صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

شعورِ به توهین!

چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸ ب.ظ
امشب به جای پارک رفتیم استریت فودِ سی‌تیر.
روغن آفتاب اونجا یه غرفه داشت و کلی بادکنک می‌دادند به بچه‌ها و یه سری جفنگ دیگه.
فاطمه‌زهرا هم از لحظه اول دلش رفت واسه اون بادکنک‌های قرمز. رفتیم کنار غرفه تا بادکنک بگیره‌‌. این دخترایی که تو غرفه تبلیغ می‌کردند، انقدر گیج بودند که فکر کردند من برای زینب بادکنک می‌خوام :))
یکی از همین دخترا هم گیر داد به من که چه و چه بکنم تا تو قرعه‌کشی شرکت داده بشیم. بعدش هم بنا کرد به توضیح دادن در مورد روغن آفتاب!
_این روغن آفتاب همون خروس‌نشان سابقه...
_بله... اما می‌دونید... اینا چیزو نمی‌زنند روشون...
_چی؟ چی؟
_همین GMO رو
_ عزیزم GMO اند دیگه... نزده ولی GMO اند
(بعدش از قیافه من فهمید بند به آب داده. اینطوری ادامه داد) الان همه روغن‌ها GMO اند. اما این کانولا رو که میبینید با دانه‌هایی هست که تو مزارع ایران کشت میشه. (بعد از روی قیافه ام فهمید که من می‌دونم دانه کانولا کلا GMO هست و ایران و غیرایران فرقی نداره) البته همه‌ی دانه‌های همه‌ی روغن‌ها با یک کشتی میاد ایران و پخش میشه بین شرکت‌های مختلف... (چه نقضِ غرضی! پس آفتاب با بقیه برند‌ها چه فرقی داره؟؟؟) اما ضرر GMO کلا ۲۰ به ۸۰ هست که تازه اونم اثبات نشده... اگر هم ضرری داشته باشه، ۲۰ به ۸۰ روی نسل‌های آینده معلوم میشه...
(این بچه‌ی بغلِ من یعنی نسلِ آینده!!)
خواستم بهش بگم ما فقط روغن ارده کنجد و دنبه و شحم و زیتون و اینا مصرف می‌کنیم. ولی نگفتم. چون خیلی مهربان و مودب بود‌، ازش تشکر کردم.
و سرِ میز که نشسته بودیم تا ساندویچمون رو بخوریم به بابا می‌گفتم: یعنی چی؟ من نباید به فکر نسلِ آینده‌ام باشم؟؟؟ چقدر شعورِ به توهین! چقدر شعورِ به توهین! :| 
بله! چقدر شعورِ به توهین! 
+ کسی رو هم امر به معروف لِسانی نکردم. 
+ همین‌ها نبود ولی همین‌ها بسه :)

نظرات  (۷)

واقعا حرصم میگیره از اینایی که میگی فلان چیز رو رعایت کن میگه ای بابا تا اون موقع که اثر منفی رو میذاره ما مردیم دیگه چه اهمیتی داره :||||| چی شد انقدر خودخواه شدیم؟ 

پاسخ:
واااقعا چی شد ایییینقدر خودخواه شدیم؟؟؟
دقیقا!

سلام

کلا تبلیغ محصول یک فرهنگ وارداتی و غربی هست توی کشور ما...

و من واقعا مزاجم بهم میخوره از دیدنشون...

الحمدلله توی شرکتی کار میکنیم که با وجود برند بودن محصولش ، صاحب کارخونه اعتقادی به تبلیغ نداره...

و از تمام کسانی که خودشون رو با تبلیغات محصولشون حلق آویز کردن هم فروشش بیشتره...

هر محصولی که توی تلویزیون بیشتر تبلیغ میشه من بیشتر بهش مشکوک میشم...

و چقدر بازاریاب های بیمه مزاجم رو بهم میزنن...

نمیدونم شاید ایراد از منه اما نسبت به دو مسئله خیلی بهم میریزم... یکی بازاریابهایی که راه می افتن دنبال مردم تا کالا و خدماتشون رو بفروشن... و اون هم با چه ترفند هایی...

یکی دیگه اش رو نمیگم چون به این بحث ارتباطی نداره...

اما نمی دونم چرا با تبلیغات به این شکل رایج اصلا موافق نیستم...

