ:
:)
بت باز شدن مدرسه ها توی سوم عید کاملا موافقم :))
پاسخ:
با "چی" مخالفی خانومی؟
۱۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۱:۲۶ وحید عبدی پور
اسلام خمینی شیعی بود.....
اسلام خمینی شیعی بود....


مصادره نکنید ایشون رو
پاسخ:
سند؟ مدرک؟ من که سند ارائه دادم. حالا نوبت شماست
اگر درس خوندۀ علوم و حدیث ری شهری باشید، از شما بعید نیست.
اما کسی که سرباز امام زمان است و مثلاً اسلام خمینی را پذیرفته، چنین حرفی خیلی بعید است. حتی به شوخی.
اگر مولوی عبدالحمید نوشتۀ شما را بخواند. حتم دارم یک صله و پاداش بزرگ به شما خواهد داد.
پاسخ:
نه مولوی عبد الحمید به من پاداش میدهد... نه امام خمینی...
و اصلا حرف حق نیازی به پاداش ندارد

متاسفم که سربازان خمینی را اشتباه شناخته اید. گرچه من خودم را سرباز خوبی نمیدانم
الان دقیق نمیدونم ، بزار فکرامو بکنم بگم :))
پاسخ:
باشه. فکر کن :)
۱۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۴۴ چارلی ‎‌‌‌
حالا چیکار به تعطیلات عید داشتین این وسط :(( تو کریستمس هم دو هفته تعطیلن مدارس :-"
و تازه با تمام اینا ولی بازم تعطیلات ایران از بقیه کشورا کمتره! چون تعطیلات آخر هفته تو ایران فقط یه روزه. این تصویر رو نگاه کنید:
https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1397/1/5/7777777_785.jpg

پ.ن: به عنوان یه رای اولی بهتون رای نمیدم :)))))
پاسخ:
پیشنهاد من برای حل معضل تعطیلات، تسهیل دادن مرخصی به دانشجویان، دانش آموزان و معلمان و ... به صورت غیر هماهنگ و غیر سیستماتیکه
یعنی مثل کارمندان... که بعضی ها هفته اول میرن مرخصی بعضی ها هفته دوم و ...
بعدشم اون آماری که ارائه دادید برای مشخص شدن ساعت کاری و درسی مفید در کشورمون کافی نیست و خیلی ناقصه! تعطیلات تابستون رو هم برای دانش آموزان حساب نکرده بود!
خیلی خوب میشه... اینجوری همه بیشتر به درس و کارشون میرسن
خب، حالا موافقین لایحه بیان برای دفاع، لطفا
احسنتی
اجر شما با جناب ابوبکر و عمر و عثمان  رضی الله
پاسخ:
عزیزتی... حالا چیز خاصی نگفتم که! :)
اگه من کمپلت بت رای بدم واسه م ده کیلو لواشک تررررش می خری؟ 😝😂😂😂
پاسخ:
همین شما نماینده های مجلس لابی‌گر، به اعتبار مجلس صدمه میزنید! نخیر خانوم... اِ!
۱۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۰:۱۴ وحید عبدی پور
متاسفانه یاران خمینی، یاران لایقش، گمنامن......


اگر اسلامی ....
پس اهل سنت تو تهران مسجد بزنه شما مشکلی نداری....و........و......
پاسخ:
اهل سنت که یه مسجد دارن تو تهران... ولی آدرسش رو بهتون نمیدم که نرید خرابش کنید :)))
تکلیف آزادی بیان و عقیده چی میشه؟ تا وقتی که مسجدضرار نشه که ایرادی نداره؟! بعد هم چطور کلیسا بودنش تو تهران مفسده نداره ولی...؟؟ شما فکر میکنید چون تشیع حقه حق داره هر کار میخواد بکنه؟ امیرالمومنین هم با خلفا اینطور رفتار نمی کرد که امثال شما ها با سنی ها رفتار میکنید!
شما و همسرتون نفوذی های وهابیت هستین در لباس روحانیت شیعه
حداقل یک بار قانون اساسی جمهوری اسلامی را بخوانید
پاسخ:
چرا داری مغلطه میکنی بنده خدا؟
اول برچسب انحراف میزنی
بعدش برچسب نادانی!
حرفی داری بزن... بحث کنیم منطقی!
خیلی هم خوبه... من اگه بخوای زیرش انگشت میزنم
پاسخ:
زیر لایحه انگشت میزنن؟؟؟ آخه من به عنوان پرزیدنت مملکت، این اولین لایحه ای هست که دارم به مجلس میدم :)
گفتم بعنوان نماینده ی مخاطبان انگشت شمار بیسوادتان، بنده انگشت بزنم :D
پاسخ:
اختیار دارید... مفتخر مینمایید ما رو!
در خصوص قسمت آخر فرمایشتون (باز شدن مدارس بعد از سه یا نهایتا پنج روز)کاملا موافقم...قبلا هم جایی در خانواده مطرح کردم که با انبوه کلمات محبت آمیز! مواجه شدم :)

