صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

دنیا بدونِ شما، همه‌چیز را کم داشت! ۲

جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۲۱ ق.ظ
آره... نظرم تغییر کرد...
ماجراش اینه که دیشب و امشب (۵ و ۶ آبان ) خونه ما مراسم عزاداری بود و دیشب که پسربچه‌ای خونمون نبود اصلا ریخت و پاش نشد اما امشب، یه جعبه بزرگ کیک یزدی بود و دو تا فسقلِ مذکرِ بلا!!! خونه کن___فیکون شد! همه‌جا خورده کیک... اسباب بازی‌ها و وسایل شکسته... بازی‌های خطرناک... آب بازی روی موکت...
واقعا قدر دخترام رو دوباره دونستم. دختر!!! مودب! خانوووم! تمیییز! عاقل!!! وای! بی‌نظیره دختر! هلو برو تو گلو دختر! جیگر طلاست دختر! یعنی اِندِ اِندِ اِندِ سعادت و خوشبختیِ هر بنی بشری اینه که دختردار بشه!!! نظرم هم عوض شد... قبلا از خدا ۴ تا دختر می خواستم. بعدش دو تا پسرِ دوقلو! ولی الان می‌گم: خدایا! دو قلوی پسر ندادی هم چه بهتر! بازم دختر بده... والله!
بعدش دروغ چرا؟! از اون تهِ دلم پرسیدم: حالا اگه یه روزی یکی از دخترات (این‌همه هم از خدا دختر می‌خوای!) تا سنِ ۲۵ یا ۳۰ سالگی هنوز وَرِ دلت مونده بود و ازت پرسید: "مامان! ما چرا باید منتظر شوهر بمونیم و خودمون نمی‌تونیم پا پیش بذاریم؟" و از این حرفا! می‌خوای چی جوابشو بدی؟ می‌خوای بگی:(اگر دارید از زبان من می‌شنوید به جایِ من، دهانتان را کج کنید و بگید)"عزیزم پسرا بهتر می‌فهمن باید با کدوم دختر ازدواج کنند!"
بعدش به خودم نهیب زدم: "ای بی‌معرفت! ای بی‌شعور! بی احساس! بی‌عاطفه! بی‌مسئولیت! ای نامرد! واقعا جوابت اینه؟"
خیلی احمقم‌. اعتراف می‌کنم...
و خیلی نادونم. بازم اعتراف می‌کنم...
بعدش به این فکر کردم که اگر دخترام قرار باشه همیشه مجرد بمونند چیکار می‌کنم؟
فکر کردم!
و به این نتیجه رسیدم که تو چشماشون زل می‌زنم و با صدای محکم و مهربونم بهشون می‌گم: "سرتون رو بالا بگیرید. اگر شما کفو داشتید یقین بدونید تا الان ازدواج کرده بودید. برید کارهایی رو انجام بدید که مردها و زن‌هایی که بچه‌دار و همسردار هستند نمی‌تونند انجام بدهند. وقتی هم‌سنِ شما بودم، بچه‌ داشتم و آرزو داشتم به مسلمون‌های سراسرِ دنیا کمک کنم اما تاهل و بچه‌داری نمی‌ذاشت. باید از شما مراقبت می‌کردم. اما شما می‌تونید! برید و پرچم اسلام رو تو دور‌ترین نقاط مسکونی این کره خاکی با دستایِ دخترونتون به اهتزار دربیارید و به خودتون افتخار کنید که سرور شما دخترا، حضرت معصومه (س) است... برید و مایه افتخار و آبرویِ دین و دنیام بشید!"

+ یعنی باید در این افق تربیتشون کنم... !oh! YES
+ توجه کنید که من یک عقده‌ای بی‌خواهرم!
+ دنیا بدون شما همه چیز را کم داشت، یعنی آهای دخترای مجرد! قدر خودتون و ظرفیت‌هاتون رو بدونید!
موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۱۰
صالحه

نظرات  (۷)

سلام

کاش این پستتون رو همه دخترای دم بخت وبلاگ بیان ببینن!! البته پسرای دم بخت هم ببینن مشکلی نیست:)

بخدا گل گفتی مثل یه سنبل گفتی

پسرا که شستید پهن کردید رو بند:)

پسر یعنی جنب و جوش هستی

پسر یعنی تفویض اختیار برای انتخاب یار و شریک زندگی، کاری که خدا هم از این موهبت محرومه! البته میدونیم که بی نیازه (نیاز به بحث فلسفی نیست!)

پسر یعنی تبلور قدرت انتخاب

پسر یعنی اکسیر هستی

پسر یعنی بوی بد جوراب!

پسر یعنی...

اگر چه پسر چه دختر  خوب باشن و عاقبت بخیر بشن همون خوبه، جنسیتش مهم نیست

پاسخ:
سلام
خب در خصوص اینکه پسرا رو شستم و پهن کردم رو بند، نوشتم که: یک عقده ای بی‌خواهرم!!
حالا پستِ بعدیم رو بخونید احتمالا متوجه میشید من چرا یه کوچولو با پسرا همیشه مشکل داشتم!