معتقدم باید یک روش سالم وجود داشته باشه... و اون روش رو برجسته کنیم

پاسخ:
سلام. منم باهاتون موافقم. 
کلا تبلیغات به این شکل و به طور وسیع مخصوصِ شرکت‌های بزرگه. وگرنه یه خانمی که فرش دستباف می‌بافه یا محصولاتِ خانگی درست می‌کنه یا یه کسب و کارهای کوچیک چطور می‌تونند و مگر چقدر لازمه که اینطوری تبلیغ کنند؟
به نظر من اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی داشته باشیم، باید به این "کوچک‌ها" بها بدیم
۱۸ مهر ۹۸ ، ۱۰:۱۰ **هِلِناز **

من اصلا روغن نمیخورم تو غذاهای پختنیم

نهایت یک قاشق زیتون یا کنجد تو سالاد ...

شحم همون دنبه اس اب میکنن نه ؟

پاسخ:
بدبختانه بدن به چیزی مثل روغن نیاز داره ولی این روغن‌های آشغالی پوستِ آدم رو خراب می‌کنند.
شحم با دنبه فرق داره. شحم چربی‌های دور شکمِ گاو هست که باید از کشتارگاه خرید. دنبه ولی خاصیتش از شحم کمتره و بیشتر هم گوسفندی هست

متاسفانه با اینکه در دوره باسوادا هستیم اما انگار سریعتر گول ظاهرو میخوریم!!

اصلا یک اپیدمی تو همه محصولات شده که یک سری دروغها و بدیهیات سر مردم و کلاه میذارن.‌ در واقع خودمون سر خودمونو...

پاسخ:
متاسفانه این کسانی‌که سرِ مردم این کلاه های گشاد رو می‌ذارند، یا جاهل اند یا مغرضو در هر شکل، آلت دستِ دشمن خبیث شدند.  برای همین از دروغ گفتن واهمه ندارند.
۱۸ مهر ۹۸ ، ۱۹:۰۳ **هِلِناز **

اون که صد البته ولی میزان داره ! که باید فرد به فرد با توجه به تغذیه اش معین بشه ... 

ما ایرانی ها ۱۰۰ درصدمون تو خوردن چربی ها افراط شدیدی داریم ! تصورمون اینه فقط روغنه که تو غذا چربی داره در حالی که داریم چربی رو از منابع دیگه هم در طی روز دریافت میکنیم ! و عادتمون اینه که دبه روغن رو کج میکنیم تو تابه و قابلمه ! 

+کلا صنعت غذا در کل جهان دچار مشکل هست ! خدا عالمه این روغن ها و مواد کارخونه ای چه چیزهایی دارن ک ما بی خبریم ! 

همین شاورما که گفتی ، اونقدر بحث پشتشه ، ما به خیال خودمون فکر میکنیم این دیگه گوشت تکه ایه و سالمه و ... در صورتی که یه فاجعه ای پشتش هست که بیا و ببین ! :))

ولی خب اجتناب ناپذیره مصرف بعضی مواد در دنیای امروز !

+طعم شحم چجوریه ؟ 

 

 

پاسخ:
اون بدبختانه‌ای که گفتم واسه این بود که به من اگر بود مصرف چربیم رو صفر می‌کردم ولی بدنم کمبود چربی داره :|
من دوست داشتم کباب چنجه بزنم ولی دیگه نشد :|
+ شحم طعمش بد نیست. مشکلش اینه که میماسه. اونم من با روغن ارده کنجد و روغن زیتون قاطی می‌کنم دیگه نمی‌ماسه.

۱۹ مهر ۹۸ ، ۰۹:۴۱ پیـــچـ ـک

سلام

آقا من بیسواد. اون جی ام اُ یعنی چی؟

هرچند برام کارایی نداره . من خودم روغن میگیرم برای خونه.

پاسخ:
سلام :) خو سرچ میکردی! :)
جِم اُ، یعنی تراریخته. حالا یا دانه تغییر ژنتیکی داده شده یا دارای سم‌های زیادی در هنگام کشت برای جلوگیری از آفات
۲۰ مهر ۹۸ ، ۲۰:۳۱ پلڪــــ شیشـہ اے

این مدل تبلیغات ضد خودشه. وقتی تعریف الکی میکنن بعد یه مدت مردم آگاهی به دست میارن و کسب و کار خودشون ورچیده میشه. 

روغن های لعنتی معلوم نیست چی هستن که هر چی گازمو سابیدم نرفتم. کتفم درد گرفت، گاز خش افتاد ولی پاک نشد.

 

بازارهایی مستقیمی که وصل هستند به تعاونی های کوچک خانگی و روستایی مثل باسلام و سلوا خیلی خوبن. با سلام که خیلی کارش درسته. روغن مون رو همیشه ازش سفارش میدیم. قیمتشونم مناسبه. 

 

 

پاسخ:
دقیقا... یه تبلیغات مقطعی...

اصلا همت نکردم تا به حال برم تو باسلام! آخه لازمم هم نشده. ولی خب آدم واقعا به اونا راحت تر می‌تونه اعتماد کنه تا به برندهای توی بازار.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">