اما تفاوت بین جمهوری شیعی و جمهوری اسلامی رو در صحبت هاتون متوجه نشدم راستش...چون جمله ی امام معطوف به ادعای کسانی است که صرفا لفظ جمهوری را به کار می بردند یا کسانی که صرفا به اسلامی بودن حکومت بسنده می کردند...نه ناظر بر چیزی که شما فرمودید

ممنونم
پاسخ:
شما تنها کسی هستید که یک اشکال درست به استفاده من از این سخن امام وارد کردید. نکته اینجاست که آیا ما حکومت ایران رو اسلامی میدانیم یا شیعی!؟
خب... شما هیچ وقت نه در کلام حضرت رهبر و نه حضرت امام، نکته اختلاف برانگیز نمیبینید. می فرمودند اسلام ناب محمدی (ص ) و تمام تاکید اونها بر مشترکات بود و با توجه به اهداف حضرت امام، در خصوص تشکیل امت واحده اسلامی، به ضرس قاطع میتونم بگم که حکومت ایران اسلامی است. نه شیعی
یعنی با یک حکومت شیعی رابطه عموم و خصوص مطلق دارد و در عمل هم تشکیل همچین حکومتی(شیعیِ صرف ) ممکن نیست! چون اساسا سیره ائمه هدی هم در طرد اهل سنت نبوده
حالا هم که گفتید من حتما به صحیفه امام رجوع میکنم و مستندات بیشتری ارائه میدم :)
در خصوص این فرمایش تون هم اگر صلاح دونستید و فرصت داشتید عرضی دارم منتهی موکول می شود به حال روحی مساعد تر...ان شاءالله

و این که این جمله تون خیلی برام جالب بود و احتمالا یک روز یک جا از آن استفاده خواهم کرد...خلاصه راضی باشید
این که:

من به دین اسلام خمینی هستم!
پاسخ:
وبلاگ متعلق به مخاطب است. هر جور که مایلید.


نمی دونم این جمله رو از کدوم زاویه و کنه تنگ و روشن ذهنم بیرون کشیدم
خودمم دوستش دارم. مواظبش باشید :)
والا ولادت و شهادت هر امامی تعطیل نیست.

تعطیلات ما نسبت به کشورهای اروپایی خیلی کمتره، اونا در هفته، دو روز تعطیلن

از طرفی فکر نمی کنم برادران اهل سنت، نگاهی که ما به ائمه داریم، به خلفای خودشون داشته باشن، پس دلیلی نداره که به پای اونا بسوزیم!

از طرف دیگه، بحث اکثریت مطرحه، اکثریت ایران، اهل تشیع هستند و طبعا اگر جمهوری اسلامی هم نباشه و یک فرد لائیک مدیریت کشور رو به دست داشته باشه، متوجه میشه که برای اکثریت قاطع یک کشور؛ باید تصمیم گیری های کلان بکنن، نه برای اقلیت ها.
در واقع اقلیت ها و مسائل خاص و استثنا، نمیتونن مبنای تصمیم گیری های کلانی مثل تعطیل کردن کشور بشن.
پاسخ:
سلام خیلی خوش اومدید :)

خودمم خوب میدونم که ولادت و شهادت خیلی از امامامون تعطیل نیست و اینگه اهل سنت حتی اگر بخوان هم نمی تونن تاریخ دقیق ولادت و وفات هر سه خلیفه شون رو در بیارن!
اما همونطور که میبینید تعطیلات اروپایی ها دو روز آخر هفته است و این یعنی نظم داره و قاعده منده. اما در مورد تعطیلاتی که با تغییر هر سال، ده روز جلو میافتند چی؟‌ اصلا وقتی داریم خودمون رو با کشور های صنعتی پیشرفته مقایسه میکنیم، حواسمون هست که این تعطیلات که برای متوجه شدنشون باید همیشه به تقویم مراجعه کنیم، چقدر میتونه برای واحد های تولیدی و صنعتی و هرجا که زمان براشون مهمه، تاثیر سوء داشته باشه؟