و اینکه کدوم اختیار و تفویض برای انتخاب همسر!!!! الکی شلوغش نکنید! کدوم قدرتِ انتخاب! کدوم اکسیرِ هستی؟
باز لااقل بوی بد جوراب یه چیزی! تا اونجایی که من دیدم پسرا همیشه ازدواج کردنشون سخت تر از دختراست... وگرنه نباید تو خانواده همیشه سنِ مرد بیشتر از سنِ زن باشه! بعله!

و جدا از شوخی... خدا به هر کسی می‌دونه که چی بده. خیر هر کسی رو بهتر از خودش می‌دونه... ان شاء الله خدا عاقبت هممون رو ختم به خیر کنه.
۱۰ آبان ۹۸ ، ۱۰:۱۵ دُردانه ⠀

والا اگه به من همچین چیزی می‌گفتن می‌گفتم اگه پسر خوبی بین همکارا و هم‌کلاسیاتون هست بگین با خانواده‌شون صحبت کنم :دی

پاسخ:
همسرم میگه وقتی دخترمون ۱۴-۱۵ ساله شد بین دوستان و همکاران و ... اعلام میکنم که دخترمون وقتِ شوهرش شده.
به روشِ زمان رسول الله! :|
ولی باهات موافقم. شاید اگر منم حس می‌کردم دخترم به کسی علاقمند شده، بی‌کار نمی‌نشستم. بلاخره یا خوبه و بهتره بشه... یا بده و باید نشه.
۱۰ آبان ۹۸ ، ۱۲:۰۸ پیـــچـ ـک

سلام

حالا شایدم تا اون زمان قبح خواستگاری رفتن دخترا شکسته بود...چه میدونیم.

 

پاسخ:
سلام علیکم. 
اگر قبح داشته باشه که قبحش هیچ وقت ریخته نمیشه.
اما شاید قبح نداره... باید دخترا بلد باشند چطور وارد عمل بشن تو این‌جور موارد... هوم؟
ولی خعلی سخته. خعلی. احتمالا اگر آدم بخواد یه ذره حد و حدود شرعی رو رعایت کنه به اون صورت موقعیتش پیش نمیاد...
البته من خودم تو سنِ ازدواجم یه شیطنت هایی کردم :)
خدا از سرِ تقصیراتمون بگذره :)))

اوووووه.... چقدر شلوغش کردی خواهرجان

 

نگران دخترانت نباش.هیچ دختری پشت بخت نمی مونه. دیگه از من که سخت تر نبود که بابام وقتی دید باید ازدواج کنم، خودش استین بالا زد و طوری دوست داداشم رو جذبش کرد که طفلی نفهمید چی شد که اومد خواستگاری من!!!

 

 

البته من دهه پنجاهی بودم. دهه نودیا که ماشالله بهشون، بلدند شوهر تور کنند...

 

 

بمیرم برای بانو معصومه ...

پاسخ:
هیچ دختری دمِ بخت نمی‌مونه؟؟؟ پس این همه دخترِ سن بالا چطوری مجرد موندند؟

دهه نودی ها غلط می‌کنند D:
۱۰ آبان ۹۸ ، ۲۳:۰۶ پیـــچـ ـک

توی عرف قبح داره. وگرنه شرعا اگرحرمت دخترحفظ بشه نداره.

پاسخ:
منم موافقم... قطعا قبح شرعی نداره ولی همون رعایت و حفظ حرمت دختر سخته. سخت نیست؟
۱۱ آبان ۹۸ ، ۰۹:۳۶ پیـــچـ ـک

نه.

روشمند که انجام بشه سخت نیست.

 

پاسخ:
خب تو بگو روشش چیه؟؟؟ من خیلی دوست دارم بدونم!
۱۳ خرداد ۹۹ ، ۰۸:۰۱ وصله ی چادرِ مادر

سلام. تجرد حضرت معصومه(س) دلائل دیگه ای داشته به جز نداشتن کفو....

مثل شرایط به شدت پیچیده ی امنیتی پدر و بعد هم برادرشون.

بنظر من خواستگاری دختر از پسر هیچ عیبی نداره به شرطی ک اون پسر، ارزشش رو داشته باشه و همچنین جنبه ش رو، و البته که بهتره خود دختر مستقیم وارد عمل نشه و از یک واسطه ی امین کمک بگیره....

بالاخره دختره، ادمه، ممکنه از کسی خوشش بیاد، ممکنه واقعا احساس کنه چسری تمام معیارهاشو داره و اون پسر به هر دلیلی تا به حال متوجه اون دختر نشده باشه چ عیبی داره اون دختر از طریق یه واسطه ی امین خودش رو به اون پسر معرفی کنه؟ چ عیبی داره واقعا این تابو شکسته بشه؟ 

 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">