اصلا مذهب رو تخم دو چشمای ما! ولی تعطیل کردن روزها به خاطر مناسب های مذهبی چه لزومی داره؟ اصلا مبنای تعطیل بودن میلاد یکی از ائمه و تعطیل نبودن شهادت دیگری چیه؟

+و اینکه الان دیگه به سختی میتونیم به اهل سنت بگیم اقلیت!
نمی‌دونم شاید ریز می‌بینی منو 😂
پاسخ:
نه! اصلا! خیلی بدی! اتفاقا تنها بلاگری که حس نزدیک بودن دارم بهش تویی
شاید چون بین الاحباب تسقط الآداب 
یا شاید چون وقتی قلبی به قلب دیگه نزدیکه دیگه حرفاشو بلند بلند نمیزنه
:)
سلام و الوعده وفی!

در خصوص تفاوت جمهوری شیعی و جمهوری اسلامی قرار شد شما مستندات بیشتری ارائه بدین و ما نیز بیشتر قلم فرسایی کنیم!

هنوز وارد متن نشده بگم که احتمال میدم اگه تعریف هامون از جمهوری شیعی و اسلامی مشخص بشه اصلا اختلاف نگرشی وجود نداشته باشه و ببینیم هر دو داریم یه چیز رو بیان می کنیم اما...شاید هم اینطور نباشه!

به نظر حقیر همون طور که قبلا هم اشاره کردم و مهر تایید شما هم بر اون خورد این تاکید امام بر "جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد"  ناظر بر چیز دیگری ست.
اما حالا دو تا بحث وجود داره: 
1. این که باید ببینیم تعریف امام از اسلام چیه و بر اساس چه مبنایی (بخوانید عینک) به دین نگاه می کنند.
و 2. این که ما از چه زاویه ای به تشیع و مثلا تسنن نگاه می کنیم؟ فقهی؟ کلامی؟ فلسفی؟ و...

شما جایی مثلا می فرمایید من به اسلام خمینی هستم! چرا کسی ایراد بهتون نمی گیره؟ چون تعریف شما از اسلام خمینی مشخصه و برای ما هم واضح!
بر همین منوال به نظرم امام با مطرح کردن بحث ولایت مطلقه ی فقیه تعریف شون از دین رو توی ذهن ها روشن می کنن و مشخص میشه اسلامی مد نظر ایشونه که بر مبانی تفکر خالص شیعی استوار شده.
اگه بگید تاکید ایشون و رهبری همیشه بر حفظ وحدت بوده باز هم حرف حقیر رو تایید کردین چون "وحدت" و کنار گذاشتن اختلاف جزئی شعار  تشیعه در برابر اهل تسنن...برادری در کنار این که شعار اسلامه امروز فریاد شیعه هاست نسبت به اهل تسنن و شیعیان انگلیسی که بر طبل اختلاف می کوبند وگرنه در  اسلام که اساسا اختلافی نیست که بخواد شعار وحدت رو سر بده!

شاید اصل دوازده قانون اساسی هم جالب باشه در همین حوزه که میگه:
دین رسمی ایران، اسلام و مذهب جعفری اثنی‌عشری است و این اصل الی الابد غیرقابل تغییر است و مذاهب دیگر اسلامی اعم از حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی دارای احترام کامل هستند و پیروان این مذاهب در انجام مراسم مذهبی، طبق فقه خودشان آزادند و در تعلیم و تربیت دینی و احوال شخصیه (ازدواج، طلاق، ارث و وصیت) و دعاوی مربوط به آن در دادگاه‌ها رسمیت دارند و در هر منطقه‌ای که پیروان هر یک از این مذاهب اکثریت داشته باشند، مقررات محلی در حدود اختیارات شوراها بر طبق آن مذهب خواهد بود، با حفظ حقوق پیروان سایر مذاهب.

آزادی دادن به سایر ادیان در کشور کاملا طبیعیه...اما آزادی دادن به سایر مذاهب اسلامی از کجا سرچشمه میگیره؟ کی داره این آزادی رو میده؟ دست قدرت برتر تشیع هست که داره این آزادی رو به سایر مذاهب میده وگرنه اگه حکومت حکومت اسلام بود که دادن آزادی به سایر مذاهب معنا پیدا نمی کرد.

و نکته ی مهم تر این که اساس اداره ی کشور بر تفکر شیعی مبتنی شده و در اثبات این حرف و رد ادعای اسلامی بودن آری و شیعی بودن نه میشه به اصل 115 قانون اساسی اشاره کرد که صفات رئیس جمهور رو بیان میکنه و میگه رئیس جمهور باید مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشد...یعنی باید شیعه باشد!

یعنی حکومت در اختیار تفکر شیعی ست و در سایه ی این حکومت عدل علوی سایر ادیان و مذاهب هم می تونند در حدود قوانین شیعی در آرامش و آزادی به زندگی ادامه بدن و از حقوق حقه ی خودشون برخوردار بشن.


+این بحث باعث شد به این اصول قانون اساسی رجوع کنم و کلی نکته ی جدید دستگیرم شد...خدا خیرتون بده ان شاءالله

باز هم حرف هاتون رو می شنوم و دنبال حقیقت هستم نه اثبات مدعای خودم
ممنونم
پاسخ:
واقعا متشکرم این قدر دغدغه مند به مساله نگاه کردید و وفای به عهد براتون مهمه (که از صفات یک مسلمان واقعیه) و من رو هم خیلی مستفیض کردید. به هر حال شما حقوق خوانده اید و من صلاحیت صحبت کردن در خصوص موارد حقوقی رو ندارم. اما چیزهایی که به ذهنم میاد، به نظرم میاد که متفاوت از مسائل حقوقی اند.
اتفاقا صحبت های شما منافاتی با حرف های من نداره... من هم که این پست رو گذاشتم فکر نمی کردم اینقدر جنجالی بشه. چون من فقط دست گذاشته بودم روی مسائل ذوقی و قوانین ذوقی (همین تعطیلات مذهبی رو میگم) ذوقی هست چون بعضی از علما هم بودند که مجلس درسشون رو تعطیل نمی کردند مگر در روز عاشورا!
و من روز عاشورا رو تاسیا به علما گفتم باید تعطیل باشه و روز میلاد پیامبر رو به خاطر جنبه وحدت آفرین اون! مثلا روز عید غدیر و نیمه شعبان هم خوبه تعطیل باشه اما نیازی نیست...مگر اینکه مردم در نوع و سبک پاسداری و بزرگداشت این روز ها تغییری ایجاد کنند. نه این که به پخش آهنگ و کلیپ از صدا و سیما اکتفا کنند.

اما بریم سر فرمایشات شما... در خصوص اون دو بحثی که در ابتدا مطرح کردید: ببینید شما در شماره یک میگید ما باید نگاه امام رو به اسلام پیدا کنیم. بعد در شماره دو، نگاهِ خودمون رو به سنی و شیعه تفکیک می کنید! متوجه منظورم شدید؟ ما باید نگاه امام به اسلام و شیعه و سنی رو بررسی کنیم و بعد نگاه خودمون رو با نگاه امام تطبیق بدیم. اسلام خمینی هم همون اسلام خامنه ای و اسلام ناب پیامبر و امیرالمومنین علیهما سلام است. همه مثل هم اند و امیرالمومنین حکمرانی اش همان حکمرانی پیامبر بود نه حکمرانی یک شیعه!
و امام خمینی هم حکمرانی اش شیعی است چون تابع ائمه هدی است اما این به این معنی نیست که ما اساسا حکمرانیِ سنی هم داریم. نداریم. میبینیم که در کشور های عربی چیزی به نام حاکمیت علمای سنی در قالب ولایت فقیه نداریم... ولایت فقیه از اختصاصات شیعه است. پس شیعه حکومت بر پا می کند و حکمرانی اش اسلامی است!

در این حکمرانی اسلامی توسط شیعیان،  با قوانین اسلامی به همه ی مذاهب احترام گذاشته می شود و حکومتِِ اسلامیِ محمدی و علوی هم ضامن همه ی این احترامات و آزادی ها برای بقیه ادیان است... البته کدام آزادی؟ اصلا استقلال آزادی جمهوری اسلامی یعنی چه؟ آن آزادی ای مشروع هست که باعث گمراهی مردم نشود، باعث دور شدن مردم از خدا نشود. باعث حاکمیت شیطان نشود. 
این که اصرار دارم بگویم قوانین اسلامی به این خاطر است که اهل تسنن از قِبَل سه خلیفه اول و دوم و سوم و علمایشان بعضی انحرافات واردِ مذهبشان شده اما قوانین همیشه همان قوانین اسلام و قرآن است و ما شیعه ها و سنی ها در قرآن با هم اختلاف نداریم و احادیث ائمه ما که آن ها قبولشان ندارند، همه تایید کننده و محکم کننده و تفصیل دهنده آیات قرآن اند... پس تفکرِ خالصِ شیعی معنای خاصی ندارد جز همان قرآن و اسلام پیامبری که همه ی فرق اسلامی آن را قبول دارند!

حالا شاید متوجه شده باشید که زاویه دید ما در این بحث نه شرعی و فقهی است و نه حقوقی و نه کلامی ... ما از نگاه حکومت داری و سیاست مدن به قضیه نگاه می کنیم.

امیدوارم مفید واقع بشه :)
ممنونم...واقعا تو این مدت یه گوشه ی ذهنم روی حالت "آماده به کار" بود برای گفتن این حرف ها و فرصتش پیش نیومد...

با احتیاب گفته های شما می رسم به همون حرف اولم که گفتم احتمال می دم اختلافی در کار نباشه.

حرف من حرف شماست به اضافه ی اندکی اضافات!

بلی به حکم تئوری صحیح انسان 250 ساله، حکومت حضرت علی که درود خدا بر او باد همان حکومت پیامبر است و حکومت امام حسن (ع) همان حکومت مولا علی.
از این دو نتیجه برمیاد: اول این که همونطور که فرمودین همه ی این بزرگواران به اسلام عمل کردند.
دوم که ردش کردین این که همه ی این بزرگواران حتی خود رسول الله به تفکر شیعی عمل می کنند.
این دو منافاتی با هم ندارند 
چون اصلا و اساسا بنا به اعتقاد ما تفکر شیعی برداشت صحیح و فهم درست از اسلامه.
پس تعارضی پیش نمیاد
اگر امام یا رهبری یا هر کسی در  راس حاکمیت به اسلام راستین عمل کند بر آیین تشیع استوار بوده است و هر کس بر مبانی تشیع (اعم از مبانی حکومتی و غیره ) عمل کند بر اسلام راستین عمل کرده است.

بر همین مبنا گفتم باید تعریف امام از اسلام رو بشناسیم و اشاره کرده که صحبت امام از حکومت ولی فقیه تاییدی است بر ادعای ما که منظور ایشون از اسلام همون تفکر خالص شیعی ست که دقیقا مبتنی بر اسلام راستینه
یعنی رابطه ی تشیع و اسلام راستین به نظر حقیر "تساوی" است نه " عموم و خصوص من وجه" که بگوییم تشیع شاخه ای از اسلام است،خیر تشیع همان اسلام است.
پس تفکرِ خالصِ شیعی معنای خاصی ندارد جز همان قرآن و اسلام پیامبری که همه ی فرق اسلامی آن را قبول دارند! + یک سری مواردی که سایر فرق اسلامی اون رو قبول ندارند مثل همین ولایت مطلقه ی فقیه

الان با این دیدگاه فکر می کنم هم نظر باشید...اگر مشکلی هست باز هم بفرمایید حتما

اما با این که طولانی میشه اجازه بدید یه توضیحی در خصوص تعطیلی ها بدم.
توی مجازات هایی که در قانون مجازات اسلامی وجود داره تقسیم بندی های مختلفی هست. مثلا برخی مجازات ها مثل حد شرب خمر (همون شلاق خودمون) زیر مجموعه ی حدود بررسی میشه. بعضی ها زیر مجموعه ی قصاص، بعضی هم زیر مجموعه ی دیات. 
اما دسته ی چهارمی هست که عبارته از : تعزیرات
اون سه تا مجازات های مقرر شرعی هستند که توی قرآن یا شاید بعضا توی روایات ذکر شدن
ولی تعزیرات مجازات هایی هستند که حکومت اسلامی در غیاب امام زمانش می تونه در جامعه پیاده کنه و اساسا طبق نظر امام،ولی فقیه و به صورت عام،حکومت اسلامی چنین اختیاری رو داره.
مثلا حاکم اسلامی می تونه بسته به موقعیت زمانی و مکانی برخی قوانین رو تالیف بکنه
مثلا در زمان جنگ و قحطی قانونی تصویب کنه که مجازات احتکار مواد غذایی اعدام باشه!
یا قطع غیر مجاز درختان جنگل n سال حبس داشته باشه.

این ها قوانینی هستند که تحت عنوان قوانین تعزیری،بسته به موقعیت تنظیم میشن و می تونن امروز باشن و فردا نباشن...ربطی هم به اسلام ندارن

تعطیلی ها هم از همین دسته...یعنی قوانین مصوب مجلسه که مقرر کرده فلان روز توی تقویم تعطیلی رسمی باشه...و می تونه فردا روزی بنا به صلاحدید نسخ بشه.

حالا این که نیازی نیست به این همه تعطیلی رسمی بله، من هم موافقم
و به نظرم چنین مصوباتی از نگاه افراطی بعضی آقایون به دین داری ناشی میشه
که خب البته اصلاحش خیلی سخت نیست...از طریق مجلس یا دولت با یه طرح یا لایحه می تونه قابل حل باشه...
+نیاز به عزم جمعی در مجلس دارد البته.

در کل خدا خیرتون بده
پاسخ:
حالا گفتم قانون نمی دونم ولی نه در این حد! :))
البته باز هم فکر نمی کنم تصویب این قوانینِ سادهِ دورهمی های مجلسی ها بره ذیل تعیین مجازات هایی که به دست حاکم شرع یا وکلای اون (قضات) تعیین می شن!
 

بله! واقعا رابطه اسلام راستین و یا همون نابِ محمدی که امام خمینی همیشه میگفت، با تشیعِ راستین تساوی است. برای همین میگم من به دین اسلام خمینی هستم. 

حالا یادم رفت لینک این دو سه صفحه ای که از صحیفه امام عکس گرفته بودم رو بذارم براتون. گذاشته بودم برای روزی که بخوام دوباره در این خصوص صحبت کنم که شما سبب خیر شدید
http://bayanbox.ir/info/2798368509991081084/2018-05-08-11.22.35
http://bayanbox.ir/info/8387547229414785921/2018-05-08-11.28.16
http://bayanbox.ir/info/8277335896239175189/2018-05-08-11.31.55

من که از صحبت کردن در مورد این چیزها خیلی لذت می برم... واقعا جای خالی صحبت در مورد انقلاب اسلامی همیشه خالیه و جهان آرا هم که نیست این خلا بیشتر میشه 
دست شما هم درد نکنه و خدا خیرتون بده. 
خب ذهنم خالی بود از میزان اطلاعات تون...
فشار یک ساعت مونده به اذان رو هم ضمیمه ش کنید و به بزرگواری خودتون ببخشید اگه جسارتی شد...
ولی قضات قانون تعیین نمی کنند :)

برنامه ی جهان آرا تموم شد؟
برنامه ی خوبی بود چند قسمتیش رزق مان شده بود...

صادقانه الان نمی کشم عکس ها رو بخونم! خواهم خواند ان شاءالله و اگه نظری داشتم حتما خواهم گفت

یک دنیا ممنون
التماس دعای فرج
پاسخ:
قضاتِ خاصی این کار رو انجام میدن دیگه. منظورم اینه که در تخصص نماینده مجلس نیست که قانون مجازات اسلامی تصویب کنه
من اصلا ناراحت نمی شم! عادت دارم به حرف های جدی

آره دیگه :|

اتفاقا تو این یه هفته ای که نبودم شما هم دو تا پست گذاشتین. اولی از اون پست هایی هست که تیپ شون رو خیلی دوست دارم ولی دومی رو سر فرصت می خونم ان شاء الله


شما سبب خیر شدید. از من تشکر می کنید؟
ان شاء الله که با این انقلاب هر چه زودتر مقدمات ظهور حضرت رو فراهم کنیم. ان شاءالله
آهان...بله...ولی بهتره بگیم حقوق دان...

+نمی دونم اون تیپی که دوست دارین کدومه و اون یکی کدوم ولی بسیار نظراتتون مهم خواهد بود مثل سابق

و این که لطفا از کتاب هایی که می خونید پر کنید فضای خالی صفحه ی مربوط به کتاب خانه تون توی وبلاگ رو

باز هم ممنون
ان شاءالله لایق سرداری سپاه امام مون بشیم
یاعلی مدد
پاسخ:
کتابخونه ام فقط شامل کتاب های سال 97 هست. اگر بخوام همه ی کتاب هایی که تا الان خوندم رو بذارم یه طومار میشه. ولی این کتاب شناسایی خیلی طولانی و فرسایشی بود. اتفاقا تو فکرم هست که بنویسم از کتاب های جدید

ممنون. نظرات شما هم خیلی مفید و ارزشمنده برای من

ان شاءالله... البته من به سربازی یا پشت جبهه هم راضی ام :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">